שיחה:הרב נחמן יוסף טברסקי
ערך זה נמחק בתאריך: 28.03.2024 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי המכלול, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
|
תמונה
@שרגא, יש שגיאה בהצגת התמונה, "שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת: קובץ חסר". תודה. הגדה של פסח (שיחה) 02:18, 21 במרץ 2024 (IST)
- @הגדה של פסח הקובץ היה תקול, מחקתי והוא הוסר, שרגא > השתתפו >> שיחה > י"א באדר ב' ה'תשפ"ד > 16:01, 21 במרץ 2024 (IST)
חשיבות?
בעלי זכות הצבעה. מוטי ~ שיחה • י"א באדר ב' ה'תשפ"ד • 16:18, 21 במרץ 2024 (IST)
- משפיע מפורסם, גם מחוץ לתחומי חב"ד. מוזמן לנאום באירועים רבים. ~ תכליתי • שיחה • י"א באדר ב' ה'תשפ"ד 16:19 (IDT) 16:19, 21 במרץ 2024 (IST)
- אני חושב שבעולם החסידי מחוץ לחב"ד מכירים אותו הרבה יותר מאשר בתוך חב"ד. בפרט באזור החסידויות של משפחתו. אבגד (שיחה) 18:27, 21 במרץ 2024 (IST)
- תוכל לתת דוגמה לפרסומו (במידה שמזכה לערך) בחב"ד, או מחוץ לחב"ד? (אבגד אני יודע שבראחמסטריווקא הוא מפורסם בתור "האח של האדמור", ובחסידויות אחרות לא שמעתי שהוא מפורסם אצלם). תהלים (שיחה) 18:38, 21 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, אני נגד השארה. עמנואל (שיחה) 21:51, 21 במרץ 2024 (IST)
- בערך הוא מופיע כמשפיע מקומי על הבית כנסת שלו ואין מידע על נאומים שלו במקומות אחרים כיכר הלקש (ש|ת) 22:19, 21 במרץ 2024 (IST)
- לפי הכללים לכאורה הובהרה חשיבות (@מוטי, אכן?). הגדה של פסח (שיחה) 22:51, 21 במרץ 2024 (IST)
- > הובהרה חשיבות? עמנואל (שיחה) 23:08, 21 במרץ 2024 (IST)
- לכאורה. הגדה של פסח (שיחה) 23:10, 21 במרץ 2024 (IST)
- תוכל לענות עניינית, ולהסביר איך הובהרה חשיבות? עמנואל (שיחה) 23:11, 21 במרץ 2024 (IST)
- בתגובתו של תכליתי. הגדה של פסח (שיחה) 23:14, 21 במרץ 2024 (IST)
- תגובתו של @תכליתי אינה מפורטת, ואינה מגובה במקורות (**). מה עם תגובתו של @כיכר הלקש ותגובתו של @תהלים? עמנואל (שיחה) 23:16, 21 במרץ 2024 (IST)
- הגדה של פסח לא כל מי שאומר שזה חשוב אנחנו מקבלים את דבריו כהלכה למשה מסיני אלא רק אם מנמק ואם טוען שמפורסם מחוץ לחב"ד וכדו' שזה טענה מציאותית אז מציאות צריך להוכיח כיכר הלקש (ש|ת) 23:24, 21 במרץ 2024 (IST)
- האיש מרצה ומשפיע חסידי מפורסם גם מחוץ לגבול חב"ד, אני אישית נוכחתי בכמה שיחות ושיעורים שלו שלא קשורים לחב"ד, יש מי שסובר אחרת ממני, אין בעיה.
שוב בעיית חוסר היכרות בתושבי ארה"ב. ניחא, לא אצטער על מחיקת הערך. ~ תכליתי • שיחה • י"ב באדר ב' ה'תשפ"ד 23:39 (IDT) 23:39, 21 במרץ 2024 (IST) - חוסר ידע: בויקי אין עליו ערך? זאב אריות (שיחה) 00:07, 22 במרץ 2024 (IST)
- בלי לחוות דעה לגופו של נשוא הדיון, שאיני מכירו וממילא אין לי דעה לגביו - סבורני שטענת "חוסר ידע ביהדות ארה"ב" אינה טענה נכונה, כי דווקא בגלל שאנו מכירים פחות את יהדות ארה"ב, יש לה פחות חשיבות, בדיוק כמו שלא כל ערך בויקיפדיה האוזבקית זוכה לערך גם בויקיפדיה העברית. שוחר צדק (שיחה) 00:15, 22 במרץ 2024 (IST)
- דיון חשיבות לא נקבע על פי רוב ומספיקה הצהרה של בז"ה, ולכן ביקשתי לחתום את הדיון. הגדה של פסח (שיחה) 00:35, 22 במרץ 2024 (IST)
- אגב, האם הוחלט אי פעם שהאתר מותאם/פונה דווקא לישראלים? הגדה של פסח (שיחה) 00:50, 22 במרץ 2024 (IST)
- האם הוחלט אי פעם שהאתר מותאם/פונה דווקא ליהודים, ולא לאוזבקים למשל? לא, אבל מכיוון שהם פחות משתמשים בו משום מה, כך זה נהיה, והוא הדין [יחסית, כמובן] לאמריקאים, ומספרם הקטן של העורכים מחו"ל יוכיח על כך שהם פחות משתמשים במכלול. שוחר צדק (שיחה) 00:58, 22 במרץ 2024 (IST)
- אכן קטן, אך קיים.
