שיחת משתמש:המעוררים

מתוך המכלול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
Movicon-regards.gif
שלום, המעוררים, וברוך בואך למכלול!
אתה מוזמן לטול חלק במבצע הגדול- ייבוא וסינון כל ויקיפדיה העברית עד חנוכה תשע"ט!

כדי לסייע לך להצטרף לעורכים באפשרותך לגשת:

כדאי מאוד שתקדיש שעה לעבור על כל הקישורים המופיעים כאן. הם יועילו לך רבות בהמשך עבודתך.

בברכה,
עמודא דנהוראשיחה • ד' בניסן ה'תשע"ח • 01:34, 20 במרץ 2018 (IST)

רשת"בים במכלול

לגבי העריכה הזו שביצעת - רציתי להסב את תשומת לבך שבמכלול כעקרון אנו כותבים ללא ראשי תיבות כלומר פורשים אותם למילים עצמן.
בפרט בעריכתך:

  • כמו"כ --> כמו כן, יצ"מ --> יציאת מצריים.
  • אמנם חז"ל כן מקובל לכתוב

עידו (שיחה) 16:15, 20 במרץ 2018 (IST)

זה מחוקי האקאדעמיע הטמאה. בכל הספרים שלנו נכתב עם ר"ת. לא נכון המעשה הזה אשר אתם עושים. כשאין סיבה מיוחדת לא צריך לזוז ממסורת אבותינו בידינו. כלום יש מי שאינו יודע מה זה יצ"מ?? המעוררים (שיחה | תרומות | מונה) שכח/ה לחתום
זה הנוהל כרגע. נהלים נקבעים על ידי דיונים או קביעה של המכון. אתה יכול לפתוח על כך דיון או לפנות להנהלת המכון. בכל מקרה כעקרון מקפידים כאן על נהלים ולא מאפשרים חריגה חוזרת היכא דמזיד.
אגב, כיום גם בספרות התורנית ישנה מגמה של הפחתה ברשת"בים. אך בחיבורים עצמאיים, כל מחבר אדון לעצמו, מה שאינו נכון כאן. עידו (שיחה) 16:39, 20 במרץ 2018 (IST)
איפה אני יכול לפתוח על זה דיון? כמו כן (ח"ו לכתוב כמו"כ) היה נשמע שיש קצת סתירה בדבריך אם אפשר לפתוח על זה דיון או שהנהלת המכון מחליטה בזה.
בדף השיחה מותר לך לכתוב כמה ר"ת שאתה רוצה. אבל בערכים נמנעים מזה. דיון אתה יכול לפתוח שם אבל מי שיקבע הם רוב העורכים. המכון קובע רק במה נקרא כפירה שאסור להכניס וכו'. --יהודהשיחה • ד' בניסן ה'תשע"ח • 17:14, 20 במרץ 2018 (IST) בסדר. אפתח דיון שם.

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אפשר ומומלץ לפתוח דיון בכל נושא שאתה רוצה. אם זה ספציפית לערך פלוני אז דף השיחה שלו זה המקום לדיון.
אם זה כללי יותר, אז תלוי מה הנושא. יש לדוגמא את המכלול:אולם דיונים. בכל מקרה תמיד תוכל לשאול אותי או אחד המכלולאים היכן כדאי לפתוח את הדיון.
הנהלת המכון מחליטה בד"כ היכן שיש נושאים הדורשים הכרעה של דעת תורה וכיוב'. וכן בקביעת כוון כללי של המכלול. מלבד זאת ההנהגה היא לא להתערב. עידו (שיחה) 17:51, 20 במרץ 2018 (IST)

חתימה והזחה

אני לא יודע עד כמה אתה מעוניין לקבל את הכללים כאן אחרי שחלקם הועתקו מויקיפדיה אבל כך הדרך כאן: בדפי שיחה נהוג לחתום באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחילופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: כפתור חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.--יהודהשיחה • ד' בניסן ה'תשע"ח • 17:14, 20 במרץ 2018 (IST)

