המכלול:דיווח על תוכן בלתי הולם

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דף זה משמש לדיווח על תוכן בלתי הולם.
לבקשת טיפול בערך החסום לקריאה יש לעבור לדף המכלול:בקשת טיפול בערך.
לדיווח על טעות בערך יש לעבור לדף המכלול:דיווח על טעויות.

המכלולאים פועלים ללא לאות כדי למנוע הופעת תוכן בלתי הולם באתר, עם זאת, אם נפלה שגגה ונכתב או יובא מוויקיפדיה תוכן ללא בקרה מספקת, אנא דווחו כאן.



שימו לב! כדי לדווח כאן על תוכן בלתי הולם מומלץ להירשם לאתר - ההרשמה לוקחת שניות ספורות ואינה דורשת תשלום
במקרה הצורך ניתן גם לדווח בדוא"ל: [email protected]
הבהרה:עורכי המכלול פועלים בהתנדבות מלאה, אין בבקשות הנכתבות כאן משום התחייבות של המכלול או מי מעורכיו לבצען בזמן מסויים או לבצען בכלל
שימו לב: דף זה איננו מאורכב והודעות ישנות בו נמחקות. מסיבה זו, אין לקיים דיונים בדף זה.

מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף

  • רצוי לקשר אל הדף הרלוונטי (באמצעות סוגריים מרובעים כפולים: [[קישור]]). יש לציין במפורט את המקום בערך בו יש לדעתכם בעיה בתוכן, ואת סיבת הבעייתיות.


אלי לואיס[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

אי-דיוק מכפיש בערך ׳אלי לואיס׳. לציין שמיזם מכלול מרשים מאד וחיוני. עם זאת, ישנם פרטים שגויים בערך הנ"ל. הפרופסור לא פוטר אלא ביקש לסיים העסקתו. לענין הרקע, לא היה דיון בית דין בנושא התלונה המצויינת בערך.

מקור: מקור ראשון

דווח על ידי: אלי לואיס 85.250.227.250 09:43, 12 באפריל 2024 (IDT)תגובה

פליאדות (צביר כוכבים)[עריכה | עריכת קוד מקור]

למה יש ציטוט מהאיליאדה? למה זה מוסיף

147.234.64.43 16:25, 16 באפריל 2024 (IDT)תגובה

שם תאופורי[עריכה | עריכת קוד מקור]

ציטוט: "לפי ג'ון גריי, האליל הכנעני שלם, מופיע בשמם של בני דוד, ..... בפרשנות המסורתית" האם לפי מדיניות המכלול לא אמורה להיות התייחסות בעיקר לפרשנות חז"ל ולא לפילוסופים אנגליים?

147.234.64.43 15:05, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה

אילון מאסק[עריכה | עריכת קוד מקור]

כל החייו האיישים צורמים מאד נכון הוא גוי אבל לכתוב מיועדנית ועוד דברים של חשק וכדו' לא מתאים נראה שלא עבר ביקורת נא תקנו לא ראייתי כדבר הזה אצלכם בברכה ותודה על פועלכם

147.234.64.66 01:48, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה

תורה שבעל-פה[עריכה | עריכת קוד מקור]

בעייתי לכתוב בסתם שלפי דברי רב במנחות משה לא הכיר הדרשות כאשר כל הפרשנים המקובלים פירשוהו בצורות שונות, אם בכל זאת רוצים בסגנון זה ניתן לכתוב 'פרשני התלמוד מרחיבים במשמעות הגמ' במנחות הנראה בה וכו'

147.235.198.147 19:38, 2 במאי 2024 (IDT)תגובה

לסלו הרביעי, מלך הונגריה[עריכה | עריכת קוד מקור]

השאלה הקומאנית והפלישה המונגולית 1285-1278 הגעתי לכאן מעניין לעניין, ורצוני להעיר שבקטע זה מוזכר כבדרך - אגב עניין לא-יהודי. מהי דעת המערכת, ולהעיר אשר ייתכן שמופיע גם בדפים נוספים שכוייח.

