שיחה:אליהו הנביא

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת מיעוט שיחה בנושא תבנית אספקלריה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה נכתב או שוכתב במסגרת שכתוב ערכי התנ"ך
במסגרתו נכתבים ומשוכתבים ערכי התנ"ך
שנכתבו ללא נקודת מבט יהודית תורנית
ערך זה נכתב או שוכתב במסגרת שכתוב ערכי התנ"ך
במסגרתו נכתבים ומשוכתבים ערכי התנ"ך
שנכתבו ללא נקודת מבט יהודית תורנית

שיכתוב

כל הסיגנון של הערך אינו חרדי במיוחד. אבל אני לא מוצא בעייה ספציפית מלבד שינויי ניסוח. השאלה אם לא כך רוצים שהערך ייראה אתייג את Davidnead יוסף ועידו--יהודהשיחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ח • 11:44, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

תיקנתי קצת. לדעתי כבר אפשר להוריד את "דף מותאם" ויישר כח ליהודה על היוזמה והטיפול עידו (שיחה) 12:55, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

התמונות של הפסלים והדמויות הם ממש לא מתאימים למכלול אולי אפי' אסורים משום 'דמות משמשמים במרום', לדעתי חייבים להסיר אותם מהערך. עבד לה' (שיחה) 00:41, 12 במאי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

איסור חידושים עצמיים

הסרתי תוכן רב שנראה לי כחידוש עצמי של כותבים שונים. באנשי קודש דוגמת הנביאים חובה עלינו להיזהר שבעתיים מזה לא כן? גם מקורות של אנשים שאינם מעם ישראל או שוהציאו עצמם מן הכלל כמשכילים למינהם לא אמורים להתקבל.--יהודהשיחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ח • 12:13, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

קצץ חפשי בבשר המת (שממילא אינו של אליהו). עידו (שיחה) 12:53, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

מדיטציה

עידו ויהודה 1 חן חן על השינויים. אני דיברתי בעיקר על הדברים שעוררתי שגבלו בכפירה ממש, או עברו את הגבול. לגבי הדיון הנוסף שהעליתם איני מחווה דעה. רק נראה לי שנפל חוסר דיוק בעניין המדיטציה. לפי מה שזכור לי מהערך הקודם, הועתק בשם הרב אריה קפלן (שלא שמעתי עליו רבות, אך הבנתי שהיה משלומי אמוני ישראל) שהמנהג להזכיר את שמו של אליהו הנביא פעמים רבות קשור ל'מדיטציה יהודית', ואילו אתם שיניתם לכתוב שאליהו הנביא עסק במדיטציה יהודית. אין לי מושג מה כתוב בספר עצמו, אבל נראה לי קצת יומרה לטעון שאליהו הנביא עסק במשהו כזה. לא מתאים לכתוב פרשנויות כיצד ואיך הקב"ה מדבר עם אבות העולם, ומה 'שיטותיהם' בנבואה. חוץ מזה שזה לא מעניין. הרעיון כאן שהזכרת שמו של אליהו פעמים רבות מזכירה מאוד את הנוהג לחזור על מילת ה'מנטרה' פעמים רבות, כידוע מכללי המדיטציה. והרעיון הוא שמדובר במעשה שמשפיע על הנפש בדרך מסוימת, וגם הגוים ולהבדיל גם מגדולי עמינו הכירו את הדרך הזו והשתמשו בה, אלו לטומאה ואלו לקדושה, וזה לעומת זה וכו'. כפי שזה עכשיו זה לא מדויק, אולי לא ראוי, וגם לא מעניין. כל זאת לפום ריהטא ובלי בדיקה בספר בפנים. עם סגולה (שיחה) 15:10, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

