אין לי מושג מאיזה צד של המפה אתה, אך היות ואין לי ברירה אחרת אצטרך לפרט קצת יותר, את הדברים שרוב הנמצאים איתנו חיים כהיום הזה יודעים וזוכרים, אלה לא דברים ששייכים להסטוריה, אלה דברים שקרו אך רק עכשיו וכאן.
ר' יוסף התגורר בפ"ת ונקרא בפי כל נאדבורנא פ"ת.
הפיסקה: כדי לא לפגוע בחצרו של קרוב משפחתו רבי יעקב ישכר בער רוזנבוים האדמו"ר מנדבורנה שבעיר, שינה את שם חצרו לטמשוואר כשם החצר של אביו וזקיניו. היא קצת שערוריתית הייתי אומר, כי היא מנוסחת בצורה הניתנת להשתמע כפשוטו על אף שאין זה כפשוטו.
ר' יוסף כשעבר לב"ב נתקל ב'מחאה נמרצת' (בלש' 'סגינהור') מצד 'חסידי' נאדבורנא, שהם שמו להם למטרה את ה'אחד יחיד ומיוחד', וכמו שאומרים באידיש 'איין גאט, איין רבי, איין נאדבורנא'!. ועשו מה ואיך שעשו כדי שלא יהיה ולא עוד אחד אחר שיעיז להקרא בשם הזה, ראה ערך זוטשקא, ראה ערך נאדבורנא חדרה-שגם לא צלח להם (רק בזה שאצליהם עד היום הזה הוא נקרא 'בוקרעשט'...) ועוד לבית נאדבורנא.
ר' יוסף שטען שהשם ירושה לו מאבותיו למעב"ק בדיוק כמו שהיא ירושה להם, הסכים להצמיד על דרך קבע את השם פ"ת, אך לא יותר מזה, והם לא הסתפקו בכך, אך הוא החזיק בזה עד טיפת דמו האחרונה, בכל מחיר וללא שום שינוי בכל התוקף! ! ! כל ימיו! ! ואף אחד לא ישכתב את ההיסטוריה ש'הוא' שינה את השם לטעמשוואר, הם ניסו להדביק לו שם זה-שגם קרוב אליו, וזה לא היה מופרך לגמרי, אך הוא לא נכנע להם.
על החשבון 'נשרף' לו הבית פעמיים (וכל ימיו היה מחזיק על יד דלת ביתו שקיק מן אפר מהבית הראשון למען יידעו כל עמי הארץ לאיזה צורך היה עליו לשנות את מקום מושבו. . .), ועוד סבל רב שאין צריך וא"א לפורטם. . .
לאחר פטירתו קם בנו הגדול ואמר חסל סידור המחלוקת, אני אין בכוחי לריב איתם, אעשה כרצונם והחליף את שם החצר לטעמשוואר, כאשר אחיו צרה עיניו בכך לראות שכל עמל ומלחמת אביהם יורד לטמיון בכהוא זה, החליט כי הוא יהיה זה שינציח את השם שאותה איוה לו אביהם.
צא וראה שבאותו ביהמ"ד-נדמה לי שרק עד לאחרונה- יש 2 אדמורי"ם/מודעות/חותמות וכו' וכו', ויותר מזה, תבדוק בחותמות הספרים שעדיין נשארו-אם נשארו, מהי החותמת הישנה, ומהי החדשה יותר...
לשנות את ההיסטוריה כפי שבנאדבורנא היו רוצים או בנו הגדול, זה ממש לקומם את ר' יוסף מקברו! ! !