שיחה:רבי יוסף לייפר (פתח תקווה)/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

נאדבורנא פ"ת/טמשוואר

27
נאר אמונה (שיחהתרומות)

אין לי מושג מאיזה צד של המפה אתה, אך היות ואין לי ברירה אחרת אצטרך לפרט קצת יותר, את הדברים שרוב הנמצאים איתנו חיים כהיום הזה יודעים וזוכרים, אלה לא דברים ששייכים להסטוריה, אלה דברים שקרו אך רק עכשיו וכאן.

ר' יוסף התגורר בפ"ת ונקרא בפי כל נאדבורנא פ"ת.

הפיסקה: כדי לא לפגוע בחצרו של קרוב משפחתו רבי יעקב ישכר בער רוזנבוים האדמו"ר מנדבורנה שבעיר, שינה את שם חצרו לטמשוואר כשם החצר של אביו וזקיניו. היא קצת שערוריתית הייתי אומר, כי היא מנוסחת בצורה הניתנת להשתמע כפשוטו על אף שאין זה כפשוטו.

ר' יוסף כשעבר לב"ב נתקל ב'מחאה נמרצת' (בלש' 'סגינהור') מצד 'חסידי' נאדבורנא, שהם שמו להם למטרה את ה'אחד יחיד ומיוחד', וכמו שאומרים באידיש 'איין גאט, איין רבי, איין נאדבורנא'!. ועשו מה ואיך שעשו כדי שלא יהיה ולא עוד אחד אחר שיעיז להקרא בשם הזה, ראה ערך זוטשקא, ראה ערך נאדבורנא חדרה-שגם לא צלח להם (רק בזה שאצליהם עד היום הזה הוא נקרא 'בוקרעשט'...) ועוד לבית נאדבורנא.

ר' יוסף שטען שהשם ירושה לו מאבותיו למעב"ק בדיוק כמו שהיא ירושה להם, הסכים להצמיד על דרך קבע את השם פ"ת, אך לא יותר מזה, והם לא הסתפקו בכך, אך הוא החזיק בזה עד טיפת דמו האחרונה, בכל מחיר וללא שום שינוי בכל התוקף! ! ! כל ימיו! ! ואף אחד לא ישכתב את ההיסטוריה ש'הוא' שינה את השם לטעמשוואר, הם ניסו להדביק לו שם זה-שגם קרוב אליו, וזה לא היה מופרך לגמרי, אך הוא לא נכנע להם.

על החשבון 'נשרף' לו הבית פעמיים (וכל ימיו היה מחזיק על יד דלת ביתו שקיק מן אפר מהבית הראשון למען יידעו כל עמי הארץ לאיזה צורך היה עליו לשנות את מקום מושבו. . .), ועוד סבל רב שאין צריך וא"א לפורטם. . .

לאחר פטירתו קם בנו הגדול ואמר חסל סידור המחלוקת, אני אין בכוחי לריב איתם, אעשה כרצונם והחליף את שם החצר לטעמשוואר, כאשר אחיו צרה עיניו בכך לראות שכל עמל ומלחמת אביהם יורד לטמיון בכהוא זה, החליט כי הוא יהיה זה שינציח את השם שאותה איוה לו אביהם.

צא וראה שבאותו ביהמ"ד-נדמה לי שרק עד לאחרונה- יש 2 אדמורי"ם/מודעות/חותמות וכו' וכו', ויותר מזה, תבדוק בחותמות הספרים שעדיין נשארו-אם נשארו, מהי החותמת הישנה, ומהי החדשה יותר...

לשנות את ההיסטוריה כפי שבנאדבורנא היו רוצים או בנו הגדול, זה ממש לקומם את ר' יוסף מקברו! ! !

מוטל (שיחהתרומות)

אמת ויציב, ידוע לי כל זאת ויודע אני עוד דברים שאין מכבוד המקום ומכבוד הציבור לפורטם וד"ל, אך כמדומני שברחוב הוא ידוע יותר בשם שהם הצמידו לו ומה לעשות שבאתר הזה בדר"כ כותבים כפי הכינוי הרווח בציבור.

