שיחה:רבי מרדכי הגר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת שלום למד בנושא הערך סגור לעריכה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שחזור עריכות

המעוררים שלום, צר לי שנאלצתי לנקוט בשחזור. אני מעריך את רצונך הטוב לתרום, אולם לפני הסרת מידע משמעותי וידוע לכל מהערך כדאי לוודא את מדיניות המכלול בעניין וכן לעיין היטב בהלכות לשון הרע. על עריכות משמעותיות מסוג זה נהוג לדון קודם בדף השיחה. שים לב להימנע מלחזור על השחזור, כדי להימנע ממלחמת עריכה. אני בטוח שמכלולאים נוספים ישמחו לעזור לך להתאקלם ולהכיר את הכללים וסגנון הכתיבה, עד אז כדאי להיות מתון מתון. בתקוה להבנה, דוד (שיחה) 17:47, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]

לא הבנתי מה שכתבת. עברתי על הל' לה"ר כמה פעמים, ואף הייתי בכולל שלמד היטב את הנושאים, ולא ראיתי כל היתר לכתוב דברים חמורים שהיו כאן. האם צריך לדון אם יש למחוק לה"ר או לא?! לא תמצא בשום מקום חרדי גם לא בעיתון שבדיוטה תחתונה של אלו הקוראים לעצמם חרדים שיהיה כתוב בו את דברים אלו. בויקיפדיה סואבת העולם זה מהודר וחלילה לנו לתת למעין אלו לעבור את מפתן דלתינו. אני המום וכאוב לראות שאתר המכריז על עצמו 'בדרך התורה' נותן לדברים כאלו להיות לכתחילה. אבקש מהמכון ומיוסף ומעידו ומיהודה לומר עם הם סבורים שמותר להשאיר לשון הרע ואפילו לשעה אחת. כמו כן היו שם גם כמה פרטים נחוצים שהוספתי עמלתי על כך פעמיים ואבקש שיחזירו את הדברים. לא ייתכן שמחמת איזה מחלוקת צריך לבטל הכול בעוד שבכלל אני לא מבין מה ההוא אמינא להשאיר דבר כזה. בנפרד אשמח מאוד לעזרה בכללים ובכתיבה.המעוררים (שיחה) 18:04, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
מתייג את יוסף מהנהלת המכון וגם את העורך היקר יהודה. ההגדרה הנכחית במכלול שבכל מקום של ספק מצנזרים עם שמירת התוכן המקורי לאפשרות של התייחסות מומחים לדבר לעתיד לבוא (אני אישית, בניגוד לנכבדים כאן, רחוק מלהיות מומחה ואף אינני בקיא בהלכות לש"ה גם במידה מינימלית). עידו (שיחה) 18:53, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
לא אכנס כאן לדיון הלכתי בהלכות לה"ר, אע"פ שדי ברור לי שאי"ז לה"ר (תיאור עובדתי, יבש, ולא שיפוטי, של המפורסם לכל), אם יש צורך אז צריך שאלת רב. מ"מ אין להוריד כזה דבר בלי {{מהדורות}}, כ"כ מתוך ההוספות האחרות נראה שהייתה מגמה מוטית לפאר את החסידות, ועריכה כזו דינה שחזור. הצורה שפעלת אילצה לשחזר, תוכל בקלות להעתיק מחדש את הפרטים שהוספת, או לבקש ממישהו שיתנדב לעשות זאת עבורך. דוד (שיחה) 20:03, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
עידו וגם דוד - מתי זה לעתיד לבוא? בימוהמ"ש? אתם לא מבינים מה אני מדבר. זה לה"ר מדוארייתא. לא דיברתי על חרדי, על תקנות, על גזירות חז"ל או על דברי קבלה. ד-א-ו-ר-י-י-ת-א! אם שווה לך להסתכן בספק על גיהנום בשביל פירור מידע מיותר ומטופש אז תשמור על זה חזק. אני בטוח שהנהלת המכון לא נותנת יד לדברים כאלו ואני ימתין לתגובתה הנחרצת בענין. לא רואה כל מקום ספק בזה. התעלה בדעתכם לראות את מידע זה באיזה מקום שקורא לעצמו חרדי?! אולי באתרים כמו בחדרי חרדים ושכיוצ"ב שהזהירו כל הרבנם מפניהם. אם האתר הזה מגמתו לחרדיות מסוג זה ראוי שיבהיר זאת מראש לבלתי יפלו במוקש זה יראים ותמימים. ב"ה למדתי ח"ח כמה פעמים ואף פעם לא ראיתי היתר של 'תיאור עובדתי' וכדו' כדי לספר לה"ר. יש כאן תנאי של תועלת? אם לא אז אין בכלל על מה להתחיל לדבר! היתר של מפורסם לכל נמצא רק אם מפורסם באותה עיר. פרסום של עיר אחת אינו מועיל לעיר אחרת גם כשיש שיירות המצויות ביניהם עי' ח"ח כ"ב ס"ק ו ויש עוד כמה פקפוקים בזה עי' שם בבאמ"ח. כואב לראות איך בהינף יד ובקלות ראש חורצים דינים דאו'. ממילא על שגגה שלא ידעת אבל כשבא מישהו וטורח להציל מלה"ר אתה משחזר אותו בקלות יד ובקלות ראש?! אני רוצה להתלונן על כך בהנהלה שימחקו מייד את הדברים. אם אתה מסופק תשאל רב. האם אנחנו רפורמים שצריך איסור של ק' רבנים כדי לאסור ועד אז הכל מותר?! אין כאן מקום למהדורות או לא יודע מה. זה א-י-ס-ו-ר ת-ו-ר-ה!! אתה רצה גם תולעים בתוך 'מהדורות' מש"ר הביא את התורה ב'מהדורות'??המעוררים (שיחה) 20:38, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]

