המכלול:רשימת מועמדים למחיקה/:הרב יוסף ירוחם פישל הגר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

Skip to top
Skip to bottom

<:הרב יוסף ירוחם פישל הגר

  • תאריך תחילת ההצבעה: 13:00, 28 באפריל 2022 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 12:59, 5 במאי 2022 (IDT)

דיון

דיונים קודמים על הערך

דיון נוכחי

לא עומד בקריטריונים כאדמו"ר, והמכון לא מספיק בכדי להקנות חשיבות לעומד בראשו. בעלי זכות הצבעה מוזמנים להצביע. מיכי ~ שיחה • 13:00 כ"ז בניסן, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

שימו לב שמידע מוטעה שלדעת רבים גם הינו משמיץ, היה כתוב עד עכשיו בערך, ונמחק כעת. טישיו (שיחה) 15:30, 28 באפריל 2022 (IDT)
כמו שפירטתי סביב ערך זה, יש לו פרסום רב בציבור החסידי בעקבות הספרים הנדירים שהוציא, קחו למשל את הספר על היהודי הקדוש, עד אז לא היה ספר מסודר מדברי תורתו של מייסד החסידות הפולנית... וגם אם שמעו עדיין לא הגיע לבני ברק וקרית ספר הליטאיים, זה לא אומר שאין לו פרסום... (עיין כאבו של 'סענדער' בהצבעה זו, ועוד חזון למעוד לדון בנקודה כאובה זו, ש'יד הליטאים על העליונה' במכלול) --תפארת אבות (שיחה) 15:33, 28 באפריל 2022 (IDT)
אל תהיו כאלה נחיתיים. הם חשבו והצביעו כי כך נראה להם מבחינה אנציקלופדית. כרם (שיחה) 18:38, 28 באפריל 2022 (IDT)
אני מציע לכל מי שסבור שהאפליה חוגגת, לעיין בקטגוריה:ראשי מכוני מחקר תורניים ולנסות למצוא את הערכים ה"רבים" שיש על ראשי מכונים ליטאים שהוציאו 12 ספרים. שמש מרפא (שיחה) 19:44, 28 באפריל 2022 (IDT)
רק אציין כתגובה להשמצות הפרועות על שיקולים לא אנציקלופדיים בהצבעה. ש-3 מתוך התומכים בחשיבות אנציקלופדית בגלל כתבת שער במרוה לצמא ועמידה בראש מכון שהוציא לאור 12 ספרי חסידות, ולא מצאו שום סיבה לתמוך במחיקה מלבד "הטייה ליטאית", תמכו במחיקת הערך על הרב יצחק שאול קניבסקי, אחד מהם אף התבטא "אין שום חשיבות אנציקלופדית". כנראה שערבוב שיקולים שלא ממן העניין היא עניין מוכר. מקוהשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ב 22:28 (IDT)
בינתיים זה הצטמק ל-10 ספרים, חלקם קונטרסים, וחלקם ספרים שלא יצאו כלל על ידי מכון מעיין החסידות (קונטרס? "מחצבת" לא נמצא באוצר החכמה ולא מופיע בקטלוג הספריה הלאומית). ספרי קודש (שיחה) 23:06, 28 באפריל 2022 (IDT)
זה הבעיה שלך (ואחרים) שמדברים מחוסר התמצאות... 'מחצבת' הוא ספר בן שלוש מאות עמודים, (יש לי אותו בבית, אתה מוזמן לבקר אצלי לכוס קפה ולבחון את הספר) --תפארת אבות (שיחה) 02:08, 29 באפריל 2022 (IDT)
לכל מי שמחפש את הסיבות המסתתרות מאחורי ההצבעות ורוצה לְסַוֵג וּלְקַטְלֵג את המצביעים בקשר להצבעותיהם - יואיל נא לעיין בדף זה ולהזין שם שמותיהם של המצביעים אחת לאחת. אולי החומר המבוקש יימצא שם... ודוק.קריצה ניטראלי • כ"ח בניסן ה'תשפ"ב 23:22 (IDT)
כתבתי הסבר אפשרי למטה... ודו"ק. שמש מרפא (שיחה) 15:35, 1 במאי 2022 (IDT)
אם הבנתי דבריך, תלית את הדבר ספציפית בעבודת הניטור, בשונה ממני שתליתי את הדבר בהיכרות והבנה אנציקלופדית. אולי? ניטראלי • א' באייר ה'תשפ"ב 22:50 (IDT)
כוונתי, שמי שיתנסה בניטור יחוש על בשרו כמה חשוב לשמור על רמה גבוהה אנציקלופדית. אבל אה"נ, תרוויהו איתנהו. שמש מרפא (שיחה) 23:14, 1 במאי 2022 (IDT)