אשתדל בל"נ. אין לי בעייה עם מה שהועתק משם אבל בלבד שאיננו הולכים אחריהם בעיניים עיורות. את כפתור חתימה לא מצאתי היכן הוא אמור להיות? הסימנים שכתבת לי קשים להקלדה. גם ההזיחה לא הסתדרה לי. שמתי נקודותיים אבל זה פתואם קפץ לי קדימה.המעוררים (שיחה | תרומות | מונה) שכח/ה לחתום

יישר כח לכולם על הרצון הטוב, של יהודה להעיר נקודות לשיפור. ושל המעוררים על הנכונות ללמוד.
הזחה עושים ע"י נקודותיים (:: להזחה כפולה וכן הלאה)
חותמים ע"י כתיבת ארבע "טילדות" בסוף הודעה כך: ~~~~
בברכה, עידו (שיחה) 17:45, 20 במרץ 2018 (IST)

עריכה שיתופית

ארצה להסב את תשומת לבך לעניין מהותי כאן. מכיוון שהמקום פועל בשיטת עריכה שיתופית. משמעות הדבר היא שעלול להווצר מצב בו אתה מבצע עריכה שמשתמש אחר חולק עליה ומכיוון שהערך פתוח גם לעריכות שלו הוא יכול לשחזר את עריכתך.
באופן דומה אתה יכול לחלוק על עריכתו של משתמש אחר ולשחזר או לשנות דברים שכתב הוא, בדיוק כפי שעשית בערכים שערכת, מישהו אחר הרי כתב אותם לפניך, ובמרביתם אף מספר משתמשים ולא אחד.
משכן, עם הזמן מתקבעים להם נהלי המקום כדי למנוע מלחמות עריכה מתישות.
משנקבע נוהל, רוב המשתמשים הוותיקים יקפידו עליו ואף ישחזרו עריכות של חדשים שאינם מכירים את הנוהל ועברו עליו. כך עשה דוד בנוגע לעריכתך.
הדרך הנכונה בנושא שיש עליו מחלוקת היא לכתוב בדף השיחה את העריכה הרצויה. ולדון עליה. אם מגיעים להסכמה, מה טוב. ואם לא יש דרכים להכרעת מחלוקת, תלוי בעניין.
כללו של דבר - הידברות איפה שיש מחלוקת עדיפה על קביעת עובדות שתוביל בד"כ לשחזורים ובמקרים חריגים אף לחסימה ע"י מפעיל מערכת.
בכל מקרה המקום פתוח לכל הצעה לשיפור.
בברכה, עידו (שיחה) 18:13, 20 במרץ 2018 (IST)

אבל מי שערך את העירכה שעליה אני חולק הוא סך הכול אחר מוויקיפדיה גלוי ראש. אני חולק על כך שניתן להכניס את התוכן להמכלול ולכן אני מוחק אותו. אתה לא מתכוין שעל כל עריכה אני צריך לפתוח דיון מייגע בדף השיחה. איפה שיש ספק אני מסכים שיש לדון תחילה. אני חושב שצריך להחליט שאיפה שיש משהו שנכתב שלא ע"פ התוה"ק יש למחקו תיכף ומיד ואם מישהו חושב אחרת שיפתח דיון.המעוררים (שיחה) 20:11, 20 במרץ 2018 (IST)
יתכן, לא התעמקתי בתוכן העריכה וההיסטוריה שלה בוויקליפהידה. דיברתי לא על הנידון דידן אלא על הכלל.
בהחלט, עם הזמן, כאשר תרכוש את אמון המכלולאים כאן ולמחק בטענת לש"ה. סביר שידך תהיה על העליונה. אולם עד אז מחיקות גורפות דביר שישוחזרו.
תוכל באופן פרקטי לחלק את המחיקה הגורפת לחלקים קטנים בהם אם ישנו פרט שברור לך שיהיה מוסכם שהוא לש"ה סביר יותר שהמחיקה תחזיק או לחילופין שתגלה שיש אף על פרט זה מחלוקת. עידו (שיחה) 20:28, 20 במרץ 2018 (IST)

