קונטסה 900
קונטסה 900 (Hino Contessa) - היא מכונית משפחתית קטנה, 4 דלתות, מתוצרת יצרנית הרכב היפנית הינו מוטורס, אשר הורכבה במדינת ישראל, בחיפה, הושקה באוקטובר, שנת 1963, ונמכרה מפברואר 1964 עד 1968.
ביפן, יוצרה הקונטסה 900 בין אפריל 1961 לאמצע 1964. יוצרו 47,299 יחידות.
היסטוריה
חברת הינו מוטורס הוקמה בשנת 1910 והתמקדה בייצור מנועי דיזל ורכבים כבדים. בשנת 1953 החלה החברה לייצר רכבים פרטיים, תחילה בהרכבת דגמי רנו הצרפתית. באפריל 1961 הציגה רכב עצמאי קונטסה 900. החברה קיימה הסכם שיתוף עם מפעל קייזר-אילין תעשיות בע"מ, בחיפה שהרכיב את הקונטסה 900, קונטסה 1300, וטנדרים מסוג בריסקה 900 ובריסקה 1300. מי שעמד מאחורי ההסכם היה התעשיין אפרים אילין[1] שהרכיב בישראל משנת 1961 את הלארק תוצרת סטודיבייקר.
הגרסה הספורטיבית של הקונטסה 900 ספרינט[2] לא יובאה לישראל.
ביפן יוצרה הקונטסה 900 משנת 1961–1964.
שמה באיטלקית הוא "קונטסה", בתרגום לעברית: רוזנת.
הרכבת קונטסה 900 בארץ
הרכבתה בחיפה החלה בפברואר 1964 ועד סוף דצמבר הורכבו 1,302 יחידות, לכולן המתינו לקוחות. זו הייתה הצלחה מיידית: בסיכום השנתי של מסירות הרכב החדש ניצבה הקונטסה – מכונית אלמונית של יצרן יפני לא מוכר – במקום השלישי, אחרי החיפושית ומעט אחרי הפיאט 600. הקונטסה 900 עברה במכירות את האוסטין 1100 את הווקסהול ויוה ואת הפיאט 850 שהיו פופולרים בתקופה. דגם הקופה, "900 ספרינט" לא הגיע לישראל.[3][4][5][6]
בסיס ההרכבה של הקונטסה 900 היה הקטר שבו,[7] של רנו. משקלה העצמי של הקונטסה 900 היה 715 ק"ג. המנוע האחורי בנפח 893 סמ"ק הפיק 26 כ"ס, שהספיקו להגעה למהירות שיא של 110 קמ"ש. הגיר עם תמסורת של שלושה הילוכים היה בהגה.[8], מרבית החלקים הגיעו מיפן, למעט מצבר, מצנן (רדיאטור), צמיגים, פגושים, שמשות וצבע שהיו תוצרת כחול לבן.[9], בסיס הגלגלים היה 2,150 מ"מ, אורך הרכב 3,795 מ"מ, רוחבו 1,475 מ"מ וגובהו 1.415 מ"מ.
הקונטסה 900 הורכבה בכמות של 2,292 יחידות[10]. מחיר היחידה באוקטובר שנת 1963 היה כ- 9350 ל"י (תוספת לרדיו 250 ל"י). בתל אביב הסוכנות הייתה של קפריש, בבית הדר.
בשנת 1967 נבלעה חברת הינו בתוך טויוטה, והפסיקה את ייצור הקונטסות.
במרץ 1969 רכש יצחק שובינסקי, הבעלים של אוטוקרס את המפעל של אפרים אילין בנשר תמורת שני מיליון וחצי דולרים.
מפרט טכני ומידות
- מנוע אחורי 4 צילינדרים, קרור מים, המפיק 26 כ"ס
- בדגם הספרינט: מנוע אחורי 893 סמ"ק המפיק 35 כ"ס
- תמסורת 3 הילוכים (ידית הגיר על מוט ההגה)
- תמסורת 4 הילוכים
- אורך הרכב - 3,795 מ"מ, (בדגם הספרינט 3,830 מ"מ)
- רוחב - 1,475 מ"מ
- גובה - 1,415 מ"מ, (בדגם הספרינט 1,200 מ"מ)
- משקל - 750 ק"ג, (בדגם הספרינט 650 ק"ג)
- לוח "בקרת השעונים" של ה"קונטסה 900" היה זהה לדגם טנדר הבריסקה 900
ראו גם
- קייזר-אילין תעשיות
- תעשיית רכב בישראל
- אפרים אילין
- קונטסה 900 ספרינט[11]
- קונטסה 1300
- הינו בריסקה
- הינו מוטורס
לקריאה נוספת
- הקונטסה סגרה את המפעל - The Israel Motor Industry
- תמונה מכונית קונטסה 900 - פורום אוספים אספנות - תפוז
- תעשיית הרכב הישראלית - עלייתה ונפילתה - Mako, נעם וינד | יוחאי שנער, מגזין הגה, 10.5.2011
- upload/קונטסה 900 1964=צביקה---.jpg - נוסטלגיה אונליין
- קונטסה מיפן מגיעה לאילת
- קונטסה - תמונות
- סרטון של קונטסה 900 יו-טיוב, (1:16 דקות).
- סרטון של הקונטסה 900 יו-טיוב, (Hino Contessa 900, (0:58 .
קישורים חיצוניים
- חברת א. אילין, האם ימשך יצור הקונטסה? האם כדאי לרכשה היום?, מעריב, 10 בינואר 1967
הערות שוליים
- ^ נחתם החוזה לייצור מכונית יפאנית בחיפה, דבר, 6 ביוני 1963
- ^ קונטסה 900 ספרינט - מפרט automobile-catalog.com/car/1962/1081685/hino_contessa_900
- ^ הינו חוזרת: נזכרים בקונטסה, אוטו, אלי שאולי, 25.10.2010
- ^ קונטסה 900 ספרינט
- ^ קונטסה 900 ספרינט (יו-טיוב)
- ^ קונטסה 900 ספרינט hum3d.com/360-view/?id
- ^ סרטון: קאטר-שבו 昭和36年式 日野ルノーついに始動
- ^ פרסומת העבר לקונטסה 900 - פורום טכני לרכב - פורום רכב - פורום
- ^ אומרים שהיה פה שמח - רכב, ניר בן זקן, 22.4.2015
- ^ אודי עציון "אז למה לא מייצרים מכונית בישראל?" ידיעות אחרונות, ידיעות רכב, 9 בפברואר 2018, עמוד 14
- ^ קונטסה 900 ספרינט automobile-catalog.com/car/1962
הינו מוטורס | |||
---|---|---|---|
מכוניות-משאיות-אוטובוסים | דגמים בולטים בהווה | ||
דגמים בולטים בעבר |
| ||
קבוצת טויוטה: טויוטה • לקסוס • דייהטסו • הינו מוטורס • סאיון • סובארו (שותפות חלקית) |
29856419קונטסה 900