פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/גלריה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


ציטוט נבחר

לעריכה לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

בכל תנועה נמצא השם יתברך, שאי אפשר לעשות שום תנועה ושום דיבור (נו"א: דבר) בלי כח הבורא יתברך. וזהו מלא כל הארץ כבודו.

המגיד ממזריטש, -"מגיד דבריו ליעקב (לקוטי אמרים)"

2

מהו חילוק בין חסיד למתנגד? החסיד יש לו פחד ומורא מפני השם יתברך והמתנגד יש לו מורא מהשולחן ערוך.

הרבי מקוצק, -"אמת ואמונה"

3

"איני רוצה בגן עדן שלך, איני רוצה בעולם הבא שלך. אני רוצה רק בך..."

רבי שניאור זלמן מלאדי, -מיוחס

4

"ושאלתי את פי משיח (בשעת עלית נשמה), אימת אתי מר (מתי יבוא אדוני)? והשיב לי, בזאת תדע, בעת שיתפרסם למודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת, ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך, ואז יכלו כל הקליפות ויהיה עת רצון וישועה."

הבעש"ט, -"כתר שם טוב"

5

חסידות דורשת לא רק לשמוע אלא לקלוט: לקלוט ולחוש אלוקות, לקלוט ולחוש תורה, לקלוט ולחוש את הזולת

הרבי הריי"צ, לקוטי דיבורים בתרגום ללשון הקודש, חלק א' עמוד 63

6

אם לאחרי ההתוועדות לא ניתוסף אצלו מאומה, חס ושלום – הרי זו הוכחה שלא היה נוכח בהתוועדות, שכן, לא יתכן שמישהו יהיה נוכח בהתוועדות ולא יתוסף אצלו בענייני העבודה, ובמילא, בהכרח לומר שלא היה בהתוועדות, כי אם, באופן של דמיון בעלמא!...

7

..מה שאומרים העולם: "הלומדים לערנן יא והחסידים לערנין ניט" (תרגום חפשי: "הלומדים כן לומדים והחסידים אינם לומדים")

שהאמת שהלומדים - כל מה שלומדים הם גדולים בעיניהם, והחסידים - כל מה שלומדים יותר הם יותר קטנים בעצמם...
דגל מחנה אפרים על פרשת ויקרא דיבור המתחיל "עוד ירמוז אזערא" בשם ר' יעקב יוסף מפולנאה.

8

אם ים סוף היה 'משקה', לא היה צריך נס לפתוח אותו, כי אז החסידים היו שותים אותו...

אדמו"ר הרש"ב, שיחת י"ט כסלו תרע"ג

9

אהבה היא רוח החיים בעבודת החסידות, חוט המקשר חסידים אחד עם השני, וחוט המקשר רבי עם חסידים וחסידים עם הרבי. זהו הן בדרך אור ישר והן בדרך אור חוזר [=באופן של חסיד לרבי ורבי לחסיד], ללא שום מחיצות, והוא למעלה מהגבלות של מקום וזמן...

10

אצל הבעל שם טוב ראו במוחש (בכל הזמנים או בזמנים מסויימים על כל פנים) שחוטי הציצית התנענעו מעצמם כדבר חי, כלומר, שאצל הבעל שם טוב התבטא הענין ד"וחי בהם" - שעל ידי עשיית המצווה ממשכים חיות במצווה - בפועל ובגלוי, בגשמיות העולם בהתאם לכללות הנהגתו של הבעל שם טוב - "אַ בעל־שם־סקע הנהגה" - שגם במציאות העולם שהוא מלשון "העלם והסתר" חודרת אופן ההנהגה חודרת ההנהגה של למעלה מגדרי העולם

11

וידוע הסיפור מאדמו"ר הזקן אודות 'ביכל' חסידות (מאמר חסידות בכתב ידו של הרבי) שהיה כתוב עליו בכתב ידו של אדמו"ר הזקן (שהקורא בו ב)חרם בזה ובבא, ולאחר שנשרף, ביקש אדמו"ר הזקן (לדעת) אם מישהו עיין בו, ועל שאלת אדמו"ר האמצעי "הרי כתבת (על הקורא בו שיהיה ב)חרם בזה ובבא?" ענה לו אדמו"ר הזקן "איפה המסירות נפש על החסידות?!"

הרבי מליובאוויטש, לקוטי שיחות חלק י"ח עמוד 320 הערה 26 (תוכן הסוגריים אינו במקור)

12

והנה חסידים הינם שלוחי הרבי - של אדמו"ר הזקן, וכשפועלים - מקושרים, ואזי הוא מקושר בכל: הולך חסיד, אוכל חסיד, ישן חסיד...

13

האהבה הגדולה ביותר בלשון בני אדם היא אהבת אדם לבניו, ובאמת -

גם אהבה זו היא כלא חשיבי ביחס לאהבה שאוהב רבי את החסיד...
הרבי הריי"צ, לקוטי דיבורים בתרגום ללשון הקודש, חלק א' עמוד 62

14

ה'עולם' חושב שקבלת פדיון נפש הוא דבר קשה, ומסור לרבי בלבד. האמת היא שכל יהודי יכול לעשות זאת, על ידי אמירת שבח על הזולת.

אלא שזה צריך להיות מתוך אמת...
אדמו"ר מהר"ש. מובא על ידי אדמו"ר הריי"צ בספר השיחות תש"ד עמוד 5

15

מורנו הבעל שם טוב הראה איך צריכים לעבוד את ה' יתברך,

ומורנו ורבינו הגדול הראה איך אפשר לעבוד את ה' יתברך...
אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ב', עמוד שסה

16

תוכן החסידות הוא שעל המוח לתת ללב להבין מה עליו לרצות, ועל הלב להביא בחיים את מה שהמוח מבין

17

שיטת מורנו הבעל שם טוב מחייבת שגם גאון וצדיק צריך לעסוק בעבודת התשובה

18

ידוע שלרבנו הגדול הייתה מחלה בחטמו, מזמן לזמן היו נושרות מחטמו חתיכות בשר, ואמרו הרופאים שהדבר נובע מתשוקה חזקה ועמוקה לדבר מסוים, והוא עניין "נכספה וגם כלתה נפשי"

יוסף יצחק שניאורסון, לקוטי דבורים חלק א' בתרגום ללשון הקודש, עמוד 62 http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=39163&st=&pgnum=68

19

אילו היה לי כל הון שבעולם והיו יכולים לרכוש זאת בכל הון שבעולם, הייתי נותן כל הון שבעולם שהאברכים בכל מקום שרק יהיו – ידברו שם דא"ח

20

עדיף לאכול בשביל להתפלל, מאשר להתפלל בשביל לאכול...

21

את הכל יוכלו ליקח מאתי. אך לא יוצרי מלבבי

רבי אהרן מקרלין (השני). בית אהרן, מילין דרבנן בסוף הספר

22

מיט איין שטיקעלע פרישקייט קאן מען אלץ אריבער (=עם קצת 'חיות' אפשר לעבור את הכל)

רבי אהרן מקרלין (השני). בית אהרן, מילין דרבנן בסוף הספר

23

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/23

24

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/24

25

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/25

26

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/26

27

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/27

28

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/28

29

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/29

30

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/30

31

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/31

32

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/32

33

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/33

34

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר34

35

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/35

36

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/36

37

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/37

38

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/38

39

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/39

40

פורטל:תנועת החסידות/ציטוט נבחר/40