שיחה:מניין מרפסות/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

BAM (שיחהתרומות)

מנייני המרפסות בז'אנר התרבותי

מלי ג (שיחהתרומות)

לא יודעת, אבל אולי יש מקום לכתוב שמנייני מרפסות הם בעקבות זאנר שירת המרפסות שהגיעה מחול. זה התחיל כך.

שחרחר (שיחהתרומות)

יש לך מקור לכך שהמניינים הגיעו בעקבות הז'אנר שציינת? אולי זו תגובה טבעית של אנשים הנתונים בסגר, מבלי שיצטרכו ללמד אותם לעשות את זה.

שחרחר (שיחהתרומות)

BAM, אם הערך היה מנייני מרפסות בהלכה היית צודק בהערתך. אבל תשים לב, שלמרות שהערך כיום עוסק כולו בעניינים ההלכתיים, הוא אמור לספר את כל הסיפור, מכל הזוויות שלו. תדמיין את האדם שיקרא את זה בעוד כמה עשרות שנים. זה יהיה לו מעניין לראות שמנייני מרפסות הפכו לאחד הסמלים של הסגר. לא כך?!

תמונה מוצלחת וממחישה

7
יגל לבי בישועתך (שיחהתרומות)
שחרחר (שיחהתרומות)

גם אני מצטרף ברוב תשואות, אם כי שהתמונה מתייחסת לדבר קרוב אך שונה מהמדובר בערך.

רזיאל (שיחהתרומות)

אם כן צריך להוסיף בערך...

שחרחר (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)

אני לא מבין למה התמונה הזו קשורה כל כך, אפשר להוסיף אותה כקישור למטה. לא יותר.

מקוה (שיחהתרומות)

איזו תמונה? זה סרט של שיעור ביוטיוב

שחרחר (שיחהתרומות)

כשהסרטון הזה מופיע בתוצאות של חיפוש תמונות בגוגל, רואים שם תמונה יפה של מנייני מרפסות. כשפותחים את הקובץ לא רואים את התמונה. כלומר התמונה היא רק האייקון של הקובץ. מעניין...

אביר על סוס (שיחהתרומות)

לדעתי צריך להיות 'מנין מרפסות'

שלמה המלך (שיחהתרומות)

צודק

עלה ירוק (שיחהתרומות)

מסכים.

שחרחר (שיחהתרומות)

גם אני [יוצר הערך להזכירכם!] בעד חזק

אביר על סוס (שיחהתרומות)
יושב פלשת (שיחהתרומות)

לבקשתכם.

אם יהיו התנגדויות יידרש דיון מסודר והצבעה במקרה הצורך...

שלמה המלך (שיחהתרומות)

אני נגד

כי זה ערך על התופעה של המניינים האלו

סיכום מאת אביר על סוס

בוצע

מישהו (שיחהתרומות)

זה סופי?

נשמע לי מוזר ברגע הראשון, כי זה ערך על הרבה דיני צירוף של מנין. אבל אח"כ חשבתי שוב שזה השם הנכון. אשמח לשמוע חוו"ד נוספת

מישהו (שיחהתרומות)
שחרחר (שיחהתרומות)

כי "מניין מרפסות" זהו השם שהתקבל ע"ע חיפושים בגוגל.

אחד הערכים הלהיטים בעתיד...

16
משתמש ישן (שיחהתרומות)
איציק 1 (שיחהתרומות)

ואז מה?

משתמש ישן (שיחהתרומות)

צריך להרחיב אותו

דויד (שיחהתרומות)
אביר על סוס (שיחהתרומות)
אביר על סוס (שיחהתרומות)

ראיתי כעת שבנו של השבט הלוי יצא חוצץ נגד כל ההיתרים ולדעתו אפילו המשנ"ב לא התיר לסמוך על הרשב"א.