א איד (שיחה) 23:06, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה

חסידות טריסק[עריכה | עריכת קוד מקור]

תיקון טעות בכותרת לאחר השואה

נכתב מכהנים מספר צאצים כאדמור"י טריסק והאדמו"ר הדומננטי שלו הייתה תמיכה מכל אדמורי בית טשערנויבל שטריסר מגזכ טשערנוביל משום מה כתבו אותו כדרך אגב בשנות ה90 אדמו"ר נוסף החל לכהן רבי משה מרדכי אייכנשטיין


והטעות שהיא גדולה מהנכתב שמחה דוייטש אינו קשור בשום צד אף לא כאחיין לבית טריסק

אין לו שום זכות להיקראות טריסק

192.117.165.4 16:28, 21 במאי 2024 (IDT)תגובה

פרעוני מצרים[עריכה | עריכת קוד מקור]

התאריכים מעל 2160 לפני הספירה לא קיים כנראה בארכיולוגיה עקב המבול

185.120.127.179 23:22, 30 במאי 2024 (IDT)תגובה

אבקש ממי שיכול לבצע עריכה נרחבת לערכי אדריכלות, ובמיוחד גותיקה, שימחוק את כל תמונות הכנסייות שיש שם.אפילו המיני פורטל שיש לגותיקה הוא בעל אייקון של כנסיה. נא לתקן! תודה האדמו"ר ממלבורן 09:44, 9 ביוני 2024 (IDT)

מעמד הר סיני[עריכה | עריכת קוד מקור]

כתוב כאן, על פי התיאור במקרא, הם 'ראו' שם את אלוקי ישראל: ”וַיִּרְאוּ אֵת אֱלֹֹהֵי יִשְׂרָאֵל וְתַחַת רַגְלָיו כְּמַעֲשֵׂה לִבְנַת הַסַּפִּיר וּכְעֶצֶם הַשָּׁמַיִם לָטֹהַר”. יש לציין שנראה מהדברים שכביכול ראו ממש בראיה כשלנו, אבל עייין בתרגום אונקלוס שתרגם שראו את כבוד האלוקים, ולא ח"ו כביכול ממש את האלוקים בראיה אנושית כשלנו

147.235.193.242 01:09, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

צודק, כך גם כתב האבן עזרא ועוד. איךשיחהי' בסיוון ה'תשפ"ד. למנינם 09:48, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

נוסח המסורה[עריכה | עריכת קוד מקור]

כמדומה שהערך צריך לעבור ניסוח מחדש בגלל שהסגנון שלו מזכיר את הסגנון של מבקרי המקרא רח"ל

יאיר (שיחה) י' בסיוון ה'תשפ"ד 11:05, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

@יאיר מן/Yair, כיף לשמוע ממך. עברתי על הערך ואני לא רואה בעיה. אשמח אם תמקד. שמש מרפא (שיחה) 01:11, 17 ביוני 2024 (IDT)תגובה

מרד בר כוכבא[עריכה | עריכת קוד מקור]

זלזול בוטה בדברי הגמרא וחז"ל הקדושים המכונים כאן "אותם מקורות"

192.117.165.10 03:36, 18 ביוני 2024 (IDT)תגובה

192.117.165.10, צודק! יש שם תבנית כי הערך כתוב מנקודת מבט חילונית ועדיין דורש שכתוב מעמיק. דף זה מיועד לדיווח על תכנים בלתי הולמים. אם אתם מעוניינים לערוך או ליצור את הערך, אתם מוזמנים להרשם לאתר. ההרשמה היא קלה, אנונימית, חינמית ופשוטה. למאי נ"משיחה • י"ב בסיוון ה'תשפ"ד (IDT) 12:57, 18 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@למאי נ"מ, התבנית הנ"ל אינה עלה תאנה. טיפלתי בזמנו בערך, צריך לעבור עליו שוב. שמש מרפא (שיחה) 01:45, 12 ביולי 2024 (IDT)תגובה

צער בעלי חיים (יהדות)[עריכה | עריכת קוד מקור]

המרדכי לא הכריע שצעב"ח הוא דרבנן. עיין מרדכי: שבת רמז תמח ובבא מציעא רמז רסג ורק בעבודה זרה רמז תשצט כתב שזה דרבנן.

46.19.86.135 11:32, 20 ביוני 2024 (IDT)תגובה

יוסף טרומפלדור[עריכה | עריכת קוד מקור]

ישנם בערך פרטים על ריקודי הורה שלמד מהבנות וכן על טיולים בשבת ועוד פרטים על קשריו עם ארוסתו וכו', ניכר שהערך צריך עריכת אספקלריה בהקדם ובפרט שקיבל היום הפניה ב"הידעת?"

