שיחה:הון בריה דרב נחמן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת איך בנושא הון בריה דרב נחמן
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

איחוד ערכים

אליצור, י. ברקוביץ יישר כוח על התוכן. נראה לי שכדאי להוסיפו בערך רב נחמן. הערך הנ"ל עצמו צריך שכתוב בכמה מקומות. אני לא בטוח שהון ראוי לערך בפני עצמו. אתייג גם את עידו--יצחקשיחהרוצה להאיץ את קצב היבוא? • ט"ז באייר ה'תשע"ח 21:23, 30 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

כל מי שנזכר שמו וטען טענה בגמרא ראוי לערך. וכן בנידון דידן. עידו (שיחה) 21:57, 30 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
אז יהיו מאות ערכים. עכ"פ כדאי להביא את דבריו.--יצחקשיחהרוצה להאיץ את קצב היבוא? • ט"ז באייר ה'תשע"ח 22:03, 30 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
מסכים עם יצחק, עיקר מה שמעניין וחשוב הם דבריו. אליצור, תרצה להוסיף? עידו (שיחה) 22:08, 30 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
עידו זה קצת בעייה תראה תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף ל"ד עמוד ב', ושם דף קי"ב עמוד א'--יצחקשיחהרוצה להאיץ את קצב היבוא? • ט"ז באייר ה'תשע"ח 22:25, 30 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
עיינתי טיפונת ואני לא רואה שטען טענה כלשהיא, רק הקשה על אביו פעמיים. לכן מסתפק בחשיבות. עידו (שיחה) 22:32, 30 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
ועכשיו שזכינו לרב הונא בריה דרב נחמן, עי' בספר יוחסין ובשערי תורת בבל (עמ' 376) דדא ודא אחת היא. צמא לדעתשיחה • ו' באלול ה'תשפ"ג • 00:03, 23 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

חשיבות

אחרי שיהיה ערך על כל אחד משישים בני בועז, מאתים ושמונה בני המן, וארבעה מאות בני דוד, יהיה חשיבות. המבקר (שיחה) 02:42, 4 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

קודם כל בשביל לפתוח דיון חשיבות צריך לתייג בז"ה, וכן צריך שפותח הדיון יהיה בז"ה וכרגע [[משתמש:המבקר|אתה}} לא בז"ה. לגופו של עניו, כפי שנקבע בהחלטת הקהילה וכפי שמופיע בדף המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים: כל תנא או אמורא, רבנן סבוראי והגאונים הידועים לנו, שיש עליהם מידע אנציקלופדי, גם אם המידע קטן יחסית, זכאי לערך. מרדכי עציון (שיחה) 02:56, 5 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
אכן. אך מסתפק אם זה נחשב מידע אנציקלופדי. סך הכל שורה עליו. ספרא - שיחה 03:12, 5 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
לדעתי זה נכלל בהגדרת מידע אנציקלופדי, לפחות לפי רוח המחוקק, אע”פ שלא ברור מה הקשר להכניס כאן את משפחתו של רב נחמן.-- הכל לטובה 😊 שיחה א' בכסלו ה'תשפ"ב • 05:08, 5 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
זה טיפה מאולץ. כל המידע יכול להיכלל בערך רב נחמן, ואפילו לעשות הפניה מדף זה לערך רב נחמן. ספרא - שיחה 11:36, 5 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
אם הנושא הוא איחוד ערכים אני בעד חזק, וחבל שלאחרונה ממעטים להשתמש בכלי הזה במקומות שיש ערכים ריקים [בפרט ערכי אישים], אבל אם השאלה היא אם יש חשיבות, התושבה היא כדלעיל. מרדכי עציון (שיחה) 23:49, 6 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

למחוק - כפול?