דעת הגרמ"מ קארפ, שהצירוף מועיל רק לענין קדיש וברכו, ובחזרת הש"ץ יתנה נדבה ובשבת וי"ט והש"ץ ימתין ויתפלל בקול עם קדושה.

איציק 1 (שיחהתרומות)
אביר על סוס (שיחהתרומות)

בקישור שציינתי לעיל, בפורום של אוצר החכמה (שנטפרי אינה מחבבת).

שחרחר (שיחהתרומות)

אדרבה, תמצא מקורות לדבריך ותוסיף לגוף הערך. לגבי הרב גרוס אני תמה, כי רוב הערך בנוי למעשה על דבריו ולא ראיתי שכתב כך. שמעתי את העצה הזו שאתה אומר בשם הרב משה מרדכי קארפ, שכך יש לנהוג גם ביום חול, אבל לא מצאתי לכך מקור.

אביר על סוס (שיחהתרומות)

טעיתי ותיקנתי בהודעה, הרב קארפ.

משתמש ישן (שיחהתרומות)

הערך מקום רביעי בחיפוש השם בגוגל! לפני יומיים הוא היה בדף החמישי!

אביר על סוס (שיחהתרומות)

תחפש בגלישה נסתרת ותראה איפה הוא נמצא, זה עולה לך בעמוד הראשון כי חיפשת אותו כמה פעמים...

שחרחר (שיחהתרומות)
משתמש ישן (שיחהתרומות)

אתה כבר לא מעודכן זה כבר עומד על מקום שני...

אביר על סוס (שיחהתרומות)

גם בביטוי החדש 'מניין מרפסות' נמצאים בעמוד הראשון. מעניין כמה צפיות בפועל יש לעמוד (זה לא גלוי לכולם כמו בויקי), וכמה זמן שהיה.

משתמש ישן (שיחהתרומות)

מקוה (שיחהתרומות)
איציק 1 (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

אני אוהב להגיד לאחרים מה לעשות.

איציק 1 (שיחהתרומות)

השאלה אם יש מי שמסכים לקבל פקודות .

מקוה (שיחהתרומות)

נו נו. אם אף אחד לא מסכים. אז שלא ישימו תמונות. שיהיה להם בהצלחה...

אביר על סוס (שיחהתרומות)

מהמרפסת שלי זה לא משהו שמצטלם טוב, יש כמה טובים אבל אין לי מושג מי היוצר. יש צורך בתצלומים של המכתבים של הפוסקים?

איציק 1 (שיחהתרומות)

וודאי!

שחרחר (שיחהתרומות)

אביר על סוס, בבקשה אם לא אכפת לך, תן קישורים ל"כמה טובים" שציינת אליהם.

אביר על סוס הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אביר על סוס (שיחהתרומות)
אביר על סוס (שיחהתרומות)

שחרחר קישור למייל פתוח רק לבעל המייל.

יש בערך כפילות של המכתבים בהערות שוליים, קישורים חיצוניים, ובראו גם.

יש קונטרס אחד שבאוצר החכמה שמיד יורד כשלוחצים על הלינק, ולא ברור מי מחברו

שחרחר (שיחהתרומות)

תעשה טובה ותתקן את הקישורים, או שתשלח לי קישורים למייל. הכפילויות - אתה צודק וצריכים לטפל בזה. לגבי הקונטרס האנונימי - כתבתי שזו שמועה בשם הרב לובין, והבאתי מקור לכך את הקונטרס הזה שהתפרסם בפורום אוצר החכמה.

שחרחר (שיחהתרומות)

אגב, אתה בטוח שהקישורים לא עובדים לכולם?! פשוט אני רואה אותם מוכחלים.

אביר על סוס (שיחהתרומות)

זה שהם כחולים זה בסך הכל אומר שזה לינק (חיצוני). תפתח דרך גלישה נסתרת ותראה מה שאחרים רואים.