העריכה הציגה פעולות שעשה אליהו כמקור לשיטות מדיטטיביות והיינו שמהן התפתחו שיטות מדיטציה שונות. אין משמעו שאליהו עסק במדיטציה. משל למה הדבר דומה? הנצרות התפתחה מהיהדות, פשיטא שאין הדבר מרמז שהיהדות עסקה בנצרות.
ועכ"פ תרגיש חפשי לשנות\לעדכן\לקצץ\להוסיף ... ואם מתחשק לך, תייגני לביקורת. עידו (שיחה) 15:32, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
עידו לאט לאט אלמד את הטכני. לגופם של דברים לא ענית על מה שכתבתי.
א. זה לא מדויק. במקור היה כתוב משהו אחר, האם בדקת במקור שהרב קפלן טען שהמדיטציה התפתחה משיטותיו של אליהו עצמו? בויקיפדיה היה כתוב משהו אחר לגמרי.
ב. הדימוי שעשית לא נצרות לא כל כך נכון. הנצרות זה שקר שבנוי על היהדות. המדיטציה, עד כמה שאני מבין את רעיונו של הרב קפלן היא דבר אמיתי, כלומר כוח מסוים בנפש (כמו היפנוזה) שניתן לנצלו ליהדות. ולטענתו אכן השתמתשו בו. זה שבודהה לקח אותו לעבודה זרה זה לא פוסל את כל הכח הנפשי הזה.
ג. זה גם הרבה יותר מעניין ואנציקלופדי הפרט הזה שאמירת אליהו פעמים רבות מזכירה חזרה על מנטרה פעמים רבות. לכתוב שהיו פעולות שממנו התפתחו, בלי לפרט מאום, לא מעניין ולא תורם ידע.
לכן לדעתי היה כדאי להחזיר את הנוסח הקודם על מכונו. ואתנצל שאיני עושה זאת בעצמי. מסובך לי קצת. עם סגולה (שיחה) 15:40, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
א. במקור היה כתוב כאילו משמע הייתה מדיטציה ואליהו השתמש בה אף הוא (עפ"י היש אומרים) וזה רציתי לשנות. מדיטציה זה סתם תג על טכניקות רוחניות שקיימות אלפי שנים. המקור וההתפתחות לא זה מזה אינם מסודרים בשום מחקר רציני.
ב. הדימוי לנצרות די בסדר. גם הנצרות מכילה אמת (ה') ושקר (אותו האיש), כמו שיטות מדיטטיביות שבהן בסדר גמור ובהן ע"ז ממש
ג. אתה מוזמן לערוך תמיד בריא ושלם יותר כשיש כמה עורכים המפרים זא"ז
ד. אם מסובך, הנני לך לעזר
ה. זמני דחוק, לכן מבקש מחילה שהעריכות אינן כיד המלך ופשוט שיש עוד עבודה רבה להביא הערך למצב הראוי לערך המתאר את אליהו זכור לטוב. עידו (שיחה) 15:57, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
עידו אין לי בכלל גישה לגירסאות הקודמות. ורק שהיה זכור לי שהיה כתוב שם שמנהג החזרה על השם 'אליהו הנביא' פעמים רבות, קושר ע"י הרב קפלן למדיטציה. יש ברעיון הזה אכן הגיון. על כל פנים אנחנו מדברים על שני דברים נפרדים - כי אתה חוזר שוב על כך שהיה כתוב משהו על אליהו בעצמו (אכן חסר טעם לענ"ד) אולי שתי הדברים היו כתובים ? אני לא יודע. וכבר מילתי אמורה שאין לי בכלל גישה למה שהיה כתוב פעם עם סגולה (שיחה) 16:07, 8 באפריל 2018 (IDT).תגובה[תגובה]
החזרתי חלק הארי של הנוסח הקודם. עידו (שיחה) 16:12, 8 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

לשחרר לעריכה

עורכי אספקלריה‎‏‏ אם אפשר לשחרר את הערך לעריכה, תודה. מהללו (שיחה) 15:43, 19 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה[תגובה]

מהללו משתמש:מהללו/אליהו הנביא. אם גם זה נעול אנא תייגני. בהצלחה! שמש מרפא (שיחה) 20:09, 19 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה[תגובה]
שוחררגאון הירדן (שיחה) 12:01, 20 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה[תגובה]