@צמא לדעת (דרך אגב הוספתי את עריכותיך בערך רב הונא עבור על זה - לבדוק אם זה טוב) איךשיחהו' באלול ה'תשפ"ג. 00:46, 23 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

אה. עכשיו ראיתי את תגובתיך למעלה. מנטרים אני יכול למחוק לבד את תוכן הערך ולעשות אותו הפניה ל- רב הונא בריה דרב נחמן ? איךשיחהו' באלול ה'תשפ"ג. 00:48, 23 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
בפשטות הדיעה שהוא רב הונא בריה דרב נחמן היא דעת יחידאה, שהרי רש"י כותב שכך שמו "הון" (ראה קישורים חיצוניים). אם כך צריך רק להוסיף לערך את דעת הסובר שרב הונא הוא עצמו הון, ובכך להשלים מידע חסר מהערך. טישיו (שיחה) 01:41, 23 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
לענ"ד, כו"ע מודי שכך שמו - הון, אלא ששם "הון" הוא עצמו שם "הונא" - כך שאין כ"כ ראיה מדברי רש"י. - צמא לדעתשיחה • ו' באלול ה'תשפ"ג • 01:43, 23 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
והדברים פשוטים. לאיחוד מהיר. ספרא - שיחה 10:59, 23 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אפשר למחוק אל אף שיש מתנגד? איךשיחהז' באלול ה'תשפ"ג. 23:31, 23 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
בהליך איחוד. ספרא - שיחה 01:01, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
ספרא יתכן שזה נכלל ב'איחוד מהיר' ? איךשיחהז' באלול ה'תשפ"ג. 01:27, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
@איך, לא, לכאורה צריך כאן דיון. שים {{איחוד}} ותתיג בז"ה. אם לא תהיה התנגדות נוספת אפשר יהיה לאחד.
לגוש"ע דברי צל"ד נל"פ. "הונא" זה הארכה של "הון", דבר מצוי בארמית. שמש מרפא (שיחה) 03:22, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
בכל מקרה גם אם נגיד ששמו היה "הונא", מוכרחים להגיד שהיו שני רב הונא בריה דרב נחמן, וכנראה שלכן הגמרא קראה לאחד מהם 'הון' כדי להבדילו מהשני שהיה ידוע יותר בשם החיבה 'הונא'. אחרת, כלומר לפי קביעתכם שרב הונא בריה דרב נחמן הוא אותו שלפנינו שהיה ללא ספק בנו של רב נחמן, אתם קובעים שבנו של רב נחמן שנפטר בשנת ד'ת"פ, התחתן עם בתו של רב נחמן רב פפא שנולד בשנת ד'ק"ל. זה בערך כמו לספר שבנו של הח"ח התחתן עם בתו של הרב שטיינמן. טישיו (שיחה) 15:13, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
לא הבנתי דבריך. בנו של רב נחמן נשא את בתו של רב נחמן?! (סידרתי מחדש את רב הונא בריה דרב נחמן). ספרא - שיחה 16:17, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
תיקנתי. כעת קרא מחדש את דבריי. טישיו (שיחה) 16:20, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
התמיהה תקפה גם כעת, אחרי סידור הערך מחדש? ספרא - שיחה 16:39, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

איחוד

כפי המבואר נראה שהוא היה אותו אמורא, וזה שם פרטי (שנקרא כנראה כקיצור מ'הונא' שלא יתחלפו עם ר"ה אחר) שני של אותו אמורא. חוצמזה אין כאן שום מידע עליו.