הר שעיר[עריכה | עריכת קוד מקור]

"השיטה המזרחית נוגדת את התורה כי אין שום סיבה שמשה יבקש ממלך אדום לעבור בגבולו כדי להגיע לא"י אם שעיר הוא במזרח ולומר שפטרה היא קדש זה לעשות צחוק מהתורה כי אין שום סיבה שבני ישראל יעברו את ההרים של שעיר ויגיעו מאחוריהם ופטרה נמצאת מאחורי ההרים (מהצד שבנ"י הגיעו) וברור שהדברים טעות מוחלטת ונוגדת דעת תורה

93.157.82.149 22:05, 2 ביולי 2024 (IDT)תגובה

טוב, לדעתך לסבר אחרת ממך נוגדת את דעת התורה.. אבל אתה אכן צודק שהיה צריך שם הרחבה רחבה בנושא, מה שאין כרגע. בפרט שהערך לחוק לצד אחד איךשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ד למנינם 06:41, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה

צריך לעבור על הדף שוב ולבודקו מחשש כפירה. בסוף קטע "טענות לזיוף" הוכנס משפט שנכתב ע"פ חוקרת בת זמננו עם ישובים שלא בהכרח נכונים ובחשש כפירה

93.157.82.13 00:01, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה

אני מוסיף עוד, דבריה בהכרח לא נכונים, ודאי שתורה מן השמים היא תורת משה מן השמים ולא נכנסו לספר התורה ח"ו שום הוספות ולא נלקחו משם קטעים ח"ו. כמו"כ גם האומר אין תורה מן השמים ח"ו אע"פ שלא עושה מעשה עפ"ז נכנס בגדר אפיקורס 93.157.82.13 16:59, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה

ניקולה טסלה[עריכה | עריכת קוד מקור]

יש שם קטע 'דעותיו ואמונותיו' נא למחוק את דעותיו ואמונותיו הטריפות.

ובכל מקום שנמצא קטע כזה בתוך ביוגרפיה של גוי - למחוק אמונותיו הטריפות.


האדמו"ר הוא לא רק תלמידו של הרה"ק מקרעטשניף סיגעט אלא גם ממש בן ביתו כיון שהתיתם מאביו בצעירותו וכן בניו הירבו לשבות אצלו בילדותם לבדם כשאימם חלתה וכן נוסח נעימות התפילה הנדבורנאית הוא הוא מתפלל כהרה"ק מקרעטשניף סיגעט ולא כאביו שגם כן היה צאצא להית נדבורנא

80.179.139.53 22:36, 10 ביולי 2024 (IDT)תגובה

חרדים ספרדים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

עיוות ושיכתוב לא נכון כגון: "עד המאה ה-20 יהודים ספרדים התאפיינו בשמירה על מצוות היהדות תוך הפגנה של פרגמטיות והתאמת ההלכה לחיי היום-יום." פשוט הוצאת שם רע וכן כל היחס לחרדיות כאילו היא תנועה חדשה ושונה ומשונה, פשוט שיקרי ומעוות ורואים שנכתב ע"י חילונים ידועים, לא מתאים להמכלול חוקר יסודי (שיחה) 01:04, 23 ביולי 2024 (IDT)תגובה

שומרונים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בכתבה מופיע ההיסטוריה שלהם ע"פ תורותינו הקדושה כאיזשהו שיטה נוספת של מחקרים לטיב מוצאם ולא כעובדה מוגמרת כמו שבאמת היה, ושיטות אחרות צריך להביא בהסתייגות מולטת כמו כל דבר הסותר תורותינו הקדושה בפרט כשהם רוצים בכך לכפור בתורה שבע"פ ובתוך הדברים גם בזה שמשה רבינו כתב תורה שבכתב 185.120.127.179 22:36, 5 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

שיניתי קצת, והקדמתי את דעת חז"ל, צריך כנראה עוד הרבה עריכה. מה שכן, זה בטוח שהם הם הכותיים? (עכ"פ מה שכרגע בערך וודאי לא טוב) איךשיחה • ב' באב ה'תשפ"ד למנינם 06:36, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

צ'ארלס לינדברג[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

משפחה -המלל שם לא טוב ,על יחסים מחוץ לנישואים ועוד 81.199.43.96 09:00, 9 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

פולמוס הרבנות בווילנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

המעיין במאמרו של ה׳ צייטלין במאמענט נו׳ 277 יראה שאדרבה יצא להגן על כבודו של הח״ח שלא יתכן לכנות מכתבו בשם ״פאשקעוויל״, ואמנם ב״דאס ווארט״ כ״ד כסליו תרפ״ט מובא דברי מחאה של הרבנים על דברי ש״ל ציטרון ב״מאמענט״ נו׳ 282 שפקפק באמינות מכתב הח״ח, ופשוט שעל זה נסוב גם מכתבו השני של הח״ח בענין, והנאמר בערך הרי הוא הוצש״ר על הלל צייטלין ז״ל שהיה שותומ״צ לייב טאטנזון (שיחה) 19:11, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

