תחנת ביאליק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תחנת ביאליק
התחנה בפברואר 2023
התחנה בפברואר 2023
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 18 באוגוסט 2023
מיקום
מיקום רמת גן
תחנות סמוכות תחנת בן-גוריון ותחנת אבא הלל
מידע על התחנה
סוג התחנה תת קרקעית
שם המערכת Dankal Logo.svg דנקל
מנוהל על ידי Netivei Tachbura.svg נת"ע
קווים העוברים בתחנה

Red Line (Tel Aviv Light Rail) R1.svg Red Line (Tel Aviv Light Rail) R2.svg Red Line (Tel Aviv Light Rail) R3.svg

דנקל - הקו האדום
Urban head station
תחנה מרכזית פתח תקווה
Urban stop on track
פינסקר
Urban stop on track
קרול
Urban stop on track
דנקנר
Urban stop on track
בילינסון
Urban stop on track
שחם
Urban stop on track
שנקר
Urban straight track Unknown route-map component "uKDSTa"
קריית אריה
Unknown route-map component "utSTRa" Urban tunnel stop on track
גשר אם המושבות
Unknown route-map component "utABZg+r" Unknown route-map component "utSTRl"
Urban tunnel stop on track
אהרונוביץ'
Urban tunnel stop on track
בן-גוריון
Urban tunnel stop on track
ביאליק
Urban tunnel stop on track
אבא הלל
Urban tunnel stop on track
ארלוזורוב
Urban tunnel stop on track
שאול המלך
Urban tunnel stop on track
יהודית
Urban tunnel stop on track
קרליבך
Urban tunnel stop on track
אלנבי
Urban stop on track + Unknown route-map component "PORTALg"
אליפלט
Urban stop on track
שלמה
Urban stop on track
אצטדיון בלומפילד
Urban stop on track
ארליך
Urban stop on track
איסקוב
Urban stop on track
הבעש"ט
Urban stop on track
מחרוזת
Urban stop on track
העצמאות
Urban stop on track
רוטשילד
Urban stop on track
ז'בוטינסקי
Urban stop on track
בלפור
Urban stop on track
בנימין
Urban stop on track
יוספטל
Urban stop on track
כ"ט בנובמבר
Urban stop on track
העמל
Urban End station
הקוממיות

תחנת ביאליק היא תחנת רכבת קלה תת-קרקעית הנבנית מתחת לדרך ז'בוטינסקי ברמת גן בקטע שבין רחוב ביאליק לרחוב הרצל. התחנה נבנתה כחלק מהקו האדום של הדנקל. התחנה החלה לפעול יחד עם שאר תחנות הקו האדום, במהלך שנת 2023.

מבנה התחנה

התחנה נמצאת בעומק של 28 מטרים וכוללת קומת כרטוס וקומת רציפים. רציפי התחנה משתרעים לאורך של 10 מטרים.[1]

היסטוריה

במאי 2015 זכו ביחד חברת סולל בונה וחברת CRTG (אנ') הסינית במכרז לבניית המנהרות והתחנות בחלק המערבי של הקו האדום הכולל גם את תחנת ביאליק.[2] בנובמבר 2015 החלו העבודות על התחנה, תוך כדי שינויים בהסדרי התנועה. מספר הנתיבים לכל כיוון צומצם בדרך ז'בוטינסקי לשניים.[3]

במאי 2020 בוצעו בתחנה עבודות בניית הגג וקומות התחנה.

בנובמבר 2020 הוצפו מנהרות הרכבת הקלה בסביבת התחנה. המים נשאבו ולא היו נפגעים.[4]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ תחנת "ביאליק", באתר נת"ע
  2. ^ הדי כהן, ‏אריסון והסינים יכרו מנהרות הרכבת בת"א ב-2.9 מיליארד ש', באתר גלובס, 19 במאי 2015
  3. ^ רועי צוקרמן, היכונו לבלגן בז'בוטינסקי: תחנת ביאליק יוצאת לדרך, באתר ynet, 16 בנובמבר 2015
  4. ^ "הגשמים גרמו להצפה במנהרות הרכבת הקלה". TheMarker. נבדק ב-2020-12-27.


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0