לשון הרע במכלול

באופן כללי אמת שיכולה להיות בעיית לשון הרע, בעיקר במידע שמגיע מוויקיפדיה. ואני שותף מלא לרצון שלך לבער נגע רע זה היכן שיהיה.
משכן, תוכל לדרוש מקור אמין על כל מה שלדעתך אינו נכון. או שעובר על גדר לשון הרע אולי אפילו כדאי לייצר תבנית מיוחדת של "חשש לשון הרע" שאם לא תקבל מענה בזמן סביר, יהיה ניתן להסיר את התוכן.
בברכה, עידו (שיחה) 18:18, 20 במרץ 2018 (IST)

אכן צריך לבער את הגע ולבחון דברים בפרט על ת"ח במשנה זהירות, מאידך אני Symbol oppose vote.svg נגד "חששות" למיניהם. כלומר לא בונים אנציקלופדיה על אי ידיעה. אם אתה רוצה לעשות משהו - טרח נא לוודא ולברר שאתה עושה את הדבר הנכון. אי אפשר רק מתוך "אולי, לא בטוח" לבצע עריכות. אף אחד לא מבטיח שתקבל מענה ולא מחוייב לתת אותו, האחריות היא על מי שמעוניין להסיר. האחריות על הכנסת התוכן למכלול היא על מייבא הדף, ואם אתם סבורים שהוא לא ביקר מספיק את הערך לפני שהשאיר אותו במרחב הערכים, ניתן לפנות אליו ולדרוש שיתקן, ובמקרה קיצוני אף לדרוש מחיקת הערך ש"יובא ללא בקרה" עד שמישהו ייבא אותו בצורה אחראית. אך אין מקום לכתיבת תוכן - והשחתתו מספק. דוד (שיחה) 20:08, 20 במרץ 2018 (IST)

:איך דורשים מקור אמין? ולמה צריך לדרוש מקור ללה"ר? זה עצמו לה"ר. צריך למחוק וזהו. גם אני נגד 'חששות' ולכן אני רוצה לבער אותם שלא יהיה כל חשש פה. עכשיו אני מבין למה כל העדה שתקה במעשה זמרי. אמרו להם שיטרחו לברר שהדבר אסור. רק פינחס התנער ופעל לפי דע"ת. לי אין ספק שלה"ר זה דבר שאסור ולה"ר זה משהו שמדבר בגנאי של מישהו. עולם הפוך ראיתי. הכול מותר ומי שחושב שאסור שיביא הוכחה ומכתב מסנהדריה גדולה המאושרת ע"י ק' רבנים. דוד אני רוצה לדעת אם המכון מאשר את מה שכתבת פה.לאור התפתחות השיחה פה כנראה שאצטרך לשאול דע"ת להמשך עריכה במקום עד שהמכון יטפל במה שקורה פה.המעוררים (שיחה) 20:44, 20 במרץ 2018 (IST)

ואני Symbol support vote.svg בעד לשים תבנית עלך כל דבר כזה.--יהודהשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 10:02, 21 במרץ 2018 (IST)
אשתדל להגיב לחלק ממה שכתבת במקומות שונים, אך אציין שבאמת לדעתי אסור ליהודי לערוך במקום כזה ללא דעת תורה, בלי קשר למחלוקות שהתגלעו פה. ורצוי שתתייעץ בהקדם לפני שאתה ממשיך, וכך כל אחד. דוד (שיחה) 17:02, 21 במרץ 2018 (IST)

עצה קטנה

עצתי לך - קח לך זמן מסוים שתגדיר. לעריכות בהן תתרום מידע שנהיר לך שאינו בעייתי לדעת אחרים כאן, במהלך אותו זמן מסויים תראה איך הדברים עובדים ותכיר את הכללים יותר. תוכל לדוגמא לקחת סוגייה שאתה לא מכיר לעומק (אם יש כזו) ולכתוב עליה ערך כאן (אם אינו קיים כבר), כך ממילא עצם הליקוט, הלימוד והכתיבה שכרם בצידם עבורך, מלבד זיכוי הרבים שבדבר.
לאחר מכן תחזור לנושאים בוערים וחשובים אך שמעלים על מוקד את השיחה עצמה אם לא נזהרים.
משתמש:ניסוך המים למשל ברגעים אלו עמל על המשימה החשובה מאין כמוה של כתיבת הערך "בריאת העולם" או "ששת ימי בראשית". עידו (שיחה) 21:02, 20 במרץ 2018 (IST)

