סובארו אימפרזה
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | סובארו |
שנות ייצור | 1993-היום |
הרכבה | יפן |
מודל קודם |
סובארו ליאונה סובארו לויאל |
סיווג | משפחתית |
מרכב |
סדאן 4 דלתות האצ'בק 5 דלתות |
פלטפורמה |
FF (מנוע קדמי, הנעה קדמית) F4 (מנוע קדמי, הנעה כפולה) |
מפרט טכני | |
מנוע |
1500 סמ"ק, 105 כוח סוס (2007-2013) 1600 סמ"ק, 114 כוח סוס (2013-הווה) 2000 סמ"ק, 150 כוח סוס |
הילוכים |
ידנית 5 הילוכים אוטומטית רציפה 0/6 הילוכים ידנית 6 הילוכים |
סובארו אימפרזה (Subaru Impreza) היא מכונית משפחתית מתוצרת סובארו היפנית. סובארו היא חברת בת של התאגיד הרב-לאומי היפני ""פוג'י תעשיות כבדות בע״מ"" (באנגלית: "Fuji Heavy Industries", ביפנית: 富士重工業株式会社).
היסטוריה
המכונית מיוצרת משנת 1993 ועד היום. האימפרזה היא מחליפתה של סובארו ליאונה, שזכתה להצלחה רבה בישראל בשנות ה-80 של המאה ה-20. בראשית שיווקה בישראל אף כונתה האימפרזה "גרנד ליאונה" במטרה להיבנות על המוניטין של קודמתה, אך היא סבלה מהיקף מכירות נמוך בגלל מחירה הגבוה והמנוע החלש יחסית שלה[1].
האימפרזה שווקה בישראל בתחילה רק עם מנוע 1600 סמ"ק, הנעה קדמית ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית[1]. את מירב פרסומה בעולם קנתה המכונית בשל הגרסאות החזקות והספורטיביות שלה, GT, STi ו-WRX, אשר מצטיינות במבנה דומה למכוניות הראלי של סובארו שזכו במרוצי ראלי רבים והן בעלות הנעה כפולה (בדגמים מאוחרים כולל מערכת DCCD - דיפרנציאל מרכזי הנשלט על ידי נהג), מנוע מוגדש טורבו ומבנה מחוזק[2]. האימפרזות הספורטיביות זכו בעולם להצלחה רבה בשל התמורה הרבה למחירן ואילו בישראל מוצבה המכונית כמכונית משפחתית. בשנת 2005 החלה שיווקה של גרסת עם מנוע 2 ליטר[3].
בסוף 2003 השיקה חברת סאאב השוודית את ה-9-2X, רכב שהיה מבוסס על סובארו אימפרזה ושווק בארצות הברית בלבד עד שנת 2006[4].
עד שנת 2007 מבנה האימפרזה הבסיסי לא השתנה כמעט במהלך ייצורה פרט למתיחות פנים קוסמטיות והצעתה עם מנועי 2000 ו-1500 סמ"ק חדישים יותר. באותה שנה הוצג דגם חדש לחלוטין של האימפרזה שכלל לראשונה גרסת האצ'בק[5]. בשנתו הראשונה הוצע הדגם באירופה בגרסת ההצ'בק בלבד. גם גרסת ה-STi הוצעה בתצורת האצ'בק בלבד בכל בעולם[6]. בשנת 2010 הוצגה שוב גרסת סדאן של ה-STi[7].
בישראל כונו הגרסאות הבסיסיות של האימפרזה מ-2007 עד 2013 בשם B3. בשנת 2010 החל גם שיווקה של גרסת סטיישן של ה-B3 בישראל[8].
בשנת 2012 הוצג דור רביעי לאימפרזה, ובשנת 2013 החלו שיווקו בישראל[9].
בשנת 2017 הוצג הדור החמישי של האימפרזה, עם עיצוב חדש לחלוטין, שהוכתרה כ"מכונית השנה" ביפן[10][11].
ביוני 2021 הוצגה גרסה חדשה של דגם הספורט WRX[12].
