המכלול:דיווח על תוכן בלתי הולם

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דף זה משמש לדיווח על תוכן בלתי הולם.
לבקשת טיפול בערך החסום לקריאה יש לעבור לדף המכלול:בקשת טיפול בערך.
לדיווח על טעות בערך יש לעבור לדף המכלול:דיווח על טעויות.

המכלולאים פועלים ללא לאות כדי למנוע הופעת תוכן בלתי הולם באתר, עם זאת, אם נפלה שגגה ונכתב או יובא מוויקיפדיה תוכן ללא בקרה מספקת, אנא דווחו כאן.



שימו לב! כדי לדווח כאן על תוכן בלתי הולם מומלץ להירשם לאתר - ההרשמה לוקחת שניות ספורות ואינה דורשת תשלום
במקרה הצורך ניתן גם לדווח בדוא"ל: [email protected]
הבהרה:עורכי המכלול פועלים בהתנדבות מלאה, אין בבקשות הנכתבות כאן משום התחייבות של המכלול או מי מעורכיו לבצען בזמן מסויים או לבצען בכלל
שימו לב: דף זה איננו מאורכב והודעות ישנות בו נמחקות. מסיבה זו, אין לקיים דיונים בדף זה.

מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף

  • רצוי לקשר אל הדף הרלוונטי (באמצעות סוגריים מרובעים כפולים: [[קישור]]). יש לציין במפורט את המקום בערך בו יש לדעתכם בעיה בתוכן, ואת סיבת הבעייתיות.


תורה שבעל-פה[עריכה | עריכת קוד מקור]

בעייתי לכתוב בסתם שלפי דברי רב במנחות משה לא הכיר הדרשות כאשר כל הפרשנים המקובלים פירשוהו בצורות שונות, אם בכל זאת רוצים בסגנון זה ניתן לכתוב 'פרשני התלמוד מרחיבים במשמעות הגמ' במנחות הנראה בה וכו'

147.235.198.147 19:38, 2 במאי 2024 (IDT)תגובה

יוסף טרומפלדור[עריכה | עריכת קוד מקור]

ישנם בערך פרטים על ריקודי הורה שלמד מהבנות וכן על טיולים בשבת ועוד פרטים על קשריו עם ארוסתו וכו', ניכר שהערך צריך עריכת אספקלריה בהקדם ובפרט שקיבל היום הפניה ב"הידעת?"

פולמוס הרבנות בווילנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

המעיין במאמרו של ה׳ צייטלין במאמענט נו׳ 277 יראה שאדרבה יצא להגן על כבודו של הח״ח שלא יתכן לכנות מכתבו בשם ״פאשקעוויל״, ואמנם ב״דאס ווארט״ כ״ד כסליו תרפ״ט מובא דברי מחאה של הרבנים על דברי ש״ל ציטרון ב״מאמענט״ נו׳ 282 שפקפק באמינות מכתב הח״ח, ופשוט שעל זה נסוב גם מכתבו השני של הח״ח בענין, והנאמר בערך הרי הוא הוצש״ר על הלל צייטלין ז״ל שהיה שותומ״צ לייב טאטנזון (שיחה) 19:11, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

שיבת ציון[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

ביטלתם את הקישור ל'הצהרת כורש' בגל הבעייתיות שבו מחמת התאריכים שהחוקרים משבשים, אבל כל התאריכים בערך זה נשארו כפי דעת החוקרים, ולא על פי דעת רבותינו הראשונים (רש"י עבודה זרה דף ט ושאר הראשונים), ומה הועילו חכמים בתקנתם. 192.117.165.5 21:18, 27 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

@שמש מרפא או @מקוה מה דעתכם? איךשיחה • כ"ו באב ה'תשפ"ד למנינם 02:05, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

איתן שיקלי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לא הוזכר שכל המקומות שבהם הוא למד או לימד "יהדות" הם קונסרבטיבים (על פי איך שהם מגדירים את עצמם) ובעצם רפורמים 147.234.64.42 12:56, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