בעלי זכות הצבעה איךשיחהז' באלול ה'תשפ"ג. 13:17, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  1. Symbol support vote.svg בעד ••• נאר אמונהשיחהדפי משנה שלי • ז' באלול ה'תשפ"ג • 13:29, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  2. Symbol support vote.svg בעד ספרא - שיחה 14:48, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  3. Symbol oppose vote.svg נגד. גם אם שמו היה רב הונא, חייבים שיהיו ערכים נפרדים מכיון שמדובר ללא ספק באישים נפרדים. זה לא רב הונא בריה דרב נחמן הידוע. טישיו (שיחה) 15:15, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    אם יש שני אישים בשם זה, הערך כיום מדבר על בנו של רב נחמן, כך שמדובר באישיות זהה. לא מכיר דעה הסוברת שהיה רק אישיות אחת = שאיננה בנו של רב נחמן, שכן אי אפשר להיות בן דורו של רבא ורב הונא בר חיננא ובאותה נשימה חתנו של רב פפא תלמיד רבא. ספרא - שיחה 16:44, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    מה שכן, הפניה, ברור. ••• נאר אמונהשיחהדפי משנה שלי • ז' באלול ה'תשפ"ג • 17:00, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    לדעתי הערך הנוכחי אמור לעסוק בכל המידע שקיים על בנו של רב נחמן, והערך ההוא על חתנו של רב פפא שנקרא בשם רב הונא בריה דרב נחמן. טישיו (שיחה) 17:29, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    אם קראו לו "רב הונא בריה דרב נחמן"... כלומר, ערך על תנאי. לא נראה לי לעניין. ספרא - שיחה 21:44, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  4. Symbol support vote.svg בעד. אין הרבה מידע, הפניה זה פתרון מצויין. דויד (שיחה) ז' באלול ה'תשפ"ג 17:46 (IDT)
  5. Symbol oppose vote.svg נגד לא ברור שהמדובר באיש אחד מה גם שהרבה אחרונים הבינו שרש"י בא לומר שהם אלו שני אישים נפרדים ולהכליל אותם כאיש נפרד זה נכנס לגדר מחק מקורי זה לגבי הערך כאן. ובכל מקרה דעתי הכללית שכל שם שנמצא בגמרא ובמשנה זה יותר 'סוגיה' מאשר 'ביוגרפיה עניינית', לדוגמא כשבן אדם בא לחפש מידע על הון בריה דרב נחמן, הוא צריך לקבל מידע על דמותו, ואחד מאלו אם הוא היה קיים בפני עצמו (רק שצריכים לכלול את הנושא בפנים הערך ראו:רבי יעקב צבי יאליש, בית ועד לחכמים). מקווה שהובנתי --לעבעדיג (שיחה) 20:42, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    הפניה פותרת אף את זה. רואים מיד בתוכן את מה שצריכים לראות. עודף של דפים וערכים רק מסבכים את העסק. ספרא - שיחה 21:44, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    רש"י כותב הון "שם חכם" ולכאורה הפירוש שהוא לא רב הונא (כך גם הבין בעל הסדר הדורות לדוגמה) ולא מצאתי ראשונים שחולקים על זה (ואגב גם לא מצאתי עוד רב הונא- ויש כאלו הרבה- ששמו קוצר להון, מה שאומר דרשנו). השאלה אם זה שאנחנו מאחדים את הערך לא נכלל פשוטו כמשמעו כמחקר מקורי. ובכלל המכלול צריך להיות בנוי על פי מפרשי הש"ס יותר מאשר מחקרים מודרנים וח"ו אני לא מזלזל בגדולי ישראל שסברו כן רק כאן נראה שאנו רוצים ללכת בדרך של לכאורה זה כך. --לעבעדיג (שיחה) 22:11, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    זה מגוחך לחלוטין. לאחד שני ערכים על שני אישים נפרדים שחיו בשני תקופות נפרדות לחלוטין, רק