המכלול:פיתוח התשתית
דף זה מרכז בעיות והצעות שונות לפיתוח התשתית הטכנולוגית של המכלול, כפי שעלו בדפי שיחה שונים. בבוא העת יועברו הצעות אלה למפתחי המכלול. הצעות שהועברו או טופלו ניתן למצוא בארכיונים.
לשאלות טכניות כלליות או פניות בנוגע לתקלות שלא ברור מה טיבן יש לפנות להמכלול:דלפק ייעוץ.
לבקשות סקריפטים, וכן לבקשות להוסיף סקריפט שכבר קיים (כאן או בוויקיפדיה כלשהיא) לסעיף "גאדג'טים" בהעדפות יש לפנות להמכלול:סקריפטים/בקשות. לדיווח תקלות בסקריפטים או גאדג'טים יש לפנות להמכלול:סקריפטים/תקלות.
לדיווח על בעיות טכניות עם הגרסה של המכלול שמותאמת למכשירים ניידים יש לפנות להמכלול:פיתוח התשתית/מכשירים ניידים.
בקשות למפעילי בוטים יש להפנות אל המכלול:בוט/בקשות.
לפני הוספת רעיון לדף זה אנא בדקו, אם אינכם מתקשים לעשות זאת, שאין הוא מופיע כבר בפבריקטור וכן שלא קיימת כבר הרחבה כזאת (בודקים במטא ובאתר התוכנה); אם מסיבה כלשהי לא וידאתם שאין כפילות, אנא ציינו זאת.
הצעה | קישורים לדיון | הערות | החלטה (התקבל/נדחה) | סטטוס ביצוע | מתנדבים לביצוע |
---|---|---|---|---|---|
הוספת משולש בהבדלים בין גרסאות כמו בוויקיפדיה (משולש ירוק בראש העמוד) | |||||
להוסיף אפשרות סימון כבדוק לדפים חדשים ומיובאים | |||||
סטטיסטיקות מונה עריכות של עורכים | מפנה לויקימדיה וכמובן לא פועל |
אין דרך מספיק זולה |
לא בוצע | ||
סטיטסטיקות צפיה בדף (ציבורי) מקביל לויקיפדיה | |||||
השלמה סופית של הרחבת טיימליין | |||||
סקריפט "מפתח" להצגת כל השינויים ברשימת מעקב | התאמה למכלול של גאדג'ט "מנהל רשימת המעקב" | ||||
להחזיר את "ריענון" כמו לפני השדרוג - מרענן בלי להעביר לדף אישור | |||||
לאפשר חתימה בעברית בלבד או עם העדפה מתוך האפשרויות של ~~~~, או לכתוב סימן חלופי (לטעמי עדיף חלופי, משום בחקתיהם). | |||||
הפנייה לדפים ריקים | המכלול:פיתוח התשתית/דיונים#הפנייה לדפים ריקים | מניעת הגעה לדף שיש בו תבנית {{דף טיפול}} על ידי לחיצה על דף אקראי. | |||
קישור בסוף עמוד משנה לעמוד קודם | המכלול:פיתוח התשתית/דיונים#. | ||||
דילוג ערך אקראי על ערכים בטיפול עורכי אספקלריא | המכלול:פיתוח התשתית/דיונים#ערך אקראי |
ציון מספר צפיות בדף
מפעילי מערכת אשמח להציע למפתחי המערכת, שבכל דף יהיה ציון מספר הצפיות בדף, היינו שבכל דף יופיע בחלק התחתון למטה (איפה שמופיע "מדיניות הפרטיות, אודות המכלול, הבהרות משפטיות, וכו') דף זה נצפה 0000 פעמים. אני ראיתי את זה בדף הזה בויקיגניה, אשמח לדעת אם ישנה כזו אופצייה גם כאן בהמכלול. למיטב זכרוני ראיתי אן-שהוא כיתוב של דויד בעניין זה, אך לא מצאתי את זה כעת. תודה יצחק בן חיים (שיחה) 16:37, 30 במאי 2021 (IDT)
- את העיקר שכחתי לציין. היתרון שבדבר הוא כמובן העידוד המשמעותי שזה נותן לכותב הערך, בראותו שהערך שלו נצפה פעמים רבות (בהנחה, כמובן שהערך הוא איכותי וראוי לכך...), וגם אם לא, הרי זה גם נותן סוג של "מראה" לכותב הערך, שיכול לראות כמה הערך שלו משפיע כאן במרחב. תודה. יצחק בן חיים (שיחה) 16:43, 30 במאי 2021 (IDT)
- יש בסרגל בצד ימין, בקישור התחתון ביותר "מידע על הדף", אחד הפרטים הוא מספר צפיות, אבל משום מה הוא לא מתעדכן (בוויקיפדיה כן). אביר על סוס (שיחה) 17:02, 30 במאי 2021 (IDT)
- שם יש רק את האופציה של "מספר צפיות ב-30 יום האחרונים" בלבד. אני מדבר על מספר צפיות כללי, לא רק ב30 יום האחרונים.
לגבי מה שאמרת שזה לא מתעדכן, כפי הבנתי זה כן עובד, רק פשוט אם אין לפחות 90 צפיות (אל תתפוס אותי על המספר המדויק) אזה הוא עדיין מציין 0 צפיות. צריך לחכות לתגובתו של דויד. יצחק בן חיים (שיחה) 17:47, 30 במאי 2021 (IDT)- יצחק בן חיים, תודה על הרעיון, הוא בוצע כעת על ידי המתכנת הבכיר שלנו לניסיון ובדיקה, ניתן גם לראות במיוחד:סטטיסטיקות, אגב, במידע על הדף זה לא עובד, תבורך, שרגא > שיחה > כ' בסיוון ה'תשפ"א > 19:27, 30 במאי 2021 (IDT)
- שְכּוֹיֶיח! עצום למתכנת הבכיר ולשרגא. לדעתי זה יועיל מאוד. יצחק בן חיים (שיחה) 15:31, 31 במאי 2021 (IDT)
- שם יש רק את האופציה של "מספר צפיות ב-30 יום האחרונים" בלבד. אני מדבר על מספר צפיות כללי, לא רק ב30 יום האחרונים.
- יש בסרגל בצד ימין, בקישור התחתון ביותר "מידע על הדף", אחד הפרטים הוא מספר צפיות, אבל משום מה הוא לא מתעדכן (בוויקיפדיה כן). אביר על סוס (שיחה) 17:02, 30 במאי 2021 (IDT)
שכחתי לשאול, ממתי מתחיל הספירה של מספר הצפיות? יצחק בן חיים (שיחה) 15:34, 31 במאי 2021 (IDT)
- יצחק בן חיים, מאותו רגע שזה הותקן, כלומר אתמול אחה"צ, בו"ה, שרגא > שיחה > כ' בסיוון ה'תשפ"א > 16:50, 31 במאי 2021 (IDT)
- Yosef haftke ושרגא שְכּוֹיֶיח! זה דבר נפלא. יש מצב שיוכלו לראות גם בתצוגה לניידים? אביר על סוס (שיחה) 23:08, 31 במאי 2021 (IDT)
- יצחק בן חיים, מאותו רגע שזה הותקן, כלומר אתמול אחה"צ, בו"ה, שרגא > שיחה > כ' בסיוון ה'תשפ"א > 16:50, 31 במאי 2021 (IDT)
הצעת שיפור
מפעילי מערכת והמתכנת הבכיר שלום רב;
כאשר מבקשים "עדכון ערך" בלשונית הנמצאת בחלק העליון של כל עמוד בצד שמאל, מופיע הודעה של חלונית קופצת בסגנון זה: בקשתך נשמרה בדף הבקשות, הייתי מציע להכניס קישור פנימי תחת המילים "בדף הבקשות" שיוביל לדף המכלול:בקשת עדכון ערך, כך שהודעה בחלונית הקופצת תראה כך: בקשתך נשמרה בדף הבקשות.
