מחודדינו, ערכי מיתולוגיה ראויים למרחב הראשי? זו מדיניות חדשה?
שיחה:חד-קרן/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שמש מרפא, חד-קרן כבר אינו מיתולוגיה אלא דמות ילדותית, גם בבית יעקב כל התיקים והקלמרים מעוטרים בדמות זו. זאת ועוד, כל המיתולוגיה מקורה בחז"ל, לכן אני לא נרתע מזה, ועיין בפסקה ביהדות, וכן בערך שכתבתי אדם זאב.
בכל אופן, תודה על ההערה, תוכל תמיד לדווח על תוכן בלתי הולם ולבקש שישללו לי עורך אספקלריה או לחילופין חסימה.
הם מלאים גם בדרדסים ובהלו קיטי. ובכל זאת ערכים אלו חסומים. ולא הבנתי, חז"ל העתיקו מתוך הומרוס? (על אף שבירושלמי התירו לקרוא את כתביו). ומיתולוגיה יש גם הודית, לא נראלי שאלה שמעו על יהודים מימות מרדכי ועד הבו איש חי. כנ"ל גם הנורדית. בכ"א עד שתקים עמוסלול מי שקובע בעניינים אלו זה הוועדה הרוחנית.
הם מלאים גם בדרדסים ובהלו קיטי - תגיש בקשה, אתפנה ואבדוק.
חז"ל העתיקו - להיפך. היו דמויות לא מוכרות וחז"ל הזכירו אותם, והמיתולוגיה נסמכה על השמועות ועל החז"לים ולקחו הכל כמה צעדים קדימה.
ומיתולוגיה יש גם הודית, לא נראלי שאלה שמעו על יהודים מימיות מרדכי ועד הבו איש חי. כנ"ל גם הנורדית - לא הבנתי.
עמוסלול אהבתי. לא הקמתי ולא אקים, אני נאמן למכלול, לכן תוכל להגיש בקשה להדיחני! ! !
אגב, בימים עברו הועדה הרוחנית בעצמה פתחה ערכי תרבות ובידור... (אוכל לפרט באישי)
תגיש בקשה, אתפנה ואבדוק- בעיה. יש לי פוביה מביורוקרטיה.
להיפך. היו דמויות לא מוכרות וחז"ל הזכירו אותם, והמיתולוגיה נסמכה על השמועות ועל החז"לים ולקחו הכל כמה צעדים קדימה- אשמח לקבל דוגמאות ואסמכתאות. (ולא, אדם זאב לא נחשב). מה שכו מצאתי במקורותינו על המיטאלאגיע עיין מלבי"ם בראשית ו,ד. אפשר לראות שם את התיעוב לשטותים אלו.
ומיתולוגיה יש גם הודית, לא נראלי שאלה שמעו על יהודים מימיות מרדכי ועד הבו איש חי. כנ"ל גם הנורדית - לא הבנתי. פשוט, מיתולוגיה זה שם כולל לסיפורי מעשיות בסיגנון ע"ז וכזאת יש גם בתרבויות הרחוקות אלפי מילין ימילים מחז"ל.
עמוסלול אהבתי. לא הקמתי ולא אקים, אני נאמן למכלול- אני שמח לשמוע
לכן תוכל להגיש בקשה להדיחני! ! !- לא יקרה. גם אם לדעתי יהיה צורך אני לא יהיה זה שיעשה את זה.
אגב, בימים עברו הועדה הרוחנית בעצמה פתחה ערכי תרבות ובידור..- טענו בחיטין והודה לו בשעורין. בכל אופן לא אני ולא אתה נקבע אלא הוועדה הרוחנית. והנה לך מתוך מדיניות הסינון:
מיתולוגיה
תכנים הכוללים אגדות על "אלים", או מיתוסים אחרים של עמי העולם העתיק.
סוג הבעיה | תיאור הבעיה | דוגמה | היקף הבעיה | צורת הסינון |
תיקון כבד | תוכן שבצורתו הנוכחית הוא אינו מתאים למכלול, ולא ניתן לתקן אותו בקלות עכשיו, אלא הוא דורש שכתוב ועריכה מקיפה שתעשה רק בשלב הסינון השני | ערכים העוסקים בדמויות או סיפורים מהמיתולוגיה של העמים העתיקים | נושא הערך, או חלק מרכזי מהתוכן שלו | דף לטיפול |
מילה, שורה, משפט, פסקה | תבנית סינון |
אז מה כן נחשב? עוף החול גאגיאין אדני השדה בת הים.
מי שלומד את מדרשי חז"ל לרוחבם, ואחר כך קורא את הארי פוטר (כן, כן, להבדיל) מרגיש תחושת דה ז'ה וו.
המיתולוגיה מתגלגלת, מעם לעם ומאומה לאומה. אבל אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שדברי חז"ל אמת. אז בהחלט היה אדם זאב, וכמו שחז"ל ראו אותו כך גם ההודית והנורדים ראו אותו.