בגלל שהם נקראו בשם דומה. הערך עצמו על רב הונא בר"נ במצבו העכשווי נע ונד בין שני אישים שונים. הערך הנוכחי כמובן לא ישאר במצבו העכשוי אלא חלק מהתוכן ששם יעבור לכאן. למה לאחד ולבלבל בין שני אישים? טישיו (שיחה) 22:18, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    רב הונא בריה דרב נחמן הידוע הוא כמעט לכל הדעות - בנו של רב נחמן הידוע, ואם כן יש מקום ללכת בתר החכמים שעסקו בנושא ודבריהם התקבלו, שאיחדו בין האישים. מאוד תמוה לראות עורכים נחשבים המצדדים בדעה התמוהה ביותר שרב הונא בריה דרב נחמן בר יעקב הוא חתנו של רב פפא, דבר שלא ייתכן כהערת טישיו למעלה, וכשאין סימוכין לכך בדפוסים ישנים וכתבי יד. הדעה יכולה כמובן להישאר בערך, אך לא תינקט כדעה המקובלת.
    אם אכן רב הונא המרכזי הוא בנו של רב נחמן בר יעקב, והון היה בנו של רב נחמן, הרבה יותר קל להגיע למסקנה המתבקשת, המופיעה בספר היוחסין ש'הון' ו'הונא' חד הם. ספרא - שיחה 01:00, 25 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    לא הבנתי, זה תגובה על מה שאמרתי? מצדי יכול להיות 2 רב הונא בר רב נחמן ואחד הון בר רב נחמן. ואם תאמר שזה לא מתקבל על הדעת אזי בדיוק על זה טענתי, שאי אפשר לומר לא מתקבל על הדעת אחר שרש"י אומר כן. (ולגופו של עניין הון, בשני הפעמים לא נזכר בשם רב, מה שנותן צד שהוא היה אדם נפרד, כמו כל שם של חכם שנזכר בגמרא). --לעבעדיג (שיחה) 01:33, 25 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    שוב ספרא, ברור שהון והונא חד הם. אבל יש שני אישים בשם זה. ועל כל אחד מהם יש מידע נפרד. טישיו (שיחה) 01:35, 25 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    טישיו לא הבנתי מה שאתה רוצה לומר, לפצל את הערך של רב הונא בריה דרב נחמן? (כשרב הונא בריה דרב נחמן בר יצחק יזוהה כהון בר רב הונא?) לא זה הוא נושא ההצבעה. --לעבעדיג (שיחה) 01:41, 25 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    אם אתה חושב שזה פיצול אז לזה התכוונתי. זה לא פיצול, אלא לכתוב בערך הנוכחי את האפשרות שמדובר ברב הונא בריה דרב נחמן בר יצחק, (כמו בכל ערך בעולם שבו אמור להופיע כל המידע האפשרי אודותיו). איני נכנס לשאלה מה דעת רש"י וכו'. כל המידע הקשור לערך זה חייב להופיע כאן, ובנפרד מהערך על חתנו של רב פפא. טישיו (שיחה) 03:06, 25 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  6. Symbol support vote.svg בעד ביזור מידע על פני ערכים שונים הוא מתכון לבלבול, אין בכך שום סיוע לאף אחד. מקוהשיחה • ח' באלול ה'תשפ"ג 21:49 (IDT)
  7. בעד איחוד, כמו ספרא וכמשנ"ת. שמש מרפא (שיחה) 21:53, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  8. כדברי מקוה, במידת הצורך אפשר הפניה לפסקה או לעוגן לשורה העוסקת בזיהוי השני. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ג • 21:56, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    ערכתי כעת את הערך כשאני נותן במה לייחודיותה של השם, מה דעתכם כעת? --לעבעדיג (שיחה) 23:03, 24 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    שערך מיותר הוא מיותר גם עם מוסיפים לו מספר כותרות (מיותרות לכשלעצמן...) ספרא - שיחה 01:00, 25 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  