- למעשה, גם אם יש חוסר ידע ביהדות ארה"ב, זה לא משליך כלל על עניין החשיבות. הגדה של פסח (שיחה) 01:10, 22 במרץ 2024 (IST)
- @הגדה של פסח, לא הובהרה חשיבות. ממליץ לנעול את הדיון, לפני שהוא יציף מתחת לקרקע עוד סיבות שיביאו למחיקת הערך. עמנואל (שיחה) 01:18, 22 במרץ 2024 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – לדעתי זה משליך, כי החשיבות בערכי אישים תלויה בעיקר במידת ההתעניינות בהם, ומכיוון שההתעניינות ביהדות ארה"ב יותר קטנה אצל משתמשי המכלול [בכמות ובאיכות], זה מוריד את חשיבותם המכלולאית של אישיה. זו דעתי, ולא אמרתי "קבלוה". כאמור בקשר לנשוא הערך איני מחווה דעה. שוחר צדק (שיחה) 01:20, 22 במרץ 2024 (IST)
- גא"מ חזק עמנואל (שיחה) 01:23, 22 במרץ 2024 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – לדעתי זה משליך, כי החשיבות בערכי אישים תלויה בעיקר במידת ההתעניינות בהם, ומכיוון שההתעניינות ביהדות ארה"ב יותר קטנה אצל משתמשי המכלול [בכמות ובאיכות], זה מוריד את חשיבותם המכלולאית של אישיה. זו דעתי, ולא אמרתי "קבלוה". כאמור בקשר לנשוא הערך איני מחווה דעה. שוחר צדק (שיחה) 01:20, 22 במרץ 2024 (IST)
- @הגדה של פסח, לא הובהרה חשיבות. ממליץ לנעול את הדיון, לפני שהוא יציף מתחת לקרקע עוד סיבות שיביאו למחיקת הערך. עמנואל (שיחה) 01:18, 22 במרץ 2024 (IST)
- האם הוחלט אי פעם שהאתר מותאם/פונה דווקא ליהודים, ולא לאוזבקים למשל? לא, אבל מכיוון שהם פחות משתמשים בו משום מה, כך זה נהיה, והוא הדין [יחסית, כמובן] לאמריקאים, ומספרם הקטן של העורכים מחו"ל יוכיח על כך שהם פחות משתמשים במכלול. שוחר צדק (שיחה) 00:58, 22 במרץ 2024 (IST)
- אגב, האם הוחלט אי פעם שהאתר מותאם/פונה דווקא לישראלים? הגדה של פסח (שיחה) 00:50, 22 במרץ 2024 (IST)
- דיון חשיבות לא נקבע על פי רוב ומספיקה הצהרה של בז"ה, ולכן ביקשתי לחתום את הדיון. הגדה של פסח (שיחה) 00:35, 22 במרץ 2024 (IST)
- בלי לחוות דעה לגופו של נשוא הדיון, שאיני מכירו וממילא אין לי דעה לגביו - סבורני שטענת "חוסר ידע ביהדות ארה"ב" אינה טענה נכונה, כי דווקא בגלל שאנו מכירים פחות את יהדות ארה"ב, יש לה פחות חשיבות, בדיוק כמו שלא כל ערך בויקיפדיה האוזבקית זוכה לערך גם בויקיפדיה העברית. שוחר צדק (שיחה) 00:15, 22 במרץ 2024 (IST)
- האיש מרצה ומשפיע חסידי מפורסם גם מחוץ לגבול חב"ד, אני אישית נוכחתי בכמה שיחות ושיעורים שלו שלא קשורים לחב"ד, יש מי שסובר אחרת ממני, אין בעיה.