- הועבר מגוף ההצבעה

כמובן שלהשאיר, מצטרף לדברי סענדער, לא יאומן ההפליות שהולך פה, הרי אם בעל המכון היה רב ליטאי, ההצבעה הזאת לא היתה מתקיימת. כפוף לכללים (שיחה) 18:05, 28 באפריל 2022 (IDT)

אכן, מדהים שמישהו מעז לפתוח הצבעת מחיקה על ראש מכון שהוציא עשרה ספרים. ברור כשמש כי יש כאן רק אפליה שלא תאומן. שמש מרפא (שיחה) 23:18, 28 באפריל 2022 (IDT)

- סוף העברה
לכל המתלבטים ואומרים שהוציא רק 10 ספרים וכדו', הואילו נא להסתכל בקישור זה ותמצאו לא כ-10 ולא כ-12 תוצאות, אלא 26 תוצאות, חלקם הוציא וחלקם הוסיף וחלקם ההדיר. וזאת מלבד שהיה ראש חבורות הבחורים בויז'ניץ, והוא מהווה מעמד מאד חשוב בויז'ניץ. כפוף לכללים (שיחה) 13:34, 29 באפריל 2022 (IDT)

1) להזכיר בערך כתוב לאמר: "הקים את מכון מעיין החסידות לההדרת ספרי החסידות, במסגרתו הוציא לאור את הספרים". 2) אחרי שנרשמו ספרים בערך תחת הוצאת המכון שאינם כן, ואחרי שנכתב שרבי משה אדלר היה "מלעלוב" או "רב בית מדרש לעלוב", היה מן היושר להתנצל. ספרי קודש (שיחה) 14:35, 29 באפריל 2022 (IDT)
יקיריי, כתבתי כבר בדף שיחתי. לא התכוונתי לעורר כאן דובים משנתם. התכוונתי רק להצביע על ההיכרות שגורמת לחסידים לתמוך בערך ועל אי ההיכרות שגורמת לאחרים להתנגד לו. אם חסידים היו מתנגדים לערך, התנגדותם היתה שווה יותר. וכן אם ליטאים היו תומכים בערך, תמיכתם שווה יותר. כרגע ההצבעה היא בין אלו שמכירים אותו, וסוברים שהוא מספיק מפורסם וחשוב (אגב, יש שמתלבטים), לבין אלו שאינם יודעים מי האיש. אלו מסתכלים בנתונים היבשים שכתובים בערך ולא מוצאים בו משהו יוצא דופן. סענדער  •  שיחה 16:18, 29 באפריל 2022 (IDT)
תודה לסענדער על ההבהרה החשובה. חשוב להדגיש שאין כאן "חסידים" או "ליטאים" אלא מכלולאים.
ההצבעה הזו צריכה מעוררת תהיה. הרי אין בקטגוריה:ראשי מכוני מחקר תורניים או בקטגוריה:מו"לים ישראלים ראשי מכונים שהוציאו או ההדירו 10 או 12 ואפילו 26 ספרים (אגב, יש לחפש עם מרכאות וכפי הקישור שמופיע בערך. יש בקישור הנ"ל ספרים רבים שאין להם קשר לנשוא הערך). כי בוויקיפדיה מבינים שאין מקום לכתוב ערך על בעל הוצאת ספרים קטנה יחסית אלא על מי שמוציא עשרות ומאות כותרים בשנה. אז למה במכלול כן יוצרים ערכים כאלה, ויתרה מזאת, למה מכלולאים חשובים תומכים בהשארתו? התשובה היא ש{{”שהמכלול הפך להיות אתר "היימיש", שבו הוא יכול ליצור ערך על סביביו וקרוביו, על רב בית הכנסת ועל הר"מ בישיבה הקטנה, על אדמו"ר ללא חסידים ועל ראש ישיבה ללא בחורים. אז זהו, שלא. הגיע הזמן להפסיק את המצב ההזוי הזה. כאן אנציקלופדיה.”