9. Symbol support vote.svg בעד איחוד, כמובן בתנאי שיוזכר בערך את הון בריה דרב נחמן בפסקה נפרדת, ויוזכרו השיטות שמדובר באמורא אחר אוהב לדעת - שיחה - לרוקן את הדף הזה - ח' באלול ה'תשפ"ג - 14:03, 25 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    בינתיים לא מצאתי שיטות בעניין (חוץ מהקישור בדף - של מפרש עלום שם [אולי אולי שווה הערה בנושא]) איךשיחהי"ב באלול ה'תשפ"ג. 13:53, 29 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    @חברים אתם עדיין מתנגדים? - לפתוח הצבעת מחלוקת? איךשיחהט"ו באלול ה'תשפ"ג. 00:29, 1 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
    מתייג את מיעוט שיחה לשמוע מה דעתו. טישיו (שיחה) 08:38, 1 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  10. לא מצאתי ראיה מכריעה לאחד הצדדים, לכן תומך בהשארת המצב הקיים. מיעוט שיחה (שיחה) 10:25, 1 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
בקשת חכמה מה דעתך? טישיו (שיחה) 10:19, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  1. לא מכיר את הסוגיא, אבל אם לא ברור שזה שני אנשים, מה הטעם לאחד? ומשכך אני Symbol oppose vote.svg נגד איחוד.בקשת חכמה (שיחה) 19:38, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אם אתה לא מכיר אל תצביע, בינתיים לא הובא כאן שום הסבר שאין הם איש אחד (חוץ מדיוק אחד ברש"י) איךשיחהי"ח באלול ה'תשפ"ג. 20:25, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
לא מבין אותך. הרי נשוא הערך (בנו של רב נחמן) בוודאי לא היה מר הונא בריה דרב נחמן חתנו של רב פפא (יש על זה הסכמה די גורפת). טישיו (שיחה) 21:02, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אתה מערבב, הדיון איחוד הוא כי בודאי הוא היה רב הונא בנו של רב נחמן בר יעקב. הנושא מי היה חתנו של רב פפא לא שייך כאן כלל, אין לזה שום קשר לשמו השני של רב הונא - הון. אם אתה רוצה לעשות ערך חדש על "רב הונא חתנו של רב פפא" ולכתוב את כל הצדדים, נסה. זה לא קשור כלל לזה של"רב הונא בנו של רב נחמן בר יעקב" היה שני שמות איךשיחהי"ח באלול ה'תשפ"ג. 21:07, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
תיוג איךשיחהי"ח באלול ה'תשפ"ג. 21:09, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
לא צריך לפתוח ערך חדש בשביל זה. צריך רק לסכם שהערך הנוכחי עוסק במידע על בנו של רב נחמן (שללא ספק היה שמו הון, וכנראה גם נקרא בשם הונא), והערך ההוא בחתנו של רב פפא (שנקרא גם הוא רב הונא). טישיו (שיחה) 21:33, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אבל מה הקשר לשם "הון", השם הון עם הערך על רב הונא זה אחד. הנושא של חתנו של רב פפא זה נושא חדש - פתח ערך בשם "רב הונא חתנו של רב פפא" או "רב הונא בריה דרב נחמן השני" (גם רב הונא בריה דרב נחמן בר יעקב, נקרא תמיד רב הונא - והשם הון זה רק שם צדדי) איךשיחהי"ח באלול ה'תשפ"ג. 21:38, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אז מה הבעיה. אני מסכים שיעבירו את השם של הערך ההוא לשם (השני), ושם להשאיר את כל המידע על חתנו של רב פפא, וכאן את כל המידע על בנו של רב נחמן. בשמו של הערך הנוכחי חייב אבל להיות האזכור על השם 'הון', כי רב על השם הזה יש מאה אחוז שהוא היה בנו של רב נחמן, ואילו השם הונא זה רק הערכות (קרובות לוודאי). טישיו (שיחה) 21:43, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