אבל שלא תטעה אין לי שום נגיעה נגד טעמטשוואר ונדבורנה פ"ת (אולי נגיעה להיפך...), ואני רוצה לעצור כאן ולא לחשוף את כל הסיפורים הכואבים והבטן המלאה שיש ל"כל" חצרות בית נדבורנה וקרעטשניף לענפיהם נגד חצר ב"ב.

נאר אמונה (שיחהתרומות)

נראה לי שזה לא נכון. אם הוא ידוע בהקשר לטעמשוואר אז זה בהקשר היותו אביו של האדמו"ר מטעמשוואר, שאם תרצה להסביר למישהו שאינו מכירו יהו זה ואיזהו, תסביר לו שהוא אביו של האדמו"ר מטעמשוואר, אך בהתייחס אליו, לאישיות שלו, נראה לעניות דעתי דכולי עלמא נאדבורנא פ"ת קרי ליה.

לא אכנס על כך למלחמת עריכה, אך לדעתי זה ממש לא נכון להשאיר את זה איך שזה כרגע (שים לב גם שביתר הערכים שהוא צוין, נקרא בשם נאדבורנא פ"ת!)

מוטל (שיחהתרומות)
תפארת אבות (שיחהתרומות)

אני מכיר את הרקע היטיב, ואמנם כאשר כתבתי את הערך הזה היה אצלי פשוט ששם הערך הוא כפי התואר האחרון שלו 'האדמו"ר מטעמשוואר', אמנם 'נאר אמונה' טען ש'כולי עלמא' מכנים אותו 'האדמו"ר מנדבורנא פ"ת' - דומני כי זהו טעון במחלוקת הפוסקים - קרי - במשפחתו, חלק בכה וחלק בכה.

לכך סבורני כי מספיק ההוספה בסוגריים בפתיח הערך (נדבורנא פ"ת).

נאר אמונה (שיחהתרומות)

אם כן ההיפך, כי לדעתי אף במשפחתו אינם מוחקים 'לגמרי' את העובדה של נאדבורנא פ"ת אף בב"ב, אלא יש אולי שטוענים שהעדיף או התרכך קצת סוף ימיו, אני בכל אופן לא שמעתי על זה, אך עובדות של רדיפות וכד' עד סוף ימיו נדמה לי שא"א אינו יכול להכחיש, מה זה היה אף שרשמית כבר לא הזכיר כלל את נאדבורנא? ברור שלא!

כך או כך אפילו אם כן אז זה לכתוב בסוגריים את טעמשוואר.

שים לב כי אף בבית החיים בשלטים המסמנים את הדרך אל ציונו כתוב נאדבורנא פ"ת כבר שנים טובא, ולא מצינו אף ממשפחתו שימחקו את זה מכל וכל.

זה יוכיח אגב על עוד דבר, שהרי מטרת השלו היא להראות את הדרך למעונינים, ואם הוא אינו מוכר בשם הזה, מה הועיל המשורר, לכל הדעות והשיטות, ובפרט לאותם בני משפחה שאתה מצטט?

על כן הנראה לעניות דעתי-דעת בעה"ב, שאם נאמר כתפארת אבות שיש להזכיר את שניהם ואת השני בוגריים, אז טעמשוואר בסוגריים, ונאדבורנא פ"ת ברשמי.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אני בטוח שכבוד הצדיק במקומו מונח - גם אם יכנו אותו בשם 'טעמשוואר' - הרי סוף כל סוף זו היא שם השולשלת של אביו הקדוש. זה ממש לא קריטי. במיוחד שמשום מה אתה נוטה רק לצד אחד, בלא התייחסות לכך שהבלנקים הרשמיים בבית מדרשו רשום עליהם 'טעמשוואר'. אך אני לא רוצה להכנס איתך לויכוח, כי כפי שאמרתי מדובר בנושא זוטר מאוד.