הדבר נחוץ ומועיל למי שרוצה לראות עוד בקשות עדכון שכבר בוצעו או שהתבקשה לגביהם בקשת עדכון, או למישהו דווקני שרוצה לראות שבאמת בקשתו נקלטה, או שהוא רוצה לערוך את סיבת הבקשה וכדו'. תודה מראש. יצחק בן חיים (שיחה) 15:41, 8 ביוני 2021 (IDT)
- אשמח מאוד לדעת איך עושים את זה. גאון הירדן (שיחה) 16:14, 8 ביוני 2021 (IDT)
- גם אני אשמח, בדיוק לשם כך תייגתי את מפעילי מערכת ואת הפטקה המתכנת שלנו, לראות מה הוא יכול לעשות בעניין. (אגב, הצטרפותך ככוכב המעדכנים, מוספיה חיזוק לדברי....). יצחק בן חיים (שיחה) 16:19, 8 ביוני 2021 (IDT)
- @יצחק בן חיים: בוצע. גאון הירדן (שיחה) 01:06, 9 ביוני 2021 (IDT)
- שְכּוֹיֶיח! לגאון הירדן על הביצוע. יצחק בן חיים (שיחה) 13:14, 9 ביוני 2021 (IDT)
- @יצחק בן חיים: בוצע. גאון הירדן (שיחה) 01:06, 9 ביוני 2021 (IDT)
- גם אני אשמח, בדיוק לשם כך תייגתי את מפעילי מערכת ואת הפטקה המתכנת שלנו, לראות מה הוא יכול לעשות בעניין. (אגב, הצטרפותך ככוכב המעדכנים, מוספיה חיזוק לדברי....). יצחק בן חיים (שיחה) 16:19, 8 ביוני 2021 (IDT)
גאון הירדן לידיעתך! מאז שבוצעו כאן העבודות במדיה ויקי בשבוע שעבר, לא פועל מה שעשית (מקוה שלא רק אצלי...). תודה מראש. חיים יצחק (שיחה) 23:29, 20 ביולי 2021 (IDT)
הצעת שיפור - אופציות של תקצירי עריכה
מפעילי מערכת ובתוכם המתכנת הנפלא שלנו.
אבקש להציע לכם להוסיף בחלונית עם האופציות של תקצירי עריכה במופעים בכל שינוי בדפי המכלול. איפה שיש את האפשריות לכתוב את תקציר של שינוי העריכה שביצעתי, (כגון, עריכה, שכתוב, ניסוח, הגהה, קישורים פנימיים, תגובה, הסבר, וכו' וכו'), להוסיף גם אופציה של "תיוג". כי הרבה פעמים קורה ששוכחים לתייג מישהו מסוים או קבוצת משתמשים, ואח"כ עורכים שוב את הדף ומוסיפים רק תיוג. אם באמת כתיבת תקציר עריכה חשובה לחברים שיוכלו להתרשם במהירות ולהבין מה בדיוק העריכה שביצע פלוני בדף, אזי גם האופציה של תיוג צריכה להיות בתוך האפשרויות השונות. תודה מראש חיים יצחק (שיחה) 17:31, 5 ביולי 2021 (IDT)
- שְכּוֹיֶיח! לגאון הירדן על הביצוע המהיר. חיים יצחק (שיחה) 18:34, 5 ביולי 2021 (IDT)
הצעת שיפור - מספור באותיות
האם ישנה אופציה לפיתוח של אופציית מספור באותיות ולא רק במספרים ע"י #, או סתם תבליט ע"י *. בתודה מראש חיים יצחק (שיחה) 19:00, 13 ביולי 2021 (IDT)
- חיים יצחק, זה קיים בסרגל הכלים תחת 'מתקדם' אחרי עיצוב, בו"ה, שרגא > שיחה > י"א באב ה'תשפ"א > 23:32, 19 ביולי 2021 (IDT)
- ראשית כל תודה על המענה. שנית, אני לא רואה איפה זה נמצא. אצלי עכ"פ יש ב'מתקדם' שני אפשרויות של תבליט;
- או תבליט עם נקודה, כזו.
- או תבליט עם מספור במספרים, כזו
אני מחפש אפשרות של מספור לא באמצעות מספרים, אלא באמצעות אותיות, היינו שבכל תחילת שורה במקום מספר יהיה אות. תודה. חיים יצחק (שיחה) 11:41, 20 ביולי 2021 (IDT)
- היכן למשל אתה מתכוון להשתמש בזה? (לא באמת רוצים שהאחידות תיפגם) ספרא - שיחה 11:56, 20 ביולי 2021 (IDT)
- את האמת אומר לך שכאשר עברתי על "המדריך לכתיבה תורנית", חשבתי שנכון הדבר שבערכים תורניים ככל שיש צורך במספר, אזי תהיה שיטת המספור באותיות ולא במספרים. חיים יצחק (שיחה) 12:06, 20 ביולי 2021 (IDT)
- אז אני ממש נגד. כאן לא ספר תורני. כאן רוצים שהערכים התורניים יהיו בשפה שאינה מזכירה ספר תורני, שהרי לשם כך יש ספר. ספרא - שיחה 13:24, 20 ביולי 2021 (IDT)
- את האמת אומר לך שכאשר עברתי על "המדריך לכתיבה תורנית", חשבתי שנכון הדבר שבערכים תורניים ככל שיש צורך במספר, אזי תהיה שיטת המספור באותיות ולא במספרים. חיים יצחק (שיחה) 12:06, 20 ביולי 2021 (IDT)
ערך אקראי
כשמישהו לוחץ על הכפתור של ערך אקראי הוא רוצה לקרוא ערך לא בערך זה קיים תוכן בעייתי אז אם יש אפשרות שהלחיצה על הכפתור יביא אותי לכל ערך חוץ מערך שעוד לא טופל אני אשמח לדעת אליהו 148 - (שיחה) - 23:28, 19 ביולי 2021 (IDT)
- גא"מלבקשה חשובה זו, זה חשוב מאוד לכלל הקוראים. (אגב, זה כבר מצוין בטבלה למעלה אבל זה באמת חשוב מספיק לכתוב זאת פעם נוספת). --א"א (שיחה) 02:43, 21 ביולי 2021 (IDT)
דויד מה קרה עם זה בסוף?--א"א (שיחה) 03:19, 26 בספטמבר 2021 (IDT)
- אלף אלף תודה על התזכורת. אבדוק ואעדכן. דויד (שיחה) כ"ג בתשרי ה'תשפ"ב 16:46 (IDT)
- גם אני מצטרף, בעצם כבר הצטרפתי. אגב, "לפני כשבועיים המתכנת של המכלול מצא דרך לעשות את זה", יורשה לי להציע איך אני הייתי עושה את זה (מי שאל אותך?!), אם אני מבין נכון, לחיצה על הקישור מריץ סקריפט המעלה ערך אקראי, יש להחליף סקריפט זה עם לולאה שיריץ הסקריפט הנ"ל שוב ושוב עד שמגיע ערך לא חסום. פשוט לא?
- גם, אם יכולים, לא להראות דף פירושונים, דף הפנייה, קצרמר, או בעל תבנית זקוק לשכתוב או עריכה--שוורמר (שיחה) 06:11, 21 באוקטובר 2022 (IDT)
- גם אני מצטרף, בעצם כבר הצטרפתי. אגב, "לפני כשבועיים המתכנת של המכלול מצא דרך לעשות את זה", יורשה לי להציע איך אני הייתי עושה את זה (מי שאל אותך?!), אם אני מבין נכון, לחיצה על הקישור מריץ סקריפט המעלה ערך אקראי, יש להחליף סקריפט זה עם לולאה שיריץ הסקריפט הנ"ל שוב ושוב עד שמגיע ערך לא חסום. פשוט לא?