דוד - אני לא חושב שאטרח שוב בשלישית לערוך שוב את הערך כדי ששוב תשחזר את זה עם ניפנוף בכלל כלשהו. אם חשוב התאריך הלועזי הלה"ר והשמטת פרטים חשובים אז תיהנה. באתי לתקן ומצאתי מלא תערומות. לא יודע איך אתה יודע מחשבות מה מוטה ומה לא. אני לא נמנה על חסידיו של הרבי הק' הזה וסך הכל כתבתי ממה שאני יודע. את התנגדותו לגלידה שמעתי מחסיד נאמן שהוא הדגיש מספר פעמים שזה גם משום פרישות ועל הייסורים שעבר בחודשים האחרונים אתה יכול לשאול כל אחד שיהיה. התמונות ב'כל העולם כולו' עדיין נגישות לכל מי שמחפש וממילא לא הבנתי איך אני מוטה לפאר. אולי אצלך כל דבר שהוא טוב על איש תורה ועבודה הוא בעיתי ורק פרופסורים מותר לפאר שלמדו הרבה תוארים כו'. חשבתי שדרושים עוד עורכים להמכלול אך נראה שהחלטתם להתבצר עורך או שניים ולהכריז על האתר כחרדי.המעוררים (שיחה) 20:38, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]

