תחנת שאול המלך
תחנת שאול המלך | |
---|---|
![]() | |
אתר תחנת שאול המלך בדרך בגין, מרץ 2018 | |
תחנת שאול המלך היא תחנת רכבת קלה תת-קרקעית הנבנית מתחת לדרך בגין, מדרום לשדרות שאול המלך ובניצב לרחוב מוזס בתל אביב. התחנה נבנית כחלק מהקו האדום של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב.
תוכן עניינים
מבנה התחנה
מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב - הקו האדום | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
התחנה נבנית בעומק של 27 מטר ותשתרע לאורך של כ-150 מטר מתחת לדרך בגין. רוחב רציפי התחנה יהיה 10 מטר ושטח התחנה 3,139 מטר רבוע. הצפי לכמות הנוסעים היומית הוא כ-19,000[1]. לתחנה יהיו שתי כניסות, כניסה צפונית שתמוקם סמוך למפגש הרחובות שדרות שאול המלך ודרך בגין, כניסה זו תחובר לבית החולים איכילוב במנהרה תת-קרקעית להולכי רגל באורך של כ-200 מטר[2]. כניסה דרומית לתחנה תמוקם סמוך לבית ידיעות אחרונות לשעבר שנהרס בשנת 2017, כניסה זו תתחבר למרכז עזריאלי כחלק מפרויקט ההרחבה שלו. לצורך הקמת התחנה החלו הסדרי תנועה חדשים באזור העבודות.
היסטוריה
במאי 2015 זכו ביחד חברת סולל בונה וחברת CRTG (אנ') הסינית במכרז לבניית המנהרות והתחנות בחלק המערבי של הקו האדום הכולל גם את תחנת שאול המלך[3].
ב-3 בדצמבר 2015 החלו העבודות להקמת התחנה והופעלו הסדרי תנועה חדשים במתחם העבודות[4].
קישורים חיצוניים
ראו מדיה וקבצים בנושא זה בוויקישיתוף.
- אתר נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים
הערות שוליים
- ↑ תחנת "שאול המלך", באתר נת"ע
- ↑ אורן דורי, הרכבת הקלה בת"א תחובר לאיכילוב במנהרה תת קרקעית, באתר TheMarker, 15 במרץ 2017
- ↑ הדי כהן, אריסון והסינים יכרו מנהרות הרכבת בת"א ב-2.9 מיליארד ש', באתר גלובס, 19 במאי 2015
- ↑ אילן ליאור, עבודות הרכבת הקלה בתל אביב מתרחבות, באתר הארץ, 1 בדצמבר 2015
1 לונדון מיניסטורס, 2 בית אמות משפט, 3 מגדל מרגנית, 4. מגדל המטכ"ל, 5. תחנת הרכבת תל אביב השלום, |