- הגדה של פסח לא כל מי שאומר שזה חשוב אנחנו מקבלים את דבריו כהלכה למשה מסיני אלא רק אם מנמק ואם טוען שמפורסם מחוץ לחב"ד וכדו' שזה טענה מציאותית אז מציאות צריך להוכיח כיכר הלקש (ש|ת) 23:24, 21 במרץ 2024 (IST)
- תגובתו של @תכליתי אינה מפורטת, ואינה מגובה במקורות (**). מה עם תגובתו של @כיכר הלקש ותגובתו של @תהלים? עמנואל (שיחה) 23:16, 21 במרץ 2024 (IST)
- בתגובתו של תכליתי. הגדה של פסח (שיחה) 23:14, 21 במרץ 2024 (IST)
- תוכל לענות עניינית, ולהסביר איך הובהרה חשיבות? עמנואל (שיחה) 23:11, 21 במרץ 2024 (IST)
- לכאורה. הגדה של פסח (שיחה) 23:10, 21 במרץ 2024 (IST)
- > הובהרה חשיבות? עמנואל (שיחה) 23:08, 21 במרץ 2024 (IST)
- לפי הכללים לכאורה הובהרה חשיבות (@מוטי, אכן?). הגדה של פסח (שיחה) 22:51, 21 במרץ 2024 (IST)
- בערך הוא מופיע כמשפיע מקומי על הבית כנסת שלו ואין מידע על נאומים שלו במקומות אחרים כיכר הלקש (ש|ת) 22:19, 21 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, אני נגד השארה. עמנואל (שיחה) 21:51, 21 במרץ 2024 (IST)
- תוכל לתת דוגמה לפרסומו (במידה שמזכה לערך) בחב"ד, או מחוץ לחב"ד? (אבגד אני יודע שבראחמסטריווקא הוא מפורסם בתור "האח של האדמור", ובחסידויות אחרות לא שמעתי שהוא מפורסם אצלם). תהלים (שיחה) 18:38, 21 במרץ 2024 (IST)
- אני חושב שבעולם החסידי מחוץ לחב"ד מכירים אותו הרבה יותר מאשר בתוך חב"ד. בפרט באזור החסידויות של משפחתו. אבגד (שיחה) 18:27, 21 במרץ 2024 (IST)
הבהרת חשיבות היא לא הצהרה "אני סבור שהוא חשוב" היא צריכה להיות מנומקת בנימוק מוגדר ואם מדובר בהבהרה על בסיס נתון הוא צריך להיות מגובה במקור. את הקביעה האם הנימוק סביר מקובל להשאיר למפעילים. בקשר לטיעון על חוסר הידע בארה"ב, המעיין בקריטריוני החשיבות לרבנים יכול לראות שיש הבחנה בין רבנים בארץ לחו"ל, אם סבורים שעל ארה"ב צריך להחיל דין שווה לא"י, צריך להעביר החלטה במועצת. מוטי ~ שיחה • י"ב באדר ב' ה'תשפ"ד • 10:32, 22 במרץ 2024 (IST)
- אגב, במקרה של מחיקה יש להעביר את המידע בערך לחסידות רחמסטריווקה עקב החשיבות של קורות חייו להיסטוריית החסידות סענדער • שיחה 11:15, 22 במרץ 2024 (IST)
- @סענדער, חבל שנגעת בנקודה... אני אישית רציתי לדבר על זה אבל התאפקתי, מפני שלל סיבות הכמוסים... עכשיו שכבר דיברת על זה, לא אמנע מלהביע דעתי שזה חלק גדול מחשיבותו של הערך והאיש, באמת חלק מההיסטוריה שתיחרט בקורות ימיה של עולם החסידות לדורותיה. ~ תכליתי • שיחה • י"ב באדר ב' ה'תשפ"ד 11:29 (IDT) 11:29, 22 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, לא ברורים לי הקריטוריונים לחשיבות של משפיע, (האם רק מי שמגיע לממדים של רבי אלימלך בידרמן, הרב צבי מאיר זילברברג ורבי יצחק משה ארלנגר וכדו' זכאים?), אבל תכליתי אמר שהוא מפורסם גם מחוץ לחב"ד, והקישור שהוא הוסיף לערך מאתר ברסלבי עם למעלה מעשרה שיעורים, מגבה את הבהרת החשיבות שלו. תודה, הגדה של פסח (שיחה) 11:33, 22 במרץ 2024 (IST)
- בנוגע לחשיבות, אני מצטרף להודעתו האחרונה של תכליתי שישנה חשיבות לאו דווקא בגלל זהותו כמשפיע (אם כי אולי אין זה מן הכבוד לדוש בזה יותר מדי). הגדה של פסח (שיחה) 11:35, 22 במרץ 2024 (IST)
- מה כוונת השאלה "האם האתר ישראלי"? האם לחוצניקים אסור להשתמש בו - מותר להם. האם מותר להם לערוך - כן, גם זה מותר. האם הוא עוסק רק בערכים ישראליים - לא. האם עיקר עורכיו ומשתמשיו הם ישראלים, מה שמשליך על חשיבות ערכים שאינם ישראליים - המציאות היא שכן, בלי שהדבר "יוחלט" בצורה רשמית אי פעם. לשבר את האוזן, הובהר כמה וכמה פעמים שהאתר אינו "חרדי" אלא "שומר מצוות". למרות זאת המציאות היא שעיקר משתמשיו ועורכיו הם חרדים, וזה משליך גם על ענייני חשיבות אנציקלופדית. [בנוגע לעניין החשיבות הסנסציונית, האם באותה מידה תהיה חשיבות לבן אדמו"ר או רב שסר מהדרך רח"ל?]שוחר צדק (שיחה) 11:41, 22 במרץ 2024 (IST)
- עשיתי חיפוש "Nachman Yosef Twersky", נראה לי שהיו כמה וכמה תוצאות לא מחב"ד. (אני חלש באנגלית...). הגדה של פסח (שיחה) 11:42, 22 במרץ 2024 (IST)
- נראה לי שגם זה לא מחב"ד: https://www.myascent.org/no-farbrengen-why-not/. הגדה של פסח (שיחה) 11:59, 22 במרץ 2024 (IST)