שיבת ציון[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

ביטלתם את הקישור ל'הצהרת כורש' בגל הבעייתיות שבו מחמת התאריכים שהחוקרים משבשים, אבל כל התאריכים בערך זה נשארו כפי דעת החוקרים, ולא על פי דעת רבותינו הראשונים (רש"י עבודה זרה דף ט ושאר הראשונים), ומה הועילו חכמים בתקנתם. 192.117.165.5 21:18, 27 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

@שמש מרפא או @מקוה מה דעתכם? איךשיחה • כ"ו באב ה'תשפ"ד למנינם 02:05, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

חסידות סטוטשין[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

זה נראה כתוב בצורה מאוד חד צדדית 212.199.92.249 20:01, 29 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה


עזרה:דף הפניה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

הואיל ובזבזתי שעה שלימה לנסות לדווח על טעות [לדעתי] ולא הצלחתי, או יותר נכון לא הבנתי מה עלי לעשות, אז נא תעבירו את דברי למחלקת הטעויות. בערך ספר כלבו [הקדמון] נאמר שבעל הכלבו מרבה לצטט את הרי"ף, ואמנם שמידי פעם הןא מביא את הרי"ף, אבל כמעט תמיד כוונתו לר"פ = רבינו פרץ, בהגהותיו לסמ"ק או לתשב"ץ [הקטן], וזה ידוע אצלינו במפעל השו"ע שע"י מכון ירושלים.. יישר כחכם לאורייתא על "המכלול". בברכת התורה יחיאל ולר 195.60.235.35 17:50, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

איתן שיקלי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לא הוזכר שכל המקומות שבהם הוא למד או לימד "יהדות" הם קונסרבטיבים (על פי איך שהם מגדירים את עצמם) ובעצם רפורמים 147.234.64.42 12:56, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה


מצב טיפול: חדש

האם כל כך חשוב לצטט במדויק את המשפט במכתב: ינטוש את הרעיון ברגע, אם רק אוכל לזכות בלבך ולחיות את שארית חיי איתך? 81.199.43.99 22:50, 6 באוקטובר 2024 (IDT)תגובה


אינפלציה קוסמית[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

חוסר באספקלריה תורנית יוזבד בנטיליאן (שיחה) 21:31, 26 באוקטובר 2024 (IDT)תגובה

הרב נפתלי קפלן[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לעניות דעתי הרב ברויאר לא תלמידו אלא שותפו בכמה פינות בחיים כדוגמת הקמת בית מתיתיהו גם בשנים זה לא מסתדר ובפרט שרבו של הרב ברויאר היה חמיו ר' גדליה איזמן משגיח דקול תורה 51.15.222.150 21:40, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה

ר' מיכל יהודה לפקוביץ התבטא עליו באוזני ובאוזני קבוצה שהקימה את החדשה בחברון גאולה שהוא ממש כר' נתן צבי הסבא מסלובדקא בזמנו 51.15.222.150 21:43, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה

מצב טיפול: חדש

החלק העוסק בישיבת וולוז'ין מראה אותה באור שלילי, כנראה נשאר בנוסח המקורי המנסה להציג את אורח החיים החרדי כמצמצם ומונע מהאדם את האפשרות לחיים רחבים יותר 213.137.73.20 20:38, 4 בנובמבר 2024 (IST

מנדאים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בשתי התמונות שבערך מופיע צלב. כנראה שהמנדאים מניחים בגד על הצלב. תתבוננו בתמונות. בתומ"ר 213.57.80.11 09:27, 12 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

בדיקת תמונות‏?82.145.210.135 10:13, 3 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

עמוד ראשי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בהידעת היום כתוב ולפי הדעה הרווחת עצם אזכירו כיציר אלקים וכו' לא מבין בדיוק אבל נראה לי אפיקרסות 93.173.45.83 20:14, 3 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

נצרות

הרב יהונתן בנימין וייס[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

יש לו עוד בן הרב יוסף מרדכי ווייס רב דביהמ"ד מחזיקי הדת בעיר ציריך (מילא מקום דודו הרב נפתלי צבי שמרלר וסבו הרב משה חיים שמרלר זצ"ל) 213.8.65.165 13:02, 10 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

שיחה:יהדות מרוקו[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

מייסד המדינה הרב דוד בן שמעון "הצוף דבש" עלה לארץ באמצע המאה ה 19 ב 1854 (זה אומר שהעלייה המרוקאית התחילה באמצע מאה ה 19 (ולא כפי שכתוב כאן המאה ה 209) הרב דוד בן שמעון הקים את השכונות הראשונות מחוץ לחומות ירושלים הקים עם תלמידיו את המושבות הראשונות בארץ ישראל. העלה עשרות אלפי יהודים לארץ ישראל באותה תקופה וזה בקצרה. המקור ראה ערוץ יוטיוב ואחרים הרב דוד בן שמעון "הצוף דבש" זו באמת העלייה הראשונה ב שנת 1854