ערכי ספורט ותרבות
מפעילי מערכת, ערכי תרבות וספורט נתונים לויכוח, נניח להכרעה כי עדיף שיראו כאן בהיתר במקום שיחפשו לרעות בשדות זרים... אך האם חייב להיות שפעמים רבות יוצא ב"ערך אקראי" ערך כנ"ל? מן הראוי כי ערכים מסוג זה לא יופיעו אלא למבקשים אותם ולא שיקפצו מאליהם... בברכה המעמיק (שיחה) 23:40, 1 בינואר 2024 (IST)
- אתה צודק ובאמת זה לא מופיע יותר Yosef haftke (שיחה) 10:04, 2 בינואר 2024 (IST)
- @משתמש:המעמיק לתשומת ליבך טופל שרגא > השתתפו >> שיחה > כ"א בטבת ה'תשפ"ד > 14:11, 2 בינואר 2024 (IST)
שגיאה בתמונות
הבאג נהיה בלתי נסבל. התמונות פשוט לא מופיעות. Yosef haftke תודה מראש.--שמש מרפא (שיחה) 16:36, 29 ביולי 2021 (IDT)
- הסתדר?שמש מרפא--Yosef haftke (שיחה) 16:44, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
- Yosef haftke, לא הסתדר. ספרא - שיחה 17:30, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
- Yosef haftke אצלי יש שיפור אך עדיין לא מספיק טוב--א"א (שיחה) 17:34, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
- Yosef haftke, לא הסתדר. ספרא - שיחה 17:30, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
- הסתדר?שמש מרפא--Yosef haftke (שיחה) 16:44, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
תיוג משתמשים לפי שפה
כידוע יש כמה קטגוריות למשתמשים לפי שפה כגון קטגוריה:User yi או קטגוריה:User en אז אפשר לעשות תבנית כמו {{מכלולאים פעילים}} שאם יש איזה צורך בתרגום ערך או מושג וכדומה יהיה אפשר לתייג את כל מי שדובר את השפה הנצרכת--אליהו 148 - (שיחה) - 17:19, 13 באוגוסט 2021 (IDT)
- אליהו 148,יש כבר תבנית {{בעלי ידע/אנגלית}} שמיודעת בדיוק לכך. אני מציע שתפנה למשתמשים הקיימים בקטגוריית דוברי האנגלית ותבקש מהם שיוסיפו את עצמם לתבנית. ניתן ליצור תבניות דומות לכל השפות. מוטיאל (שיחה) 09:37, 15 באוגוסט 2021 (IDT)
ריכוז כל הדפים הפנימים
כאחד שחדש כאן במכלול ומשתדל לתרום פה ושם, מאד מפריע לי שכל פעם אני צריך לחפש ובקושי רב כל מיני מיזמים או סוגי בקשות וכדו', למשל כדי להגיע למיזם שמות הקודש וכדו' או לדף בקשת העברת טיוטא למרחב הערכים וכדו' או חיפוש תבניות שימושיות כדוברי אנגלית, מכלולאים פעילים, מפעילי מערכת וכדו' אין שום מקום שמרכז את כל הדברים האלה בצורה ברורה ונסיון לכתוב את זה בתיבת החיפוש כמובן לא מביא שום תוצאה עניינית.. תודה רבה על כל ההשקעה שלכם!--מוטל'ה (שיחה) 22:58, 17 באוגוסט 2021 (IDT)
- מוטל'ה רוב הדברים אפשר לחפש, פשוט צריך לחפש במנוע חיפוש הפנימי ושם לחפש לפי מרחב שם לדוגמא מיזם שמות הקודש מקלידים בחיפוש "מיזם שמות הקודש" ואז לוחצים על "חיפוש במנוע החיפוש הפנימי" שם זה עדיין לא מופיע כי המנוע מחפש רק במרחב הראשי אז לוחצים על "חיפוש ב" ואז הוספת מרחב שם בשביל המיזם זה יהיה במרחב המכלול תבנית מכלולים פעילים יהיה במרחב תבנית וכן הלאה--אליהו 148 - (שיחה) - 11:43, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
- זה רעיון נחמד אבל איך הייתי יכול לדעת שקיים כזה מיזם? ואולי יש עוד מיזמים שאין לי מושג עליהם? גם הרבה תבניות עם הזמן אני מתוודע להם, לכן אני חושב שהיה מומלץ אם היה מקום שהיה מרכז את הכל.--מוטל'ה (שיחה) 16:35, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
- בדף השינויים האחרונים, יש "כלי סקירה אחרים". תפתח את הלשונית ותגיע לכל המיזמים.--שמש מרפא (שיחה) 19:52, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
- תודה! יש מקום שמרכז גם את כל התבניות? או את כל סוגי הבקשות כמו העברת ערכים או טיפול בערך וכדו'?--מוטל'ה (שיחה) 19:56, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
- יש את קטגוריה:תבניות, והמכלול:בקשות ממפעילים אם לזה התכוונת. אולי יש עוד כמה דברים הקשורים למה שאתה מחפש, שאל ותיקים ממני. איסתרק (שיחה) 04:42, 26 בספטמבר 2021 (IDT)
- תודה! יש מקום שמרכז גם את כל התבניות? או את כל סוגי הבקשות כמו העברת ערכים או טיפול בערך וכדו'?--מוטל'ה (שיחה) 19:56, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
- בדף השינויים האחרונים, יש "כלי סקירה אחרים". תפתח את הלשונית ותגיע לכל המיזמים.--שמש מרפא (שיחה) 19:52, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
- זה רעיון נחמד אבל איך הייתי יכול לדעת שקיים כזה מיזם? ואולי יש עוד מיזמים שאין לי מושג עליהם? גם הרבה תבניות עם הזמן אני מתוודע להם, לכן אני חושב שהיה מומלץ אם היה מקום שהיה מרכז את הכל.--מוטל'ה (שיחה) 16:35, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
בעיה קשה
לא ניתן להעביר את התוכן: שגיאה בהתחברות לשרת להמרה בין קוד ויקי לבין HTML. נא לבדוק את חיבור האינטרנט שלך או לנסות שוב מאוחר יותר אם הבעיה ממשיכה. אם שוב מופיעה לך השגיאה הזאת, נא לדווח באג
. איסתרק (שיחה) 01:13, 24 בספטמבר 2021 (IDT)
- איסתרק לא ציינת דבר שמתאר את הבעיה. גאון הירדן (שיחה) 10:15, 26 בספטמבר 2021 (IDT)
- גאון הירדן, משפט זה מופיע לפעמים כשאני מנסה לשמור תגובה בשיחת זרימה, שכתבתי בקוד מקור, או כשאני מנסה לראות אותה בתצוגה מקדימה. איסתרק (שיחה) 18:10, 26 בספטמבר 2021 (IDT)
בעיות בטקסט מתמטי (13-10-2021)
טקסט מתמטי לרוב לא מוצג טוב בהמכלול, הרבה פעמים יש שגיאה
דוגמה:
הפענוח נכשל (MathML עם גיבוי SVG או PNG (מומלץ לדפדפנים מודרניים ולכלי נגישות): תגובה בלתי־תקינה ("Math extension cannot connect to Restbase.") מהשרת "https://en.wikipedia.org/api/rest_v1/":): {\displaystyle \sum_{n=1}^N n^2=\frac{N(N + 1)(2N + 1)}{6}}
ככה זה כותב כמעט על כל טקסט מתמטי ―אמןEMN (שיחה | תרומות) לא חתם
- אמןEMN הבעיה נפתרה כבר, בתקופה האחרונה הטקסטים מופיעים כראוי.--א"א (שיחה) 19:20, 18 בינואר 2022 (IST)
עורכי אספקלריה ומסננים
- הועבר לדף המכלול:שאל את המומחה
עמוד ראשי