את האמת כך חשבתי בהתחלה אבל כשאני רואה שלה"ר וכדו' עובר כאן בשקט אני באמת לא יודע עם אני יוכל לכתוב בכזה מקום. אני ארצה לשאול דע"ת. בינתיים אני מחכה להנהלה שתראה את מה שקורה כאן. מימי לא נפגשתי באדם חרדי שמתעקש לשמוע ולהפיץ לה"ר [תראה מה כתוב חז"ל על כותבי פלסתר, וע' גם בשו"ע או"ח סי' ש"ז סעיף ט"ז 'ומי שחיברן ומי שהעתיקן, וא"צ לומר המדפיסן, מחטיאים את הרבים' וע' במ"ב שם 'וכן מוכרי ספרים הסוחרים בענינים כאלו וממציאין אותם לקונים לקרות בהם']. במקרה הכי פחות טוב הוא אומר שהוא טעה או משהו אחר אבל אף פעם הוא לא נשאר על שלו משום שככה זה. אסור לשחק באש. תזכור שלה"ר שמוצג פה וראו אותו 'רק' 10,000 אנשים הוא לה"ר שלא היית יכל לומר אותו בשום אופן אחר. איך אפשר לנהוג כך בקלות ראש? !המעוררים (שיחה) 21:19, 20 במרץ 2018 (IST)
מסכים לחלוטין עם הדחיפות לברר הלכתית את העניין ועדיף דעה של דיין מומחה בנושא.
מה קורה עם נושא ההזחה של תגובות עם סימני ':'? תראה בעריכות שלי ותיישם עידו (שיחה) 21:30, 20 במרץ 2018 (IST)

אני משתדל בזה אבל פתאום היתה לי 'התנגשות' שזרקה לי את העבודה לפח והייתי צריך לכתוב מחדש באיזה חלון שלא הבנתי איך כותבים שם. מתנצל.

אני שמח שאתה כנה לדבר ה' ולא לרוחות זרות. לא רק שצריך לברר זאת דחוף אלא עד שלא מבררים לא כותבים דברים כאלו. וכהמעשה הידוע עם הח"ח שאמר לו מישהו שעד היום היה אפשר לדבר והוא סגר את הפיות והח"ח השיב לו שאדרבה עד היום היה אסור לדבר מספק והיום אפשר לדבר מה שמותר.המעוררים (שיחה) 21:38, 20 במרץ 2018 :::אגב למה אחרי השם שלי כתוב תאריך לועזי? צריך שיהיה תאריך יהודי. יש פוסקים שסוברים שזה בכלל בעיה מהתורה משום ש'החודש הזה לכם' גו' כמו שקראנו השבוע בתורה.המעוררים (שיחה) 21:40, 20 במרץ 2018 (IST)

בא נא אל תוך הדף המכונה העדפות אשר לך, שם תראה כי תוכל לבחור לך חתימה חדשה, העתק נא אל תוך התיבה אשר שם את אלה האותיות:
[[משתמש:המעוררים|המעוררים]] • [[שיחת משתמש:המעוררים|שיחה]] • {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY|+6 hours}} •. רב ברכות לך ולכל בני ישראל. י. ברקוביץשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 23:51 (IST)

::תודה רבה הרב ברקוביץ. יישר כוח על העמידה על המשמר על חומת הדת. בזכות יהודים יקרים כמותך נזכה לאתר קדוש.[[משתמש:המעוררים|המעוררים]] • [[שיחת משתמש:המעוררים|שיחה]] • {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY|+6 hours}} • (שיחה) 10:26, 21 במרץ 2018 (IST)