מקור: מייסד המדינה הרב דוד בן שמעון "הצוף דבש" עלה לארץ באמצע המאה ה 19 ב 1854 (זה אומר שהעלייה המרוקאית התחילה באמצע מאה ה 19 (ולא כפי שכתוב כאן המאה ה 209) הרב דוד בן שמעון הקים את השכונות הראשונות מחוץ לחומות ירושלים הקים עם תלמידיו את המושבות הראשונות בארץ ישראל. העלה עשרות אלפי יהודים לארץ ישראל באותה תקופה וזה בקצרה. המקור ראה ערוץ יוטיוב ואחרים הרב דוד בן שמעון "הצוף דבש" זו באמת העלייה הראשונה ב שנת 1854

דווח על ידי: אביטן דניאל מהנדס אפשר לדבר איתי ב 0542522555 תודה 2A00:A041:E143:2600:D429:96F6:55F9:8E98 16:23, 11 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

דברי הרמב"ן בסוף פרשת בא[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לא חושבת שראוי לתת מקום לפרשנות אקדמית של מושגים כה בסיסים באמונה (בלשונית דבריו במחקר האקדמי) 192.117.165.12 09:43, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

כפי שמופיע בתבנית שם, רצוי להשתמש במקורות תורניים, אבל כל עוד זה לא נעשה אני לא חושב שזה מסוג הדברים שיש להסיר. שמש מרפא (שיחה) 00:21, 13 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

דודי קאליש[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: טופל

המילים "דיסקים עם שירת נשים, האסורה לשמיעה לדתיים" אינן נכונות, שירת נדים אינה אסורה רק לדתיים 81.199.151.101 16:52, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

81.199.151.101, נכון לחלוטין, Done טופל אפר (שיחה) 19:00, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

אנקופרזיס[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: טופל

בפסקה אבחון בשורה האחרונה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תתיאשו ~ י"א בכסלו ה'תשפ"ה ~ 17:19, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

אלינדב, הסרתי את הקישו"פ, כרגע לא רואה בעיה. אפר (שיחה) 19:00, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
מקבל, מה זה כרגע יכול להיות שדעתך תשתנה? אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תתיאשו ~ י"ב בכסלו ה'תשפ"ה ~ 21:44, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
@אלינדב התכוונתי אחרי שהוסרו הקישו"פ אפר (שיחה) 21:55, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
מה המילה "כרגע"? הבנתי תודה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תתיאשו ~ י"ב בכסלו ה'תשפ"ה ~ 22:49, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

בקטע המתחיל "יהדות" יש כל מיני שטויות.

רבי אברהם רוויגו[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: טופל

"רוויגו" "אברהם רוויגו" חסר תואר. 79.177.130.136 01:49, 13 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

Done טופל. אפר (שיחה) 01:56, 13 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

אווריס[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

אני מצטט את מה שכתוב תחת הכותרת "אווריס והארכאולוגיה המקראית": על פי הכהן וההיסטוריון המצרי מנתון היו החיקסוס אבותיהם של עם ישראל. זיהוי זה מקובל היה גם על יוסף בן מתתיהו וכו' 147.235.219.42 23:33, 14 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

קהל חסידי ירושלים[עריכה | עריכת קוד מקור]

קהל חסידי ירושלים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

התקימו בחירות בקרב חברי הקהילה לפי מה שהבנתי מהמיתנגדים לאדמו"ר הם טוענים שהיה אז זכות הצבעה ל-171חברי הקהילה ורק 68 היצביעו בעד ועוד כמה שהיכניסו פתק ריק והשאר לא הצביעו כיוון שהרה"ג ר' חיים אורי פרינד דיבר ליפני הבחירות נגד מי שיצביע נגד והמתנגדים טענו שזה נגד ההלכה דברים אלא הם כתבו בקונטרסים שהם הוציאו אז הם גם טענו שהוועד שהיחלית מי יש לו זכות הצבעה היה אלו שרצו אדמו"ר והכניסו מצבעים לטובתם חלק גדול מהחומר של הפרשה הזה אפשר למצא בספר ספינה מטלטלת 195.60.234.234 22:35, 17 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

לא מתאים להתייחס לכל טענה של מתנגדים
תמיד הם יגידו שהם צודקים ואלו שנגדם לא נהגו ביושר 195.60.232.177 13:34, 6 בינואר 2025 (IST)תגובה