בכל הש"ס ובכל המקומות הוא נזכר בשם העיקרי "רב הונא". למה להעביר את כל הערך על שם צדדי. (כשבניתים אין אחד שיאמר בוודאות שהם שנים) להרבה אמוראים היה כמה שמות תמיד נותנים את העיקרי איךשיחהי"ח באלול ה'תשפ"ג. 21:50, 3 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
רב הונא בריה דרב נחמן דידן, מוזכר פעמים בודדות ממש בש"ס. שאר הפעמים זה רב הונא חתנו של רב נחמן. להיפך: אם אתה רוצה להעדיף את הוודאות, אז בוודאי שלא תוכל למחוק אמורא שקיומו וודאי (הון) ולכתוב שני ערכים על שם רב הונא (שלדבריך, ורק לדבריך כמובן, איני מסכים לכך) קיום שניהם אינם וודאים. טישיו (שיחה) 00:22, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אתה יכול לעבור על הערך רב הונא בריה דרב נחמן ולראות שהכל מדובר בבנו של רב נחמן (דוגמאות: 1. הוא היה חברו של רבא - שרבא היה בדורו של בני רב נחמן [הדור הרביעי], ורב פפא היה בדור החמישי וחתנו צ"ל בדור השישי!; 2. כנ"ל הוא היה חברו של רב הונא בר חיננא; 3. בחולין מ"ט אמרו עליו "יפה כח הבן מכח האב וכו'; ויש עוד) אם תרצה לכתוב ערך חדש כתוב. אני כתבתי ערך על בנו של רב נחמן בר יעקב שהיה לו שם משני "הון". רב הונא חתנו של רב פפא מוזכר רק פעם אחד בש"ס - בסיפור עם רב פפא - אין אפילו מה לכתוב עליו (שאני סובר שיתכן מאוד שזה היה אותו רב הונא [אם אתה מבין אידיש יש לך כאן מערכה על זה]) איךשיחהי"ח באלול ה'תשפ"ג. 00:34, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
מדבריך אכן מוכח שרב הונא ברוב הש"ס היה בנו של רב נחמן. אך אין כל הוכחה חד משמעית שזה אותו אדם. לכתוב שמדובר באותו אדם חד משמעית ולכלול זאת בערך אחד כאילו יש כאן רק אדם אחד, ז. א. למחוק את דעתו של רש"י שלא שייך את הון להונא, ולקבל את דעת כמה מהאחרונים שקבעו אחרת. נשמע הגיוני? טישיו (שיחה) 19:11, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
@בינתיים לא ראיתי דעות אחרונים, ראיתי רק איזה אנונימי בפורטל הדף היומי, שיש לו דיוק וחידוש ברש"י שאין הון רב הונא, אשמח לראות אחרונים בנושא. (מנה בנפרד זה אומר שלא התייחס - לא שסבר שהם שניים) אתה רוצה ליצר ערך שלם התלוי בדיוקים ברש"י וסדר הדורות, כשאין שום מידע עליו - חוץ מחוקרים הכותבים שהוא לא היה? איךשיחהי"ט באלול ה'תשפ"ג. 20:20, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
זה לא דיוק, רש"י כותב במפורש הון- שם חכם, וכך שמו. כמו שהוא כותב בכל מקום שנזכר בגמרא שם לא שגרתי וללא רב. לגופו של עניין 1. האם יש עוד רב הונא שכונה הון? 2. למה בפעמים שהוא נקרא הון לא מוצמד לו התואר רב? 3. אי אפשר להחליט לבד על קיצורי שמות כמו האמורא 'זיר' כקיצור של זירא (אם כי שיש את זעירי), 'ייב' כקיצור של ייבא ו'ספר' כקיצור של ספרא ועןד היד נטויה, כל זה נכלל במחקר מקורי --לעבעדיג (שיחה) 20:31, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
כל מילה פנינה לעבדיג. היסטוריית תנאים ואמוראים מוכרחת להיות מבוססת על מקורות אמינים, ולא על השערות, שאותם ניתן לכתוב בגוף הערך ולא בתור קביעה חד משמעית. טישיו (שיחה) 20:40, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

