שיחה:הלוח העברי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת מישהו בנושא תחילת היממה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שינוי שם

בהמשך לדיון שהתחיל כאן, מסופקני אם צריך דיון מקדים לשינוי שלא נעשה עם דיון מקדים כפי הנהלים העדכניים. אלא שעכשיו שמתי לב לניסוח המגוחך מה: לוח השנה הוא לוח שנה המבוסס על שילוב של מחזור הירח ומחזור השמש. איש גלילישיחה • כ"ד בשבט ה'תשע"ח • 23:05, 8 בפברואר 2018 (IST)תגובה

גם לניסוח זה שמתי לב. הערך דורש {{שכתוב גרסאות}} ברמת הרעיון. או פשוט שחזור למקור וזהו. דוד (שיחה) 23:08, 8 בפברואר 2018 (IST)תגובה
עכשיו אני רואה, שכדי לפתור את את בעיית הערך החסר, ידידנו מוסיף והולך הפך את הקישור שבראש הערך ללוח שנה (כללי). ובכן, בעיני זה בגדר עגלון חכם לא נכנס לבוץ, זו חיפוש פתרון מעוות אחרי שסיבכת לחינם. לא רואה מקום לשינוי הזה, בעד להשאיר כמו וויקיפדיה. מקסימום לשנות להלוח היהודי. דוד (שיחה) 23:10, 8 בפברואר 2018 (IST)תגובה
על אף תיקון הקישור, עדיין הניסוח מצחיק. לעניין ניסוח הערך, נראה לי שצריך לשחזר אותו למקור וזהו, מה שצריך תיקון - צריך תיקון גם בנוסח הקיים. איש גלילישיחה • כ"ד בשבט ה'תשע"ח • 23:24, 8 בפברואר 2018 (IST)תגובה

מסכים לגמרי, אפילו לא רואה צורך בדיון. אין לזה דין גרסה יציבה. דוד (שיחה) 23:33, 8 בפברואר 2018 (IST)תגובה

אז תתחיל עם שינוי השם שזה תפקידך, ונוכל להמשיך לשכתוב הערך. איש גלילישיחה • כ"ד בשבט ה'תשע"ח • 23:38, 8 בפברואר 2018 (IST)תגובה
בוצע בוצע השינוי והשכתוב. דוד (שיחה) 00:02, 9 בפברואר 2018 (IST)תגובה

הבעייה במשפט

- הועבר לדף המכלול:אספקלריה/אולם דיונים#הבעייה במשפט

מחיקה ללא הסבר

יהדה תמהני על עריכתך זו, ועוד יותר על הנימוק השרירותי. הפסקה מציינת מידע עובדתי, אנא נמק אם אתה רוצה למחוק אותו. דוד (שיחה) 20:18, 12 במרץ 2018 (IST)תגובה

דוד, הסימן את בש מוזכר בהלכה. אין טעם שכל מי שיש לו איזו גימטריה, נכניס לערך. באת בש שבשו"ע לא הוזכר זע לכן מי שרוצה להכניס שיביא מקור.--יהודהשיחה • כ"ו באדר ה'תשע"ח • 21:32, 12 במרץ 2018 (IST)תגובה
מה דעתכם כעת? איש גלילישיחה • כ"ו באדר ה'תשע"ח • 22:44, 12 במרץ 2018 (IST)תגובה
"מי שרוצה להכניס שיביא מקור"? סליחה, אבל זה בדיחה. אנציקלופדיה לא מתארת רק דברים שכתובים בשו"ע, ואם אתה רוצה אתה יכול לנסח בצורה שיהיה ברור מה מהשו"ע ומה לא, אך אין סיבה לדרוש מקור על משהו רק כי אתה לא יודע אותו והוא לא מוצא חן בעיניך (ציוני) בעוד שהוא ידוע לאחרים ולך פשוט לא ידוע אחרת. האמת ה"עצמאות" ידוע אפילו יותר מאשר ה"עגל" במקומות מסוימים. איש גלילי - ההכנסה להערה היא תלוית חשיבות, אני באמת לא בטוח אם היא מוצדקת כאן או לא, אבל מה שבטוח שהיא תלוית חשיבות ולא תלוית מה שמוצא חן בעיננו או אפילו לא תלוית מקור. דוד (שיחה) 08:41, 13 במרץ 2018 (IST)תגובה
דוד הטענה שלי היתה גם על העגל והעצים. להיפך אם היה מוזכר רק עצמאות הייתי טוען שזה בא מספר ציוני כלשהו וצריך רק להביא אותו כמקור. (או להפריד להערה) אבל כאן זה היה נראה לי שסתם אנשים ניסו להשלים את הגימטריה מעצמם. זה לא דבר אנציקלופדי.--יהודהשיחה • כ"ו באדר ה'תשע"ח • 09:59, 13 במרץ 2018 (IST)תגובה
הכנסתי להערה בשביל הצורך להפריד בין דברי הטור ובין ווארטים למיניהם, שזאת הטענה של יהודה שהסכמתי עמה. איש גלילישיחה • כ"ו באדר ה'תשע"ח • 12:46, 13 במרץ 2018 (IST)תגובה