יש לי רעיון להוסיף כל יום ציטוט יהודי בדומה לציטוט הרגיל דרור אריה (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום
הזחה בעורך חזותי
ההזחה בעורך החזותי יוצרת תגובה דמוית ציטוט, אם ניתן לטפל (אם קשור למכלול ומתכנתיו). בתודה על פועלכם הרב. מיכי ~ שיחה • 21:00 כ"ג בטבת, שמיטה תשפ"ב (IDT)
קישוריים לפירושונים
בוויקיפדיה נוסף לאחרונה כלי לבדיקת קישורים לפירושונים תוך כדי עריכה, כך שאם העורך מקשר לפירושונים נפתחת אוטו' חלונית המתרה על כך, וכן מציעה אפשרות לקשר ישירות לדף המתאים, בדומה למה שהציע כאן מש:איסתרק. האם אפשר לייבא את זה למכלול, בעדכון הבא או בדרך אחרת? שמש מרפא (שיחה) 07:18, 7 בינואר 2022 (IST)
- תוכל לקשר אותי להודעה על כך בויקי? זה יעזור לי לבחון זאת. מקוה • שיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ב 07:21 (IDT)
- [1]. והנה הדיון על כך במטא. שמש מרפא (שיחה) 07:29, 7 בינואר 2022 (IST)
- ממה שהצלחתי להבין זה בגרסת המדיה ויקי ולא ברמת הג'אווה סקריפט, פיצ'רים מהסוג הזה מגיעים אלינו הרבה פעמים באיחור של שנים, הרבה בגלל מדיה ויקי שלא משחררת את עדכוני התוכנה לשימוש כגרסה יציבה במשך זמן רב, אולם מפסיקים את העדכון של הגרסאות הישנות ברגע שהם עברו לעבוד על גרסה חדשה. מקוה • שיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ב 08:14 (IDT)
קבצים בסיומת stl (תלת מימד) לא מופיעים
מפעילי מערכת למשל הקובץ הזה: קובץ:Icosahedron.stl הוא רשום בקוד מקור של 2 ערכים ולא מופיע שם. מוטל'ה (שיחה) 12:24, 7 בינואר 2022 (IST)
- הוספתי לרשימת משימות התכנות, אם כי לא בעדיפות גבוהה. יישר כח. דויד (שיחה) ח' בשבט ה'תשפ"ב 19:35 (IDT)
- מוטל'ה בוצע בס"ד תודות לגאון הירדן וליוסי המתכנת. דויד (שיחה) ח' בשבט ה'תשפ"ב 17:52 (IDT)
הצעה לדף מיזם עדכון ערכים שיעודכן על ידי בוט אוטומטי
- הועבר מהדף המכלול:אולם דיונים
מכלולאים פעילים
אתר המכלול כבר קיים שנים לא מעטות, ולדעתי, צריך לחשוב על המשמעות שאנו מפספסים עדכונים חשובים מויקיפדיה שמשתנים לבלי היכר. נתקלתי לא אחת, בערכים בהם לא נעשה דבר במשך 5 שנים ויותר. (דוגמה: נחושת)
להלן הצעתי:
להקים דף מיזם, שבו תירשם רשימה אוטומטית על ידי בוט מיוחד שיסרוק באופן תדיר את ערכי האתר, וידרג באופן אוטומטי את הערכים הדרושים עדכון. להלן הפרמטרים לפיהן הבוט יפעל:
- חישוב גודל הערך (בבתים) יחסית לערך המקביל בויקיפדיה (פיצ'ר שקיים כבר בלשונית גאדג'טים )
- חישוב תאריך העדכון האחרון לעומת התאריך הנוכחי.
- חישוב כמות העריכות המכלולאיות בהיסטוריית הגירסאות.
ככל שהערך יקבל ציון יותר נמוך באחד מהפרמטרים - כך המיקום שלו יקבל קדימות בדף המיזם. (דוגמה: ערך במכלול שקטן מויקי ב-6,000 ועבר 4 שנים מאז העדכון האחרון, ונעשו בו רק 3 עריכות במכלול, יוקדם על פני ערך שהפער עומד על 3,000 בתים ועברו רק שנתיים מאז עדכונו ושנעשו בו 20 עריכות). ניתן לחשוב על עוד פרמטרים שיקלו על העוסקים במלאכה ולהוסיפם לרשימה.
המיזם יהיה דף שיכיל 1,000 ערכים, והמעדכנים יוכלו לבחור ביתר קלות ערכים לעדכון לפי סדר קדימתם. בכל עדכון, באופן אוטומטי הרובוט כבר "יעיף" את הערך מהרשימה ויכניס במקומו ערך אחר.
כמובן שתהיה גם אפשרות לסמן באופן ידני ערכים שהעדכון לגביהם לא רלוונטי וכו' ואז ייפלטו ערכים אלה גם הם מהרשימה.
לעניות דעתי על אף שמבצע הייבוא השוטף חשוב הוא גם כן, אך המכלול הגיע למקום כ"כ גדול, שעכשיו כבר לא דחוף לייבא ערכים חדשים, אלא לבדוק את העדכניות של הותיקים. בן שטח (שיחה) 18:40, 18 בינואר 2022 (IST)
- אז אני מבין שאתה מתכוין לבנות את הבוט הזה? ואתה ביררת כבר האם יש עוד אחרים שכבר עובדים על אחד כזה או על פתרון אחר לבעיה שהעלית, ומה שנשאר זה רק מה אומרים המכלולאים על זה? מקוה • שיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ב 11:17 (IDT)
- אני מעריך מאוד את העוקצנות שלך. לא כולם מגיעים עם גישה כזאת. לגוש"ע, פתחתי דיון עם המכלולאים, אני לא חושב שחלק מתפקיד הביוקרט הוא לקבוע לאחרים על מה לדון. בן שטח (שיחה) 11:23, 21 בינואר 2022 (IST)
- זכותך לדון במה שאתה רוצה. סך הכל העברתי את הדיון למקום הנכון עבורו לטעמי. אבהיר גם שזה כן מתפקיד הבירוקרט להעניק הרשאת בוט והכרוך בכך, ואבהיר בנוסף כי גם הענקת הרשאת עדכון נמצא בסמכות המפעילים. מלבד זאת אציין גם שקיימים מספר בוטים בשלבי פיתוח שונים. וגם מערכת העדכון במכלול עובדת סך הכל טוב, אין ספק שניתן לשפר תמיד. כעת הדיון יכול להימשך. בהצלחה. מקוה • שיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ב 11:34 (IDT)
- בן שטח בסך הכל הגיע עם הצעת ייעול, אז הרעיון אינו חדש אלא שהביצוע מטבע הדברים הוא מסובך הרבה יותר... הדיון לא שייך לאולם, ונא לא להתעקש לפתוח דיונים שלא במקומם. אולם הדיונים נועד לדיונים. באופן כללי דיונים הם כורח המציאות; האנרגיות צריכות להיות מופנות למרחב הערכים. אין כאן מה להתדיין, ודיון מיותר הוא בזבוז המשאב היקר ביותר - זמן.- --שמש מרפא (שיחה) 16:48, 21 בינואר 2022 (IST)
- בן שטח הרעיון בהחלט מצויין, כאמור הוא באמת מתאים לפיתוח תשתיות, משום שזה משהו שמתאים רק לבוט ולא לבן אדם, מרוב נכונותו של הרעיון הוא כבר נידון בעבר - מאד קשה לביצוע, אבל הכיוון הוא בהחלט זה. הפרויקט הנוכחי הוא סינון התמונות ופרויקט העדכון מיד לאחריו כאשר בעיקר מקוה כבר התחיל לעבוד עליו. יישר כח, נראה שהמכלול יכול להנות ממך מאד. בהצלחה. דויד (שיחה) כ"א בשבט ה'תשפ"ב 22:49 (IDT)
- אני מבין שהדיון לא ילך לשום מקום... אתה יכול להחזיר או להעביר את הדיון לכל מקום שתרצה, ממילא קברת את הדיון עם הנימה הצינית וההחלטית שלך. לא היה מזיק להתייחס עניינית לבעיה אמיתית שקיימת. הרמיזות העבות שלך שהסמכויות בידך ו"אתה תקבע ואתה תנווט" לא תרמו כלום לדיון (וכי מישהו חשב שיקימו כאן בוט לא אישור ביוקרט?? וכי מישהו העלה על דעתו שביוקרט יכול שלא לאשר רעיון טוב רק בגלל שכבוד הביוקרט נפגע מכך שהדיון חזר לאולם הדיונים??)