אני פונה כאן בקריאה אישית לכל אחד מבעלי זכות ההצבעה שתומכים בהשארת הערך. ייתכן שאתם בדעה של "לא אוכל ולא שותה", אך דעו לכם שזאת שגיאה אמפירית: כל ערך כזה אוכל ושותה הררי משאבים ממערך הניטור, ובא בבירור על חשבונם של ערכים אחרים. אני אומר זאת כמי שהשקיע שעות רבות ויקרות בניטור בחדשיים האחרונים. אין לכם מושג כמה ערכים חסרי חשיבות מזיקים למכלול. הם משולים לעשבים שוטים, שגוזלים את כוחה של האדמה מהצמחים הטובים והראויים, אלפי הערכים היקרים והיפים שלנו, שעוסקים בנושאים היסטוריים, יהודיים ותורניים ורובם מקיפים ואיכותיים ללא השוואה למקבילם בוויקיפדיה, למשל. אין לי שום ספק שאם רמת החשיבות במכלול הייתה עולה ולו במעט במכלול, הייתי מתפנה לכתיבת עוד ערכים רבים, וכן לטיפול בטיוטת (דוגמה קטנה מעכשיו: טיוטה:רבי משה הכהן מלוניל שכתב מאיר ושוכבת כבר כמה שבועות).
אז שכל אחד יעשה את החשבון שלו מה עדיף בעיניו: ערכים חשובים על מי שמתורתם אנו שותים, או ערכי אישים בעל חשיבות אפסית.
הכו"ח בצער, שמש מרפא (שיחה) 14:50, 1 במאי 2022 (IDT)

תוספת: חשוב לי לציין שדברי הם בעיקר כלליים ואינם נוגעים ישירות דווקא לערך כזהאו אחר, אלא לאווירה הליברלית ששוררת כאן של "מה אכפת לך? על חשבונך?" אז כן, זה על חשבוני. שמש מרפא (שיחה) 17:10, 1 במאי 2022 (IDT)
דווקא בגלל הוויכוחים הסוערים על השתייכותו וכו' עיין בגרסאות הקודמות כדאי לא לייחד ערך נפרד על האישיות החשובה, אלא על המכון, ולחילופין להוסיף פסקאות בערכים על החוזה והיהודי הקדוש זי"ע.דף גמרא (שיחה) 16:45, 1 במאי 2022 (IDT)
להבהרה, אני מניח שביטויו של שמש, "ערכי אישים בעל חשיבות אפסית" - הכוונה רק בהקשר של חשיבותם לגבי ערכים במכלול, ולא לגבי חשיבות האישים עצמם (ובהחלט הוא מעריך ומוקיר ומעריץ ומכבד ומבין את גודל יקר תפארת חשיבותם שאין לשער ואין לתאר ולמדד וכו' גויל אלו רקיעי, דיו אלו ימי, דיירי ארעא ספרי וכו'). ניטראלי • א' באייר ה'תשפ"ב 22:50 (IDT)
כמובן וכמובן. בכלל אני חושב שצריך להחליף את המונח "חשיבות" במונח אחר. באנגלית יש מונח הרבה יותר קולע, אני חושב שהתרגום המילולי זה "בולטות", ובכל מקרה מדובר על חשיבות אנציקלופדית. באופן כללי אנציקלופדיה מייצגת את עולם השקר. שמש מרפא (שיחה) 23:12, 1 במאי 2022 (IDT)

אין לי זכות הצבעה, ולא שמעתי את שמעו של נשוא הערך עד להצבעת המחיקה; אך לאחר שנחשפתי אליו, נדמה לי שחשיבותו איננה מצד אדמו"רותו (עכ"פ בלבד) ועמידתו בראש מכון קטן, אך הוא בהחלט זכאי לערך בשל עריכת וההדרת מספר ספרי חסידות חשובים, כמו גם חיבור הספר הקטן "אבן ישראל" והספר "מחצבת" (שהגם שלא ראיתיו, על פי עדותו של תפארת אבות הוא ספר בן שלוש מאות עמודים, ועוסק באישים חשובים מגדולי החסידות) וכתיבת מאמרים בקבצים התורניים-מחקריים החשובים "צפונות" ו"היכל הבעש"ט". נדמה לי שהבעיה היא שלא הודגש בפתיח שהוא מחבר ומהדיר, אלא רק נשיא מכון הוצאה לאור לא מוכרת. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 00:39, 2 במאי 2022 (IDT)

