להרב קובנא הי"ו:
איני זוכר כעת אם הסטייפלר ובעיות הזמן מזכירים בשם המפורש את ספר ויואל משה, אבל זה ברור שהם מביאים את טענותיו ומשיבים עליהם, וא"כ ודאי שיש להביא אותם, אא"כ אתה מחפש להציג את ויואל משה כספר מוסכם בציבור החרדי...
כמו"כ לענ"ד ברור שגם כל אלו מגדולי ישראל שלא סברו כמותו, צריך להזכירם כחולקים עליו, אע"פ שא"א להזכירם כמתפלמסים. מה ההגיון שלך שרק מי שהתפלמס ולא כל מי שחלק והורה לעשות להיפך מדברי הויואל משה? הרי זה ליבת הענין, ולא איזה פרט שולי!
אני הייתי כותב שהספר לא גרם לאף אחד מגדולי ישראל לשנות את דעתו וכל אלו שהורו להשתתף בבחירות לפני שיצא הספר המשיכו להורות כן גם אח"כ. כי כאמור זה ליבת הענין כאן, שלמעשה הספר לא נתקבל ולא גרם לגדולי ישראל לשנות את דעתם (אא"כ תטען שהם לא ידעו ולא שמעו ולא ראו את הספר על אף הרעש הגדול שהיה סביבו...).
לגבי מחבר פוקח עורים, המו"ל של ובחרת בחיים כתב לי במייל מי המחבר של פוקח עורים. והיות שאני מכיר אדם זה (אשר לפני כמה שנים בודדות נסתלק) פניתי לבניו שהנני מכירם ושאלתים אם הדבר נכון. אחד אמר לי שכן, והשני אמר לי שאביו עסק בענין והביא את החומר לאדם אחר שהוא ערכו והוציאו (לדברי אותו בן, אביו המשיך מאז לעבוד על הענין וערך מחדש את כל החומר עם הוספות מרובות, אלא שלא רצה להוציאו בחייו מחמת פחד מאנשי דלא מיעלי ויתכן שהבנים יוציאו זאת).
לפי הידוע לי: גאב"ד טשאבא כבד מאוד את הרב מסאטמאר, אבל רבו היה הרב מבעלזא, וזה לא משנה היכן התפלל.
לגבי ההשמצות נגד האדמו"ר מבעלזא ב'מלביש ערומים', גם אילו היה בקונטרס זה אי אלו טענות עניניות (לי זה היה נראה טענות טפשיות) מ"מ איך אתה סבור שמותר להעלות אותו על דפי המכלול? ועוד אתה סובר שעדיין עריכתך נייטרלית??