שמש מרפא כתב "לגבי התנגדותו לקמפים דרוש מקור" א' יש לי מקור ואיך אני מציין זאת ב' כן גם לגבי אסיפת כספים ... וישמ עוד כמה הנהגות שונות משאר הישיבות
שיחה:רבי אהרן יהודה ליב שטינמן/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
יש לך מקור ואתה שומר אותו לעצמך=אין לך מקור.
אם מדובר במקור מספר, תרשום בהערה את שם הספר, ואת העמוד בו מצוין העניין. כדאי גם לרשום את שם מחבר הספר,
כנ"ל לגבי כל מקום. וכן אם מקור מאתר לציין את שם האתר וקישור למיקום של המידע וכן הלאה
לגבי הקעמפים זה לא נכון מכיוון שבתפארתה ובעוצם יש קעמפ. ולגבי איסוף כספים הגרי''ג היה הראשון שהחליט כך בישיבת פוניבז' בתשנ''ח שלא יאספו כספים ומאז התחילו להנהיג כך בכמה ישיבות.
זה נכון ואפי' שגם בכרמיאל יש רק תחשוב למה באורחות אין ותבין ששם הוא היה המורה דרך לבד
מי שאומר שהרב שטינמן לא היה המורה דרך הבלעדי בשאר הישיבות טועה הכל מהתחלה ועד הסוף היה בהכוונתו
אני לא יודע אם ל😢 או ל🤣
עפר ואפר הסדר הוא לצחוק או לבכות!
במקרה הזה אני נוטה יותר לבכות
עדיף לצחוק בכל מיקרה אבל למה התעוררה לך ההתלבטות הקשה הזאת?
הלואי שראשי ישיבות היו מקשיבים לדבריהם של גדולי ישראל, רבע ממה שהם רוצים שהבחורים יקשיבו להם
למה שיקשיבו?
מי? הבחורים או הראשי ישיבות?
ראשי הישיבות
אוקי. באותה מידה אין כל סיבה שבחורים יקשיבו לראשי ישיבות
ר' יעקב וירז'וינסקי לא היה מאשר לעשות קעמפ בלי אישור מהגראי''ל
ור' זלמן פרצ'ינסקי היה עושה.
נשמה, מקורות!
וירז'בינסקי הוא המנהל למקרה שאתה לא יודע. והוא בשום פו''א לא היה עושה קעמפ בניגוד לדעת הגרא''יל.
עפר ואפר כאן זה שונה מכיוון שהישיבה היתה שייכת לגראי''ל ולא לראש הישיבה שהגראי''ל מינה.
או דבר ראשון יש מי שמבין והוא עפר ואפר
דבר שני תכנסו לשטח ותראו מה פעילותו של יעקב וירז'בינסקי
דבר שלישי הסיכום בין כל הדברים דזבה פשוט שהגראי"ל הנהיג את ישיבותיו אבל בכל מקום ישנם בחורים שונים ודרכי ההנהגה שונות והוא הבין את זה
ולכן באורחות לא נתן לעשות משא"כ בשאר ישיבותיו נתן את זה להכרעת ראשי הישיבה שבכל מקום
אני מקווה שעכשיו יותר מובן !
נ.ב. ח"ו לומר שהגראי"ל לא הנהיג את כל הרשת רק יש מקומות שבהם זה שונה.
א. חוץ מכרמיאל אין כ''כ הבדל בין הסגנון של הבחורים בין תפארתה אורחות ועוצם חוץ מהשם של הישיבה אז מה בדיוק ההבדל בין ההנהגה לבחורים שכתבת.
ב. לגבי וירז'בינסקי אם אתה לומד או למדת באחת מהישיבות אתה בטח יודע שרמת המעורבות שלו גדולה מאוד אבל גם בלי להתווכח על זה קעמפ וודאי א''א לעשות בלי אישור ממנו
מי דיבר על שוני במגדר של הבחורים מעניין מה שאתה אומר...
אתה דיברת. כתבת שבכל מקום יש בחורים שונים חוץ משוני בסיגנון איזה עוד הבדל יש?
שוני בהנהגת הישיבה שוני בפרומקייט ואין לי את הצורך להוסיף עוד פשוט תצא לבדוק...
הדיון כאן קצת ירד מהפסים, אם יש מקור להתנגדותו לקמפים, ניתן להוסיף בצירוף המקור, כל היתר לא רלונטי. בהצלחה.