עם כל הכבוד, אנו חיים בעולם עם 120,000 ספרים באוצר החכמה. מה מיוחד בספרים הללו שמזכים את מחברם בערך? גם כתיבת 2 מאמרים זה טיעון חלש מאד. שמש מרפא (שיחה) 02:42, 2 במאי 2022 (IDT)
דברי תורתם של גדולי החסידות מפוזרים בספרים רבים, וליקוטם – כשהיא נעשית על ידי אדם מקצועי – הוא מלאכה חשובה בהחלט. כתיבת מאמרים בקבצים איכותיים (יותר מ-2; באוצה"ח מצאתי 5 מאמרים) מורה על איכות עבודתו של הכותב, ובמילא – על חשיבותה. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 03:21, 2 במאי 2022 (IDT)
עשרות ספרי ליקוט, רבים מהם מקצועיים, יוצאים לאור מדי חודש בחנויות הספרים. בכל זאת אנו לא כותבים ערכים אלא על הבולטים ביותר, ברף העליון, בשל ריבויים האדיר. האם אתה תומך בחשיבות של כל מי שכתב מאמרים בישורון, צפונות, בית אהרן וישראל, המעיין, מוריה, או חצי גיבורים, וכל השאר ששכחתי? שמש מרפא (שיחה) 03:35, 2 במאי 2022 (IDT)
מי שכתב 2 ספרי ליקוט (אחד מהם שני כרכים) מקצועיים וההדיר בתוספת מרובה ובמקצועיות 4 ספרי ליקוט (בערך חסר הספר "אבן השתיה החדש") וכן כתב 2 ספרי תולדות, כל אלו ספרים בעלי חשיבות בתחום בעל חשיבות – זכאי לדעתי לערך. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 03:45, 2 במאי 2022 (IDT)
לכל המכלולאים הותיקים ידועה דעתי ומשנתי בנושאים הנידונים כאן, אני רואה בצער איך נוספים עוד ועוד ערכים עם חשיבות אפסית על כל מי שאביו היה אדמו"ר, ועל כל רב בית כנסת שבמקרה קשור להפלג הירושלמי. והצער אינו על זה שכותבים ערך על אנשים שלא מענינים אף אחד, אלא כמו שכתב שמש מרפא הצניחה החופשית ברף החשיבות לערכי אישים גוררת בעקבותיה צניחה חופשית ברף המקצועיות של המכלולאים, ואם כשאני הגעתי למכלול היה ברור שמכלולאי חדש צריך לקבל עצות והדרכה מהוותיקים וכך נשמר הרף המקצועי, הרי שכיום כל מה שמכלולאי צריך לעשות זה לחכות את החודש הנדרש בשביל לקבל זכות הצבעה וכבר הוא מרגיש פה בעל הבית ונוצר כאן קשר של רדידות בין מספר מכלולאים בשיטת שמור לי ואשמור לך וכל אחד מצביע למען ערכי הספאם של חבירו, ומתגייס למען חביריו בדיוני החשיבות (זאת בתקוה שאכן מאחורי כל שם יש איש אחר...). כמובן שאותם מכלולאים שמטרתם אינה לשפר את כלל הערכים אלא רק להאריך את רשימת הערכים שיצרו בדף המשתמש שלהם - מוכנים לעשות טובה ולהשביח את הערכים על קרובי המשפחה שלהם ורב בית הכנסת שלהם בהוספת פרטים לא אנציקלופדיים וכמובן ניהול מלחמות עריכה בערכים שאינם בתחום העניין שלהם רק כדי "לדפוק" את המכלולאי שפתח להם דיון חשיבות בערך שהם יצרו.
לדעתי הגיע הזמן לעשות רפורמה מקיפה שתסדיר את כלל הנושאים שקשורים לאיכות התוכן, ואני מוכן לשקול להתפשר ולהוריד מאד את רף החשיבות ולקבוע קרטריונים שקרובים לגישת לא אוכל לא שותה אם בתמורה לכך יקבע שאין יותר חריגות מהקריטריונים, וכן יוסדר שאין יותר לכתוב מידע ללא מקור גם אם זה נאמר מפורש ע"י המשב"ק של הבן דוד של הסבא. מרדכי עציון (שיחה) 11:32, 2 במאי 2022 (IDT)
לכל הנואמים בלהט כנגד ההתדרדרות של הערכים (חוץ מ'שמש מרפא' שמחמיר תמיד ללא קשר למגזר...), היכן הייתם אך לפני שבוע כאשר הצבעתם בהתלהבות על הרב יצחק שאול קניבסקי אשר כל פרסומו הוא רק בשל עמידתו בראש מכון להוצאת ספרים, והיותו 'בן של'.... (אני גם יודע מה התשובה (רמז! המילה האחרונה בסוגריים הקודמות), אבל אני לא אוהב להשתמש בה...)
ולגופו של ענין! רק מי שמעריך באמת את תורת החסידות, מבין מה פירושה של הוצאה לאור לראשונה של ספרי חסידות! ואף ההדרת ספר ששכן עד אז בארכיונים באותיות צפופות ובלתי קרואות - גם זה פעולה אדירה לטובת כל העולם החסידי, ומשום כך הוא זוכה לפרסום רב בעולם הספר החסידי, בתור יהודי שכבר מתעסק כארבעים שנה בתחום זה --תפארת אבות (שיחה) 15:30, 2 במאי 2022 (IDT)
אני מסכים עם תפארת אבות, אך בתיקון קל: רק מי שמכיר את נושא תורת החסידות (אני מאמין שכולם מעריכים), מבין את החשיבות בליקוט מלא של תורת צדיקיה. ושוב: לא מדובר באדמו"רותו או בהנהגתו, כי אם בחיבור, עריכת וההדרת ספרים חשובים בתורת החסידות ותולדות צדיקיה. חבל שיש כאלו שמביעים עמדה בנושא שהם לא מכירים. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 18:20, 2 במאי 2022 (IDT)
מרדכי עציון היטבת לתאר את המצב והדאגה לעתיד המכלול. ספרי קודש (שיחה) 19:19, 2 במאי 2022 (IDT)
להכניס את הרב יצחק שאול קנייבסקי היה לדעתי טעות כבר כתבתי את זה שם, אבל להפוך טעות (לדעתי!) למדיניות זה שיגעון.אפרון (שיחה) 20:05, 2 במאי 2022 (IDT)
בהתייחס לטענות על חשיבות ההדרת והוצאת ספרי גדולי החסידות. רק להזכיר, חשיבות אנציקלופדית אינה חופפת כלל לחשיבות אמיתית. מיכי ~ שיחה • 13:50 ב' באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
ברור. אך פעמים רבות חשיבות אנציקלופדית (או, בלשון ה"ר שמש מרפא: בולטות) נובעת מחשיבות מעשיו. ואיש לא מדבר על חשיבות אמיתית, שה' יראה ללבב. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 18:31, 3 במאי 2022 (IDT)