נאר אמונה (שיחהתרומות)

אני אין לי בזה שום צד, רק העליתי את תשומת לב המכלולאים, כי קשה לראות שדבר שנצטער בו אותו צדיק, ויש מי שרוצה לומר שלא נצטער וכו' וכד', ןעלתה בידם, בכל אופן אני מצידי יציתי, אמרתי את שלי, ואני סומך על ברי דעת ומבינים יותר ממנו שיעשו את הנכון, וכותו תגן עלינו.

מגרף (שיחהתרומות)

מהיכרותי רבת השנים עם משפחה זו וגם לרבות הצדיק רבי יוסף עצמו, לדעתי מגוחך לקרוא לו בשם "טעמעשוואר",

בחייו היה ידוע כהאדמו"ר מנדבורנא פ"ת בלבד, ורק לאחר פטירתו נעשה שם שינוי השם לטעמעשוואר.

נאר אמונה (שיחהתרומות)
תכליתי (שיחהתרומות)

ג"א מצטרף לכל הנ"ל. בהתחלה לא רציתי התערב, אין לי נגיעה לשום צד, אך כדברי מגרף ונאר אמונה וכו', הוא לא נקרא אף פעם בשם "אדמו"ר מטעמשוואר", רק בנו שליט"א נקרא בשם זה, כל השנים היה ידוע כ"נדבורנה פ"ת". זה מה שיש לי לומר.

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

על הרבה מפרשיסחא גם תכתוב גור?

תפארת אבות (שיחהתרומות)

יכול להיות שהצדק ביד המצדדים ל'נדבורנא פ"ת. אך על כל פנים זה לא כזה קריטי בשביל לעשות דיון ושינוי השם וכו', בעוד שסוף כל סוף השם 'טעמשוואר' היה מקום כהונת אביו, ואף הוא גר ופעל בה.

מגרף (שיחהתרומות)

תפארת אבות, במחילת כבודך, מה שאינו עולה בקנה אחד עם השקפתך, נהפך ל"נושא זוטר" או "לא כזה קריטי" בשביל לעשות דיון, וכו', זוהי דרכך וזה עובר כחוט השני בכל ויכוח שלך כשאינך מוכן להודות על האמת,

אם הצדק בצד המצדדים לנדבורנא פ"ת, אזי לא משנה בכלל שהשם טעמעשוואר היה מקום כהונת אבותיו, ואף אם הוא בעצמו גר ופעל שם, זה לא מעלה ומוריד כלל כשבאים לכנותו בשם האדמורות כאשר כשהוא הקים את בית מדרשו הוא קרא לו בשם "נדבורנא פ"ת" זהו שמו.

ערך ויקיפדי אמור להיות מבוסס על האמת בלבד וללא שום סילופים ונגיעות של עורכים.. גם לא בטיעוני סרק של "לא כזה קריטי" ו"נושא זוטר"..

תפארת אבות (שיחהתרומות)

תתנצל על סגנונך הבוטה (זה לא מגיע לי על עזרתי לערכיך).

שים לב מה שכתבתי לפני דקה למטה. אצל אף אדמו"ר לא כתבו 'שם החסידות' ב'שם הערך' עצמו, אלא אם כן יש צורך מובהק לכך, ולכן די כאן לשנות ל'פתח תקוה' בלבד אם מאוד בוער לכם.

אפרון (שיחהתרומות)

מצטרף למחאה, מגרף אין לפנות אל עורכים אחרים בהתקפות אישיות ובצורת פניה בלתי מכובדת, כללי השיחה במכלול מחייבים לגמרי, נא ראה בזה אזהרה.

טישיו (שיחהתרומות)

מסכים שיש לשנות את שם הערך לנדבורנא פ"ת, אם כך היה מכונה, כמו שמסכימים כאן פחות או יותר כולם.

נאר אמונה (שיחהתרומות)
תפארת אבות (שיחהתרומות)

מספיק לשנות אך שם הערך ל'רבי יוסף לייפר (פ"ת)' - להזכירכם שבאף אדמו"ר כמעט לא רשום שם החסידות בשם הערך עצמו (אלא א"כ יש צורך לכך)

טישיו (שיחהתרומות)

יש רוב ברור בדף שיחה. מפעילי מערכת נא להעביר.

