מישהו יכול לשים את התמונה של בית המדרש החדש ?
שיחה:ישיבת בית מדרש עליון/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
צעיר שבכהונה אני יכול לסדר את זה מחר אבל מסובך לי הזכויות יוצרים של החבר שצילם והפרוצדורה המסובכת אם יש לך דרך אחרת בכייף
שאלה בנושא אחר אתה יודע מי הצוות בנחלת דן ?
צעיר שבכהונה קודם כול הצוות של הישיבה מוסר שם שיעורים קבוע הווה אומר שאין ר"מ שלא מסר שיעורים שם למעט הרב ולדמן שלא הספיק וזה בעצם הייחודיות של ישיבת נחלת דן וזה הדגל שלהם ברישום צריך לציין את זה בערך שלהם אבל אנשי צוות ייחודיים ומוגדרים ראשי הישיבה במקום (שיעור כללי מוסר הרב אונגרישר ) הם הרב איתמר נויפלד והרב אפרים לייבוהיץ משגיח הרב משען
תיקון טעות הרב אפריים לייבוביץ
לצערי אין אדם בשם אפרים לייבוביץ שם
יששכר לייבוביץ
ארי ורצבירג הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
כלומר: יששכר ליייבוביץ יש וכו'
ארי ורצבירג צודק טעיתי
א. אוהב לדעת דהיינו שצריך להוסיף שם הרמי''ם הם רבני בית מדרש עליון שבחלק מהשנה מוסרים שיעורים בעליון ורמי''ם אחרים מוסרים שיעור בנחלת דן ואחרי תקופה הם מתחלפים והרמי''ם שמסרו בעליון מוסרים שיעור בנחלת דן ולהיפך ?
ב. (תגיד לי אם הבנתי נכון) הרב אונגרישר הוא היחיד שמוסר שיעור כללי בישיבה והרב ליבוביץ והרב וינפלד לא מוסרים אבל בגלל שהם הרמי''ם היחידים שלא מסרים שיעורים בעליון הם מוגדרים כראשי הישיבה
ג. מי זה הרב ולדמן?
א. לא יודע ב. כנ"ל ג. הרב אהרן ולדמן מרבני חדרה ק"ס בדימוס
והיום איפה הוא ?
בבית מדרש עליון
יושב אוהלים הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
לדעתי פרום זה יותר אופי בשונה מ'עובד ד'',
מחקתי את ההודעה ההיא משום שלא רציתי שיתפרש כאילו ח''ו החומרות של החוג לא שוות אם מי שעושה אותם הוא לא עובד ה' ולגופו של עניין מי שנוהג להקל לפי שיטה מסוימת הוא לא פחות פרום ממי שמחמיר במקום זה רק כל אחד נוהג לפי רבותיו גם יש מקומות שמי שנוהג לפי פסקי מרן החזו''א מקל ומי שנוהג לפי המשנ''ב מחמיר
נכון
צעיר שבכהונה סעיף א' נכון ומדויק יותר לכל ר"מ יש הפסקה פעם בשנה או שנתיים ואז הוא מוסר בנחלת דן סעיף ב' נכון חלקי כי למרות שהם לא מוסרים שיעורים כללים ובית מדרש עליון מחזיקה כלכלית את הישיבה למעשה הם ראשי הישיבה במה שהוא לא שיעור כללי ומנהלים אותה רוחנית וגם ברישום לגבי הרב אהרן וולדמן ארי ורצבירג צודק הרב וולדמן עזב את חדרה בפיצוץ שהיה שם לפני כמה שנים אם אתה זוכר (גם הרב קארפ עזב אז) בדרך עבר בישיבה ספרדית ששמה פרח לי כרגע ואז הגיע לבית מדרש עליון באלול תשפ"א אבל בנחלת דן לא יצא לא למסור שיעורים
לגבי הפרום ייתכן שאתה צודק אבל יש הגדרות ציבוריות שונות למילה פרום (כמו שראית בתגובה שלארי ורצבירג ו)לכן פשוט החרגתי אותם מהענין ואם אתה מכיר אצ עולם הישיבות מצחיק להביע כדוגמא לפרום את תפרח ותפארתה כשמדברים על בית מדרש עליון ואגב מתנצל ההודעה שונתה בתוך כדי כתיבה כל הזמן מתנצל לא עומד בקצב שלכם אז אני מגיב באחת לכל ההודעות
