שיחה:רבי ישעיה מקרסטיר/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

עיר האבות (שיחהתרומות)

תנא קמא מדוע מחקת את עניין היותו מקים השושלת?

דוב פרח (שיחהתרומות)

לא היה ממשיך לדרכו

עמוס חדד (שיחהתרומות)

יש היום אדמו"ר מקערעסטיר. (הוא לא ממש במיינסטרים האדמו"ריים אבל הכרתי אותו באופן אישי)

עיר האבות (שיחהתרומות)

כפי שמופיע בדף נכדיו ממשיכים את דרכו. הם בהחלט לא במיינסטרים, אך כמדומני שעד לפני כמה שנים גם ר' ישעיל'ה בעצמו היה די לא ידוע...

מחכה גם לתגובת ה"תנא" בעצמו...

אמן בנפש (שיחהתרומות)

אינני רוצה לכפור בעיקר אך עד כמה שידוע לי (ממישהו שהיה גר שם בזמנו) הוא כלל לא ניהל חצר חסידית.

הוא היה צדיק בעיירה שהגיעו אליו לישועות מכל רחבי הונגריה אך לא היה שם חצר חסידית (אא"כ אני טועה בהגדרת חצר).

תולעת ספרים (שיחהתרומות)

שמש מרפא, אני חושב שאת העובדה ש'יש המשתמשים בתמונתו כסגולה לשמירה מפני עכברים.' צריך למקם במקום אחד ולא בהנצחת שמו, מטעמים מובנים.. מה אתה אומר?

חכמי לובלין (שיחהתרומות)

אין לסגולה שום קשר להנצחה ולכן צריך להיות תחת כותרת אחרת

אליהו זר (שיחהתרומות)

למה? אתה רואה בזה חוסר כבוד?

תולעת ספרים (שיחהתרומות)

גם, וגם מטעמים אנציקלופדיים. הנצחה של אדם (ובטח רב) היא על ידי פרסום סגולתו? בד"כ כן, אבל בנושא כזה, אשמח לשמוע עוד חוו"ד בנושא.

קובנא (שיחהתרומות)

אגב, בספר שיצאו אודותיו (אינני זוכר את שמו כרגע), נכתב שהסגולה הזו היא המצאה מכיון שר' ישעיה דוקא התנגד לצילומו.

תולעת ספרים (שיחהתרומות)

מעניין.

ישראל מאיר הכהן (שיחהתרומות)

לדעתי המשפט בשנים האחרונות התפתחו מפעלי הכנסת אורחים בעיירתו קרעסטיר. כמו כן מקובל לערוך סעודות לכבודו כסגולה לישועה. ו"צאצאיו מפעילים "הכנסת אורחים" בביתו. מספר ארגוני חסד הוקמו לזכרו" לא מספיק בשביל להגדיר את כל מה שהולך שם ובכל העולם עם השם שלו. המסעות לקבר שלו היום עוקפים את כל גדולי החסידות כולל הבעש"ט אין סעודת רעים שלא שרים את השיר עליו אפי' על השיר אין היזכור למרות שזה אחד השירים הכי מוכרים בעולם החרדי (למי שיודע על ההבדל בין השירים בארץ לחו"ל וזה גם חזק מאוד בחו"ל).

אברהם משה (שיחהתרומות)
מישהו (שיחהתרומות)

לא צריך לתייג (אפילו שבהחלט כדאי), יותר טוב לכתוב בזהירות עובדות יבשות בפנים הערך.

אברהם משה (שיחהתרומות)

והאחד מהעובדות הן, שיש שיר עליו מאוד פופלרי שכדאי להכניס בפנים!

ישראל מאיר הכהן (שיחהתרומות)

מה אתה אומר על מה שכתבתי?

אברהם משה (שיחהתרומות)

אני מאוד בעד להכניס את זה!!

כי זה המציאות!

שלום למד (שיחהתרומות)

נעבעך.

אברהם משה (שיחהתרומות)

מי נעבעך? מה נעבעך? למה נעבעך?!?!?!?

שלום למד (שיחהתרומות)

נעבעך שזה המצב: "כל מה שהולך שם ובכל העולם עם השם שלו. המסעות לקבר שלו היום עוקפים את כל גדולי החסידות כולל הבעש"ט אין סעודת רעים שלא שרים את השיר עליו".

אברהם משה (שיחהתרומות)

נכון שזה נעבעך, אבל כאן זה המכלול! אין מקום להתווכח בענייני השקפות מה שכן היה חייב להיות ומה לא.