@יש בעיה קטנה. שהמקורות זה שהיה אחד (שערי תורת בבל, עמוד 376, ספר יוחסין אות הה"א, ורבי יעקב צבי יאליש, בית ועד לחכמים ערך הון.)- וההשערות שהיה שתיים. לגבי 1 יש מאות שמות כאלו לכל אמורא היו שמות משניות, מה הקשר של אחד לשני? -(חוצמזה תמוה שאתה הראשון ששואל וזה לא היה קשה למקרות שהבאתי). איךשיחהי"ט באלול ה'תשפ"ג. 20:45, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

בעל הסדר הדורות הוא לא מקור? ומרבי יעקב צבי יאליש מוכח שהבין כך ברש"י--לעבעדיג (שיחה) 20:51, 4 בספטמבר 2023 (IDT).תגובה[תגובה]
הסוברים שהיו 2 כמו למשל בית וועד לחכמים כותבים בפירוש "ואפשר" כלומר זו השערה ולא וודאי. גם האחרים כותבים לשונות כמו "נ"ל" ולא וודאי. הראשון שקובע זאת בוודאות זה אתה. טישיו (שיחה) 20:54, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
@לא אני אלא כל מי שחקר את הנושא חוץ מלעבעדיג, אתה מוזמן לקרוא את הדיון מחדש. חוצמזה אין צד נגדי. איךשיחהי"ט באלול ה'תשפ"ג. 20:56, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
לא יודע מי זה "כל מי שחקר את הנושא". אני חקרתי את הנושא ואיני מוצא תשובה לשאלות רבות, למשל למה את הון מזכירים בלי התואר 'רב' ואילו את רב הונא בנו של רב נחמן כן. טישיו (שיחה) 20:58, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
טישיו. לא נעים לי להגיד לך, אבל מסדר הטענות שלך נראה אחרת, לא באת עם טענות מוגדרות כמו לעבעדיג - החלפת כמה טענות כל פעם (כמובן שזה לא מוריד לך את הזכות מלהביע דעה)
ו @לעבעדיג כל מי שנכנס לנושא כתב כך. בעל סדר הדורות (שאכן משומש פחות מהשאר בערכי האמוראים) לא נכנס לעניין ולא כתב שיש צד אפילו. (עכשיו ראיתי שגם הרב הימן מציין לזה.) ולגבי ה"רב" לא חקרתי אם בשם רב הונא כן קראו עם רב תמיד (נראה לי שלא) אבל יתכן מאוד - כי כך היא דרכה של שם חיבה. איךשיחהי"ט באלול ה'תשפ"ג. 21:02, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אל תרגיש לא נעים. בניגוד (אולי) לכותבים אחרים, אני תמיד פתוח לשמוע ומשנה את דיעותי בהתאם למה שאני שומע. ליבנתי איתך יחד את הנושא ואני מנסה להגיע לחקר האמת. ואכן בזכותך הגעתי למסקנא שקרוב לוודאי היו שלושה רב הונא ולא רק שניים. תרגיש בנוח. בדרך האגב ההשערה שלך שקראו לו בדרך חיבה 'הון' לא מתאימה לסיטואציה שבה הגמרא מביאה את הדברים (בניגוד לשם 'אבא' שישנה דיעה שבה היה מכנה שמואל את רב בדרך כבוד כשדיבר איתו, מה שלא קורה בנידון דידן). טישיו (שיחה) 21:55, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אסכם את הנידון עד עכשיו. יש 6 בעד בלי תנאים (ועוד צמא לדעת שהביע דעתו למעלה ועדיין לא הצביע), עוד 2 בעד בתנאי שיהיה קטע נפרד עליו בערך. 4. בעד השארת המצב הקיים.
יש 4 מקורות שיחסו את שני השמות לאחד (שערי תורת בבל, עמוד 376, ספר יוחסין אות הה"א, רבי יעקב צבי יאליש, בית ועד לחכמים ערך הון. ותולדות תנאים ואמוראים ערך הון בריה דרב נחמן.) 1 שלא איחד (ספר הדורות). ודיוק מרש"י הנתון בויכוח. איךשיחהי"ט באלול ה'תשפ"ג. 00:54, 5 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
איני מבין, היכן מצאת בדיל של רמז בספרו של היימן שמדובר באדם אחד? טישיו (שיחה) 10:20, 5 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
  1. Symbol support vote.svg בעד איחוד כדברי אוהב לדעת • שלוימי • (דברו איתי ~ עקבו אחרי) • י"ט באלול ה'תשפ"ג • 21:36, 4 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

הון בריה דרב נחמן

בקשר לעריכה זו, לא כתוב שכל הנזכרים סוברים אלא "ראו" - כל הנזכרים מדברים מזה הצד. איךשיחהכ' באלול ה'תשפ"ג. 01:05, 6 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]