אליהו הנביא

בקשר לעריכה זו, רק תוסיף מי מפרש ואיפה, אחרת לא עשית כלום (ועלול להימחק). אפרון (שיחה) 02:05, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

בוצע בס''ד צעיר שבכהונה (שיחה) 02:17, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מחיקת פיסקאות

עורכי אספקלריה‎‏‏ האם לדעתך צריך למחוק את הפיסקאות אליהו הנביא במוזיקה ואליהו בנצרות ובאסלם נראה לי שיש שם תוכן לא טוב ומבזה </nowiki>צעיר שבכהונה (שיחה) 10:28, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

א. לידיעתך תיוג בעריכה ללא חתימה לא פועל. ב. התבנית שבראש הערך מעידה על כך שלא נערך מספיק ממבט יהודי, ערכתי קלות בכדי לגמד את משמעות הפסקאות האמורות. מוטי ~ שיחה • 13:55, כ"א באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏ 13:55, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

נבות

@צעיר שבכהונה, יש ערך מורחב על כרם נבות, אפשר להעביר לשם ולהשאיר כאן פסקה מקוצרת. שמש מרפא (שיחה) 15:49, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

א''א לפתוח אותו וחוץ מזה הניסוח פה היה לא מתאים כגון עבירה זו שמשמעותה הפוליטית היא בגידה הופכת את נבות לפושע פוליטי וכו' כך שאת הנוסח צריך לשנות גם לאחר שיפתחו את הערך כרם נבות צעיר שבכהונה (שיחה) 19:34, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

דמותו של אליהו

עורכי אספקלריה‎‏‏ לדעתי כדאי לשלב את החלק הזה בקורותיו שהרבה ממה שכתוב בפיסקה הזאת כתוב גם שם ומה שלא אפשר לשלב זה יעזור לשפר את הערך מבחינת אספקלריה תורנית צעיר שבכהונה (שיחה) 16:29, 26 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

עורכי אספקלריה‎‏‏ מישהו יכול לענות? צעיר שבכהונה (שיחה) 03:14, 9 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

עורכי אספקלריה‎‏שמש מרפא גאון הירדן אפשר לענות ? צעיר שבכהונה (שיחה) 00:01, 13 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

זה ערך מורכב שדורש הרבה עבודה. זה הכל. מישהו (שיחה) 00:57, 13 בספטמבר 2022
אני שואל אם יש התנגדות לשלב את הפיסקה הזאת בפיסקה קורותיו מכיוון שרובה שייך לשם והשאר מלא בפרשניות מעותות עורכי אספקלריה‎‏‏ אשמח לתגובה מהירה מתנצל על הנודנקיות צעיר שבכהונה (שיחה) 18:54, 13 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
@צעיר שבכהונה, חלק מזה אכן עדיף לשלב. שמש מרפא (שיחה) 20:52, 13 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ויש חלקים גם שנראה לי שצריך למחוק צעיר שבכהונה (שיחה) 20:54, 13 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
חוץ מזה רוב הפיסקה מופיע כבר בערך צעיר שבכהונה (שיחה) 21:57, 13 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

תבנית אספקלריה

מיעוט שיחה לדעתי הערך צונזר דיו, אודה לחוות דעתך. (לדעתי יש למחוק כליל את הפיסקה אליהו בתרבות ובדתות אחרות, אבל אם כולם השאירו אותה עד כה, אולי אני טועה, עשה כחכמתך) מוקיר רבנן (שיחה) 12:06, 28 בנובמבר 2023 (IST)תגובה[תגובה]

מיעוט שיחה אני רואה שעברת על הערך. לדעתך הוא נקי דיו? מוקיר רבנן (שיחה) 13:51, 4 בדצמבר 2023 (IST)תגובה[תגובה]
מוקיר רבנן בשביל ערך מייבוא ויקיפדי זה בסדר. אם ייעשה שכתוב מכלולאי מקיף יש מקום להסיר את כל הפיסקה. מיעוט שיחה (שיחה) 00:14, 5 בדצמבר 2023 (IST)תגובה[תגובה]