שיחה:הרב ברוך הגר (אנטניא)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ממש לא, וזה גם לא קשור למנטרים.
למה? הקישורים החיצוניים מלאים
הקישורים חיצוניים לא מעידים על אף פרט שכתוב בערך. הם מעידים רק שהוא קיים.
אדרבה, תביא מקורות לפרטים בערך ואז תוכל להסיר את התבנית.
מה קורה לך, מדובר באדמו"ר שמכהן עשרות שנים!
ובל זאת נראה שהוא אנונימי למדי. האם הוא עומד בתנאי הסף המסתמנים?
איפה מופיעים תנאי הסף הממסתמנים?
יש חשיבות ללא ספק
הוא אמנם לא מייחצן את עצמו כמו הרבה אחרים אבל עדיין אדמו"ר חשוב ומוכר
אדמו"ר חשוב ומוכר ככל שיהיה אינו זכאי לערך אלא לפי הקהילה שבראשותה הוא עומד, גם אדמורי שומרי אמונים אינם זכאים לערך.
נשמח לשמוע את דעתם של מכלולאים פעילים
אין כמעט חסידי אנטניא. המעט שיש - אלו לא חסידים במלא מובן המילה. גם בניו מסתובבים בחסידויות אחרות.
גם אביו היה אדמו"ר לבודדים. לקוטי בתר לקוטי.
הוא מפורסם גם כדרשן ושיעוריו נמצאים בקול הלשון.
יש מאות דרשנים בקול הלשון. ברצינות.
אין ספק שעל פי הקריטריון של מספר החסידים הוא אינו זכאי לערך.
הדיון הוא על זכאות מחמת היותו אישיות ידועה ומפורסמת.
לזה צריך אמירה חזקה שהוא מפורסם. אולי אסמכתאות לכך.
זה שהרבה אנשים יודעים שיש אדמו"ר מאנטניא לא עושה את האדם מפורסם.
פרסום זה לא רק כמה שמעו את שִׁמְעוֹ, אלא פרסום אקטיבי.
מה מייחד אותו מכל האדמו"רים שאינם זכאים לערך? במה הוא מפורסם יותר מהאדמו"ר משידלובצא?
אולי משום שקיים כבר ערך על חסידות אוטיניא בניגוד לאדמו"ר משידלובצא ?
וזה אומר מה? שהיום יש יותר חסידים?!
זה אומר שבעבר היו הרבה חסידים. זו חסידות היסטורית, לא מאוד עכשווית. כיום משמרים את זה. לא יותר.
זה שיש ערך על החסידות - אומר שכל המידע הרלוונטי על שני האדמו"רים יכול לעבור לערך על החסידות, וכך יורחב טיפה הערך הדליל.
אני תומך.
אה יש שניים ?
כי בערך על החסידות מצוין רק הרב ברוך
הוא ואביו ר' משה (גם ערך חדש)
אה חשבתי כבר שיש עוד אדמו"ר חי
כי אם כן אני קצת פחות בטוח בחשיבות
לענ"ד הכללים והקריטריונים למיניהם נועדו כדי למנוע יצירת ערכים לא חשובים בעיקר במקרים של ליצן שמכריז על עצמו כרבי או לחילופין אדמו"ר של חסידות בת 100 משפחות שנפטר ומשאיר כמה יורשים.
זה לא המקרה.
הוא לא אדמו"ר רק את עקב היותו יורש?
האינדיקציות שיש לי שאין לו יותר מעשרים חסידים. זה לא נכון?
מה ההבדל אם חסידות בת 100 משפחות המתפצלת ל4, לבין אדמו"ר שיש לו מלכתחילה 20 חסידים?
בנוגע לשאלות א וב התשובה היא כנראה כן (אם אני טועה אשמח שמישהו יתקן אותי)
ובנוגע לשאלה מה ההבדל אני חושב שאפשר ואף צריך להבדיל ממקרה בו יש עוד ממשיכים לשושלת, למקרה בו האדמו"ר הוא הממשיך היחידי ללא עוררין בשושלת, גם אם לא נתמזל מזלו ואין לו הרבה חסידים או פרסום.
לפי מה שנכתב פה, נראה שקריטריון היחיד שיכול להוות חשיבות הוא פרסום.
אני אישית לא שמעתי על "האדמו"ר מאנטניא", אבל אם יואל, ו"וחי בהם" מעידים ששמו מוכר - לדעתי זה מספיק בשביל חשיבות.
אם ממש רוצים - אפשר להעביר את המידע לפסקה בערך על החסידות, עם הפניה - העיקר שיהיה המידע. אבל שוב - ממש לא מפריע לי שישאר גם הערך.