עכשיו טוב? עמנואל (שיחה) 18:23, 14 באפריל 2025 (IDT)תגובה

מצב טיפול: חדש

האם כל כך חשוב לצטט במדויק את המשפט במכתב: ינטוש את הרעיון ברגע, אם רק אוכל לזכות בלבך ולחיות את שארית חיי איתך? 81.199.43.99 22:50, 6 באוקטובר 2024 (IDT)תגובה

אינפלציה קוסמית[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

חוסר באספקלריה תורנית יוזבד בנטיליאן (שיחה) 21:31, 26 באוקטובר 2024 (IDT)תגובה

המפץ הגדול איננה מילה גסה. כל עוד שהתיאוריה לא מבוטחת בהלוואות מימון אינסופיות של בנקי השנים העומדים לרשות המדענים, אין מניעה לקבל אותה ולו כהצעה. עמנואל (שיחה) 18:25, 14 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@תיוג עמנואל (שיחה) 18:25, 14 באפריל 2025 (IDT)תגובה

חיים נחמן ביאליק[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

החלק העוסק בישיבת וולוז'ין מראה אותה באור שלילי, כנראה נשאר בנוסח המקורי המנסה להציג את אורח החיים החרדי כמצמצם ומונע מהאדם את האפשרות לחיים רחבים יותר 213.137.73.20 20:38, 4 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

עכשיו יותר טוב? עמנואל (שיחה) 18:30, 14 באפריל 2025 (IDT)תגובה

מנדאים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בשתי התמונות שבערך מופיע צלב. כנראה שהמנדאים מניחים בגד על הצלב. תתבוננו בתמונות. בתומ"ר 213.57.80.11 09:27, 12 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

בדיקת תמונות‏?82.145.210.135 10:13, 3 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

עמוד ראשי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בהידעת היום כתוב ולפי הדעה הרווחת עצם אזכירו כיציר אלקים וכו' לא מבין בדיוק אבל נראה לי אפיקרסות 93.173.45.83 20:14, 3 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

נצרות

שיחה:יהדות מרוקו[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

מייסד המדינה הרב דוד בן שמעון "הצוף דבש" עלה לארץ באמצע המאה ה 19 ב 1854 (זה אומר שהעלייה המרוקאית התחילה באמצע מאה ה 19 (ולא כפי שכתוב כאן המאה ה 209) הרב דוד בן שמעון הקים את השכונות הראשונות מחוץ לחומות ירושלים הקים עם תלמידיו את המושבות הראשונות בארץ ישראל. העלה עשרות אלפי יהודים לארץ ישראל באותה תקופה וזה בקצרה. המקור ראה ערוץ יוטיוב ואחרים הרב דוד בן שמעון "הצוף דבש" זו באמת העלייה הראשונה ב שנת 1854

דווח על ידי: אביטן דניאל מהנדס אפשר לדבר איתי ב 0542522555 תודה 2A00:A041:E143:2600:D429:96F6:55F9:8E98 16:23, 11 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

בקטע המתחיל "יהדות" יש כל מיני שטויות.

אווריס[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

אני מצטט את מה שכתוב תחת הכותרת "אווריס והארכאולוגיה המקראית": על פי הכהן וההיסטוריון המצרי מנתון היו החיקסוס אבותיהם של עם ישראל. זיהוי זה מקובל היה גם על יוסף בן מתתיהו וכו' 147.235.219.42 23:33, 14 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

Done טופל, תודה עמנואל (שיחה) 18:35, 14 באפריל 2025 (IDT)תגובה

ספרד[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

תוספת לגבי "מקור השם הרומי היספניה" האברבנאל בסוף פי' על מלכים ב' בקטע שמתחיל "וראוי שתדע" כותב בתוך דבריו "וכאשר נסע אירקוליש זה מספרד נתן מלכותו לבן אחותו שנקרא אישפאן ועל שמו נקראת כל ארץ ספרד בלשון עם לועז איפשאנייא (אישפאנייא?)וכו' " וממשיך שם לתאר את חלקו בתקופת חורבן בית ראשון.. 46.31.102.77 15:14, 18 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

נראה שתוכן זה הוא לא נכון עפ"י מקורותינו וגם אם יש מקור למשהו דומה יש לשנות את הנסוח. במהלך הגלות קיבלו נס פך השמן ונצחיות תורת ישראל הדגשה והבלטה ואילו השחרור והחירות פחות הובלטו. יש המסבירים[דרוש מקור] את השינוי בדגשים אלה בכך שלאחר הכיבוש הרומאי היה קשה ומסוכן, לחגוג כציבור חג בעל משמעות לאומית ולכן בחרו חז"ל להדגיש פן אחר של ימי החנוכה, כזה שיש לו משמעות גם בזמן החורבן והגלות.