- אני לא אומר שאני שולל את החשיבות וגם לא אומר שלא הובהר חשיבות. אך שיהיה ברור: יש לדון על החשיבות באופן אוביקטיבי. וללכת לפי הכללים. ורק לפיהם. תמשיכו לדון. אני עוד בקושי נמצא פה. מה שתחליטו מקובל עלי. אבגד (שיחה) 04:43, 25 במרץ 2024 (IST)
- נראה לי שגם זה לא מחב"ד: https://www.myascent.org/no-farbrengen-why-not/. הגדה של פסח (שיחה) 11:59, 22 במרץ 2024 (IST)
- בנוגע לחשיבות, אני מצטרף להודעתו האחרונה של תכליתי שישנה חשיבות לאו דווקא בגלל זהותו כמשפיע (אם כי אולי אין זה מן הכבוד לדוש בזה יותר מדי). הגדה של פסח (שיחה) 11:35, 22 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, לא ברורים לי הקריטוריונים לחשיבות של משפיע, (האם רק מי שמגיע לממדים של רבי אלימלך בידרמן, הרב צבי מאיר זילברברג ורבי יצחק משה ארלנגר וכדו' זכאים?), אבל תכליתי אמר שהוא מפורסם גם מחוץ לחב"ד, והקישור שהוא הוסיף לערך מאתר ברסלבי עם למעלה מעשרה שיעורים, מגבה את הבהרת החשיבות שלו. תודה, הגדה של פסח (שיחה) 11:33, 22 במרץ 2024 (IST)
- @סענדער, חבל שנגעת בנקודה... אני אישית רציתי לדבר על זה אבל התאפקתי, מפני שלל סיבות הכמוסים... עכשיו שכבר דיברת על זה, לא אמנע מלהביע דעתי שזה חלק גדול מחשיבותו של הערך והאיש, באמת חלק מההיסטוריה שתיחרט בקורות ימיה של עולם החסידות לדורותיה. ~ תכליתי • שיחה • י"ב באדר ב' ה'תשפ"ד 11:29 (IDT) 11:29, 22 במרץ 2024 (IST)
- קורא כעת. מתפתח פה דיון משנה מעניין מאוד בעניין ארצות הברית. אכן צודקים בכמה דברים אבל בא נתמקד רק בערך שלנו. ייתכן מאוד שתושבי ארצות הברית החרדים מכירים אותו יותר ובארץ פחות. אבגד (שיחה) 04:46, 25 במרץ 2024 (IST)
- כך או כך אני בשיטה שיש להחזיק ערך באופן שהוא מושקע. ולא רק בגלל שמגיע לנשוא הערך ערך. כך שגם אם מגיע ערך כדיון נפרד. הוא צריך לצאת מטיוטא כאשר הוכ מוכן ובנוי. סתם מזכיר בכללות את דעתי. אבגד (שיחה) 04:49, 25 במרץ 2024 (IST)
- @תכליתי תוכל להגדיר מה היקף פרסומו? באלו חסידויות הוא מפורסם? כרגע ההבהרה שלך עמומה. מוטי ~ שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 10:25, 26 במרץ 2024 (IST)
- אני הבהרתי שהוא משפיע חב"די בולט, לא סתם עוד משפיע בחב"ד, שיש המון, אלא יותר מפורסם ומהשורה הראשונה, וחוץ לזה הוא גם משפיע ואיש חינוך ומרצה במקומות נוספים מחוץ לחסידות חב"ד, הוא מוזמן לנאום באירועים שונים שלא קשורים דייקא לחב"ד, או שזה קורס חינוך או התוועדות כלל חסידית, בפרט בארה"ב, אבל גם בארץ. הוא פחות או יותר (יותר לגבול פחות) בשורה של המשפיעים הרב מנדל וכטר, הרב שניאור זלמן גופין, שפרסומם ושמעם אף מחוץ לחסידות חב"ד. ~ תכליתי • שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 11:43 (IDT) 11:43, 26 במרץ 2024 (IST)
- שמעם אף מחוץ לחבד? אתמהה עמנואל (שיחה) 14:21, 26 במרץ 2024 (IST)
- כן, לא בהכרח שכל הציבור החרדי יודע. אשמח לחוו"ד נוספות על ההשוואה, בתגובות אחרות למעלה נראה קצת אחרת. מוטי ~ שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 14:31, 26 במרץ 2024 (IST)
- חוות דעתי היא שהערך מסוכן, מאחר והוא עלול להביא חברים נוספים, מה שקרה בעבר לא פעם. עמנואל (שיחה) 14:43, 26 במרץ 2024 (IST)
- בקשתי חוו"ד על מידת פרסומו והשפעתו. לא חושב שהטענה שציינת מועילה לדיון... מוטי ~ שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 14:47, 26 במרץ 2024 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – @מוטי, נשוא הדיון מוכר גם מחוץ לחב"ד, ויעידו על כך הקישורים שתכליתי הניח בגוף הערך והקישור הנ"ל, אלא שיש כאן בעיה מובנית, אין קריטריונים מספקים לחשיבות משפיעים. הגדה של פסח (שיחה) 14:51, 26 במרץ 2024 (IST)
- אז כנראה שאין להם חשיבות. עמנואל (שיחה) 14:59, 26 במרץ 2024 (IST)
- רוב הקישורים שם מאתרי חב"ד, גם אם יש קישור או שניים ממקומות אחרים זה ממש לא יכול להוות בסיס. אם אתה רוצה להתבסס על מקורות (וטוב שכך) צריך מאמר אודותיו שניכר בו שלא מדובר בסופרלטיבים. כיוון שאין קריטריונים אנחנו צריכים לשפוט לפי פרסום. @עמנואל נא להימנע מלהגיב שלא לגופו של עניין, מקווה שהבקשה מספיק ברורה.. מוטי ~ שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 15:10, 26 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, זה קשה למצוא עליו מאמרים, כמו שלא תמצא מאמרים על הרב יצחק משה ארלנגר או שאר משפיעים גדולים, ובגלל שהוא אמריקאי אין לנו אפי' את קול הלשון.