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

ספרא בתור מה שינת את הפתיח לפתח תקווה כדעת המיעוט של הכל לטובה בעוד שדעת רוב העורכים דכאן היא לשנות לנדבורנא פ"ת

תכליתי (שיחהתרומות)

דעת כל בר דעת שיש לשנות לאדמו"ר מנדבורנה פ"ת כמו שפתח את בית מדרשו כך קרא לו, וכך נקרא עד היום בפי קצת מבוגרים ממנו, לא אלו שנסחפו לבחצרות ומכלול וכדו'.

ומה קשר "אדמו"ר בשושלת נדבורנה בפ"ת וכונה אדמו"ר מטמשוואר", זה לא נכון, לא כונה בחייו שום פעם בשם הזה.

נדבורנה בני ברק משלמים כסף למכלול- חודשי?

אפרון (שיחהתרומות)

{{א|תכליתי|} א למכלול זה לי אישית... אבקשך להעביר ביקורת בצורה עניינית ומכבדת, אותך אותי אותנו ואת האתר,אתה כבר מספיק זמן באתר כדי לדעת איך הוא מתנהל, תודה.ל

ספרא (שיחהתרומות)

שיניתי לפי הדיון בדף השיחה, שטמשוואר אינו כינויו המקובל, שיניתי לשם עירו, וכפי המקובל במכלול.

ניסחתי את הפתיח בהתאם לדיון כאן, תוכלו לנסח בהתאם. אם יש מערערים על ניסוח מסוים, נחזיר לגירסה היציבה ונדון עליה.

סיכום מאת ספרא

הובהרה חשיבות

ספרא (שיחהתרומות)

בעלי זכות הצבעה, מקרה קלאסי של אדמו"ר שאינו עומד בקריטריונים, נטול פרסום עם השפעה מועטה.

כמעט כל המידע בערך כבר נמצא בערך חסידות טמשוואר, המעט שאין - יכול להתווסף לשם בקלות.

חיפוש באוצר החכמה מעלה כמות תוצאות עלובה ביותר למי שכיהן כאדמו"ר 40 שנה.

מוטל'ה (שיחהתרומות)

מסכים עם ספרא בנוגע לחשיבות האנציקלופדית.

סענדער (שיחהתרומות)

חולק עליכם, בגין מספר סיבות.

קודם כל, לא מופיע בדף המדיניות שהקריטריונים חלים על אדמורי"ם שכבר אינם בין החיים.

אך לגוף הענין. השפעתו לא היתה מועטה כלל, כל יוצאי פתח תקוה במשך שנים הסתופפו אצלו. ותמיד מדברים אודות גדלותו וקדושתו.

ולגבי אוצר החכמה, חידוש בשבילי, שזה מהווה מבחן במקרים כאלו.

ספרא (שיחהתרומות)

אני מערער על המשפט "השפעתו לא היתה מועטה כלל, כל יוצאי פתח תקוה במשך שנים הסתופפו אצלו". לא מצאתי סימוכין לכך. אשמח אם תבסס את זה.

וזה "תמיד מדברים אודות גדלותו וקדושתו", לא נותן חשיבות אנציקלופדית. יש מאות ואלפי גדולים וקדושים.

בפרט שהמידע לא נמחק, אלא כמעט הכל נמצא בערך חסידות טמשוואר.

סענדער (שיחהתרומות)

אני חי מפיהם של יוצאי פתח תקוה שדיברו תמיד על רעבל'ה פולק (רבי אברהם אלטר פולק) ורעבל'ה לייפער, כלשונם. השפעתם בפתח תקווה היתה רבה, ואדרבה, רעבל'ה לייפער היה נחשב יותר מרעבל'ה פולק.