מיזמי אספקלריה

אני חושב שמלבד עריכות הניסוח והמרת התאריכים צריך להחליט מה לעשות אם חלק גדול מהמידע כאן לא?--יהודהשיחה • כ"ו באדר ה'תשע"ח • 10:43, 13 במרץ 2018 (IST)תגובה

מה כוונתך?--יוסף (שיחה) 14:07, 13 במרץ 2018 (IST)תגובה
אני מבולבל מההתייחסות לשמות החדשים כאן. לחלק מהדברים יש מקורות בחז"ל וחלק אני לא יודע מהיכן הגיעו ואיך צריך להתייחס אליהם. כמו כן הפיסקה "גירסאות של הלוח העברי" צריכה בירור. אולי כל דבר צריך להיות בערך בפני עצמו?--יהודהשיחה • כ"ז באדר ה'תשע"ח • 19:23, 13 במרץ 2018 (IST)תגובה

"רבנים וחוקרים"

הכוונה לחז"ס... מה דעתכם?--יהודהשיחה • כ"ז באדר ה'תשע"ח • 16:45, 14 במרץ 2018 (IST)תגובה

אתה צודק. שכויח על תשומת הלב. Done טופל עידו (שיחה) 17:16, 14 במרץ 2018 (IST)תגובה
עידו יישר כוח אם כי זה עדיין לא בטוח לי. בנוסף ראוי שתשים לב שלא יהיו פיספוסים כאלה.--יהודהשיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ח • 19:22, 14 במרץ 2018 (IST)תגובה
עם מה אתה מרגיש לא בטוח? עידו (שיחה) 21:53, 14 במרץ 2018 (IST)תגובה

סינון

אפשר לבדוק את סיבת השגיאה כאן?--יהודהשיחה • י"ג בניסן ה'תשע"ח • 20:12, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה

ערך בעייתי

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

לענ"ד יש להסירו מרשימת המומלצים. לכל הפחות עד שיתוקן גם מבחינת התאריכים העבריים. וגם מבחינת התוכן תיקנתי בו כמה מקומות ועדיין צריך שיכתוב.--יצחקשיחהרוצה להאיץ את קצב היבוא? • ט"ו באייר ה'תשע"ח 13:35, 30 באפריל 2018 (IDT)תגובה

ספר בויקיספר

אולי אפשר להוסיף בקישורים חיצוניים אני כעת עובד על כתיבת הספר הלוח העברי--בבקשה (שיחה) 14:31, 8 במרץ 2019 (IST)תגובה

מה זה?

"3" style "text-center: center;"/ השפעת אפשרית של שמות החודשים הבבליים, על השמות היווניים והרומאיים]] } אני לא יכול לערוך. זו כנראה תקלה.--בבקשה (שיחה) 16:03, 11 במרץ 2019 (IST)תגובה


שמות החודשים

מה שמופיע שהשמות שבידינו הגיעו בהשפעת התרבות הבללית זה לא נכון, הרמבן בפרשת בא ובדרשה לראש השנה מאריך בעניין ומסביר, שלזכר מה שעלו מבבל (משלטון הפרסים) לבנות את בית שני קבעו את שמות החודשים כשמות החודשים של הפרסים, וכמו שנאמר להם על ידי ירמיה: לכן הנה ימים באים נאם ה' ולא יאמר עוד חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים. כי אם חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ צפון ומכל הארצות אשר הדיחם שמה והשבתים על אדמתם אשר נתתי לאבותם. ובתחילה מנו חודש ראשון מניסן כדי להזכיר את יציאת מצרים אבל משעלו מבבל נצטוו להזכיר את עלייתם מבבל. יצחק (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

יצחק תודה, כדאי לתייג כדי שיראו את הודעתך (עזרה:תיוג). כרגע אני מתייג את מכלולאים פעילים שיביעו דעתם. דויד (שיחה) ד' בתשרי ה'תשפ"א 11:26 (IDT)

תחילת היממה

בתחילת הערך כתוב "היממה בלוח העברי מתחילה עם שקיעת החמה". זה לא מדוייק, לענין הרבה הלכות היממה מתחילה בצאת הכוכבים שזה עשרות דקות לאחר שהשמש שוקעת ונעלמת מן העין לגמרי. מבקש חכמה (שיחה) 19:46, 16 בספטמבר 2020 (IDT)תגובה

מבקש חכמה תודה רבה. אני מסכים. לדעתי צריך להיות כתוב שהיא מתחילה לאחר בין השמשות. מה דעת מכלולאים פעילים‏? דויד (שיחה) ד' בתשרי ה'תשפ"א 11:28 (IDT)
אפשר: "היממה בלוח העברי מתחילה עם גמר היום, בתחילת הלילה, כשזמן ההתחלה המדויק הוא בבין השמשות" מישהו (שיחה) 11:13, 23 בספטמבר 2020 (IDT)תגובה
כהרגלך בקודש - מצויין. הכנסתי לערך. דויד (שיחה) ה' בתשרי ה'תשפ"א 12:07 (IDT)