המעוררים, כמותך גם אני מתעניין בתשובת ההנהלה. אולם שני דברים עלי לציין:
א.) דוד הודיעך כי ניתן להכניס את הדבר במהדורות ומשכן אתה יכול כבר כעת לסנן החוצה תוכן שלדעתך בעייתי עם אפשרות של אולי שיחזירו בהמשך את הדברים רבנים אם יראו לנכון.
ב.) אם באת לתרום במיזם עריכה שיתופית אין לך ברירה אלא לפתח קצת יותר אורך רוח כדי ללמוד מה קורה כאן ואיך ואז לשפוט. אחרת ודאי יכעיס אותך איזה מעשה של מכלולאי שסובר אחרת ממך עד למצב כי אינך מוכן להדיין איתו עד תום אותו עניין אפילו. וזו אינה מחלוקת לשם שמיים. וסופך שתטרוק את הדלת ביציאה. לעומת זאת, עם אורך רוח מסוים, תוכל לראות כיצד אכן ישנם כאן אלו המחפשים לעשות רצון ה' גם במקום של שיתוף כגון המכלול. ועבדך הנאמן ביניהם. עידו (שיחה) 20:52, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
אתה מבין שאחרי שפעמיים כתבתי את הדברים שוב ושוב שאני לא יילך לכתוב 'מהדורות' שאני בכלל לא מבין מה זה אמור להיות ואיך עושים את זה. לי כבר יש מהדורות- מהדורה אחרת ויקיפדיה ששם יש לה"ר ושאר מרעיןבישרין ועוד מהדורה של אתר שבאמת חרדי. לא מבין מה ההתעקשות המוזרה לשמור לה"ר בכיס. אני לא מכיר אותך אבל אם אתה אכן מחפש את רצון ה' אני רוצה לראות אותך ניגש בשבת לרב בביכנ"ס שלך ומספר לו את הדברים הלז... כל יהודי עם מדה בסיסית של יראת שמים יסתכל עליך כאילו נפלת מהירח. אם הרבנים יראו מחר שהצלת הדור זה שישמע את הלה"ר הזה... אז שיחזירו את זה אז. אני מוכן להדיין אבל בתנאי שאכן יגיד טענה אחרת. כרגע אני מרגיש בויכוח מוזר- אני אומר שו"ע ועונים לי כללים ומהדורות...המעוררים (שיחה) 20:59, 20 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
בער אנכי ולא אדע, הפירוד אשר היה בין שני גדולי העולם האחים הקדושים האלה נודע על פני כל תבל, והלא אתה כתבת את אשר כתב הכהן הגדול מאחיו כי כאשר נודע הדבר לא אסר ה' לספר את הדברים, כי נודעו הדברים בכל הערים ובכל הארצות.
וזאת שנית, מי שמך לראש לאמר כי דבר רע הוא להגיד את אשר היה בין האחים הקדושים, והלא הורונו חכמינו נכוחה באלה הדברים הזכים: ”אמר רבי חייא בר אבא: אפילו האב ובנו הרב ותלמידו שעוסקין בתורה בשער אחד, נעשים אויבים זה את זה, ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה את זה, שנאמר את והב בסופה, אל תקרי בְּסוֹפָהּ אלא בְּסוּפָהּ”. ואף אם אנחנו לא נדע כונת מעשיהם אשר נעשו לעיני כל העדה, נשים מחסם לפינו ונדע כי נכונה עשו, ולא נסור מכל הדבר אשר יגידו לנו ימין ושמאל.
על כן אמרתי, האיש אשר חרף וגדף את קדושי ישראל, וכתב כי מעשיהם היו רעים, ורע מדבר המזכיר את מעשיהם הקדושים ההמה, האיש הזה שלח ידיו בשלומיו וחלל בריתו. טוב לו כי ישוב בו מדרכו הרעה, כי לא יחפוץ ה' במות המת כי אם בשובו מדרכיו וחיה י. ברקוביץשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 02:42 (IST)
הגם שדבריו של האיש ברקוביץ נכונים בראשונה, בשנית סבה על צירה, ולא יאמנו דבריו בשניה כבראשונה. ביגיעי ובתמצית דמי לא אבין, מאמר רבותינו שבבבל ששנים שעוסקים במקום אחד וסופם להיות אוהבים איה מקום כבודו להביאו בזה, וכי למה זה יאמר שזה מדרך הטוב. דעת רז"ל שבסופם נעשים אוהבים, ולא ידעתי נפשי שמתני איכה נדע את הדבר כי טוב הוא בפלגות הראשונות. • עמודא דנהוראשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 03:13, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
עלינו לברך לה' על אשר העמיד את עמוד האורה בקרבנו, ודבריו ישרים ונכוחים. אך בשתים אדבר בו:
האחד, הלא זאת נדע מאשר לא חשכו חכמינו את שבט עטם מספר לדור אחרון את הפלגות הראשונות אשר נעשו בין חכמי ישראל בכל דור ודור. כאשר היה בדבר בית הלל ובית שמאי, וכאשר היה במעשהו של רבן גמליאל עם רבי יהושע ושוב עם רבי אליעזר, וכאשר היה בדבר רבי מאיר ורבי נתן עם רבן שמעון גמליאל, וכהמה דברים רבים נלאתי מספר אותם כי עצמים המה.
והשני, והוא שרש כל דברי, כי כאשר בא האדם אשר לבשתהו רוח קנאה, והוא מדבר סרה בכל הנוכחים עמו, וזועק בקול גדול הלא אלה דברי תורת משה, והעובר על זה רע מאד לה'. אף כי שכח שכח, כי לו יהי כדבריו אשר משפט לשון הרע לדברים האלה, הלא לא משפט התורה הוא וגם לא משפט חכמינו זכרם לברכה, כי התורה וגם החכמים לא מנעו מדבר רע על המתים, ולא הורע הדבר כי אם מחרם הקדמונים. אך אותו אשר שם עצמו למוכיח בשער חש בטוב כאשר הוא מרשיע את כל הנוכחים עמו. אין נכון לענות לאותו אחד כי אם בלשון זדון לבו, למען ידע כי גם הנוכחים עמו ידע ידעו לענות סרה ולהפוך את הנוכחים עמם לרעים וחטאים לה' מאד. ובעבריש פשוטה: שבפעם הבאה יחשוב פעמיים לפני שהוא מתקיף. אדער אויף יידיש: זאל זיך נישט גרויס האלטן, און אויב ער האלט נישט ביים רעדן ווי א מענטש, זאל ער וואוסן אז ס'איז דא נאך משוגעים ווי איהם. י. ברקוביץשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 03:29 (IST)
ויעלו דבריו לרצון, ואעל אנוכי למיטתי, למען לא אהיה כמעוות לא יוכל לתקון (ברכות כו. וש"נ). ירננו על משכבותם. • עמודא דנהוראשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 03:39, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
אני לא יודע אם מי אני מתכתב פה ומה המגמה שלהם. הרב ברקוביץ נראה שאתה מצטדק באיצטלא דרבנן אך לא כן הם דבריך. אני חוזר שוב על ההצעה הפשוטה גש נא ושאל את הרב שלך אם מותר וראוי לכתוב כזה דבר בציבור אם לאו. לא יודע מה כוונתך שהפירוד נודע 'על פי כל תבל' שמא הוא רק אצל יושבי קרנות ומשיחים בשער. חלילה איני ראש ואף לא זנב שועלים אך בדבר תורה לא איחת ולא אירא ואאזור חוצני לצאת למלחמת ה'. כפי שכתב גם עמודא דנהורא הציטוט מאויבים זה את זה הוא מזויף ומעושה ולאו דברי חכמה המה בעניננו. השמצתי על כך גרועה פי כמה והייתי רוצה שתתנצל על דברים אלו. זה דרך מוכרת להפוך לתוקף וממילא לא צריך להתגונן. אני לא בא כאן למחלמה מול מישהו אלא רק לעשות את רצון קוננו. מה שכתבו חז"ל או רבותינו חלילה לנו מלהרהר אח"כ ועוד יותר חלילה לנו לתת לנו היתר לכל מחלוקת ודבר לה"ר לפ"ז. זה אחד מדרכי היצר המובהקים. לא דיברתי סרה בנוכחים עימי אלא רק על דבר לה"ר אשר נמצא בערך ועוד מושב אליו אחר הסרתו. היתרים אלו שהצגת גם אם הם בלשון תורה וספרי הקדמונים הם גובלים בליצנות. וכך השתמשו גם המשכילים הראשונים לחפות על מעשיהם. אני חוזר ומבקש שוב עצור נא בעצמך ושאל את הרב שלך. אני מוכן שנסכם איזה רב שתרצה (ומוכר הוא כרב מובהק בציבור שלנו) ונשאל אותו אם מותרים הדברים מאיזה סיבת היתר שהעלית כאן. כמו"כ אשמח אם המכון ישמיע כאן את דברו. איך ניתן לפנות אליו וכמה זמן לוקח עד שעונה?המעורריםשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 11:05, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
כעת אני שם לב שהלה"ר הוסר ב"ה. אני מאמין שיד המכון כאן וטוב שכך (למה באמת אי אפשר לערוך שוב בערך או לראות מי ערך בו???) ושכרו משמים.המעורריםשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 11:12, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── דוד, עכשיו זה בסדר? יהודהשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 11:13, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]