ספרד[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

תוספת לגבי "מקור השם הרומי היספניה" האברבנאל בסוף פי' על מלכים ב' בקטע שמתחיל "וראוי שתדע" כותב בתוך דבריו "וכאשר נסע אירקוליש זה מספרד נתן מלכותו לבן אחותו שנקרא אישפאן ועל שמו נקראת כל ארץ ספרד בלשון עם לועז איפשאנייא (אישפאנייא?)וכו' " וממשיך שם לתאר את חלקו בתקופת חורבן בית ראשון.. 46.31.102.77 15:14, 18 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

נתן סליפקין[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערך מאוד מוטה לטובת סליפקין, ומציג את כל הביקורת כלא משמעותית. המדובר במי שכמעט כל גדולי ישראל יצאו נגדו, ואילו תמיכה בו לא נשמעה כלל. הרב אהרן פלדמן והרב שלמה מילר לא תמכו בו אלא התנגדו לו במפורש. כמו"כ מצויין בתחתית הערך סרט יוטיוב המתלוצץ מהדיון הציבורי נגדו - כלומר מהרבנים!...

כל החומר נמצא כאן:

https://tora-forum.co.il/threads/%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%A4%D7%9C%D7%90-%D7%91%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%A9-%D7%95%D7%91%D7%9E%D7%93%D7%A2.69756/#post-1489862

אם יש לך דוגמאות ספצפיות מגובות במקורות סותרים נשמח לשמוע. הסרתי את הסרטון. שמש מרפא (שיחה) 01:24, 3 בינואר 2025 (IST)תגובה

מטפחת ספרים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

התמיכה הכל-כך לא מסוייגת בספר זה, היא ללא ספק פרי של הדעה הכפרנית הרווחת בקרב החוקרים לאחר את ספר הזהר כמה שיותר (ואשר לכן אכן סגור ערך 'חיבור ספר הזוהר' בהמכלול), ובפרט שכל דברי התומכים (החתם סופר ותלמידו, וכן רצ"ה), הם תמיכות מסוייגות מאוד המדברים על קטע מסויים מאוד מספר מטפחות סופרים. וידוע ומפורסם שדעת כל גדולי ישראל הוא שהזוהר נתחבר על ידי רשב"י (אלא שלדעת כמה מהם יש בהם הוספות גם מתלמידיו ותלמידי תלמידיו). לכן, כל זמן שאין ערך אחר בהמכלול, המייצג את דעת תורתנו ורבותינו הק' על חיבור הזוהר, מן הראוי לסגור גם ערך זה. 192.117.165.9 21:23, 23 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

דעתו של היעב"ץ חשובה מספיק כדי שתשמע, גם אם יש כאלה שמתנגדים לה. בניגוד לדבריך תמיכת החת"ס אינה מסוייגת כלל, אלא תומכת באופן ישיר בטענה העיקרית של הספר. שמש מרפא (שיחה) 01:04, 24 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

עמוד ראשי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

זה לא מראה לי את מה שכתבתי

2A00:A041:34E2:4600:B853:39F0:3A17:E403 14:25, 26 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

עמוד ראשי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

הכול נהיה גדול בלי אפשרות להקטין 2A01:6500:A047:21C1:4673:9195:2BF:19C 00:54, 29 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

נראה שתוכן זה הוא לא נכון עפ"י מקורותינו וגם אם יש מקור למשהו דומה יש לשנות את הנסוח. במהלך הגלות קיבלו נס פך השמן ונצחיות תורת ישראל הדגשה והבלטה ואילו השחרור והחירות פחות הובלטו. יש המסבירים[דרוש מקור] את השינוי בדגשים אלה בכך שלאחר הכיבוש הרומאי היה קשה ומסוכן, לחגוג כציבור חג בעל משמעות לאומית ולכן בחרו חז"ל להדגיש פן אחר של ימי החנוכה, כזה שיש לו משמעות גם בזמן החורבן והגלות.

תמיד אוהב אותי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

באידיש יש טעות גדולה עם יולי קלין ולוי פאלקוביץ מי שביצע איתם זה שלומי אסקל ומקהלת מלכות ולא קולסקי 81.199.151.219 23:21, 1 בינואר 2025 (IST)תגובה

ישעיהו ליבוביץ[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

ראה תחת הכותרת 'היחס בין הערכים' דיבורים המוגדרים לשון הרע נגד הרצי"ה קוק 213.8.65.220 10:59, 2 בינואר 2025 (IST)תגובה

אחורני-זימים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: טופל

הם פיתחו צבעי אזהרה בולטים, דבר המקנה להם את מראם הססגוני.