שמש מרפא לא צריך לתת גיבוי בכל מחיר, גם אם מדובר במכלולאי בכיר ככל שיהיה. וכפי שכתבתי, אני לא מתעקש להמשיך, מצידי תמחק את הדיון ואת התשובה שלך.
לעצם העניין, אשמח אם תוכל להפנות אותי היכן הדיון התקיים בעבר. הדיון שהעליתי הוא לא בנוגע כלל לפיתוח התשתית, אלא לחשיבות המרובה שיש בעדכון הערכים הקיימים מצד חבר המכלולאים (פשוט למקד את העבודה יותר בעדכון ופחות ביבוא) ולדעתי חשוב לדעת מה דעתם בנושא והאם יש נכונות מצד המעדכנים להשקיע בזה. אגב, זו בעיה חריפה שמטבע הדברים פוגעת מאוד דווקא במשתמשי נטפרי, (שהם חלק הארי ממשתמשי האתר) כי הם לא יכולים להתעדכן בעצמם מויקפדיה וחייבים לחכות לעדכון, ולא תמיד הם משתמשים באפשרות "בקש עדכון". מי שאינו נמנה על משתמשי נטפרי ודאי שזו לא בעיה אצלו... בן שטח (שיחה) 18:16, 25 בינואר 2022 (IST)- אין לי מגמה לתת גיבוי (אגב, אין דבר כזה מ"מכלולאי בכיר"). כל מכלולאי רשאי להעביר דיונים או הצעות למקומם הראוי. הצעת כאן כלי היפותטי ועליו אתה רוצה לדון? איזה מין דיון זה?
לגבי השקעה בעדכון, כבר הרבה מאד זמן שעיקר האנרגיות מושקעות בעדכון ולא בייבוא, אתה יכול לבדוק בעצמך כמה עדכונים יש ביום.
לא כל דיון חייב להתקיים מעל דפי המכלול. באופן כללי יש צוות מכלולאים מצומצם מאד שעוסק בפן הטכני (ואתה כמובן מוזמן להתמקצע ולהצטרף אליו). שמש מרפא (שיחה) 18:54, 25 בינואר 2022 (IST)- לא התקיים דיון בנושא כזה בכלל, משום שבדרך כלל לא מתקיימים שום דיונים בדפי המכלול על פיתוח בוטים, בוט בסגנון כבר נמצא בפיתוח - אמנם מדובר על בוט שכבר יעדכן לבד את הערכים האלה. כמו שאמרתי הרעיון שלך ממש מצויין וממש נצרך, אבל כעת אתה כותב שהדיון הוא על החשיבות של העדכונים, בפתיח אני לגמרי הבנתי שהדיון הוא על פיתוח הבוט. בכל מקרה כדי לפתח את הדיון בכיוון הנוכחי - אכן אני מסכים שכרגע יש חשיבות גדולה הרבה יותר לעדכון, ויש לשם כך הרשאה מיוחדת, מיש הוא בדוק עריכות אוטומטית ורוצה את ההרשאה - מוזמן להגיש בקשה במכ:במ. מכיון שעדיין אין בוט כזה אז יש כמה דרכים לדעתי למצוא ערכים לעדכון: א. המכלול:בקשת עדכון ערך, ב. מיוחד:דפים_המקושרים_לכאן/תבנית:אקטואלי, ג. מיוחד:דפים_המקושרים_לכאן/תבנית:לעדכן, ד. מיוחד:דפים_מוזנחים, ה. ערכים בנושא שמוזכר בתקשורת - וכדאי להמתין בערך יממה כדי לתת סיכוי שיתעדכן בויקיפדיה. מוזמנים לתת עוד רעיונות למציאת דפים לעדכון, ובן שטח מוזמן לכוון את הדיון. דויד (שיחה) כ"ד בשבט ה'תשפ"ב 18:59 (IDT)
- אין לי מגמה לתת גיבוי (אגב, אין דבר כזה מ"מכלולאי בכיר"). כל מכלולאי רשאי להעביר דיונים או הצעות למקומם הראוי. הצעת כאן כלי היפותטי ועליו אתה רוצה לדון? איזה מין דיון זה?
- אני מבין שהדיון לא ילך לשום מקום... אתה יכול להחזיר או להעביר את הדיון לכל מקום שתרצה, ממילא קברת את הדיון עם הנימה הצינית וההחלטית שלך. לא היה מזיק להתייחס עניינית לבעיה אמיתית שקיימת. הרמיזות העבות שלך שהסמכויות בידך ו"אתה תקבע ואתה תנווט" לא תרמו כלום לדיון (וכי מישהו חשב שיקימו כאן בוט לא אישור ביוקרט?? וכי מישהו העלה על דעתו שביוקרט יכול שלא לאשר רעיון טוב רק בגלל שכבוד הביוקרט נפגע מכך שהדיון חזר לאולם הדיונים??)
- בן שטח הרעיון בהחלט מצויין, כאמור הוא באמת מתאים לפיתוח תשתיות, משום שזה משהו שמתאים רק לבוט ולא לבן אדם, מרוב נכונותו של הרעיון הוא כבר נידון בעבר - מאד קשה לביצוע, אבל הכיוון הוא בהחלט זה. הפרויקט הנוכחי הוא סינון התמונות ופרויקט העדכון מיד לאחריו כאשר בעיקר מקוה כבר התחיל לעבוד עליו. יישר כח, נראה שהמכלול יכול להנות ממך מאד. בהצלחה. דויד (שיחה) כ"א בשבט ה'תשפ"ב 22:49 (IDT)
- בן שטח בסך הכל הגיע עם הצעת ייעול, אז הרעיון אינו חדש אלא שהביצוע מטבע הדברים הוא מסובך הרבה יותר... הדיון לא שייך לאולם, ונא לא להתעקש לפתוח דיונים שלא במקומם. אולם הדיונים נועד לדיונים. באופן כללי דיונים הם כורח המציאות; האנרגיות צריכות להיות מופנות למרחב הערכים. אין כאן מה להתדיין, ודיון מיותר הוא בזבוז המשאב היקר ביותר - זמן.- --שמש מרפא (שיחה) 16:48, 21 בינואר 2022 (IST)
- זכותך לדון במה שאתה רוצה. סך הכל העברתי את הדיון למקום הנכון עבורו לטעמי. אבהיר גם שזה כן מתפקיד הבירוקרט להעניק הרשאת בוט והכרוך בכך, ואבהיר בנוסף כי גם הענקת הרשאת עדכון נמצא בסמכות המפעילים. מלבד זאת אציין גם שקיימים מספר בוטים בשלבי פיתוח שונים. וגם מערכת העדכון במכלול עובדת סך הכל טוב, אין ספק שניתן לשפר תמיד. כעת הדיון יכול להימשך. בהצלחה. מקוה • שיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ב 11:34 (IDT)
- אני מעריך מאוד את העוקצנות שלך. לא כולם מגיעים עם גישה כזאת. לגוש"ע, פתחתי דיון עם המכלולאים, אני לא חושב שחלק מתפקיד הביוקרט הוא לקבוע לאחרים על מה לדון. בן שטח (שיחה) 11:23, 21 בינואר 2022 (IST)
ובכן, שמש מרפא לפי דעתך זה כלי "היפוטתי" (אשמח אם תוכל להפסיק עם המילים הללו, זה לא מכבד), אך לפי דעתי (ויש לי הבנה בזה) זה לא כ"כ מעבר למציאות אם כי דורש עבודה תכנותית. (וגם דויד שיש לו קצת הבנה בתכנות, לא כתב שזה בלתי אפשרי)
לגבי העבודה השוטפת: ברור שעוסקים בעדכונים, אבל שים לב שזה רק לפי בקשה, ולא לפי א ו ר ך הזמן מהעדכון האחרון, כלומר: משתמש נטפרי קורא על ערך נחושת (דוגמה בלבד!) ואין לו שום מושג ירוק שהוא קורא דברים לא מעודכנים... תחשוב על הנקודה.