סבול מבירוקרטיה? בקש באישי!
חבל, אני מחפש זמן רב מי שיעיף אותי מההתמכרות הזו...
אוהב...
בהחלט היה אדם זאב ,וגם בני ימא, (עוף החול גאגיאין זהם דמויות מיתיות?) אבל בעוד חז"ל ראו בזה את פלאי הבריאה- בעלי המיתולוגיה עשו מזה ספורי בדים ועבודת אלילים כזאוס וחביריו, וכמו שכתב במלבי"ם שהבאתי לך.
ואם יש לך תחושת דז'ה וו מאגדות חז"ל שמתוכם אתה מכיר את מי שאמר והיה העולם לסיפורי יושבי קרנות שדינם נפסק באו"ח ש"ז ט"ז-זו אסוציאציה חופשית לחלוטין.
עד כאן הדיון התאורטי. לעניין מעשה עוד לא ענית על שאלתי:האם המדיניות השתנתה! כל עוד הוועדה לא שינתה להדיא יש חזקה דמעיקרא וכדלעיל.
תוכל לעשות זאת בבקשות ממפעילים. פשוט תבקש שיחסמו אותך. והבן אפילו נתן לך תרוץ טוב!
ואגב-
לדעתי אין שום בעיה בערכי מיתולגיה או פנטזיות לאחר סינון
אני חוזר על דעתי גם פה, שכל מושג מפורסם, (וכשהיה דיון מה נקרא מפורסם - אני ידגול בגישה מרחיבה בזה), צריך שיהיה עליו ערך במכלול, במיוחד אם בויקיפדיה יש עליו ערך. כמה הערך יהיה ארוך? זו שאלה אחרת כבר. יתכן אפילו שנהפוך אותו לאולטרה-קצרמר. אבל משהו חייב להיות - ושוב זו דעתי האישית.
שמש, אולי תצביע לנו על חלק/משהו בעייתי בערך הזה?
מפעילי מערכת, ככל הידוע לי המדיניות לגבי מיתולוגיה (כמו גם לגבי צניעות שמקלים בזה ראש קצת לאחרונה... ומעבר לגבי תרבות ובידור) לא השתנתה!!!!! אז למה משתמשים קובעים עובדות בשטח ומייבאים/פותחים/מוחקים/סוגרים ערכים ותכנים ככל העולה על רוחם?! מתייג את ועדה רוחנית המכלול וועדה רוחנית מזכירות.
א. שמת לב שזה בדף מותאם כן?
ב. תעיין במדיניות קצת יותר
א. אין טעם לייבא סתם תוכן שלא ייפתח, גם לא עם דף מותאם. וודאי שלא כמגמה.
ב. עיינתי מצויין במדיניות, תראה מה ראיתי שמה:
תרבות ובידור
שים לב: סיווג זה מתייחס רק למקרים שכל הבעייתיות של התוכן היא רק שייוכו לתחום התרבות ובידור, במקרים שיש בתוכן בעיות נוספות (צניעות, כפירה, וכדומה), יש לפעול על פי הסיווגים המתאימים.
סוג הבעיה | תיאור הבעיה | דוגמה | היקף הבעיה | צורת הסינון |
לא הולם כלל | תוכן שאינו מתאים כלל למכלול, ואי אפשר להתאימו למכלול גם על ידי עריכה ושכתוב מחדש, וממילא הוא לא אמור להיות במכלול גם בעתיד | דפי תאריך שיש בהם אירועים מתחום התרבות והבידור (לדוגמה: בערך: "5 במרץ", בקטוגריה נולדו: " 1954 – דני דותן, סופר קולנוען ומוזיקאי, סולן להקת "הקליק") | מילה, שורה, משפט, פסקה | הסרת תוכן |
תיקון כבד | תוכן שבצורתו הנוכחית הוא אינו מתאים למכלול, ולא ניתן לתקן אותו בקלות עכשיו, אלא הוא דורש שכתוב ועריכה מקיפה שתעשה רק בשלב הסינון השני | ערכים או פסקאות על: סרטים, שירים, זמרים, להקות, שחקני קולנוע, וכדומה | נושא הערך, או חלק מרכזי מהתוכן שלו | דף לטיפול[1][1][2] |
מילה, שורה, משפט, פסקה | תבנית סינון | |||
אני מבין מכך שאני צודק, אולי אתה מבין אחרת אז... תקרא פסקה שנייה - עמודת היקף הבעיה פסקה שלישית... ומה אמורים לעשות (כמובן אם יש בעיה אם אין...)
כתוב לי: ערכים או פסקאות על: סרטים, שירים, זמרים, להקות, שחקני קולנוע, וכדומה -
נושא הערך, או חלק מרכזי מהתוכן שלו | דף לטיפול |
הנקודה היא לא האם אתה צודק!! זה פשוט לא מעניין אותי! אני מבין שזה לא בסדר! תסביר לי בבקשה על פי איזה משפט פעלת? לא הולם כלל? זה רק ב"מילה, שורה, משפט, פסקה". תיקון כבד>נושא הערך, או חלק מרכזי מהתוכן שלו-מה שצריך לעשות זה דף לטיפול.