- לקבוע שפרסום קובע חשיבות זה לא מספיק, כי פרסום זה מונח מאוד אפור. הגדה של פסח (שיחה) 15:21, 26 במרץ 2024 (IST)
- גם "משפיע" זה מונח אפור, הטענה שעולה מידי פעם שאי יכולת להשיג מקורות היא סיבה לוותר על מקורות היא מנוגדת לחלוטין לכללי המכלול ולא מתקבלת. (מלבד במקרי קיצון, בוודאי לא במקרה שבאמת לא ברור מה החשיבות) אפרון (שיחה) 15:24, 26 במרץ 2024 (IST)
- אסביר יותר: יש כמה וכמה קישורים מאתרים ללא זיקה לחב"ד, מה שלכאורה מוכיח על פרסום מחוץ לחב"ד, אלא שמוטי טען שמעט קישורים אינם מספקים להוכיח פרסום, ועל כך כתבתי שמכיוון שאין כ"כ איזכורים ברשת לדמויות מהסוג הזה אין להוכיח שהוא לא מפורסם. הגדה של פסח (שיחה) 15:33, 26 במרץ 2024 (IST)
- אין לי גישה לכמעט שום אתר והתוצאות שלי בגוגל מעטים מאוד, אני בסינון נטפרי ובפיקוח חתם. פתוח לי יוטיוב הכשר שפתוח בנטפרי, וכמעט שזהו, (כמובן חוץ מאוצה"ח קול הלשון וכדו'), לכן קשה לי להנגיש יותר מידע, כשאני יוצר ערך ודחוף לי להבהיר חשיבות אני מבקש מידידים או תר אחר מחשב שקצת פתוח יותר (כמובן גם נטפרי) ומביא מקורות, עכשיו שזה לא כ"כ בוער לי הערך, אין לי זמן וכח לחפש ולהתאמץ לזה, אם למישהו בוער הערך שיעשה זאת. אני משער מאוד שיש מקורות יותר ממה שאני הבאתי. בתקוה להבנה. ~ תכליתי • שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 16:42 (IDT) 16:42, 26 במרץ 2024 (IST)
- בהתחשב שלמעלה יש שפקפקו בטענת הפרסום הכלל חסידי הצורך במקורות הרבה יותר משמעותי. מוטי ~ שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 18:10, 26 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי תפנה אותי לפקפוק? ~ תכליתי • שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 20:30 (IDT) 20:30, 26 במרץ 2024 (IST)
- #c-תהלים-20240321163800-אבגד-20240321162700. מוטי ~ שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 11:21, 27 במרץ 2024 (IST)
- @אבגד טוען על פרסום: "אני חושב שבעולם החסידי מחוץ לחב"ד מכירים אותו הרבה יותר מאשר בתוך חב"ד".
@תהלים לא פקפק, הוא שאל?.
(וכי ההבהרה שלי נשללת בגין שאלתו של מכלולאי אחר? וגם לו יצויר שהיה מכחיש, אין לזה תוקף של הכחשת הבהרה. אני ספיציפית השתתפתי בדיון חשיבות שבו עורך טען חשיבות ואני התנגדתי, והטיעון שלו הספיק להבהרה, למרות הפקפוק שלי) ~ תכליתי • שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 11:55 (IDT) 11:55, 27 במרץ 2024 (IST)
- @אבגד טוען על פרסום: "אני חושב שבעולם החסידי מחוץ לחב"ד מכירים אותו הרבה יותר מאשר בתוך חב"ד".
