מכלולאים פעילים , מי שאין לו נט-פרי, אם יוכל לבדוק את הקישור פה "מישוש פני בחורה על ידי עיוור לצורך היכרות לנישואין", ולרשום את ה"פסק" שלו כדי שנוכל להוסיף.
תודה.
מכלולאים פעילים , מי שאין לו נט-פרי, אם יוכל לבדוק את הקישור פה "מישוש פני בחורה על ידי עיוור לצורך היכרות לנישואין", ולרשום את ה"פסק" שלו כדי שנוכל להוסיף.
תודה.
אין צורך לבדוק והפסק מובן מאליו.
זה לא שונה מכל חילוני רגיל חוץ מזה שהוא מנסה לכופף גם את ההלכה לדבר.
עשה מה שליבך חפץ אך אל תתיימר לומר שזוהי חלילה ההלכה.
יושב פלשת, ברור שצריך לבדוק, כדי שנוכל לכתוב את ההשקפות הפסולות שלו.
בבקשה, אם זה מילים לא צנועות אז למחוק, אבל כדאי להכניס את השקפתו במילים מצונזרות לדף.
לי נראה שהעמדת השאלה ברבים אינה צנועה. אם יש שם משפט שמעיד על השקפתו, אכן אני מסכים שכדאי להכניס. אבל לא להעתיק את כל השאלה והתשובה.
ובמקרה שלנו, באמת צריך לחשוב על ניסוח מתאים אם זה מה שכתוב שם, ואם לא מוצאים אז באמת לא לכתוב. הבעיה שאף אחד לא אמר לנו מה כתוב שם.
וכאן היה צריך למשל לכתוב "פסק להתיר פעולות הנחשבות ללא צנועות לצורך שידוכים בתנאים מסויימים". זה ארוך מדי. וגם לא מספיק מבטא. מאחר שגם אני בנטפרי ב"ה לא ראיתי את הדף הנידון. אבל נראה לי שרק אם היה משפט כמו למשל " הרבנים החמירו משום גדר בעניינים כעין זה אבל בנידו"ד אין לאסור. אז היה מקום להביאו. וגם זה בהיסתייגות כי זה עלול לגרום לנטות אחרי זה. ואם נכתוב את זה עם תוספת בסגנון "מה שכמובן אינו נכון והדבר אסור מעיקר הדין" זו הכנסת הסתייגות אישית שלא מתאימה לאנציקלופדיה.
דרך אגב יש להעיר שלכאורה מוכח מגמרא שאין להתיר את זה. כי הגמרא אמרה היאך סומא מותר באשתו (גיטין כג ע"א) ולמה לא על ידי מישוש, אלא ש"מ שאין להתיר מישוש אלא רק שמיעת קול. וכ"ש באישה שודאי אסורה לו. (אלא שפנויה אין ללמוד מק"ו)
קדום כל יישר כח על הניסוח, לדעתי אף שזה ארוך - זה חשוב שידעו את דעותיו. וברור שאין שום חשש שמישהו ילך אחרי זה כי כתוב במכלול שאיזה אחד שאפי' לא קוראים לו רב התיר זאת. מה גם שאם מוחקים את הקישור, אז לא כתבנו איזה פעולות בדיוק הוא התיר - וממילא אין מה ללמוד.
הוסר התואר ע"פ ההגדה של הועדה הרוחנית
מכלולאים פעילים לדעתי יש להוריד את הרב
ראה בהמכלול:מתן שם לערך:
"יוצא מכלל זה הוא שמות רבנים, בהם נוהג הכלל הבא: שם ערך עבור רב שנפטר מתחיל בתואר "רבי", ואילו שם ערך עבור רב שעדיין בין החיים מתחיל בתואר "הרב". אצל רבנים מחוגים דתיים בהם התואר "הרב" שימושי יותר מאשר "רבי", גם בשם הערך יתחיל הרב בתואר "הרב".
א"א להכחיש שהנ"ל נחשב לרב בציונות הדתית.
אם הבנתי נכון אזי המכון יכול לשלול את התואר גם כשע"פ הקריטריונים יש זכאות.
אם תפנה למכון תציג שהוא דומה לסתיו, מבחינתי כמכלולאי, הקריטריונים מעניקים לו ולחבר מרעיו זכאות. לא נראה לי שאנו יכולים לשלול תואר על סמך הדמיה לערך אחר ששם זה נשלל ע"י המכון.
הסיבה שכתבו עליו ערך זה מפאת שהוא נחשב דמות רבנית בציונות הדתית, נכון?
א"כ הוא זכאי לתואר הרב ע"פ הקריטריונים.
אשמח מאד אם תהיה מדיניות מפורטת יותר [לדוגמא להחריג רב שתומך בביקורת המקרא] כרגע זה מה יש.
טוב לא הבנת את הדיון
הדבר המקובל במכלול הוא שרבני דת"ל ליט לא מקבלים תואר רב כדגמת דוד סתיו ובני לאו אז שאלתי האם הוא נכלל בקטוגריה זה או הוא מכובד יותר
צודק, אכן לא הבנתי שזה הדיון [אגב, איפה מופיע הכלל הזה?].
אם זו השאלה, ואני משער שהכוונה מי שנחשב לייט בעיני החרדים, אז הנ"ל אכן נחשב לייט ובדומה לשני האחרים שהזכרת.
הוסר התואר משם הערך, לפי ההגדרה של הועדה הרוחנית
לא יודע אם לכל חבר בצוהר יש להסיר, אבל הוא נחשב מהרבנים הליברליים ביותר, עוד יותר מסתיו.
לפי הגדרת הועדה הרוחנית, לדעתי צריך להסיר לו. יש ציבור חרדי שקורא לו 'הרב'? ולא מתוך חוסר ידיעת 'פסיקותיו'