195.60.234.31 23:23, 2 בינואר 2025 (IST)תגובה
@195.60.234.31, טופל אפר (שיחה) 23:28, 2 בינואר 2025 (IST)תגובה

אחורני-זימים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

החוקרים סבורים שתהליך הסתובבות כפול זה היה נחוץ לאורח החיים של האחורני-זימים הראשונים שהיו בעלי חיים מתחפרים שחיו בקרקעית הים. במק 195.60.234.31 23:24, 2 בינואר 2025 (IST)תגובה

@195.60.234.31, לא נראה בעיה, התאמה של בעלי חיים לצרכי החיים היא לא בהכרח כפירה, בגמרא מופיע התאמה של בני אדם לצורכי החיים בסביבת מגוריהם (עיניים צרות, כפות רגליים ארוכות ועוד) ואין סיבה להניח שבעלי חיים אינם עוברים התאמה לסביבת החיים ולצרכים שלהם (גם אם זה לא בהכרח נכון) אפר (שיחה) 23:34, 2 בינואר 2025 (IST)תגובה

רפורמים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: טופל

תזה לפיה: התורה, דברי הנביאים וכל כתבי הקודש חוברו בידי בני אדם שרוח ה' אמנם שרתה עליהם אך הוא לא הכתיב להם במפורש את רצונו. 192.117.165.10 00:17, 3 בינואר 2025 (IST)תגובה
השמטת את המילה "המציאו". שמש מרפא (שיחה) 01:21, 3 בינואר 2025 (IST)תגובה

מצב טיפול: טופל

בה בבקשה יש לתקן תחת הכותרת קישורים חיצוניים לתת את התואר הרב ולא חלילה את השם לבד וכן אותו דבר יש לתקן בערך של הרב העולה בחיפוש בגוגל שלצערי הרב מופיע לכם בשם פרטי בדף הראשי בחיפוש ויש לתקן השגגה מיד תודה 147.234.64.53 18:20, 5 בינואר 2025 (IST)תגובה

@147.234.64.53 אתה מתכוון לקישור חיצוני לספריה הלאומית? כך הוא נקרא שם. לא נותנים שם תארים לכל הרבנים ככלל. (בכל אופן הוספתי, זה לא משבש את הקישור) שים לב רק שזה מופיע לכל הרבנים במכלול שיש להם דף שער בספריה הלאומית, אם תרצה לתקן את זה תצטרך לעבור על כ-20,000 ערכים... • מטעמים22:02, 5 בינואר 2025 (IST)תגובה

יהדות קפריסין[עריכה | עריכת קוד מקור]

הצירוף י-ה-ו שמופיע בדף בהטיות שונות - לענ"ד לא ראוי להשתמש כתואר או כפועל במשהו שקשור לשם הוי"ה ב"ה.לשנות, או לכל הפחות לכתוב עם מקפים או עם K במקום האות ה.

ג'ימי קרטר[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

. בנוסף הטיל את מימיו בנמל תעופה לעיני עיתונאים. 212.199.191.201 19:37, 6 בינואר 2025 (IST)תגובה

נו? שמש מרפא (שיחה) 22:19, 6 בינואר 2025 (IST)תגובה

פעילות אנאירובית[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: נענה

תמונה ל מתאימה לאתר חרדי משורר (שיחה) 22:07, 6 בינואר 2025 (IST)תגובה

אין בעיה בתמונה. שמש מרפא (שיחה) 22:20, 6 בינואר 2025 (IST)תגובה

שופט[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

התמונה אינה הולמת ובעייתית ע"פ ההלכה, יש לשים תמונה של שופטים ע"פ התורה

31.154.27.129 16:23, 9 בינואר 2025 (IST)תגובה

שופט[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

כמ"כ א"א להתעלם מכך ששופט ע"פ התורה הוא צריך להיות הכותרת הראשונה

31.154.27.129 16:25, 9 בינואר 2025 (IST)תגובה

נסים ממרסיי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

יחסו השלילי של אריסטו לנשים השפיע על הרמב"ם ועל הבאים אחריו שזלזלו באשה באופייה ובכישוריה

שבעוד רלב"ג ואבן כספי ניצלו הרבה מסיפורי התורה לזלזול בנשים ליכט (שיחה) 17:47, 10 בינואר 2025 (IST)תגובה

סבונית השדה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בשורה האחרונה לפני הקישורים חיצוניים (לא יודע אם זה בעיה אשמח לתשובה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"ב בטבת ה'תשפ"ה ~ 17:15, 12 בינואר 2025 (IST)תגובה

