מכלולאים פעילים
שיחה:רבי נסים קרליץ/ארכיון
נסים
כבר דנו על זה פה
לדעתי יש לפתוח את הנושא מחדש
לדעתי מגיע ניסים חוץ מאצל עדות המזרח ששם נסים
אתה יכול לפתוח מחדש אם זה רצונך, לגבי הערך הזה אני ממליץ לחכות לראות איך יכתבו על המצבה.
צודק
תסתכל בתמונה שבמקרה העליתי לפני זמן קצר לערך שלו - מצאתי שם 3 פעמים נסים ופעם אחת ניסים. אלא אם כן טעיתי בספירה
ניסיתי לבדוק אם בדפי הפירושונים תחת התבנית {{אישים ששמם ניסים או נסים.. האם השם הערבי "נאסים" מתערבב.. בנתיים לא, אבל יכול להיות שיום אחד כן.. (כשהילדים שלנו יהיו עורכי המכלול אם השרתים העולמיים לא יקרסו עד אז) . מבחינה לשונית המילה נסים היא ריבוי של נס (-דגל או נס רפואי וכדומה) ולעולם לא יכתב הריבוי של נס בכתיב מלא עם יו"ד מחיפוש שעשיתי לדוגמה נסים בריטיים . למרות ובלי תלות בכל הנ"ל אני תומך בגישה שתלוי בדרך בה כתב נשוא הערך את שמו. זו הברירה העדיפה בעיני.
כידוע כנ"ל באהרן או אהרון. ועוד
בשמות בני אדם אני מסכים שאם ידוע איך כתב - כך יש לכתוב. ואם לא - לפי לשון הקודש אא"כ זה לא מובן בלי ניקוד.
עיינתי בדף רשמי של בית הדין שבראשותו ומופיע שם בשם ניסים
הגרנ"ק היה חותם נסים כנ"ל בבלנק שלו.
א''כ ברור שצריך לכתוב נסים רק אבקש ממך שתעלה זאת למכלול ע''מ שנווכח כולנו בכך
תכנס לקישורים חיצונים לספרי חוט שני בערך, או בטיוטה:חוט שני ותראה.
צודק במאת האחוזים כדאי לסכם את הנושא מה דעתך
אם אתה חושב שצריך לסכם - סכם, למה אתה מהסס? מקסימום זה יפתח מחדש.
צריך לשאול לדיינים כותבי גיטין, איך כותבים בגט, וכך צריך לכתוב.
אין לך דיין גדול מר' נסים זצ''ל בעצמו
גם אם תשובתו של בלונד נכונה (ומעניינת ביותר. האם רבי ניסים הפוסק נתכוון לכתוב כך להורות) מ"מ עדיין יש בנותן טעם לברר העניין. והנה (מחיפוש ראשוני) בשו"ת 'שלמה קלוגר (האלף לך שלמה קפח) סובר שחסרות ויתרות מעכבים לכתחילה וודאי, ואף בדיעבד אם שינה מכפי שחותם המגרש את שמו (-הכלל המכלולאי בהררי קודש ההלכה יסודו) כלל זה הובא בעוד אחרונים ובפת"ש סי קכ"ט לגבי שמות לועזיים.
ויסוד הדברים על דברי הרמ"א סי' קכט בשם "ה(י)לל" שאין גורעת תוספת היו"ד. וכן הגר"א שם.
ועוד ציטוט בפסקי דין ירושליים:
ומה שכתב הטיב גיטין על השם "נסים" שאם חותם "ניסים" בשתי יודי"ן אין משגיחין בחתימתו והרי זו חתימה בטעות, זה דוקא מפני שחתימת רבים היא ביו"ד אחת, וכן הוא לשון הפסוק אל העמים ארים נסי, וכן היה הר"ן חותם, וכן נוסח הברכה שעשה נסים. לא כך במקרה זה של מירב ואורנה שרבות הנשים שחותמות עצמן בכתיב מלא. פסקי דין - ירושלים דיני ממונות ובירורי יוחסין יב עמוד תעה
כתוב בפוסקים שאדם גדול צריך לכתוב שמו ושם עירו גם במכתבים של מה-בכך כפי שכותבים בגטין, כי לומדים מתוך כתביו איך כותבים.
לפיכך צודק בלונד במאת האחוזים.
בריבוע התקציר בהתחלה יש לשנות לכ"ג תשרי (בעברי כבר כ"ג), אני לא מצליח לשנות שם
חאמ, בפעם הבאה כדאי לתייג כדי שנראה את ההודעה שלך, לדוג' כך {{מכלולאים פעילים}}.