ומה עם הדף טיפול? הוא יישאר לנצח דף טיפול? לא יטפלו בו!
ואויה מי יטפל בו? עורכי האספקלריה כמובן!
אולי מספיק עם הקרקס הזה? תפסיק כבר להמציא סברות, ותקרא כמו שצריך את המדיניות של הועדה הרוחנית!! לא את המדיניות שלך!!
בדיוק על שאלה זו עמדו גם בוועדה, והסבירו בהערת השוליים, ש
באופן כללי צורת הסינון "דף לטיפול משמשת לטיפול בדף שהנושא או רוב התוכן שלו אינו מתאים למכלול בצורתו הנוכחית, אך ניתן להתאים אותו למכלול בשלב הסינון השני (תיקון כבד). דפים שהנושא או רוב התוכן שלהם שייך לתחומי התרבות והבידור, אינם שייכים לסוג בעיה זו ממש, שכן לא מדובר בתכנים שצריך לשכתב או לערוך אותם בשלב הסינון השני. השימוש בצורת הסינון "דף לטיפול" גם בדפים אלו נועד רק כדי לרכז אותם בסיווג "תרבות ובידור", כדי שנוכל בשלב הסינון השני להחליט אלו מתוכם מכילים תוכן שיש לו שימוש גם למשתמש החרדי (לדוגמה הערך: רשימת שינדלר) ולכלול אותם במכלול, ואלו מתוכם מכילים תכנים שאינן להם חשיבות ושימוש למשתמש שותומ"צ (לדוגמה: ערכים על שחקני קולנוע) שלא יכללו במכלול. (לסיכום: לצורת הסינון "דף לטיפול" יש שימוש כפול, גם כדי לסמן דפים הזקוקים לטיפול עתידי של עריכה ושכתוב, וגם כדי לסמן דפים השייכים לתחומים שבהם רוב הערכים מיותרים במכלול, אך חלק מתוכם נצרכים במכלול שבהם הטיפול העתידי יהיה דירוג החשיבות והשימושיות של כל ערך (ערכים מתחום התרבות ובידור או הספורט))
וכן בדף המכלול:סינון/מדריך סינון#דף לטיפול כתבו:
ערכים ודפים השייכים לקבוצה זו, יש לסווג כ:"דף לטיפול", פעולה זו תגרום לכך שהערך ייובא לקטלוג ערכי ויקיפדיה במכלול, ויקוטלג בו כערך הזקוק לטיפול מקיף. ערכים מקבוצה זו יעברו שכתוב מקיף ויסודי בשלב הסינון השני, אך עד אז התוכן שלהם לא יהיה זמין לצפייה למשתמשי המכלול (הייבוא נעשה לצורך קטלוג לשימושים עתידיים בלבד)
, ואותו דבר כתוב גם בהערה שם.
איני יודע מה כוונתך שמקלים לאחרונה בצניעות?
ואיני יודע מה כוונתך לגבי תרבות ובידור, חוץ מכמה ערכים שבהוראת הועדה הרוחנית נפתחו חלקית ע"י הביורוקרטים ואנכי, ונמצאים במעקב שלהם כדי לגבש מדיניות.
לגבי הערך הזה אני מסכים, טוב שחסמת. אם יש לך עוד דוגמאות אנא שלח למייל דיווח או תייג אותנו בדף שיחה שלהם.
דויד, למי אתה כותב "טוב שחסמת"? משתמש ישן ייבא את זה עם דף מותאם, אבל זה לא מספיק! לא מייבאים ערכים פסולים סתם! מרחב האספקלריה אינו מקום לדפים שלא אמורים להיפתח כלל!
לגבי מה שמקלים - אני בטוח שזה לא בכוונה ח"ו, וייתכן שתחלוק עלי, אך משום מה נראה לי שעל פי המדיניות הערך פרשת מלכה לייפר לא היה אמור להיפתח.
ולגבי מה שפתחתם-א. לא הבנתי איזה מעקב שייך. ב. אם כן אז זה צריך להיות רשמי וכתוב במקום גלוי.
רק עכשיו שמתי לב שזה יובא ע"י משתמש ישן כדף מותאם (חשבתי ששלמה הפך את זה למותאם). לדעתי יש אפשרות שתוכן זה יהיה ניתן להצגה בצורה כלשהי לאחר אישור הועדה. אם זה תוכן שאי אפשר לייבא מויקיפדיה ע"י נטפרי, יש מקום לדעתי לייבא אותו כדף מותאם כדי שבבוא הזמן יוכלו לעבוד עליו. אך אולי אין הרבה תועלת עכשיו לייבא זאת כי אם יהיה ניתן להציג את זה - זה לא בקרוב.
אין נושאים ישנים יותר