יהדות קפריסין[עריכה | עריכת קוד מקור]

הצירוף י-ה-ו שמופיע בדף בהטיות שונות - לענ"ד לא ראוי להשתמש כתואר או כפועל במשהו שקשור לשם הוי"ה ב"ה.לשנות, או לכל הפחות לכתוב עם מקפים או עם K במקום האות ה.

שופט[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

כמ"כ א"א להתעלם מכך ששופט ע"פ התורה הוא צריך להיות הכותרת הראשונה 31.154.27.129 16:25, 9 בינואר 2025 (IST)תגובה

הפרעת אישיות נרקיסיסטית[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

מקור המונח באגדה המספרת על נסיך יווני יפה תואר בשם נרקיסוס, ששבר את ליבם של כל כך הרבה עלמות ועלמים, שנמסיס, אלת הנקמה, הענישה אותו בכך שהתאהב בבבואתו הנשקפת ממי הביצה ולא יכול היה להינתק ממנה עד שגווע. על שמו מכונה אדם המאוהב בעצמו "נרקיסי", כתרגום לשם התואר הלועזי "נרקיסיסט" (בעברית מופיעות לא פעם הצורות "נרקיסיזם", "נרקסיסט", "נרציצסט").[7] ליכט (שיחה) 19:26, 12 בינואר 2025 (IST)תגובה

ריקוד האש[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

תוכן לא מתאים לאתר חרדי, וראוי שהמושג 'התאבדות' יחסם לאינטרנט חרדי 147.234.64.76 19:20, 13 בינואר 2025 (IST)תגובה

הגיע הזמן שיתייחסו למושג, במקרה הזה הערך אמור במילא להיות מילוני 188.64.207.173 15:05, 14 בינואר 2025 (IST)תגובה

מצב טיפול: חדש

הוא לא תמך בקדושת ציון 81.199.43.108 21:32, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה

אדולף דסלר[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בערך על אדלוף דסלר ישנו ביטוי 'הממזרים המטונפים חזרו, אולי בעייתי קצת Yehuda_Fishשיחה • א' בשבט ה'תשפ"ה • 00:18, 30 בינואר 2025 (IST)תגובה

רקונסטרוקטיבים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

התוכן מכיל דעות כפירה שאסור לקרוא 147.234.64.42 00:39, 30 בינואר 2025 (IST)תגובה

רבי מאיר אבוחצירא[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לבבא מאיר, יש עוד בן, הקטן מכולם. שמו הוא: רבי ישועה ורחמים אבוחצירא שליט"א - מאשדוד. אומרים, שרבי מאיר אמר עליו: "ואת עלית על כולנה..." לבבא סאלי עוד חתן: הרב הראל זצ"ל. (אולי יש עוד) 195.60.235.69 09:15, 30 בינואר 2025 (IST)תגובה

מצב טיפול: חדש

חסר הרבה ישיבות בעולם של חב"ד לדוגמה נייאק סאפעלד וכו וכו 75.127.234.242 06:34, 31 בינואר 2025 (IST)תגובה

רבי משה לייב מסאסוב[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

ש"י עגנון מביא נס נוסף בסיפור "בלבב ימים": "אף בדור שלפנינו נעשו נסים על המים, כמעשה הגאון הקדוש רבי שמעלקי מניקלשפורג ותלמידו הקדוש רבי משה ליב מסאסוב, שעברו בעריבה את הטונ"א בשעת הסכנה". 79.177.151.147 10:51, 2 בפברואר 2025 (IST)תגובה