גם לדעת מי שסובר שיש איסור, האיסור הוא לקרוא לחודש מרץ החודש השלישי, או לנובמבר האחד עשר. לקרוא לחודשים לועזיים בשמם לא ידוע לי על איסור כזה. • עמודא דנהוראשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 00:18, 21 במרץ 2018 (IST)
האים גם רבותיך אמרו 'ב15 ליולי 1952 הייתי אצל הבריסקער רב'?! אם לא אז כדאי שאף אנו נלך בדרכם ולא נשתמש בתאריכים לועזיים זרים. גם אם זה לא איסור דאו' ממש אז זה כן נגד רצון התורה התורה רצתה שיהיו לנו תאריכים משלנו ואין שום סיבה להכנע לתאריכים הגויים של תרבות יון ורומי.המעוררים (שיחה) 10:24, 21 במרץ 2018 (IST)
שכחתי לבאר כי יש גם להציב אות V על יד התבות הכתובות שם התייחסות לחתימה כקוד ויקי (ללא קישור אוטומטי). י. ברקוביץשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 16:16 (IST)

יישר כח.המעורריםשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ח • 18:53, 21 במרץ 2018 (IST)

איסור?!

למרות תודתי, אך אין איסור לכתוב את שם ה', ודאי לא באופן ווירטואלי... אלא שצדקת ודאי על מנת שלא לפרוץ גדר, וכמדיניות המכלול. ניסוך המיםשיחה • ה' בניסן ה'תשע"ח • 22:24, 20 במרץ 2018 (IST)

איסור של המכון. המעוררים (שיחה) 22:44, 20 במרץ 2018 (IST)

התלהבות דקדושה

כנראה שיש ויהיו הרבה דברים שלא אסכים איתך, אך חשוב לציין נקודה, מקוה שתבין אותה. המניע שלי לאי ההסכמות האלו זה לא משיכה לקליפות, כפי שלצערי אתה מנסה להציג. אלא ההבנה שליהודים שיראת שמים בוערת בקרבם אין מה לחפש באינטרנט, ולא באנצקלופדיה. אנצוקלפדיה זו נועדה לאנשים שיש להם צורך, וממילא מלכתחילה יש בה סוג מסויים של דיעבד, כשם שהותר אניטנר כשר ואף אחד לא טוען שהוא רצוי ולכתחילה. אמנם אנצ' כשלעצמה אינה רעיון רע כי מקום בעולמינו לענייני חולין, אך היות שהיום ענייני החולין שבויים עמוק בידים טמאות (להבדיל במעבר שהיו חלק ניכר מהם בידי חכמי ישראל הדגולים במגוון תחומי מדע), תהליך חילוץ הידע מידיהם הטמאות הוא ארוך ומייגע ודורש שבעה נקיים של כובד ראש. זריקת מידע על ימין ועל שמאל תהפוך אותנו מהר מאוד לקדושים, אך תחטא למטרה שאנו רוצים לבנות - אנצקלופדיה שתוציא באמת את כל הידיע מידי הטומאה, ובכך תהוה כתובת ליראי ה' הזקוקים לזה - ולא ירעו בשדות זרים. נכון להמצב כיום, הייתי ממליץ ליהודים הספוני באוהל ויכולים להימנע מצריכת אנציקלופדיה - להימנע מזה באמת ולשקוע במכמני התורה הטהורה. ולא תורתם של פשרנים אשר מכניסים אותה בצורות שונים לידי האקדמיה הטמאה, אלא התורה התורה כמתוכנתה בישיבות וכוללים בדרך המסורה מרבותינו. דוד (שיחה) 16:59, 21 במרץ 2018 (IST)