יואל וויס וחי בהם יש בערך 500 אדמורים רובם המכריע ללא חסידים הוא אחד מהם, אם לא ניתן ערך לכולם לא ניתן ערך?
לא חושב שיש 500 אדמור"ים רובם בלי חסידים. (כלומר גם הריישא וגם הסייפא נראים לי מוגזמים)
בכל אופן אני לא מכיר הרבה אדמו"רים ללא חסידים (וללא יח"צ) שפרסומם עובר את גבולות הרחוב בו הם מתגוררים.
אבל אני מסכים שמדובר במקרה גבולי.
יש הרבה יותר מ-500 אדמו"רים בלי חסידים.
כמה אדמו"רי לעלוב אתה מכיר? ונדבורנא? וזידיטשוב? וספינקא? וקרעטשניף? וזה עוד החסידויות השורשיות.
אני יכול לעבור איתך עיר עיר ולמנות את כל האדמו"רים ללא חסידים. ועוד לא דיברנו על האדמו"רים בארה"ב...
זה ידוע שהבית ישראל אחר המלחמה עודד הרבה אייניקלאך ללכת עם מקלות הליכה מוכספים.
כיום כל מי שיש לו בית מדרש - מוכר לכמה אלפי איש המתגוררים ברדיוס הקרוב במשך השנים. זה לא מה שנותן פרסום.
לכן הדגשתי:
בכל אופן אני לא מכיר הרבה אדמו"רים ללא חסידים (וללא יח"צ) שפרסומם עובר את גבולות הרחוב בו הם מתגוררים.
מה שנכון גם לגבי נשוא הערך.
מבירור קצר שערכתי אצל חבריי, מלבד אחד מתוך בערך עשרה אף אחד לא הכיר את נשוא הערך. חוץ ממני.
כנ"ל האדמו"ר מנדבורנא אלעד. מוכר ובטישים שלו יושבים קצת יותר מ10 אנשים, אבל בכל אופן. וכנ"ל שומרי אמונים קרית גת ואשדוד. (ירושלים, לא מכיר. בני ברק, מסתפק)
נדבורנא אלעד קיבלתי את הטיעון שהוא מרכזי בעיר אלעד, כמו שהאדמו"ר ממאקווא מרכזי בקרית אתא, והאדמו"ר ממישקולץ מרכזי בפתח תקווה, וכך הלאה.
כאן לא מדובר באחד כזה.
מה ההגדרה של מרכזי?
נ.ב. תברר אצל בחורים מנחלת הלוים באיזה נוסח מתפללים במאקוא קרית אתא.
במאקאווא קרית אתא מתפללים בנוסח ספרד חסידי.
מלבד זאת יש עוד לפחות 3 בתי כנסת של מאקאוא ברחבי הארץ.
נו נו מבירור קצר, הוברר שיש שם מנינים בנוסח ע"מ
יש לכם טעות
בקרית אתא יש 2 בנינים השייכים למאקאוא, יש את הישיבה (שהיתה פעילה לפני עשרות שנים בזמנו של הרבי הקודם), היות שהמבנה הזה ריק משתמשים בו תושבי הסביבה הספרדים ברשות הרב.
אבל יש את בית הכנסת של מאקאוא שהוא במרחק כמה רחובות משם (ליד המקוה העירוני) ושם זה בית כנסת חסידי לכל דבר עם עשרות מתפללים חסידים חבושים עם שטריימלים וכו' ושם מתפללים נוסח חסידי.
איציק 1 הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
לפענ"ד זכאי לערך
מה הנימוק לחשיבות
יהודי חשוב מאוד ולפענ"ד מוכר (אני לא מכיר כ"כ הרבה...)
מעבר למה שהוא מכהן כאדמו"ר, הוא גם משמש כמשפיע בחסידות ויז'ניץ, ורבים רבים מחסידי ויז'ניץ באים להיוועץ בו, וכאשר הרבי מויז'ניץ לא נמצא בבני ברק רבים מהם באים לטיש באנטניא.
משפיע לא זכאי לערך.
לא נטען שהצידוק לערך הוא בגלל היותו משפיע אלא שבנוסף להיותו אדמו"ר הוא נחשב גם כמשפיע
אדמו"ר ללא חסידים הוא תואר ריק מתוכן. לכן האדמו"רות אינה מוסיפה או מורידה.
משפיע אמור להיות ידוע בסדר גודל.
כדי שהרבה 0 יהפכו ל-100 - צריך שיהיה 1 בסוף.
יש קטגוריה שלמה על משפיעים.
ברצינות, כל הזכאים שם לערך רק מפאת היותם משפיעים - הם משפיעים מאוד ידועים.
הבודדים האחרים שם זכאים מחמת תפקידים אחרים.
אין נושאים ישנים יותר