בהבדל בינהם אתה צודק יש דבר שנקרא פרומקייט שזה נוגע לכל הדרך של הבן אדם או מה שקוראים היום צו''ל או כל כנוי מטופש אחר שיש הבדל בינו לאדם אחר שאין לו את זה
לגבי עליון ואורחות אתה צודק כבר הגרמ''י אמר עליה פח שמן טהור ואורחות גם הסגנון הוא בערך אותו הדבר ( אם נרד לפרטים יש הבדל בשיטה בין הישיבות אבל הסגנון של הבחורים הוא אותו דבר) והתכוונתי שאם מדברים על חוג חזו''א תפרח ותפארתה הם גם פרומריות כמו שכתבתי לעיל על נושא הפרום
יושב אוהלים הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
צעיר שבכהונה אין בעיה מסכים כתלמיד גאה של בית מדרש עליון אתה לא צריך ללמד אותי את זה אבל כיוון שמדובר בקו מקביל שלא נפגש וגם בסלבודקא יש פרומערס בכל ההגדרות האפשריות לרוב החרגתי אותם אגב ראוי שיהיה עוד ערך לפרום חוץ מ[[זה ולמעשה אני רואה שאתה בקיא בפרטים הקטנים (מקווה שגם בגדולים😉) אבל ההבדל בין עליון לאורחות חוץ מהמשטר שבעליון דוגלים בו כשיטת הגרמ"י ליפקוביץ ובאורחות בעצמאות כשיטת הגראיל החברה באורחות יותר צולית בשיטה ובעליון יותר באופי וזה גורםצ שהחברה בעליון יותר משוחררת ואגב ציטוט רבנים שנפטרו לפני יותר מעשר שנים על ישיבות היום זה כמו לצטט את הגראיל מלפני עשרים שנה על חדרה אבל המציאות מוכרת בעינינו
חוץ מזה יש את נושא גיל הנישואין שבאורחות הוא יותר צעיר ושיטת הלימוד שקצת שונה בין הישיבות, אני לא כ''כ מבין מה הקשר בין השיטה לאופי אבל למעיישה אתה צודק שהם אותו קו
ההבדל בין חדרה לעליון מבחינת ההשתיכות ידוע ואין מה להשוות גם למה שהגרמ''י כתב על ישיבות חדרה שהם מישיבות המובחרות ביותר כאן בא''י משום שא''א לדעת מה היה דעתו בעניין הפילוג לו היה חי אז
צעיר שבכהונה לא הובנתי כראוי התכוונתי לומר שאני מסכים אם האמירות על בית מדרש עליון אבל אין להביא ראיה מדעתו של הגרמ"י ליפקוביץ לעניין כי בעשר שנים ישיבות יכולות להשתנות
מספר התלמידים באלול השנה עבר את השש מאות שלשים בחורים ביכולתי להעלות למקום שהתבקש את רשימות התלמידים מבקש לתקן ללא מקור (ידוע לי שהנושא היה באולם הדיונים וראו שהרוב לא מכירים את הישיבות הליטאיות והפערים בין תחילת שנה לסופה שיכולים לעבור את ה15% מכלל התלמידים) מתייג את מוטי צעיר שבכהונה אפרון מכלולאים פעילים
על פי הידוע לי מספר הבחורים באב היה באזור ה500 מסתמא שעם השיעור החדש (שהוא למעלה מ100 בחורים) יש למעלה מ600
מישהו יודע האם הבניין ברחוב קושניר עדיין משמש את הישיבה או שהם עברו להשתמש רק בבניין ברחוב עוזיאל?
מה כוונתך משמש?
הוא עדיין משמש.
כיום הם לומדים בבניין החדש והחדר אוכל גם נמצא בבניין החדש וא''כ מה הם עושים בבניין הישן?
יש פנימיה בבנין הישן
הפנימיה לא נמצאת ברחוב אורליאן?