אני לגמרי איתך. לימוד התורה הקדושה מקומו בבית המדרש בלבד אא"כ יורו לנו אחרת רבוה"ק. מתוך ההבנה שלך 'שליהודים שיראת שמים בוערת בקרבם אין מה לחפש באינטרנט' נראה שאתה משוטט באינטרנט בהצהרה שאין יראת שמים בוערת בקרבך. חבל ותמיד אפשר לחזור בתשובה. לי רבי מורי התיר להשתמש באינטרנט בחסימה מהודרת למה שאני צריך ואף לגבי האתר הזה שאלתי דע"ת והוא אמר לי שניתן להשתמש בזה ואף לסייע אבל אמר לי שאני יזהר בגלל שיש כאלו שהם רק מתחזים לחרדים כדי למשוך לבבות תמימים מהמחנה. אני עדיין מקוה שהמקום פה הוא אכן טהור לגמרי וכך הבנתי גם מיוסף ששיך להנהלת המכון [ואולי המנהל שלה. לא הבנתי ברור את זה] אז במילא אין לך זכות כזאתי להגיד את זה על אחרים. אני גם כן במגמה לעזור לאינצקלופדיה כשרה ועוד יותר חושב שצריך לחשוב היטב איך לעשות את זה אבל ברור שאת המאמצים צריך לעשות בניכוש הקוצים ולא להתייחס לעוד מעלת ויקליפהדיה וחכמיה כקודש קדשים. תאמין לי שאחרי שנגמור לזרוק את כל הזבל החוצה עוד ישאר לנו הרבה מידע טוב וראוי ואדרבה יוסיפו עוד ועוד להנות ממעשי ידינו הטהור. זה יהיה אנציקלופדיה לתפארת. יש לי הרגשה שיש פה קומץ עורכים קטן מאוד שרואה את ויקליפהדיהה בחרדת קודש וחשובה למאין כמותה ועל כן מנסה לייאש אחרים שמנסים את טהרת המקום. היום בדקתי אחורה וראיתי שהיו פה עוד כמה וכמה שאמרו ממש את דברי אלה אך עכשיו הם כבר לא עורכים פה ואולי הם היתיאשו. אני מקוה שאני לא יתיאש בזה. אני רק לא מבין כ"כ למה המכון נותן לכמה קולות מעטים להפריע את מלאכת הקודש. אם אתה גם מאלו שמבינים שבשביל קומץ המעטים שחשוב להם כל פירור מידע של הו"ק ויקליפהדיה אין סיבה למנוע את הטוב מהמוני בית ישראל אז אין דברי אמורים איליך. רק שאני יודע שזה אחד מדרכי היצר בדור שלנו להציל את אלו שאולי יכשלו במקום אחר.המעורריםשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ח • 19:07, 21 במרץ 2018 (IST)

כללי התנהגות בקהילת המכלול

דיבור תוקפני כללי אנשים המזכירים כללים פשוטים הנהוגים פה ומוכרים לכל הוא רק דוגמה. אנא הימנע בעתיד מהתנהגות דומה. בברכה, דוד (שיחה) 00:44, 22 במרץ 2018 (IST)

אני ישמח אם תראה לי על מה בדיוק אתה מתכוין. בינתיים אני חושב שאם יש דיבור תוקפני זה מה שנאמר לי לאורך כל הדרך. והכל בגלל מה?? בגלל שמישהו ציין על כמה דברים שהם לא בסדר [והם באמת נמחקו בסוף]... חבל שזה היחס שמקבל עורך חדש שבא לכתוב פה. אני לא חושב שאני מתנצח מול כל מי שלא מסכים איתי ואני אפילו חושב הפוך אז כדאי שכל אחד יקח ביקורת לעצמו ולא יפנה אותה לשני. ראה לדוגמה בדיון על ה' או הקב"ה. ועם כל הכבוד אני בספק גדול אם בכלל ניהלתי עשרות דיונים... לשון גוזמא היא סימן שאתה חותר להוקיע אותי לשם הוקעה. מילת עידוד אחת לא קיבלת ממך על כל ההשקעה שאני שם פה. אם האינצקלופדיה עשויה להמוני בית ישראל אז כדאי שתתרגל שיש [הרבה] כאלו שרגילים לחשוב אחרת ממך.המעורריםשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ח • 09:22, 22 במרץ 2018 (IST)

נסכים

Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֵיח! על התרומות הרבות בדף "נסכים"!
ארצה להסב את תשומת לבך כי יחד עם התרומות המועילות, ישנן בעריכות אלו מספר דברים הדורשים תיקון. אני כותב לך כאן מכיוון שזו הזדמנות לך ללמוד כללים ועצות ממכלולאים ותיקים כדי למנוע מצב שישחזרו את עריכותיך ותגרם עגמת נפש ללא צורך.
ממליץ לך בחום לפנות לדוד או יוסף לטובת סיוע בתיקון הליקויים.