המעוררים להבא כשאתה רואה בעייה תלחץ על דיווח על תוכן לא הולם (בצד ימין של הדף) ותכתוב. כך לא תצטרך להיכנס לדיונים מייגעים יהודהשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 11:19, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
לא חלמתי לרגע שיהיה לזה מתנגדים... חוץ מיזה היה שם עוד דברים חשובים אחרים שהוספתי. אני ישמח אם תוכל להחזיר אותם. פעם הבאה אם יהיה לי משהו שאני יצטרך לזה אני אנסה דרך דיוח. כעת אני שואל שוב למה באמת אי אפשר לערוך שוב בערך או לראות מי ערך בו???המעורריםשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 11:41, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
משהו מוזר. דרך הקישור שיהודה שם ראיתי שהדברים עדיין כתובים אבל כשבאתי לערוך בערך היה כתוב לי שאני לא מורשה לקרוא את הדף. למה?המעורריםשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 11:43, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
המעוררים החזרתי את התוכן שהוספת. אתה לא יכול לערוך בדף או לראות את השינויים בגלל התבנית המדוברת. שים לב שיש שינוי בין מה שכתוב עכשיו למה שהיה כתוב קודם (זה לא "סתם" נתק אלא מחלוקת על רקע רוחני). יהודהשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 11:48, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]
תודה רבה. לא הבנתי איזה תבנית זה ולמה צריך אותה? גם לא שמתי לב לאיזה הבדל בין בין מה שכתוב עכשיו למה שאני כתבתי.המעורריםשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 13:12, 21 במרץ 2018 (IST)תגובה[תגובה]