- #c-תהלים-20240321163800-אבגד-20240321162700. מוטי ~ שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 11:21, 27 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי תפנה אותי לפקפוק? ~ תכליתי • שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 20:30 (IDT) 20:30, 26 במרץ 2024 (IST)
- אסביר יותר: יש כמה וכמה קישורים מאתרים ללא זיקה לחב"ד, מה שלכאורה מוכיח על פרסום מחוץ לחב"ד, אלא שמוטי טען שמעט קישורים אינם מספקים להוכיח פרסום, ועל כך כתבתי שמכיוון שאין כ"כ איזכורים ברשת לדמויות מהסוג הזה אין להוכיח שהוא לא מפורסם. הגדה של פסח (שיחה) 15:33, 26 במרץ 2024 (IST)
- גם "משפיע" זה מונח אפור, הטענה שעולה מידי פעם שאי יכולת להשיג מקורות היא סיבה לוותר על מקורות היא מנוגדת לחלוטין לכללי המכלול ולא מתקבלת. (מלבד במקרי קיצון, בוודאי לא במקרה שבאמת לא ברור מה החשיבות) אפרון (שיחה) 15:24, 26 במרץ 2024 (IST)
- חוות דעתי היא שהערך מסוכן, מאחר והוא עלול להביא חברים נוספים, מה שקרה בעבר לא פעם. עמנואל (שיחה) 14:43, 26 במרץ 2024 (IST)
- כן, לא בהכרח שכל הציבור החרדי יודע. אשמח לחוו"ד נוספות על ההשוואה, בתגובות אחרות למעלה נראה קצת אחרת. מוטי ~ שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 14:31, 26 במרץ 2024 (IST)
- שמעם אף מחוץ לחבד? אתמהה עמנואל (שיחה) 14:21, 26 במרץ 2024 (IST)
- אני הבהרתי שהוא משפיע חב"די בולט, לא סתם עוד משפיע בחב"ד, שיש המון, אלא יותר מפורסם ומהשורה הראשונה, וחוץ לזה הוא גם משפיע ואיש חינוך ומרצה במקומות נוספים מחוץ לחסידות חב"ד, הוא מוזמן לנאום באירועים שונים שלא קשורים דייקא לחב"ד, או שזה קורס חינוך או התוועדות כלל חסידית, בפרט בארה"ב, אבל גם בארץ. הוא פחות או יותר (יותר לגבול פחות) בשורה של המשפיעים הרב מנדל וכטר, הרב שניאור זלמן גופין, שפרסומם ושמעם אף מחוץ לחסידות חב"ד. ~ תכליתי • שיחה • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 11:43 (IDT) 11:43, 26 במרץ 2024 (IST)
הוא כלל בשאלתו טענה שלפי הידוע לו הוא מוכר רק ברחמסטריבקה בתור אח של האדמו"ר. לא התייחסתי לנושא הטכני של האם הובהרה חשיבות וכנראה גם לא אחליט בעצמי, רק בקשתי הבהרה יותר ברורה ולא עמומה, ואם אפשר גם ביסוס. מוטי ~ שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 12:06, 27 במרץ 2024 (IST)
- @תהלים, אכן ידוע לך על שמעו רק בראחמיסטריווקא (חוץ מחסידות חב"ד)? ~ תכליתי • שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 12:09 (IDT) 12:09, 27 במרץ 2024 (IST)
- הערך הועתק מאתר חב"דפדיה?! ספרי קודש שיחה י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 12:31, 27 במרץ 2024 (IST)
- אכן, בעבר הרחוק לא הייתה מגבלה על זה. מוטי ~ שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 12:33, 27 במרץ 2024 (IST)
- לא התכוונתי לפקפק על דעות אחרים, רק ציינתי שלדעתי הוא לא מפורסם באותו מידה כגון הרב מנדל וכטר. ובחסידויות כגון גור, צאנז, תולדות, באבוב וכו' לא נראה לי ששמעו עליו (אני מדבר באופן כללי), אמנם יתכן שבחלקם שמעו עליו כמו ששמעו למשל על נכד האדמור מבעלז, או אחד הבנים של האדמור מגור, אבל לא סוג פרסום המזכה בערך. אם מישהו טוען אחרת איני מפקפק בדבריו, כי יתכן שלא ידוע לי כל התמונה על האיש, רק הבעתי לפי איך שנראה לי. (אגב מה שכתוב כעת בערך שהוא "משפיע כלל חסידי" (בנוסף למשפיע חבדי) לדעתי זה אינו נכון). תהלים (שיחה) 16:30, 27 במרץ 2024 (IST)
- אכן, בעבר הרחוק לא הייתה מגבלה על זה. מוטי ~ שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 12:33, 27 במרץ 2024 (IST)
- הערך הועתק מאתר חב"דפדיה?! ספרי קודש שיחה י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 12:31, 27 במרץ 2024 (IST)
נאמר כאן שיש לקורות חייו משמעות ברחמסטריווקא. תרשו לי לשאול, איזו משמעות? מדוע היא לא מופיעה בערך כאן? אם יש דבר משמעותי הוא אמור להיות בערך החסידות ללא קשר אם יש ערך נפרד או לא. ספרא - שיחה 00:36, 28 במרץ 2024 (IST)
- מפעילי מערכת, נא החלטתכם בעניין חשיבות הערך, מלבד באתר "אור הגנוז -ברסלב" כל הקישו"ח הם של אתרי העלאת קבצים או של חב"ד, מלבד בהבהר שלתכליתי שלטענתו הוא משפיע חב"די בולט במיוחד ומוכר היטב מחוץ לגבולות החסידות. (הש"פ מצטרף להבהרה, לא ברור אם זה ידע נוסף או בהתחשב בהבהרתו של תכליתי) אפרון (שיחה) 01:51, 31 במרץ 2024 (IDT)
- יש גם את זה: “NO FARBRENGEN? WHY NOT?”, לא עושה רושם שיש קשר לחב"ד. הגדה של פסח (שיחה) 01:55, 31 במרץ 2024 (IDT)
- @הגדה של פסח, פתחת את זה? אין שם שום דבר, איזכור שלו בהקשר פנים חב"די כלשהו.