הפרעת אישיות נרקיסיסטית[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

מקור המונח באגדה המספרת על נסיך יווני יפה תואר בשם נרקיסוס, ששבר את ליבם של כל כך הרבה עלמות ועלמים, שנמסיס, אלת הנקמה, הענישה אותו בכך שהתאהב בבבואתו הנשקפת ממי הביצה ולא יכול היה להינתק ממנה עד שגווע. על שמו מכונה אדם המאוהב בעצמו "נרקיסי", כתרגום לשם התואר הלועזי "נרקיסיסט" (בעברית מופיעות לא פעם הצורות "נרקיסיזם", "נרקסיסט", "נרציצסט").[7] ליכט (שיחה) 19:26, 12 בינואר 2025 (IST)תגובה

רבי אליעזר זאב מבוטשעטש[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

יש עוד צאצאים לרבי אליעזר זאב מבוטשאטש זצ'ל. בתו ברכה, אשת רבי יחיאל טירר. אשר כיהן כרב ואדמו"ר בדורוהוי שבמחוז בוטושאן. לבתו ברכה שהיתה נשואה לרבי יחיאל טירר מדורוהוי זצ'ל, נולד לו בנו רבי יעקב פנחס טירר זצ'ל, ולו נולד בנו הרב אהרן זעליג טירר זצ'ל מדורוהוי, ולו נולד בנו הרב יחיאל טירר זצ'ל מבני ברק, ולו נולדו האחים רבי משה טירר שליט'א ורבי יוסף טירר שליט'א מרמת ויז'ניץ חיפה. (אפשר לשלוח לכם תמונות שלהם, אם יש לכם מייל).

בהערכה רבה (-) 82.166.23.45 13:41, 13 בינואר 2025 (IST)תגובה

רבי אליעזר זאב מבוטשעטש[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

נא לשו\לוח לי כתובת דוא"ל ואשלח לכם תמונות על המשך הצאצאים.

תודה (-) 82.166.23.45 13:48, 13 בינואר 2025 (IST)תגובה

ריקוד האש[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

תוכן לא מתאים לאתר חרדי, וראוי שהמושג 'התאבדות' יחסם לאינטרנט חרדי 147.234.64.76 19:20, 13 בינואר 2025 (IST)תגובה

הגיע הזמן שיתייחסו למושג, במקרה הזה הערך אמור במילא להיות מילוני 188.64.207.173 15:05, 14 בינואר 2025 (IST)תגובה

יום המגבת[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

מן הראוי לדלל את הערך. שרפי קודש (שיחה) 12:03, 14 בינואר 2025 (IST)תגובה

ישיבת מאירת שמועה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

הישיבה מעיפה בחורים על הפגנות הפלג העיפו 12 בחורים מהישיבה באלימות אגרסיבית תוך כדי שאורזים להם את המיזבדות ההישיבה מרובה במחלוקות והרבה רדיפות מי שהרשם לא הואב מקבל עד שאין בריבר האלא לעזוב את הישיבה 147.234.64.46 04:52, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה

רבי משה ארנסטר[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

בנו ר' ישראל ארנסטר ממאנצט'ר 213.8.151.3 20:15, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה

רבי נתן יהודה לייב מינצברג[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

הוא לא תמך בקדושת ציון 81.199.43.108 21:32, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה

הסכם חמאס–ישראל (2025)[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

לא נראה לי שראוי לציין ש"רוב" הציבור תמך כל הזמן בהסכם חטופים במקום לחימה ברפיח, כולנו יודעים בדיוק איך עובד שיטות הסקר בתקשורת... שואלים 600 אנשים רק מהאליטה השמאלנית (בכל אופן רק להם מותר להביע דעה...) וחובה שגם כמה שופטי בג"ץ ויועמ"שים ולשעברים וכו' יהיו שם וכך יש לנו מדגם מוצלח אמין ומשקף מה דעת "רוב הציבור בישראל" חושב, וד"ל 185.120.127.179 23:34, 18 בינואר 2025 (IST)תגובה

רבי שמואל צבי אלימלך רוזנפלד[עריכה | עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: חדש

הרב דוד רוזנפלד נשוי לבת ר' יענקל העניג מחשובי חסידי פינסק קרלין בירושלים הרב אשר נקרא בפי בחורי מיר "הרבי של הודאה" -שמרבה לדבר על עניני הודאה להשי"ת. יש עוד אח בשם שלמה האחראי לכל עניני הביהמ"ד קרלין לעלוב. ובעצם הדמות הרוחנית במשפחה היא הרבנית 'נחמה' בתו של ר' מ.מ.מלעלוב, שהתבטא עליה "אני מתבייש מהיראת שמים שלה"...

213.8.158.27 00:05, 20 בינואר 2025 (IST)תגובה