האם ראוי לשים תמונות שלו בערך

למרות התנגדותו?--מאמין ומצפה לביאת המשיח היום אמן כן יהי רצון! (שיחה) 17:05, 1 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

הערך סגור לעריכה

עורכי אספקלריה‎‏‏: האם דינו של הערך נגזר להיות מוגן (וסגור לעריכה) לצמיתות? יחיד ורבים (שיחה) 01:58, 25 בדצמבר 2019‏ (IST)תגובה[תגובה]

מדוע? שלום למד (שיחה) 10:52, 6 בינואר 2020 (IST)תגובה[תגובה]
מה פירוש 'מדוע'? אצלך זה פתוח לעריכה? יחיד ורבים (שיחה) 14:36, 6 בינואר 2020 (IST)תגובה[תגובה]
כוונתי לשאול מדוע הוא אכן סגור? שלום למד (שיחה) 18:04, 6 בינואר 2020 (IST)תגובה[תגובה]
כדי לראות מדוע הוא סגור, תצטרך לנדוד לנושא הקודם בדף השיחה כאן "שחזור עריכות", ובאמצע המלל הארוך שם מופיע ההסבר לכך. משהו אודות תבנית "{{אספקלריה - ניסוח יהודי/כבוד תח}}" או משהו בכיוון (לא הבנתי במדוייק). יחיד ורבים (שיחה) 19:36, 6 בינואר 2020 (IST)תגובה[תגובה]
ובכן, זה עדיין רלוונטי? שלום למד (שיחה) 20:29, 6 בינואר 2020 (IST)תגובה[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── יחיד ורבים ושלום למד, בערך ישנה תבנית מהדורות לגבי הניסוח של הכותרת "היחסים עם אחיו", מחשש לשה"ר. דויד (שיחה) כ"ח באדר ה'תש"ף 03:58 (IDT)