אך מדברים על עשרות שנים אחורה. ולכן אין לי דרך לבסס את דברי. פשוט לא ניתן אחרי עשרות שנים להוכיח את מידת השפעתו של פלוני. לענ"ד, נימוק חשיבות יכול להתבסס גם על ידע אישי של מכלולאי.

דויד (שיחהתרומות)

ידע אישי אמין זה בהחלט נימוק חשיבות.

ספרא (שיחהתרומות)

אני חולק עליך, אבל זה לא חדש.

פרסום והשפעה אמור להיות ממוסמך, כמו כל טענה בערך.

אני לא מבין איך אפשר אחרת. נניח שX טוען לפרסום, וה-V טוען לחוסר פרסום. באיזה כח מקבלים טענה של אחד מהם כ"הבהרת חשיבות", כאשר הסטטוס של הערך נשאר בערפול זהה?

גם לפני כן היו כאלה שלא הטילו ספק בחשיבותו, למשל זה שיצר אותו, והיו כאלה שהטילו ספק בחשיבותו, למשל זה שהציב את התבנית. אני לא מבין איך טענה לא מבוססת "מבהירה" חשיבות, כמו שאיני מנסה לטעון שטענה לחוסר חשיבות - מוכיחה אי חשיבות.

חשיבות צריך להבהיר. ולא לטעון. חשיבות על בסיס שמועות חשוב שתיתמך על ידי מקורות או תומכים רבים.

כך לדעתי, ולדעתי חשוב לדון על כך ולקבל את הכרעת הקהילה.

בדבר אחד אין לי ספק, באתרים אחרים - נימוק שמבוסס על ידע/דעה אישית לא נחשב נימוק חשיבות.

דויד (שיחהתרומות)

א. לא יודע איך אתה חושב שקהילת החרדים יכולה לבסס כל דבר. תאמר לי בבקשה איך אני אמור לבסס את חשיבותו של הרב נתנאל אלשיך. לא תמצא שום כלום בגוגל גם בלי נטפרי וגם לא בשום ספר.

ב. תומכים רבים זה כבר שיקול, אבל לצערי לדעתי קהילת המכלולאים עדיין קטנה מדיי בשביל זה.

ג. כל טענה בערך צריכה להיות ממוסמכת, אתה בטוח? מי כמוך יודע שאין כמעט שום ערך במכלול (וגם בויקיפדיה) שאין בו טענה לא ממוסמכת, ולא מעט פעמים ערך שלם לא ממוסמך (בשביל זה יש תבנית "מחפש מקורות") - אף אחד לא חשב למחוק דבר כזה.

ד. חשיבות בהחלט צריך להבהיר ולא לטעון - וידע אישי זו הבהרה. כמובן לא כולם חייבים לקבל טענה זו ואם צריך היא יכולה לעמוד בהצבעת מחיקה בה המכלולאים יחליטו מה הם חושבים על הטענה, כנראה בין השאר לפי אמינות המכלולאי הטוען אותה.

ספרא (שיחהתרומות)

א. מה שלא ניתן לבסס, לא ניתן לכתוב. מברך על הרצון להרחיב את האנציקלופדיה, אבל במקום לכתוב אנציקלופדיה - כותבים איןציקלופדיה. מצטער, לא זו הדרך.

על אנשים לא חיים, כמו המקרה שלפנינו, מאמין שניתן להתגבר כמעט בכל מקרה על מחסור במקורות, אם הפרטים אמיתיים והפרסום אמיתי.

על אנשים חיים - כנראה עדיף לא לכתוב בכלל, ולחכות שיצטברו מקורות אמינים. (ולמצער, לכתוב רק את הדברים הבסיסיים הידועים).

ג. כל מידע חשוב זקוק לאסמכתא. כשאין אסמכתא -לא תמיד צריך למחוק, אבל יש דברים שללא אסמכתא צריך למחוק. (אגב, "טענות" לא ממוסמכות הן הראשונות שצריכות מקור).

אבל לא על זה הדיון, הדיון הוא על הבהרת חשיבות שהיא אמירה משמעותית. כדי להבהיר חשיבות לא מספיק לטעון לפרסום. צריך להוכיח דבר כזה.

