דפו קריית אריה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דפו קריית אריה
מסילות הדיור והתחזוקה בדפו, אפריל 2022
מסילות הדיור והתחזוקה בדפו, אפריל 2022
מידע כללי
סוג דפו (רכבת)
כתובת קריית אריה
מיקום פתח תקווה
מדינה ישראל
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה 19 באוגוסט 2014 – 2021 (כ־6 שנים)
אדריכל אמיר מן
דנקל - הקו האדום
Urban head station
תחנה מרכזית פתח תקווה
Urban stop on track
פינסקר
Urban stop on track
קרול
Urban stop on track
דנקנר
Urban stop on track
בילינסון
Urban stop on track
שחם
Urban stop on track
שנקר
Urban straight track Unknown route-map component "uKDSTa"
קריית אריה
Unknown route-map component "utSTRa" Urban tunnel stop on track
גשר אם המושבות
Unknown route-map component "utABZg+r" Unknown route-map component "utSTRl"
Urban tunnel stop on track
אהרונוביץ'
Urban tunnel stop on track
בן-גוריון
Urban tunnel stop on track
ביאליק
Urban tunnel stop on track
אבא הלל
Urban tunnel stop on track
ארלוזורוב
Urban tunnel stop on track
שאול המלך
Urban tunnel stop on track
יהודית
Urban tunnel stop on track
קרליבך
Urban tunnel stop on track
אלנבי
Urban stop on track + Unknown route-map component "PORTALg"
אליפלט
Urban stop on track
שלמה
Urban stop on track
אצטדיון בלומפילד
Urban stop on track
ארליך
Urban stop on track
איסקוב
Urban stop on track
הבעש"ט
Urban stop on track
מחרוזת
Urban stop on track
העצמאות
Urban stop on track
רוטשילד
Urban stop on track
ז'בוטינסקי
Urban stop on track
בלפור
Urban stop on track
בנימין
Urban stop on track
יוספטל
Urban stop on track
כ"ט בנובמבר
Urban stop on track
העמל
Urban End station
הקוממיות

דפו קריית אריה הוא דפו ותחנת נוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, בקריית אריה בפתח תקווה ומחובר במעבר תת-קרקעי לתחנת הרכבת קריית אריה. בדפו הוקם מרכז הבקרה של הקו האדום, שמאפשר שליטה ובקרה על תנועת הרכבות לאורך הקו ועל תנועת הרכבות בדפו, שליטה ובקרה על התחנות של הקו האדום, בקרת כיבוי אש ועוד. העבודות על הדפו ועל הקטע המקשר בין הדפו לבין המנהרות התחילו ב-19 באוגוסט 2014, והסתיימו בשנת 2021. נת"ע מסרה את בניית הדפו לחברת "סולל בונה".

הדפו, הנמצא בצפון העיר פתח תקווה, בין נחל הירקון לדרך אם המושבות, משמש כאתר לאחסנה, לטיפול, לתחזוקה ולתפעול הרכבת הקלה. הדפו נדרש בראש ובראשונה כדי להעניק מענה לדיור הציוד הנייד בפרק הזמן בו אינו נמצא בשימוש, בעיקר מסוף יום העבודה ועד תחילת היום הבא, כך שלא יפריע לתנועה לאורך המסילות. משיקולי נוחות מתבצעים בדפו גם עבודות האחזקה השוטפות של הציוד הנייד. באתר ממוקמים גם משרדי התפעול ומתקני הבקרה המשמשים את החברה המפעילה.

שלוחת הקו האדום בצפון פתח תקווה היא שלוחה תת-קרקעית ברובה, שנבנתה כדי לשרת את המעבר בין מסילת הקו הראשית לדפו. בשלוחה זו שתי תחנות נוסעים בלבד, כשתחנת המוצא נמצאת בדפו ומעבר תת-קרקעי יקשר בין תחנת קריית אריה של רכבת ישראל לבינה. תחנה זו תשמש את המגיעים לאצטדיון המושבה.

תכנון ובנייה

מרכז השליטה של הדפו, מופעל מתוך "מבנה ירוק", אשר משמש כבניין המינהלה. הבניין הוקם סביב "אטריום" – חלל מעוצב שמאפשר כניסת אור טבעי, אשר מפחית במשך היום את הצורך בשימוש בחשמל. חלונות הבניין מנצלים את תאורת השמש, אוורור המבנה בוצע באופן פאסיבי ואקטיבי, ומערכת החשמל מנוהלת באמצעות מערכת לבקרה ולשימוש באנרגיות מתחדשות[1][2].

נת"ע בחרה בחברת "סולל בונה" לביצוע העבודה. העבודות להקמת פורטל הדפו (הקטע המקשר בין הדפו לבין המנהרות) החלו ב-19 באוגוסט 2014.

במתחם הדפו ניתן לאחסן מעל 100 קרונות, בשטח ייעודי לכך. הפרויקט משתרע על פני 5,500 מטר רבוע[3].

גלריה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דפו קריית אריה בוויקישיתוף

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0