בברכה, עידו (שיחה) 07:22, 22 במרץ 2018 (IST)

תודה על התודה ועל ההמלצה. אפנה אליהם.המעורריםשיחה • ו' בניסן ה'תשע"ח • 09:14, 22 במרץ 2018 (IST)

בינתיים מחקתי את כל מה שעשית שם ואני מתכוין לעבוד על זה מחדש. נא ראה בתקצירי העריכה שלי. אם אתה לא מבין תשאל אותי. באופן כללי, אין לערב את שאר דיני המנחות עם נסכים.--יהודהשיחה • י"א בניסן ה'תשע"ח • 12:31, 27 במרץ 2018 (IDT)
רק עכשיו חזרתי בגלל שיש לי קצת זמן. תעשה איך שאתה מבין אבל אל תמחוק את מה שכתבתי לגמרי.המעורריםשיחה • י"א בניסן ה'תשע"ח • 14:16, 27 במרץ 2018 (IDT)
שים לב למשפט הבא(מתוך עריכה שלך):"נסכים אלו היו לאו דוקא יחד עם הקרבן אלא הקריבו אותן בפני עצמן. אלא שהקריבו אותן יחד עם ניסוך היין של תמיד של שחר שהקריבו כל השנה. נסכים אלו לא כתובים בתורה אבל הם הלמ"מ ויש להם אסמכתא בפסוק (סופי תיבות של מי"ם)."
א.למה "לאו דוקא" יש לכתוב "נסכים אלו לא באו עם קרבן אלא הוקרבו בפני עצמם".
ב."אלא שהקריבו אותן יחד עם ניסוך היין" אז הם באו יחד עם קרבן תמיד. למה לכתוב אחרת?
ג."(סופי תיבות של מי"ם)" לא סופי תיבות של מים אלא אותיות מים מיותרות המלוקטות ממילות הפסוק. יש גם שיטה שכן דורשים את זה מפסוק. אני לא מונח בסוגיא זו עכשיו.
אני מקווה שזו "ביקורת בונה" כלומר שתלמד מזה לתקן טעויות להבא ולא תראה את זה כטענות עליך וכו'--יהודהשיחה • י"א בניסן ה'תשע"ח • 17:05, 27 במרץ 2018 (IDT)
ובכל אופן את תוספת זו יש להוסיף לערך ניסוך המים. לא לנסכים ששם זה דרך אגב--יהודהשיחה • י"א בניסן ה'תשע"ח • 17:08, 27 במרץ 2018 (IDT)
הניסוח בערך הנ"ל בעייתי אבל עדיף לא לגעת כי זה שקול למחיקת כל הערך הפיתרון הוא לכתוב שם תבנית שכתוב ולחכות שעורכים מנוסים יטפלו.--יהודהשיחה • י"א בניסן ה'תשע"ח • 17:10, 27 במרץ 2018 (IDT)
גמרתי לתקן. אם יש משהו שככתבת ואתה לא מבין למה נמחק, תשאל אותי.--יהודהשיחה • י"א בניסן ה'תשע"ח • 17:41, 27 במרץ 2018 (IDT)

בקשת עזרה

לכבוד המעוררים, לאחר פסח, אודה לכם לגבי עזרה בעריכה של הערך 'שלוש השבועות', כיצד לתקנו כדי שיהי' מקובל על שאר העורכים, בגל מישהו שרצה להופכו לפורום תורני, בטעות הוא נהפך להיות טיוטה

בין היתר להתחיל לייבא עוד כמה ערכים מויקיפדיה ול'גיירם'

תודה רבה, ילקוט השבעתי אתכם (שיחה) 22:57, 29 במרץ 2018 (IDT)