דויד (שיחהתרומות)

לא צריך להוכיח עם מקורות. צריך הבהרה שתהיה ברורה וסבירה. האם לסמוך עליה זה לשיקול המכלולאים בהצבעת מחיקה. הדיון פה מטרתו אך ורק להבהיר מה דעת המכלולאים כדי לאפשר שיקול דעת למכלולאים בהצבעה.

אני חושב שאתה בדעת מיעוט לגבי כתיבה על אנשים חיים - ומשכך הטענה שלך כמעט בלתי אפשרית ליישום.

ספרא (שיחהתרומות)

הצבעת מחיקה אינו המשך להבהרת חשיבות. הבהרת חשיבות כשמה - צריכה להבהיר. טענה לא ממוסמכת לא נחשבת להבהרה.

לא בטוח שאני בדעת מיעוט.

דויד (שיחהתרומות)

אגב כדי לשלב את א' עם ב' - גם לא תמצא לדעתי אף אחד במכלול כרגע שמכיר את הרב נתנאל אלשיך להעיד על פרסומו והשפעתו בקרב יהודי תימן.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

כיון שזה לא פעם ראשונה שאתה מביא כדוגמא את הערך של הרב אלשיך, אני מוכרח לציין שהערך מתחת לכל ביקורת, וממש לא נראה מקריאת הערך שיש לו חשיבות.

הסיבה היחידה שעוד לא פתחתי עליו דיון, כיון שאתה נאמן עלי לומר שיש לו השפעה רבה על הציבור התימני, ואני לא מכיר את התחום, ואין אף אחד שמכחיש אותך.

אם כמשתמע מדבריך השפעתו היא כמו השפעת נשוא ערך זה, אני חושב שאין הצדקה לערך הנ"ל.

דויד (שיחהתרומות)

אשמח שתכוון אותי איפה משתמע מדבריי שיש דמיון בין שני ערכים אלו, חוץ מהעובדה שאת חשיבות שניהם כנראה אי אפשר להוכיח ממקורות.

הוא אשר אמרתי, אתה מקבל את טענתי שהשפעתו בקרב הציבור התימני עצומה, בלי שיש לי מקורות. כי פשוט (לפעמים) אין ברירה אחרת (בפרט אצל החרדים).

אגב, תודה על התגובה לגבי הערך שכתבתי.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אסביר מה התכוונתי לגבי הערך ההוא.

אתה טוען שהוא זכאי לערך מחמת השפעתו הרבה על אלפי בני תימן. זה אמור לבוא לידי ביטוי בערך.

כרגע כמעט אין בערך פרטים ביוגרפיים, והתמונה שעולה מהערך היא של אברך חשוב שמוסר שיעורים רבים.

מלבד זאת בפסקת ספריו אין אפילו ספר אחד "שלו", אלא רק ספרים קדומים שהוא ערך והו"ל (לא יזיק גם קישורים פנימיים), וזה פשוט הטעיה של הקורא.

דויד (שיחהתרומות)

אין שום הבדל בין חיים לבין כאלו שנפטרו, לא כל דבר צריך לכתוב, אדרבה צריך היה לכתוב אם היה אחרת.

לדעתי אוצר החכמה לא מעיד לשלילה במקרים כאלה, רק לחיוב.

ירוחם פישל יהושע (שיחהתרומות)

אוצר החכמה זה מאגר ספרים, ואינו ראיה, כי אין סיבה שיזכירו סתם כך אדמו"ר שבחיים בספר, ובוודאי שאוצר החכמה אינו מעיד לשלילה

ספרא (שיחהתרומות)

מאגר ספרים ועוד כמה...

יש עוד מאגרים מעולים וטובים, מהעיתונות, שההשפעה היתה אמורה להתבטא בהם, כי בכל זאת פתח תקווה אינה בני ברק. ועוד משהו, נשוא הערך נפטר כבר.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

דרך אגב, הוספתי פרטים בערך, כך שהוא לא כל כך מיותר. ובעז"ה אמשיך להוסיף עוד.