גם וגם אין שם מספיק מקום
צעיר שבכהונה אני לומד שם בישיבה הבניין הישן משמש ככולל לבוגרי הישיבה בעיקר כרגע ויש שם רק 12 בחורים בפנימייה לשם השוואה בישיבה לומדים כרגע ר"ח אלול בערך פחות או "יותר" 630 בחורים (המספר במכלול לא מעודכן הישיבה עברה את ה500 לפני 4 שנים) מתוכם מעל 415 באורליאן קרוב ל200 בבניין החדש ועוד ישנים בבית הפנימייה בבניין בקושניר משמשת כמה אלטערס (כרגע)
עד לפני כמה שנים מספר הבחורים בשיעור היה באזור השמונים אז איך לפני 4 שנים הישיבה עברה את ה500?
צא ובדוק זה ככה היום כמעט בכל שיעור יש למעלה משמונים
נכון אבל אם נחבר את כולם ביחד כולל הוועדים במספרים של אז בהנחה שאז בכל שיעור היו שמונים ( ולא היו מידיעה לפני זה היו שיעורים גם פחות משמונים) ואף אחד לא יתחתן נגיע ל480 (לא כולל וועד שביעי ומעלה) ואם נוריד נגיע לאזור ה300-400 אבל היום זה באמת באזור ה600 פלוס
לא הבנתי אותך אתה טוען שיש או שאין
שהיום זה באזור ה600 אבל מה שאוהב לדעת כתב שכבר לפני 4 שנים הישיבה עברה את ה500 זה לא נכון
צעיר שבכהונה סלבודקער צעיר ובכן אתם לא מעודכנים בדקתי ישיבת בית מדרש עליון עברה לפני 9 שנים את התשעים, (ייתכן שמונים ושנה אח"כ את התשעים) ומדוייק עד אלול תשע"ג הישיבה היתה מקבלת שבעים פלוס בועד, ואז כמדומה (שוב ייתכן ששנה אחרי) עברו את התשעים ושחקו על הקו הזה עד אלול תשע"ז שאז נכנסתי לישיבה ועברו את המאה, באלול תשע"ט כבר קבלו 125 בחורים(שיא שלא נשבר) ומאז נעים באזור המאה עשרים בוועד והייתי שמח לדעת מהיכן הקביעות של צעיר שבכהונה על מספר התלמידים בישיבה --אוהב לדעת (שיחה) 15:46, 9 בספטמבר 2022 (IDT)
מי אמר שאני לא מעודכן??
האם הגבתי בצורה שמראה זאת? (אם בכלל...)
ככה אני יודע אבל אם אתה בתור תלמיד הישיבה בדקת המקורות שלך מסתמא יותר אמינים ומסתמא אתה צודק מתנצל על ההתקפה המקור זה אח שלי שלומד בישיבה אבל הוא בשיעור נמוך והוא פחות יודע ממך שזוכר את הוועדים הקודמים
כמה יש בשיעור החדש? איך שידוע לי הביקוש השנה שבר שיאים שלא היו בעליון מאז הקמתה
סלבודקער צעיר אני מתנצל הגבתי לפי ההבנה שהבנתי מהשיח הכולל ןלמעשה אתה צודק
צעיר שבכהונה בש"א כמדומה יש מאה עשרים (אולי הוסיפו עוד אחרי סגירת הרשום ויש עשרים וארבע לא זוכר מדויק)--אוהב לדעת (שיחה) 00:37, 11 בספטמבר 2022 (IDT)
אוהב לדעת בדפי שיחה מהסוג הזה לא צריך לחתום
הוא בכיר המק''קים בעליון מלבד היותו הרשם של הישיבה
רשם בטוח לא מזכה, ועל פי ההחלטה שהתקבלה, גם מק"ק לא מזכה. האם "בכיר המק"קים" מזכה? מסופקני... שמש מרפא דעתך?