נ.ב. לאחר פתיחת אתר אור הגנוז ברסלב דעתי שהבאת שיעורי פלוני או אלמוני שם היא חסרת משמעות לחלוטין, נראה כמו אוספי שיעורים רנדומליים. אפרון (שיחה) 01:59, 31 במרץ 2024 (IDT)- למעשה יש לו פרסום רב מסיבות נוספות, ואכמ"ל. הגדה של פסח (שיחה) 02:51, 31 במרץ 2024 (IDT)
- כל עוד שלא נקבעו קריטוריונים ברורים לחשיבות משפיעים, יש מקום לערער על עצם הקביעה שהוא צריך להיות מוכר גם מחוץ לחב"ד, חב"ד היא לא חסידות קטנה, אלא כמעט מגזר, באופן דומה יהיה ניתן לטעון שרבי אליעזר גינזבורג מוכר רק במגזר הליטאי. הגדה של פסח (שיחה) 11:14, 31 במרץ 2024 (IDT)
- ככל הידוע לי, בקרב חסידי חב"ד שבאה"ק הוא לא בולט במיוחד. נדמה לי שבקראון הייטס הוא כן בולט, אבל לא יודע מעבר לכך. איש הישראלי (שיחה) 13:50, 31 במרץ 2024 (IDT)
- כפי שכתבתי לעיל, 3 אתרים מחוץ לחב"ד שאמזכרים אותו, ממש לא יכול לתת אינדיקציה למידת פרסומו. ההשוואה למשגיח בפוניבז' לא מדייקת, פוניבז' ידועה בכלל המגזרים ובהתאם יש חשיבות לחלק מבעלי התפקידים שבה. למעשה, ההבהרה די אפורה ומתגובות אחרות כאן נראה שלא מדובר בפרסום רחב מאד מעבר לחב"ד וגם בתוכה. בשל כך אני חושב שההבהרה לא מספקת, מעדיף להמתין לחו"ד של מפעיל נוסף. מוטי ~ שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ד • 14:54, 31 במרץ 2024 (IDT)
- גם חב"ד ידועה בכלל המגזרים, ויש חשיבות למשפיעים שלה. הגדה של פסח (שיחה) 15:12, 31 במרץ 2024 (IDT)
- אתה סבור שלכל משפיע בחב"ד יש חשיבות בשל המעמד ללא קשר לפרסום?? מוטי ~ שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ד • 15:20, 31 במרץ 2024 (IDT)
- אישית אני סבור שלא, אבל מאידך אני לא חושב שזכאותו (כמובן, לא כל משפיע) פחותה ממשגיח בפוניבז' (כלומר, בעיני גם למשגיח בפוניבז' אין חשיבות). --הבהרת החשיבות שלי באה על רקע אחר באישיותו, וכפי שהרחבתי לעיל--. הגדה של פסח (שיחה) 15:24, 31 במרץ 2024 (IDT)
- שמח שאנחנו מסכימים, בקשר לרב גינזבורג אכ"מ. מוטי ~ שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ד • 15:27, 31 במרץ 2024 (IDT)
- @מוטי, אבקש את דעתך ביחס לחלק השני שבתגובתי. הגדה של פסח (שיחה) 15:33, 31 במרץ 2024 (IDT)
- שמח שאנחנו מסכימים, בקשר לרב גינזבורג אכ"מ. מוטי ~ שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ד • 15:27, 31 במרץ 2024 (IDT)
- אישית אני סבור שלא, אבל מאידך אני לא חושב שזכאותו (כמובן, לא כל משפיע) פחותה ממשגיח בפוניבז' (כלומר, בעיני גם למשגיח בפוניבז' אין חשיבות). --הבהרת החשיבות שלי באה על רקע אחר באישיותו, וכפי שהרחבתי לעיל--. הגדה של פסח (שיחה) 15:24, 31 במרץ 2024 (IDT)
- אתה סבור שלכל משפיע בחב"ד יש חשיבות בשל המעמד ללא קשר לפרסום?? מוטי ~ שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ד • 15:20, 31 במרץ 2024 (IDT)
- גם חב"ד ידועה בכלל המגזרים, ויש חשיבות למשפיעים שלה. הגדה של פסח (שיחה) 15:12, 31 במרץ 2024 (IDT)