לא התנגד לקעמפים, שקר גס. רק נתן הוראות והדרכות לאבי מורי בדיוק איך לערוך הקעמפים של ישיבת ארחות תורה. ודרש שיהיה בצורה ראויה, ולא בצורות שנערכים כיום במקומות אחרים. ובארחות תורה היה קעמפים מעל עשר. כבר בשנות ראשונות של הקמת הישיבה החל הקעמפים. מגוחך לכתוב שלא היה קעמפים בארחות תורה. תשאל כל בוגר ובחור בארחות תורה יאמר לך שהיה כמה וכמה קעמפים. רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל אף שלח את ברכתו לקעמפים.
עשיתי 3 עריכות:
1- הוספתי מילה "ליטאי" - שהוא היה ממנהיגי הציבור החרדי ליטאי ולא ממנהיגי הציבור החרדי.
2- קישרתי את המילה "אילת השחר" לערך אילת השחר.
3- היה כתוב "שטימן" ותיקנתי ל"שטינמן".
תסביר איזה עריכה משלושתם נקרא "השחתה".
לא הבנתי בכלל מה אתה רוצה,
- כתוב שהוא "ממנהיגי הציבור החרדי" מה לא טוב בניסוח הזה?
- אכן החזרתי.
- תיקנת? מדוע מחקת את שם המשפחה האמיתי של הוריו? כתוב מפורש שזהו לא טעות.
אז סורי, חשבתי שזה שגיאת כתיב. לגבי "ממנהיגי" למה ממנהיגי הציבור החרדי האם היה ממנהיגי הציבור החסידי/תימני/אמריקאי/בני תורה/יישוב הישן/העדה החרדית/בריסק? או שהם לא בגדר "חרדים"?
למה אתה צועק עלי? מה עשיתי לך, חטאתי, עויתי, לא ראיתי שכתוב שזה לא שגיאת כתיב, חשבתי שזה איזשהו תבנית או סקריפט שכותב לי שזה כן שגיאת כתיב, כבר שמחתי שיש לי עוד איזה שכלול שמראה לי על שגיאות. זה כל הסיפור.
אני לא צועק עליך. אני מעיר את תשומת לבך שמחקת משהו שמישהו כתב במפורש לא למחוק.
אתה כן צועק עלי. עשיתי משהו בטעות, לא ראיתי שכתוב שזה לא שגיאת כתיב, חשבתי שכתוב שזה כן שגיאת כתיב. זה הכל.
עשית משהו בטעות והסברת את עצמך. עבור הלאה.
גם אתה מודה שזו היתה טעות, אני הנחתי שאתה מוחק את זה בכוונה. מה הסיפור הגדול?
הסיפור הוא שצעקת עלי על טעות, וזה ממש לא נחמד, כשהילדים שלי עושים משהו בטעות, שופכים משהו או שוברים משהו אני לא צועק עליהם. כלל ראשון בחינוך.
אני לא אוהב להכניס את ראשי בין ההרים הבוערים, אבל המילים ” אתה לא יודע לקרוא?” זו צעקה.
ההרים לא בוערים. ותרגעו.
שיחזרתי את עריכתו, והנחתי שהוא מבין טוב מאוד מדוע. כשהוא פתח דיון, כתבתי את המילים הללו על מנת להעיר את תשומת לבו (כמו שאדם אומר לחבירו יש כאן שלט אין מעבר והוא עובר , אז הוא מפנה את תשומת ליבו להבנת הנקרא ולא אומר לו מה שכתוב בשלט). לפעמים המנגינה שאדם קורא לוקחת אותו רחוק יותר ממה שההוא התכוון לכתוב..
אני מסכים שהיה אפשר להתנסח יותר בעדינות. אני מצר על חוסר הנעימות שלך. אמחק את המילים הללו.
חצי מהעדות שמנית היו כפופים אליו באופן מוחלט או בכל אופן רבותיהם היו מתייעצים אתו והלכים לאורו בהחלטותיו.
החצי השני מהעדות שמנית הוא בערך עשירית בכמות מהחצי הראשון.
של הציבור החסידי הוא לא היה מנהיג. נקודה. יכול להיות שהיו מתייעצים עימו בכמה נושאים, אבל לא בתור "מנהיג".
אני מתייג בעלי זכות הצבעה, כי הדיון כנראה הולך להיות דיון רשמי.
האם יש לדעתכם לכתוב על מרן זצ"ל כ"ממנהיגי הציבור החרדי"? לא ראיתי כך לא ברבי חיים קניבסקי ולא בשאר ערכים על גדולי עדת ליטא, אלא "ממנהיגי" או "מנהיג הציבור החרדי ליטאי".