דויד תודה על התגובה. א. תכלס' גם לפי דעתך יש כאן ואקום, ערכים שהם לא אקטואלים ולא מדוברים ונלעסים בתקשורת (רובא דרובא) לא מתעדכנים אא"כ מישהו יבקש, הלא כן? ב. חשבתי, שכיוון שזה בעיה בעיקר של משתמשי נטפרי, אולי כדאי לשתף את הצוות שלהם בבקשה למציאת פתרונות טכניים, בפעם האחרונה ראיתי שהם עשו כמה קסמים... Magicode Shraga וכו' בן שטח (שיחה) 22:49, 25 בינואר 2022 (IST)
- איני יודע מה סדר היום של 22 המעדכנים שיש במכלול, אני יודע שיש עדכונים רבים של ערכים מסוגים שונים לאו דוקא מה שתיארת, אבל איני יודע על ההיקף של זה. בדף המכלול:מעדכן יש רשימה של מקומות לשאוב ערכים לעדכון - שיפצתי אותה כעת על בסיס התגובה הקודמת שלי פה. אם כוונתך לעורר את המעדכנים בצורך לעדכן לא רק ערכים שביקשו וערכים אקטואלים - אז בשמחה. אבל היעילות של זה מוגבלת מאד עד שלא יהיה בוט, שעליו כבר עבד מקוה הרבה שעות, ושיסיים לעבוד עליו בע"ה לאחר שיסיים עם פרוייקט סינון התמונות במכלול. לגבי נטפרי - מה שמדובר שם זה עזרה מדהימה ביעול אחזקת השרתים של המכלול - פיתוח הם לא עשו למכלול כמה שנים, ובמקרה הזה גם לא סביר שיעזרו כי זה משהו שאין ממוקצע בו יותר ממקוה וגאון הירדן. דויד (שיחה) כ"ד בשבט ה'תשפ"ב 23:09 (IDT)
- אין זה מכבודי להתייחס לשיח האישי והלא יעיל הזה. אתייחס רק לעקיצה הקטנה על כך שאינני נזקק לעדכונים, כל הרוצה מוזמן לבחון את התרומות שלי ומה אחוז העדכונים מתוכם והאם העדכונים הם של בקשות וכדו'. מקוה • שיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב 23:16 (IDT)
- אשמח אם תוכל להפסיק עם הקו האישי והקטנוני הזה, זה לא מכבד (למצער, שים לב שאתה מעיר על תקלדה שלא קיימת...) אנחנו לא מורגלים בסגנון השיח הזה. אזלת לקרתא הלך בנימוסיה.
הכלי אינו קיים, כלומר שמדובר על הצעה ליצירת כלי חדש. אין דבר שאינו אפשרי בתחום התכנות, צריך רק המשאבים והידע הדרושים. אם יש לך הבנה בתחום, אתה מוזמן לפתח כל כלי שייעל את המכלול, אבל אין מה לדון על כלי שלא קיים. בהצלחה. שמש מרפא (שיחה) 05:05, 26 בינואר 2022 (IST)
- אשמח אם תוכל להפסיק עם הקו האישי והקטנוני הזה, זה לא מכבד (למצער, שים לב שאתה מעיר על תקלדה שלא קיימת...) אנחנו לא מורגלים בסגנון השיח הזה. אזלת לקרתא הלך בנימוסיה.
- אין זה מכבודי להתייחס לשיח האישי והלא יעיל הזה. אתייחס רק לעקיצה הקטנה על כך שאינני נזקק לעדכונים, כל הרוצה מוזמן לבחון את התרומות שלי ומה אחוז העדכונים מתוכם והאם העדכונים הם של בקשות וכדו'. מקוה • שיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב 23:16 (IDT)
- סוף העברה
- יש לי רושם שבגלל שלא קבלת כאן תגובה אז חשבת שהמטרה היתה לקבור את הדיון, לכן אגיב כאן בפירוט.
- א. תודה על העלאת הנושא לסדר היום, מדובר בנושא חשוב ואקוטי למכלול,
- ב. אכן בשנה וחצי האחרונות, במיוחד מאז גאון הירדן נכנס לענין ברצינות, הושקעו ימים ולילות (במיוחד לילות) על מנת לפתח כלים לפישוט תהליך העדכון, וכן תהליך הסינון שכרוך בו. אחד מהכלים הוא הגאדג'ט שמשוה את גודל הערכים, שהושקעו בו מאות שעות (אולי יותר).
- ג. אין בידי נתונים מדוייקים, ואין לי זמן לאסוף הנתונים האלה, אבל יש לי בסיס להניח שבשנה האחרונה עודכנו למעלה מ-30,000 ערכים שהם כ-20 אחוז מסך הערכים הרלבנטיים.
- ד. אכן עדיין הרבה ערכים לא עדכניים במכלול, בעיני זה אכן נושא קריטי, ואני משקיע בו משאבים רבים. היעד שלי הוא להגיע למצב של עדכון של 3,000 ערכים בשבוע.
- ה. לשם כך (למטרות נוספות) בניתי (בסיוע מכלולאים נוספים) את אתר סינון התמונות שם אנחנו בונים מאגר מידע על התמונות הכשרות והלא כשרות, סינון התמונות הוא שלב קריטי בעת ייבוא/עדכון ערך וקיומו של מאגר כזה יאפשר אוטומציה של השלב הזה.
- ו. כאשר שלב הפיתוח של זה יסתיים בקרוב נתקדם בעז"ה לניתוח שאותו הינך מציע של הערכים במכלול. לצורך הענין אציין את הקשיים המשמעותיים הכרוכים בכך. יש צורך לקבל את כל הערכים במכלול ואת הגודל, לסנן מהם דפי טיפול וכו', להתאים את שמות הערכים ששונו במכלול או בויקיפדיה. ואז לרוץ עליהם אחד אחד ולהשוות לויקיפדיה. אם הינך חושב שהתהליך האמור פשוט, כנראה שלא ניסית אותו מעולם, אני ניסיתי יותר מפעם אחת... יש גם לשים לב שהתוקף של רשימה כזאת קצר כי גם בויקי נעשים שינויים כל העת. וזה רק הקושי הראשון בסיפור הזה. אכן בעז"ה נתגבר גם על זה, אולם זו הסיבה שמקומו של הדיון בפיתוח התשתיות, ואכן בעזרת ה' זה יפותח בעתיד הנראה לעין. מקוה • שיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב 10:40 (IDT)
- מציע פתרון חלקי, פתיחת האופציה לבקשת עדכון גם ללא הרשמה (בדומה לדיווחים), ואולי גם הצגה של פער הגודל בין הערכים לכלל הצופים (אולי להגביל לפער משמעותי בהתאם לסימון שקיים היום). מיכי ~ שיחה • 13:20 כ"ד בשבט, שמיטה תשפ"ב (IDT)
- פתיחת האפשרות לאנונימיים לבקש עדכון היא בהחלט אופציה, אנחנו כעת בוחנים מה קורה בדף הדיווח וננהג בהתאם. לגבי הצגת הפערים יש צדדים לכאן ולכאן, אם הדף אכן יפתח לאנונימיים כנראה נשקול זאת שוב. מקוה • שיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב 13:25 (IDT)
- מקוה אין לי מושג בנושאים האלו אבל אולי אפשרי ליצור גאדג'ט שירוץ ברירת מחדל אצל כל מי שרשום במכלול שאם הערך קטן מסך תווים מסוים מוויקיפדיה יוסיף אותו לרשימת המועמדים לעדכון אוטומטי. כזה דבר אפשרי? (כמובן גם בלי למלאות את רשימת השינויים האחרונים...) מוטל'ה (שיחה) 19:30, 26 בינואר 2022 (IST)