הכל לטובה הוא לא רק בכיר המק"קים הוא היום מתווה הדרך הרוחני בישיבה שומר על צביון הישיבה והרוח החיה בכל שאלה שעולה בישיבה (למעשה הוא משמש יותר ממשגיח בפועל) לפי ההחלטה שהתקבלה [כאן] בהצעה 1 שהתקבלה ע"י בז"ה הוחלט ואני מצטט "יוחרגו משגיחים קטנים ונו"נ מפורסמים מאד, או כאלו שיש להם השפעה גדולה מהרגיל בישיבה." והוא עונה להגדרה השניה יש לו השפעה גדולה מהרגיל בישיבה --אוהב לדעת (שיחה) 15:57, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
הוא לא שונה לדוגמא מהרב שריבר באורחות שכן מוזכר
הישיבה במונסי היא אמנם היסטוריה מפוארת, אבל בחיפוש אחר "ישיבת בית מדרש עליון" הישיבה בבני ברק אמורה להופיע מקום ראשון. ולא כנספח
אך לא יודע מה עדיף, האם ליצור ערך חדש על הישיבה בבני ברק, או אולי לשנות בדף הזה ?
מה אתם אומרים ?
מה פתאום הישיבה במונסי היא המקורית ובבני ברק זה רק נספח (אגב הישיבה במונסי עדיין קיימת)
אבי111 אתה ממונסי ?? כי אני לא מכיר אבל ככל הידוע לי הישיבה במונסי היא במציאות כולל אברכים (במכלול הנושא לא מעודכן) והישיבה בבני ברק מהגדולות במגזר החרדי מסכים עם לייבלה היה ראוי לסדר ת הישיבה בארץ בערך נפרד אשמח לשמוע את דעת המנטרים בנושא במידה ותהייה הסכמה אנסה להכין טיוטה
הישיבה במונסי היא הסטוריה רחוקה מלפני כחמשה עשורים (למרות שנעשו כמה נסיונות להחיאה) זה בעיקר בנין גדול וכולל. עדיין זה שייך לערך אחד כמו פוניבז' בארץ ובחו"ל בגלל ההמשכיות.
מקוה בפנוביז' הישיבה בישראל היא העיקר, ואילו כאן האדם המחפש אחר ישיבה זו יחשוב שזהו ישיבת סניף בעלמא.
התחלתי לכתוב ערך חדש כאן.
רק אין לי מושג איך הופכים את זה לטיוטה, בכל אופן אני חדש. אשמח ללמוד,
בד''כ שיש ישיבה וסניף גדול יש ערך נפרד עיין בית מתתיהו וחמד אורחות תורה ותורה בתפארתה וכו'
מקוה ישיבת פוניבז' היא הראיה להפך לא כתוב שם בכותרת ישיבת פוניבז' הייא ישיבה שהיתה בליטא והוקמה מחדש בישראל אלא
(העתקה) ישיבת פּוֹנִיבֶז'' היא ישיבה גבוהה ליטאית בישראל, הנחשבת לאחת הישיבות החשובות של הזרם הליטאי. ורק בשורה הבאה
הישיבה הוקמה בתום מלחמת העולם הראשונה בעיר פוניבז' בליטא, בידי רב העיר הרב יוסף שלמה כהנמן, במקומן של ישיבות קודמות שפעלו בעיר ונסגרו בשל מאורעות המלחמה. היא צברה יוקרה בין שתי מלחמות העולם. רוב ככל תלמידיה ואנשי צוותה נספו בשואת יהודי ליטא. מייסד הישיבה ומנהיגה הצליח להגיע לארץ ישראל ב־1940, ומיד החל במאמצים שהובילו להקמת הישיבה מחדש בסוף 1943. ב־1945 נחנך בניין הישיבה החולש על "גבעת הישיבה" בזיכרון מאיר שבבני ברק.
הייתי מציע לשנות את הכותרת ל
ישיבת בית מדרש עליון היא ישיבה גבוהה ליטאית בישראל שהוקמה במקור במונסי שבניו יורק,
למעשה כבר תיקנתי מי שמתנגד מוזמן להעיר פה או למחוק ולהביא ניסוח חדש מי ובמידה והוא מתנגד לעצם התיקון אזי נצטרך לפעול לפי הכללים של מלחמת עריכה
הרב שולמן משגיח הרב קלרמן משגיח שני והרב יוסף קורלנסקי גם משגיח שני
יש עוד משגיח שני בשם הרב אריה אנסבכר לשיעור ב' וכן עוד אחד בשם הרב מאיר פרידמן לשיעור א'
אין נושאים ישנים יותר