מקוה (שיחהתרומות)

זה הכל קישורים לאיזה מייל נעלם. הסרתי את כולם

רזיאל (שיחהתרומות)

ישר כוח לכל עורכי ערך זה אך לא לשכוח להוסיף תוספות אלו גם בערך המקורי המתבקש מניין הערך לצערינו מאוד דל..

רזיאל (שיחהתרומות)

התחלתי. יש עוד מה לעשות שם... בהצלחה.

תפילה באמצעות רמקול

8
שחרחר (שיחהתרומות)
מישהו (שיחהתרומות)

יש מחלוקת ידועה באופן כללי (הגרש"ז אוירבך והגר"מ פיינשטיין), ובבתי כנסיות של אלכסנדריה שבגמ' וכו', אתה מחפש מישהו שידבר דוקא על קורונה?

מישהו (שיחהתרומות)

אגב, גם אולי כדאי אח"כ להוסיף את מה שתוסיף לתוך ערך רמקול. אין בו שום איזכור הלכתי.

קצת מרא"מ מגוגל:

ויקיטקסט, ישיבת הר ברכה, עולמות.

ועוד קצת שו"תים מהספר אשי ישראל: פרק כד אות ז:

מנח"ש ט סוסק"א אוסר, ובהגה מהחזו"א 'אפשר', וראה אג"מ או"ח ב קח, וד קכו, ארץ צבי כג, צי"א ד כו ב.

אם אתה רוצה עזרה דבר איתי.

אביר על סוס (שיחהתרומות)

באחד המכתבים או של הבן של הרב ווזנר או הגרמ"מ קארפ

שחרחר (שיחהתרומות)

יש לשים לב להבדל בין האם יש לענות "אמן" ושאר דברים כאשר שומעים מרמקול, שידור רדיו וכדומה - כאשר יש עשרה אנשים ששומעים את החזן בקולו הטבעי (מזכיר את בית הכנסת באלכסנדריה), לבין מקרה שכל משתתפי המניין שומעים את החזן אך ורק באמצעות רמקול, ולא את קולו הטבעי.

מישהו (שיחהתרומות)

אבל רמקול ודאי לא קשור ל"צירוף למנין".

צירוף למנין זה כמו צירוף לזימון, וזה על ידי שהיה במקום אחד, ועל ידי ראייה. ויש מחלוקת אם זה ממש כמו זימון ע"י ראייה וכו' ובמ"ב מקל בשעה"ד. שמיעה לא קשורה לצירוף למנין, וכך גם רמקול. כך שתמיד הנידון ברמקול הוא לגבי ענייה.

אמנם בחזרת הש"ץ שיש דין שתשעה ישמעו, יש לדון אם ע"י רמקול זה לא נחשב שמיעה ואז אף שזה נחשב 'מנין' אי אפשר לעשות חזרת הש"ץ כי אין תשעה ש'שומעים'.

וכנראה זו גם כוונתך.

שחרחר (שיחהתרומות)

אכן כפי שכתבת, נידון הרמקול אינו מתייחס לשאלת הצירוף, אלא לשמיעת המתפללים את שליח הציבור, וזהו פן נוסף של שאלה הלכתית שצפה בעקיפין בעקבות תופעת מנייני המרפסות.

שחרחר (שיחהתרומות)

אצל הגרמ"מ קארפ אני לא רואה התייחסות. את מכתבו של הרב חיים וואזנר לא ראיתי, ובכל מקרה כדאי שמישהו יביא אותו לערך.

סיכום מאת שמש מרפא

צוין מקור

שמש מרפא (שיחהתרומות)

דויד, במשנה ברורה כתב שאם מסופק אם יש 10 שמקשיבים (דבר המצוי מאד לצערנו) יתנה הש"ץ לנדבה.

דויד (שיחהתרומות)

אתה רוצה שאחפש לך איפה בפוסקים כתובה ההשגה הזאת?

שמש מרפא (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

הוספתי מקורות לפסקה

שמש מרפא הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
שלמה המלך הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אין נושאים ישנים יותר