חרדים ספרדים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

גזענות על אשכנזים תתקנו את זה ומהר 2A01:6502:6458:67B8:99B5:F7BD:C070:E098 21:44, 9 בפברואר 2025 (IST)תגובה

הפולמוס היהודי-נוצרי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

יש פה תמונה של נוצרים 147.236.179.58 13:27, 12 בפברואר 2025 (IST)תגובה

הילד שצייר חתולים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

תוכן בעייתי 85.130.161.34 22:25, 18 בפברואר 2025 (IST)תגובה

הרב יעקב מאיר שכטר[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לשון הרע בחד צדדיות תוך הוצאת שם רע על נאמניו וקרוביו עשרות בשנים פשוט כי הם לא עומדים כעת בעמדת הכח!

מקור: הרב שאול סירוטה מתלמידיו

דווח על ידי: שמעיה לב 213.8.151.122 18:54, 19 בפברואר 2025 (IST)תגובה

צמד המילים (האירוע) הבעייתי שם מופיע בעוד ערכים במכלול מחיפוש פשוט אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ו בשבט ה'תשפ"ה ~ 20:42, 23 בפברואר 2025 (IST)תגובה

דחיק[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

מתחת לכותרת כללי הדחיק כתוב "דחיק יופיע לעיתים רחוקות בלבד באותיות גרוניות", וליד מופיעה הערה: "דרוש מקור: אין כזה דבר בתנ"ך למיטב ידיעתי". יש דוגמא שאני מכיר בעזרא ט' ו' "עוונותינו רבו למעלה ראש" דחיק באות ר' של ראש 79.177.151.240 22:44, 1 במרץ 2025 (IST)תגובה

יפה!! מוזמן להוסיף. מישהו (שיחה) 12:41, 11 במרץ 2025 (IST)תגובה

אורגנו[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

האיות אינו נכון אורגנו זה עם שווא ולא עם ציירה 147.234.64.74 22:07, 3 במרץ 2025 (IST)תגובה

צבי מגדל[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

ערך שמדבר על סחר בנשים למטרות לא כשרות 79.177.139.59 14:11, 9 במרץ 2025 (IST)תגובה

עדלאידע[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

תוכן שאינו מתאים בצורת סגנונו לציבור החרדי 81.199.43.106 17:17, 12 במרץ 2025 (IST)תגובה

אילון מאסק[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

הקטע בחיים האישייים לא ראוי 81.199.151.64 17:31, 18 במרץ 2025 (IST)תגובה

הרב ישעיה טברסקי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

יש להרבי הקדוש עוד בת שהיא אשת הרה"צ רבי מרדכי פנחס טווערסקי שליט"א נכד הרבי מ'ראחמיסטריווקא ארה"ב 213.8.112.45 13:44, 19 במרץ 2025 (IST)תגובה

רבי פישל וינגרטן[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לר' פישל וינגרטן יש עוד בן, בן רביעי מאוד מיוחד שלא נכתב והוא הרה"צ ר' ישראל דוד וינגרטן ראש חבורת הבחורים דקאמראנא בית שמש והוא חתן אצל המגיד שיעור המפורסם הרהג ר' אהרן רוזנהאן מגיד שיעור דף היומי ידוע וגם ראש חבורת לומדי הדף ומשמש בקודש אצל הגאון המשפיע ר צבי מאיר זילברברג 212.199.92.74 13:54, 20 במרץ 2025 (IST)תגובה

דברי גד החוזה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בפסקת הפתיחה כתוב "חזיונות א-לוהיים", כאשר מדובר על ספר שיתכן ונכתב בידי מומר. ראוי שיכתב "אלוקיים" לכל היותר, ואולי אף להוסיף "לכאורה". 188.64.207.187 14:52, 18 באפריל 2025 (IDT)תגובה

מגילת התהילים הגדולה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בפסקה פרקים לא ידועים במגילה, מופיע הביטוי "המנון לה' בורא עולם", ניסוח שאינו תואם את הניסוח המקובל אצל יראי שמיים. 188.64.207.187 14:56, 18 באפריל 2025 (IDT)תגובה