מיכלולאים יקרים, ובפרט אלו שנטלו חלק מרכזי בויכוחים למטה - ספרא, שמש מרפא ודויד [סליחה אם פספסתי מישהו].
לפני כחודשיים ומחצה, לאחר ויכוח נוקב, סוכם שאערוך בבין הזמנים אב בצירוף מקורות. אולם נוכחתי לדעת שלפי המדיניות הנהוגה כיום לצערי - לא אוכל להכניס את הידוע לי, אף שהדברים מגובים במקורות מספריהם המחכימים של טובי החוקרים, וזאת בשל מדיניות מחמירה במיוחד בנושא [שעומדת בסתירה למדיניות מקלה בצורה מפתיעה בענינים אחרים] ומשום שעל מנת להתחמק מראיותיהם הנכוחות פותחו תיאוריות שונות המזכירות בערך את דיווחי התשקורת החרדית על גזירות החד פעמי והשתיה המתוקה בזמן ממשלת השמד הקודמת [בסגנון של: "הם כתבו זאת במיוחד כדי לנגח אותנו" - כאילו שאת ג. שלום הרחוק כל כך עניין הציבור החרדי, או "חוסר הבנה בניואנסים" - קשקוש שמספק רק את מי שלא קרא את ספריהם].
משכך אין לי אלא להציע את מה שכבר הצעתי בעבר: להכניס את כל המזוהים ברמה כזו או אחרת עם השבתאות תחת קטגוריה אחת ולציין מפורשות בפתיח את העובדה שנכללו בה מגוון רחב מאוד של דעות, שבחלקן אין סטיה מהאורתודוקסיה.
נ.ב. רציתי מאוד לשכתב ביסודיות את כל ערכי השבתאות, אך לצערי אאלץ לוותר על כך