ואח"כ אתה שואל למה זה השחתה?
מטעמים למה השחתה?
לדעתי, להשחית את זמן העריכה היקר של העורכים זו גם השחתה.
דיון מיותר ומלל מיותר העוסק בזוטי זוטות.
מילה שנמצאת כבר כמה שנים ואף אחד לא חשב שיש איתה בעיה.
וגם אחרי הדיון הזה מן הסתם זה לא הולך להשתנות.
אז יפה, כולנו נשחק את המשחק, כל אחד בתורו יעלה לדף השיחה המדובר ויביע דעתו הנבונה, עם הרחבה וסיפורים ודוגמאות למכביר. ובסוף מה יצא לך מכל זה?
יש חוקים במכלול. אם יש לי בעיה עם משהו אז אני עורך, אם לא מוצא חן בעיניך אתה מבטל, אם אני אוחז שביטולך לא טוב אני פותח דיון. זה הכל.
אין חובה להגיב פה, מי שירצה יגיב ומי שלא, לא.
כן, אבל יש לי בעיה אם ההצטברות של הדיונים הללו.
אתה לא חייב לאהוב את זה, ואני לא מונע ממך את קיום הדיון.
עוד לא ענית לשאלתי, מה יוצא לך מכל זה?
זה לא שאלה של יוצא או לא. אני הולך לפי החוקים, אם מישהו ביטל עריכה שלי ואני לא מרוצה, אז במקום להיכנס למלחמות עריכה אני פשוט פותח דיון.
בסדר. המשך הצלחה בכל.
לפי זכרוני המעמד שלו היה בעל השפעה (כלומר (כמעט?) לא נעשו דברים בניגוד לדעתו) גם על החסידים והספרדים, כך שהגיוני לכתוב ממנהיגי. בהשוואה לאחרים היה הכי בולט בזה, יותר מהקודמים לו והבאים אחריו.
לא נראה לי שהשפעתו היתה יותר מרבי חיים.
ולי נראה, שמבחינת הנהגה, כן (לא קשור להערצה).
נשמע מה דעת שאר הבז"ה. אבל מוטי אפשר לקרוא לזה ולשאר העריכות שלי בדף "השחתה"?
עניין ההשחתה מוצה, היה נראה שאתה עושה משהו בכוונה, שוחזרת בטענת השחתה, התלוננת למה זה נקרא השחתה והוסבר לך, מה עוד חסר?
למה נראה למישהו שיש לי ענין לשנות שם משפחה?!
ככה היה נראה לו, הוא כתב ככה מפורש מה אתה עוד רוצה שהוא יכתוב לך?
אני לא רוצה כלום, כאב לי שהוא כתב "השחתה", הוא התנצל והכל על מקומו בא בשלום.
עפר ואפר הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
לא הבנתי אתה תוייגת?
לא שמתי לב לתיוג - קיבלתי התראה בגלל שאני עוקב אחרי הדף אז התבלבלתי
אין מקור כי זה לא היה ולא נברא
הוספתי מקור כך שזה היה ונברא ואשמח לדעת למה אתה בטוח שזה לא היה ולא נברא?
המקור לא כ"כ ברור אין לחוברת הזו שם? אולי היא מופיעה בספריה הלאומית.
אם המקור לא כ''כ טוב אשתדל לחפש מקור נוסף. ולא נראה לי שהיא מופיעה בספריה הלאומית זה חוברת שהופצה בישיבות בזמנו בשם זה.
כעיקרון אין שום דין שהמקור יהיה קיים ברשת, רק צריך שזה יהיה מקור מסודר. זה יכול להיות גם לעיתון או לספר
לא טענתי שצריך מקור ברשת, אבל המקור כרגע עם שם לא מזוהה, גם אם יש בני ישיבות שמכירים אותו. אם זה קיים בסה"ל אז יש שם נתונים.
כמובן. לא באתי לסתור את דבריך אלא להוסיף עליהם
צעיר שבכהונה, תכניס את המקור לתוך {{צ-ספר}} ותמלא את כל השדות שאתה יכול, זה ישפר מאוד את רמת האמינות של המקור ויסייע לעורכים נוספים.
שיניתי מקור לספר ומתוק האור פניני הגראי''ל של ר' שלמה לוושטיין שזה ספר יותר מוכר.
שמש מרפא למה מחקת את השושבין השני בהינף יד ?
היה לו לרב שטיינמן רק שושבין אחד ?