- פתיחת האפשרות לאנונימיים לבקש עדכון היא בהחלט אופציה, אנחנו כעת בוחנים מה קורה בדף הדיווח וננהג בהתאם. לגבי הצגת הפערים יש צדדים לכאן ולכאן, אם הדף אכן יפתח לאנונימיים כנראה נשקול זאת שוב. מקוה • שיחה • כ"ד בשבט ה'תשפ"ב 13:25 (IDT)
- מציע פתרון חלקי, פתיחת האופציה לבקשת עדכון גם ללא הרשמה (בדומה לדיווחים), ואולי גם הצגה של פער הגודל בין הערכים לכלל הצופים (אולי להגביל לפער משמעותי בהתאם לסימון שקיים היום). מיכי ~ שיחה • 13:20 כ"ד בשבט, שמיטה תשפ"ב (IDT)
ובכן, לאחר כמה חודשים טובים, עדיין הבעיה בעינה עומדת, מעדכנים מויקיפדיה לפי בקשות ולפי פרמטרים לא ידועים. לדעתי משתמשי נטפרי יוצאים מקופחים מהעניין הזה, הם קוראים מידע לא רלוונטי ומשתנה ברוב המקרים. עיקר מלאכת העדכון נסובה סביב דף בקשות עדכון ערך וזוהי טעות חמורה, כי הרלוונטיות של הערכים ברוב המקרים היא לא על פי ידיעה של קורא הערך, הוא מבחינתו בטוח שקורא מידע מעודכן בעוד הוא קורא טקסט שנכתב לפני 5 שנים. אין שום בקרה לגבי דיני הקדימה של העדכון. (אין לי שום ביקורת על אף אחד ובודאי לא על המעדכנים המסורים, אבל אני חושב שחובה לייעל את הכלי שעומד לרשותם, שיעדכנו לפי רלוונטיות ולא לפי דרישה) מתייג את מקוה ודויד משתתפי הדיון שהואילו להתייחס בענייניות להצעתי בן שטח (שיחה) 11:54, 1 בספטמבר 2022 (IDT)
- אני שמח על הנימה העניינית. אשמח אם למשל תוכל להגיד לי איך להבדיל בין ערך שיש לו פער תווים גדול בכונה. ואני מכיר עשרות אלפים כאלה. (מן הענין לציין שמנסיוני הרבה ערכים שלא עודכנו שנים רבות אולי אפילו רובם אין בהם מה לעדכן). מקוה • שיחה • ה' באלול ה'תשפ"ב 13:30 (IDT)
- לפני כמה שבועות דויד יחד עם סיוע שלי עשה טבלה של כל שמות הערכים המשותפים למכלול ולויקיפדיה, ואת ההפרש בתווים שיש ביניהם, וזה ממוין בסדר יורד לפי גודל ההפרש, עם קישור ליד כל ערך בשביל עדכון מהיר. מצידי אפשר לשתף אותך בטבלה הזו, תבין כמה העסק הזה מסובך. (כל הסרת תמונה זה הפרש תווים. כל הסרת תוכן זה הפרש. וזה מצטבר מהר מאוד להפרשים גדולים).
- כל עזרה, כל הושטת אצבע, וגם כל רעיון, מתקבלים בברכה בתחום הזה. אולם חשוב לדעת שללא ספק תחום העדכון מויקיפדיה זה התחום שמשקיעים בו במכלול הכי הרבה בשנתיים האחרונות.
- ועוד דבר, מומלץ להתקין את הסקריפט של גאון הירדן שמשווה ערכים, תפתח קטגוריה חשובה, תשווה את כל הערכים הרשומים בה, וכיום גם אפשר לבחור אופציה של עדכון האוטומטי מעל הפרש בתים מסויים.
- עדכון אוטומטי ללא מגע יד וללא פיקוח אנושי פרטני, אני ממש נגד זה, לפחות כיום. קודם כל חשוב מאוד לסיים את מיזם סינון התמונות. לאחר מכן צריך לבדוק טוב טוב את רשימת המילים החשודות שימנעו עדכון אוטומטי, לאחר מכן יש לסמן ידנית (עבודה שהתחילה כבר לפני כמה שנים) את הערכים שעל פניו לא צפויה להיות בהם בעיה בעדכון (כמו ערכי מתמטיקה), ורק אז להריץ עדכון אוטומטי, ואני אישית יצביע בעד אפשרות שלעולם תהיה חובה של אדם שיעבור על העדכונים, עכ"פ מדגמית.
- בברכה מישהו (שיחה) 13:48, 1 בספטמבר 2022 (IDT)
- כיהודה ועוד לקרא, אפשר לציין דוגמא קטנה לחשיבות העניין - קטגוריה:מזמורי תהילים שלכאורה לא אמורה להיות בה בעיה, והיא כמובן חשובה יותר מקטגוריה על שחקני כדרוגל, שבה ישנם הפרשים עצומים לטובת ויקיפדיה. (אמנם לאחר ששלחתי בקשת עדכון, המצב השתפר מעט, אך עדיין המצב קשה... • עפר ואפר (שיחה) • ו' באלול ה'תשפ"ב • 00:53, 2 בספטמבר 2022 (IDT)
- עפר ואפר רק לשם הידיעה הערכים הללו מאד מסובכים לעדכון, גם בשל ניסוח חילוני וגם בשל הוספות של פירושים ומקורות נוצריים מלבד הצורך בעריכת שמות הקודש. בהקשר לדיון תמיד יהיה טוב שיהיה איזשהוא סקריפט שיעשה את העבודה אך לא ראיתי את המצב כל כך גרוע.. נדיר למצוא ערכים עם הפרש גדול שבאמת יש מה לעדכן.. ברוב הערכים זה בגלל תכני תרבות וכדו' שמסוננים בהתאם למדיניות. מוטל'ה (שיחה) 01:24, 2 בספטמבר 2022 (IDT)
- @מישהו, יועיל הרבה יותר אם זה יועתק למכלול, וכך גם יוכלו לטפל בו. ככה זה מאד מסורבל. שמש מרפא (שיחה) 01:31, 2 בספטמבר 2022 (IDT)
- יש לי קובץ מוכן, תגיד לאיפה להעלות ואעשה את זה מיד. מישהו (שיחה) 13:51, 4 בספטמבר 2022 (IDT)
- מזמורי תהילים זו דוגמה מצויינת למה אי אפשר לעשות עדכון אוטומטי. זה ערכים נוראיים בויקיפדיה. ניסתי בזמנו לייבא כמה והתייאשתי. מישהו (שיחה) 13:51, 4 בספטמבר 2022 (IDT)
- קישור לקובץ שיתופי. מעדכנים - לשימושכם. מישהו (שיחה) 15:40, 4 בספטמבר 2022 (IDT)
- מזמורי תהילים זו דוגמה מצויינת למה אי אפשר לעשות עדכון אוטומטי. זה ערכים נוראיים בויקיפדיה. ניסתי בזמנו לייבא כמה והתייאשתי. מישהו (שיחה) 13:51, 4 בספטמבר 2022 (IDT)
- יש לי קובץ מוכן, תגיד לאיפה להעלות ואעשה את זה מיד. מישהו (שיחה) 13:51, 4 בספטמבר 2022 (IDT)
- כיהודה ועוד לקרא, אפשר לציין דוגמא קטנה לחשיבות העניין - קטגוריה:מזמורי תהילים שלכאורה לא אמורה להיות בה בעיה, והיא כמובן חשובה יותר מקטגוריה על שחקני כדרוגל, שבה ישנם הפרשים עצומים לטובת ויקיפדיה. (אמנם לאחר ששלחתי בקשת עדכון, המצב השתפר מעט, אך עדיין המצב קשה... • עפר ואפר (שיחה) • ו' באלול ה'תשפ"ב • 00:53, 2 בספטמבר 2022 (IDT)
חתימה ותיוג