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: סובארו אימפרזה |
- יואב קווה, אימפרזה STI המחודשת היא שיפור משמעותי לעומת הגרסה הקודמת, אך הקרב עם הפרחה האדומה, מיצובישי Evo8, עדיין לא הוכרע, באתר TheMarker, 5 בנובמבר 2004
- דובי בן גדליהו, נחשפה: סובארו אימפרזה החדשה - מרווחת ומצוידת יותר, באתר גלובס, 21 באפריל 2011
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 שרון שדה, הוזלה במחירי הגרנד־ליאונה של סובארו בגלל היקף מכירות נמוך, חדשות, 29 באוקטובר 1993
- ^ דובי בן גדליהו, מבחן דרכים: אימפרזה STI, באתר גלובס, 9 באפריל 2008
- ^ קובי ליאני, אימפרזה 2.0 ליטר: האם 160 סוסים והופעה משופרת יקסמו לעם הנבחר?, באתר TheMarker, 7 בדצמבר 2005
- ^ אסף בר-שי, סאאב חושפת את ה-9-2X המבוססת על סובארו אימפרזה סטיישן, באתר TheMarker, 10 בדצמבר 2003
- ^ יואב קווה, סובארו אימפרזה מאותתת למתחרות, באתר TheMarker, 17 בנובמבר 2006
- ^ יואב קווה, סובארו אימפרזה STi החדשה: כשהמנוע מתחיל לדבר, באתר TheMarker, 17 בפברואר 2008
- ^ דניאל שמיל, יפנאוטו תשווק את סובארו אימפרזה STI המחודשת, באתר TheMarker, 13 ביולי 2010
- ^ דובי בן גדליהו, סובארו אימפרזה מציגה את גירסת הסטיישן החדשה, באתר גלובס, 4 במרץ 2010
- ^ דניאל שמיל, סובארו החלה לשווק את האימפרזה - וכבר מורידה את המחיר, באתר TheMarker, 22 ביולי 2013
דובי בן גדליהו, מיני מבחן: סובארו אימפרזה STI - מעל לחוק, באתר גלובס, 29 בנובמבר 2014 - ^ משפחתית חדשה בארץ: ספינת הדגל של סובארו נחתה בישראל, באתר גלובס, 13 במרץ 2017
- ^ ניר בן זקן, סובארו אימפרזה במבחן ראשון - שיפור מיתולוגי, באתר ynet, 19 במרץ 2017
- ^ ניר בן זקן, חשיפה חלקית: זו סובארו WRX הבאה, באתר ynet, 1 ביולי 2021
סובארו | |||||
---|---|---|---|---|---|
מכוניות |
| ||||
קבוצת טויוטה: טויוטה • לקסוס • דייהטסו • הינו מוטורס • סאיון • סובארו (שותפות חלקית) |
סובארו, לוח זמנים, 1990 — היום | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | שנות ה-90 | שנות ה-2000 | ||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
Kei car | R1 | |||||||||||||||||||
Pleo | ||||||||||||||||||||
R2 | ||||||||||||||||||||
Stella | ||||||||||||||||||||
רכב סופרמיני | Rex | Vivio | ||||||||||||||||||
ג'אסטי | ||||||||||||||||||||
רכב משפחתי | לויאל | |||||||||||||||||||
אימפרזה GC/GF | אימפרזה GDA/GDB/GGA | אימפרזה | ||||||||||||||||||
רכב סאלון / מנהלים | Legacy BC/BF | Legacy BD/BG | Legacy BE/BH | Legacy BL/BP | ||||||||||||||||
רכב ספורט | XT | SVX | ||||||||||||||||||
רכב מיניוואן | Sambar | |||||||||||||||||||
Traviq | ||||||||||||||||||||
רכב שטח | Forester SF | Forester SG | ||||||||||||||||||
Outback BG | Outback BH | Outback BP | ||||||||||||||||||
B9 טרייבקה | ||||||||||||||||||||
Baja BH | ||||||||||||||||||||
הרכבים הנוכחים | ||||||||||||||||||||
B9 טרייבקה | פורסטר | אימפרזה | לגאסי | אווטבק | פלאו | R1 | R2 | סאמבאר | טראנסקר | ||||||||||||||||||||
רכבים היסטוריים | ||||||||||||||||||||
360 | 1000 | Alcyone XT | Alcyone SVX | באז'ה | BRAT | FF-1 G | FF-1 סטאר | ג'אסטי | ליברו | ליאונה | R-2 | Rex | טראוויק | ויויו |
סובארו אימפרזה32277533Q391342