אפשר לדרוש מקור, למה למחוק ללא סיבה? אתמהה
החזרתי, למרות שאני הייתי מוחק גם את השושבין הראשון... לטעמי זה פרט טריוויה מיותר.
הוספתי את דוד שפירא כי אם יענקי זכה למה יגרע דוד שפירא?
יענקי זכה מחוסר התנגדות בזמנו, כאן אני מודיע על התנגדותי ומבקש שחזור לגירסא יציבה עד לבירור העניין והכרעה רוחבית בסוגיה.
אני באופן אישי חושב שלא יענקי ולא דוד שפירא ראויים לאזכור אבל בתבנית שהרב איציק 1 הביא הצבעה נאמר
"האם אתם בעד אזכור נכדים" משמע בכל גווני ובכל אופן
אבל ההצעה נפלה. לא התקבלה החלטה להזכיר. העסק תקוע.
אזכיר שוב את המכלול:אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה.
האזכור בהחלט במקומו אבל למעשה הוחלט באמת להביא נכדים למרות שלדעתי זה דבר מטומטם
(מה הקשר להזכיר אדם שכל מה שיש לו חשיבות זה כתוצאה מנשוא הערך, אזכור של אנשים בהקשר לאדם שיש עליו ערך אמור להיות או משפחה גרעינית או אדם שיש לו חשיבות שבעצם האזכור אומר אתה יכול להגיע לX כי הוא בנדוד של נניח ראה"מ מר Y לעומת זאת אזכור של יענקי זה כמו לומר"הרב קנייבסקי וסבא שלו הגיעו לעצרת בחירות")
אני מזמין את כולכם לדיון שפתחתי באולם הדיונים. ומבקש ממכם להקפיא את הדיון כאן, עד לקיום הצבעה בפרלמנט.
המהומה על יענקי הספיקה לכולם לדעתי... תעתיקו את הגירסה ששם וזהו, אין לאף אחד כוח לעוד דיון עם יותר ממאתיים תגובות.
איני חושב שיש מה לקשר בין פרסום "דוד שפירא" ל "יענקי" אינו דומה אחד לשני ואין צורך להאריך בדבר
אני משוכנע שזה זהה לחלוטין. המכלול לא יכול להרשות לעצמו לפתוח דיונים על היקפים של פעילות בחצרות, זה מופרך.
זה נכון
אמנם אין לדמות...
תנא קמא העביר את הדף לשם רבי אהרן יהודה ליב שטינמן כי כך כתוב במצבה שלו האם זה נכון מכלולאים פעילים
אכן
אצלי בת.ז. רשום שטינמן ולא שטיינמן
גם הגראי"ל הקפיד כך.
איך הוא העביר? יש לו הרשאה?
דוב פרח הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
Eli shteinman העביר בדרך אסורה ולא טובה ופשוט העתיק את הקוד מקור לערך החדש. דוב ביטל, ואני העברתי כמו שצריך.
אני לא העברתי
אני רק ציינתי שאצלי בת.ז. יש י' אחת ולא שתים
כמובן. סליחה. התכוונתי לקשר לתנא קמא שהעביר בצורה אסורה.
לדעתי היה עדיף להשאיר שטיינמן, כפי שמקובל לכתוב. האם למשל בערך רבי יוסף דב הלוי סולווייצ'יק נכתוב כמו שהם מקפידים לכתוב: סאלאווייצ'יק?? כיום בעברית, יו"ד אחת נקראת כחיריק ולכן עדיף לכתוב כפי שהיה.
אם זו הגיה ביידיש - בשמות הערכים 'מתרגמים' לעברית ומורידים אותיות ניקוד. אך אם הדיון הוא בעברית איך כותבים, חלק מהקניית הידע שאנציקלופדיה מעניקה זה גם שמות הערכים עצמם. והגיוני החלט להחליט על פי הכיתוב שבמצבה. ובגלל שהרבה כותבים 'שטיינמן' (כמוני למשל), לכן נעשה הפניה.
חותם על כל מילה
מעניין - עשיתי חיפוש בגוגל 'הרב שטינמן' והוא שאל אותי האם אני מתכוון ל'הרב שטיינמן'. מצד שני התוצאה הראשונה של החיפוש זה ויקיפדיה, שם כתוב 'שטינמן'.
מעניין. וזה אומר שצריך לכתוב שטינמן. וכמעט כולם כותבים שטיינמן
שמו המדויק היה ליב עם י' אחת (כך שמעתי מבן תלמידו) וצריך לבדוק במצבה
אין נושאים ישנים יותר