יש דבר מעצבן שקורה לי לעיתים קרובות מאד: אני כותבת משהו בדף שיחה, חותמת ושומרת. לאחר מכן אני נזכרת ששכחתי לתייג או שאני רוצה להוסיף משהו, אני כותבת את השינוי, ורוצה לשמור, ואז הדף מתריע "האם אין ברצונך לחתום?" למרות שכבר חתמתי בפעם הקודמת. אם אוסיף עכשיו ארבע טילדות, תופיע חתימה כפולה. מה שצריך לעשות זה למחוק את התימה הקודמת ולכתוב שוב ארבע טילדות, ואם אשמור בלי לשים לב, כי כבר חתמתי פעם אחת התיוג שהוספתי לא יתייג ובקצרה, למה החתימה לא נשארת ארבע טילדות בקוד מקור? ואולי בכלל אפשר לעשות חתימה אוטומטית, הרי ממילא אם לא חותמים מופיע "שכחה לחתום+שם המשתמש" מלם (שיחה) 11:25, 21 במרץ 2022 (IST)
- מלם, ניתן לבטל את התזכורת לחתימה בהעדפות. יתכן שתמצאי עניין גם בסקריפט 11 (אגב, שכח לחתום לא מתווסף אוטומטית). שמש מרפא (שיחה) 14:24, 21 במרץ 2022 (IST)
- שמש מרפא, השאלה עליה לא ענית היא למה אין חתימה אוטומטית, למרות שאני מניח שהתשובה היא שזה לא אפשרי מסיבות טכניות רבות. אפרון (שיחה) 14:27, 21 במרץ 2022 (IST)
- מלם, זאת ועוד: לא מספיק למחוק את החתימה הקודמת ולכתוב שוב ארבע טילדות... יש להוריד שורה... ראה כאן. ניטראלי • כ"ו באדר ב' ה'תשפ"ב 23:10 (IDT)
- שמש מרפא, השאלה עליה לא ענית היא למה אין חתימה אוטומטית, למרות שאני מניח שהתשובה היא שזה לא אפשרי מסיבות טכניות רבות. אפרון (שיחה) 14:27, 21 במרץ 2022 (IST)
צפיות בדף ב-30 הימים האחרונים - לא פעיל
בכל דף קיימת אפשרות כידוע בלוח הימני לבחור ב"מידע על הדף" ושם מוצגים נתוני צפיה משלושים הימים האחרונים בדף. ניסיתי כעת במספר דפים שברור שצפו בהם ובכולם המספר הוא 0 שרגא שמש מרפא גאון הירדן מנטרים ושאר הצוות הטכני - מה אתם אומרים? עפר ואפר (שיחה) 21:45, 3 באפריל 2022 (IDT)
- עפר ואפר, אין טעם לתייג משתמשים ומנטרים, מספיק . תולעת ספרים - שיחה - 22:20, 3 באפריל 2022 (IDT)
- Yosef haftke זה מספיק. גאון הירדן (שיחה) 22:31, 3 באפריל 2022 (IDT)
תיוג
לאחרונה איני מקבל הודעות כשמתייגים לשמי (רק בדפי זרימה, או כשמתייגים בזה). גם כרם דיווח על זה. מוזר . ניטראלי • שיחה • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 21:18 (IDT)
- ניטראלי אני מקבל תיוגים, רק שאני נכנס לאתר לא מופיע כלום וברגע שאני לוחץ על ערך/ שינויים אחרונים/...אני רואה. ויש עוד כמה בעיות. אני משתמש במכשיר נייד והשינויים האלו לא קיימים במחשב. אף אחד לא יודע מי שינה מה ככה שאני מנסה להסתדר עם מה שיש. כרם (שיחה) 22:10, 12 ביולי 2022 (IDT)
וקטור 2022
מפעילי מערכת עורכי ממשק יש אפשרות להתקין את עיצוב וקטור 2022 (כמו בויקיפדיה)? זה מחייב את עדכון גירסת המדיה ויקי או שיש אפשרות להתקין את העיצוב בנפרד? השימוש בו מאד נח ומאיר עיניים. בתודה והערכה על פועלכם הרב. מוטל'ה (שיחה) 19:27, 13 בספטמבר 2022 (IDT)
- מוטל'ה אנחנו בודקים אפשרות לשדרג את המדיה ויקי. תציק לנו. שכוייח. דויד (שיחה) י"ח באלול ה'תשפ"ב 02:18 (IDT)
ערך אקראי
מפעילי מערכת ניסיתי ללחוץ על ערך אקראי, יצא שלוש פעמים(!) ערך חסום, אח"כ קצרמר, ורק בפעם החמישי קיבלתי משהו מכובד זה בעיה. אולי אפשר לעשות שבלחיצת ערך אקראי לא יופיעו ערכים חסומים?--שוורמר (שיחה) 23:40, 19 באוקטובר 2022 (IDT)
- ראה ערך אקראי מוטי ~ שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"ג • 23:50, 19 באוקטובר 2022 (IDT)
הצעת שיפור - ערך מכלולאקראי
מפעילי מערכת לדעתי יוסיף מאד שתהיה פונקציה בסרגל בצד ימין של ערך אקראי מתוצרת המכלול דווקא. זה יועיל למי שרוצה לקרוא ערך שכתוב בגישה חרדית ותורנית ומגובה במקורות. כמו"כ זה יפתור את הבעיה של ערכים חסומים. תודה רבה אחד יחיד (שיחה) 23:22, 7 בפברואר 2023 (IST)
- מפעילי מערכת עורכי ממשק, אשמח לשמוע את דעתכם. תודה רבה אחד יחיד (שיחה) 17:33, 12 בפברואר 2023 (IST)
תיוג בלחיצה אחד
מפעילי מערכת או עורכי ממשק או המתכנת, נראה לי שכאן המקום המתאים לבקש את מה שביקשתי בעבר. והוא: אולי יש דרך שיהיה אפשר להקיש על כפתור תיוג ולא נצטרך כל פעם לכתוב את התבנית {{א}} וכדו' (כמו שיש בכל פעם שפותחים נושא חדש, או תמיד בדפי זרימה, או למשתמשים עם סקריפט 11.) (מקוה שהובנתי) איך • שיחה • ד' באלול ה'תשפ"ג. 09:47, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- בעצם זה אמור להיות על ידי הרחבת ה"Discussion Tools". לא יודע למה ההרחבה לא עובד כראוי. --תנא קמא (שיחה) 03:40, 22 באוגוסט 2023 (IDT)
הוספת לשונית "בקש עדכון בתבניות ניווט ובקטגוריות
כמו בערך רגיל שיש אפשרות לבקש עדכון של הדף מוויקיפדיה, זה יועיל מאוד מאוד חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 19:05, 23 באוקטובר 2023 (IDT)
- ללא קשר לבקשתו (מקווה שאיני מפריע) אולי אפשר לעשות שגם משתמשים שאינם רשומים למכלול יוכלו לבקש עדכון? איך • שיחה • ט' בחשוון ה'תשפ"ד. 20:22, 23 באוקטובר 2023 (IDT)
- גם לדעתי זה חשוב. איש שלמה (שיחה) 17:56, 8 ביולי 2024 (IDT)
חסר בתמונות
ערכים רבים חסרים בתמונות. התמונות חשובות לא רק לעיקר הערך, אלא אף לצבעוניות המכלול. האם יש אפשרות להוסיף קטגוריה: ערך ללא תמונות כדי שהעורכים יוכלו להוסיף בהם תמונות ללא קושי? איש שלמה (שיחה) 17:50, 8 ביולי 2024 (IDT)
- @איש שלמה ראה קטגוריה:ערכים בלי תמונה, שרגא > השתתפו >> שיחה > ג' בתמוז ה'תשפ"ד > 19:30, 8 ביולי 2024 (IDT)
- שרגא לא ממש הבנתי איפה "ראה", תוכל להכווין אותי? איש שלמה (שיחה) 21:30, 9 ביולי 2024 (IDT)
- @איש שלמה, טעות שלי, ראה קטגוריה:ערכים בלי תמונה, שרגא > השתתפו >> שיחה > ד' בתמוז ה'תשפ"ד > 15:28, 10 ביולי 2024 (IDT)
- שרגא לא ממש הבנתי איפה "ראה", תוכל להכווין אותי? איש שלמה (שיחה) 21:30, 9 ביולי 2024 (IDT)