ובאם זה המציאות אז כמובן שחייבים להכניס את זה.

ואני רוצה לכבד את יואל וויס שיואיל להכניס את זה בערך בבקשה..

מישהו (שיחהתרומות)

אם אתה מסוגל לכתוב עובדות בצורה יבשה ובצורה שאתה בטוח שלא חולקים עליך, פשוט תכניס בעצמך. זה לא כואב (בדרך כלל..)

אליהו זר (שיחהתרומות)

דומני שיש צורך להזכיר את מפעלי הצדקה וחסד הרבים שהוקמו ע"ש ולע"נ הם גדולים דיים מכדי שיהיה אפשר להתעלם מהם

יצא עליו ספר תולדות גדול - מדוע לא צוין הדבר?

2
משה ברמן (שיחהתרומות)

כ

קובנא (שיחהתרומות)

אתה מוזמן לכתוב את שם הספר ב"לקריאה נוספת", בהצלחה.

שם הערך

11
הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי יושב פלשת 12:10, 7 באפריל 2020 לפני 4 שנים

העברתי מרבי ישעיה שטיינר לרבי ישעיה שטיינר מקרסטיר. אם יש התנגדויות נא לפתוח את הדיון מחדש

ודאי שיש... לפי הכללים החדשים יש לשנות לרבי ישעיה מקרסטיר כיוון שהוא כמעט לא מוכר בשם משפחתו. תתכוננו לעומס והצפה בפניות לשינוי שמות ערכים בעקבות ההצבעה הזאת... ניסיתי למנוע את זה בכוחותי הדלים, אבל הרוב רצה אחרת ואני מקבל את זה וגם משתדל לעשות את המירב ע"מ שהמדיניות הזאת תיושם... יוש"פ (שיחה) 13:10, 7 באפריל 2020 (IDT)
יחיד ורבים (שיחהתרומות)

דויד, נראה לי כי גם כאן - כמו בערך על התפארת שלמה - יש צורך להוסיף בשם הערך את האיזכור "מקרסטיר". זאת היות שנשוא הערך אינו מוכר בשם משפחתו אלא בשם עירו.

דויד (שיחהתרומות)
מלאך (שיחהתרומות)

כן, (בנושאים כאלו, אם מותירים מקום לצאת מהכללים היבשים, הדיונים והוויכוחים לא יסתיימו ויתקיימו על כל ערך בנפרד (ע"ע הרב-רבי), בדיוק בשביל מקרים כאלו נוצר המושג דף הפניה, כך שמי שיחפש רבי ישעי'לה מקרעסטיר, יופנה לערך הנכון).

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

זאת אומרת, כי לדעתך ניתן לכתוב בשם הערך של רבי ישראל מרוזין רק "רבי ישראל", ובמקביל יהיה "גם" דף הפניה בשם המלא "רבי ישראל מרוזין", כדי שהמחפש יופנה לערך הנכון..

אדם שלא מוכר בשם משפחתו, אין מנוס מלהוסיף פרט מזהה. דף הפניה הוא רק עבור האופציות הנוספות, ולא כתחליף לשם המוכר והנפוץ, כאשר השם האחר אינו אומר מאומה.

מקוה (שיחהתרומות)

בעד

יושב פלשת (שיחהתרומות)

לא הבנתי - זה הולך להיות כלל גורף מהיום והלאה לכל האדמו"רים או הרבנים שהערך ייקרא גם על שם עירם? או רק על חלקם? וא"כ מה ההגדרה למי כן ולמי לא?

מקוה (שיחהתרומות)

לדעתי זה צריך להיות כלל גורף בכל מי שלא מוכר על פי שם משפחתו.

דויד (שיחהתרומות)

גם אני מסכים

יושב פלשת (שיחהתרומות)

א"כ צריכים לפתוח דיון מסודר ואם יהיו חילוקי דעות, גם הצבעה.

זה שינוי מדיניות מובהק.

דויד (שיחהתרומות)

זה ממש לא שינוי מדיניות כי אין מדיניות אחרת. אך תמיד כדאי לפתוח דיון מסודר כדי שתהיה מדיניות ברורה ומוסכמת.

דויד (שיחהתרומות)

ע"פ המדיניות האחרונה אני מסיר את שם משפחתו מהערך. אם יש התנגדות נא לומר.

אין נושאים ישנים יותר