- כפי שכתבתי לעיל, 3 אתרים מחוץ לחב"ד שאמזכרים אותו, ממש לא יכול לתת אינדיקציה למידת פרסומו. ההשוואה למשגיח בפוניבז' לא מדייקת, פוניבז' ידועה בכלל המגזרים ובהתאם יש חשיבות לחלק מבעלי התפקידים שבה. למעשה, ההבהרה די אפורה ומתגובות אחרות כאן נראה שלא מדובר בפרסום רחב מאד מעבר לחב"ד וגם בתוכה. בשל כך אני חושב שההבהרה לא מספקת, מעדיף להמתין לחו"ד של מפעיל נוסף. מוטי ~ שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ד • 14:54, 31 במרץ 2024 (IDT)
- ככל הידוע לי, בקרב חסידי חב"ד שבאה"ק הוא לא בולט במיוחד. נדמה לי שבקראון הייטס הוא כן בולט, אבל לא יודע מעבר לכך. איש הישראלי (שיחה) 13:50, 31 במרץ 2024 (IDT)
- כל עוד שלא נקבעו קריטוריונים ברורים לחשיבות משפיעים, יש מקום לערער על עצם הקביעה שהוא צריך להיות מוכר גם מחוץ לחב"ד, חב"ד היא לא חסידות קטנה, אלא כמעט מגזר, באופן דומה יהיה ניתן לטעון שרבי אליעזר גינזבורג מוכר רק במגזר הליטאי. הגדה של פסח (שיחה) 11:14, 31 במרץ 2024 (IDT)
- למעשה יש לו פרסום רב מסיבות נוספות, ואכמ"ל. הגדה של פסח (שיחה) 02:51, 31 במרץ 2024 (IDT)
- @הגדה של פסח, פתחת את זה? אין שם שום דבר, איזכור שלו בהקשר פנים חב"די כלשהו.
- יש גם את זה: “NO FARBRENGEN? WHY NOT?”, לא עושה רושם שיש קשר לחב"ד. הגדה של פסח (שיחה) 01:55, 31 במרץ 2024 (IDT)
מפעילי מערכת אני חוזר בי מהבהרת החשיבות, אפשר למחוק. הגדה של פסח (שיחה) 21:26, 6 ביולי 2024 (IDT)
- הרי אני הבהרתי גם חשיבות. אם אתה חוזר בך אז אפשר למחוק? החשיבות נוסבה רק על ידי הבהרתך? ~ תכליתי • שיחה • י"א באב ה'תשפ"ד 01:22 (IDT) 01:22, 15 באוגוסט 2024 (IDT)
- מוטי כתב למעלה שהבהרת החשיבות שלך לא נחשבת. הגדה של פסח (שיחה) 01:23, 15 באוגוסט 2024 (IDT)
- והבהרתך? מ"מ נעלו את הדיון ונראה שהכריעו להשאיר. ~ תכליתי • שיחה • י"א באב ה'תשפ"ד 01:25 (IDT) 01:25, 15 באוגוסט 2024 (IDT)
- הם לא נעלו, ואני חוזר בי. אפרון צודק שזה סקופ בעלמא. הגדה של פסח (שיחה) 01:26, 15 באוגוסט 2024 (IDT)
- הם נעלו בזה שהסירו את התבנית והשאירו את הערך, במילים אחרות ניעול הדיון.
לא נראה לי שזה עובד כך. סורי. ~ תכליתי • שיחה • י"א באב ה'תשפ"ד 01:27 (IDT) 01:27, 15 באוגוסט 2024 (IDT)- לא ראיתי איפשהו נעילה של הדיון, אם הוא ננעל - אז המסקנה הייתה למחוק. מוטי ~ שיחה • י"א באב ה'תשפ"ד • 13:48, 15 באוגוסט 2024 (IDT)
- הם נעלו בזה שהסירו את התבנית והשאירו את הערך, במילים אחרות ניעול הדיון.
- הם לא נעלו, ואני חוזר בי. אפרון צודק שזה סקופ בעלמא. הגדה של פסח (שיחה) 01:26, 15 באוגוסט 2024 (IDT)
- והבהרתך? מ"מ נעלו את הדיון ונראה שהכריעו להשאיר. ~ תכליתי • שיחה • י"א באב ה'תשפ"ד 01:25 (IDT) 01:25, 15 באוגוסט 2024 (IDT)
- מוטי כתב למעלה שהבהרת החשיבות שלך לא נחשבת. הגדה של פסח (שיחה) 01:23, 15 באוגוסט 2024 (IDT)