יבנה (שיחהתרומות)

לדעתי הוא זכאי לערך, בהיותו אדמו"ר מפורסם מדורו, ובפרט שהיה מוכר בשנותיו האחרונות כאחד מזקני האדמורי"ם, והן בפתח תקווה והן בבני ברק, היה נערץ ונקדש מאוד, ראיה קטנה לכך שהיו כאלו שניהלו מאבק נגדו בנוגע לשם 'נדבורנא' כך שאם לא היה לו חשיבות גדולה לא היו נאבקים על שמו...

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

סענדער (שיחהתרומות)

טוב, מי שלא רוצה לסמוך על הידע האישי שלי, מוזמן לעיין בקישור לאוצר החכמה שהוספתי בערך.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

בקישור שהבאת הוא מוזכר רק בתואר האדמו"ר מנדבורנא פ"ת.

אתה יכול להסביר מה הסיפור?

תפארת אבות (שיחהתרומות)

פוליטיקה משפחתית... ובקיצור נמרץ: בשבתו בפתח תקוה כונה האדמו"ר מ'נדבורנה פ"ת', אך כשעבר לבני ברק לא ראתה זאת חסידות נדבורנה בעים יפה שעוד אדמו"ר בעיר נקרא בשם נדבורנה, לכך שינה את שם החצר ל'טעמשוואר', ובשם זה נקרא עד סוף ימיו. ובשם זה נקרא אף בנו ממלא מקומו רבי חיים מטעמשוואר. אך בן נוסף שגם הוא חפץ לפתוח חצר, קרא את שם החצר בשם הקודם 'נדבורנה פ"ת', ולכך גם האחים האחרים התומכים בו מקפידים להשתמש רק בשם 'נדבורנה פ"ת', וביניהם נמנה אף האח האדמו"ר מדינוב ביתר.

סענדער (שיחהתרומות)

"לא ראתה זאת חסידות נדבורנה בעין יפה". ניסוח עדין במיוחד.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

ברוך ה' שככה. (וכי עדיף שאתנסח בצורה פחות עדינה...) אשמח שתשפר את הסעיף הזה בתוך הערך עצמו, שלא יהיה בזה חלילה פגיעה בכבוד האדמו"ר מנדבורנה בני ברק, אם כי חשוב שיהיה כתוב שם האדמו"ר, כי בזמנו היה המעשה, ו'בית האדמו"ר' היו 'גורמים פעילים' לשינוי הכפוי....

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אפשר לכתוב שחסידות נדבורנא בבני ברק דרשו ממנו לשנות את שם החסידות.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

יותר מכובד (וריחוק מלשון הרע) לכתוב שהוא מעצמו עשה זאת כדי לא לפגוע. וגם כי באותם שנים לא הייתי 'מעורה' כל כך בפולוטיקה (כנראה הייתי שם היכן שהוא בהיכלות נעלים) וכל מה ששמעתי היה רק מפי השמועה, כך שאיני יודע בוודאות אם הם דרשו את זה בכח, או שהוא עשה את זה על מנת להשקיט את להבות המחלוקת. מה שבטוח הוא שהם הציקו לו רבות על כך...

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

ניסוח מעולה.

המידע הזה אמור להופיע בערך.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אין לי מקורות ספרותיים לכך...

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

תשים [דרוש מקור].

או שאני משאיר רק את התואר נדבורנא פ"ת, כיון שרק לזה יש מקור

תפארת אבות (שיחהתרומות)

קיבלתי... אם למישהו יש תלונות על הסעיף החפרני, יכול לפנות אליך...

ספרא (שיחהתרומות)

מקבל. בהחלט.

ניסיתי את טעמשוואר, טמשוור, טמשוואר, טעמשוור, או נדבורנה פתח תקוה.

לא העליתי בדעתי טעמשואר. וגם לא נדבורנא פ"ת

אין נושאים ישנים יותר