- הועבר מגוף ההצבעה

"מוציא לאור 'לראשונה' של ספרים מראשוני החסידות". לא נכון. במרוה לצמא כתבו על הרבה אנשים שלא יעברו חשיבות לכל הדיעות. אחרי בדיקה קצרה ראיתי שהמידע על המכון לא נכון בלשון המעטה! (ראה עריכותיי בערך) ספרי קודש (שיחה) 14:58, 28 באפריל 2022 (IDT)
בהחלט יש ספרים של ראשוני החסידות שהוא הו"ל לראשונה: "משנת הרמ"ל" ו"תורת היהודי הקדוש השלם". בברכה, אור לבדר"ח אייר, איש הישראלי (שיחה) 02:20, 2 במאי 2022 (IDT)

- סוף העברה

תיקון טעות: "משנת הרמ"ל" הוא לא ספר חדש, אלא מספר ספרים של רמ"ל מסאסוב באותיות מאירות עיניים. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 01:32, 3 במאי 2022 (IDT)
לעומת זאת, אם הבנתי נכונה, קונטרס "זכרון בספר" של החוזה מלובלין, נדפס לראשונה בעריכתו של הרב הגר. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 18:34, 3 במאי 2022 (IDT)

איחוד

מן הראוי להעיר, שאף אם יוחלט למחוק את הערך, חלק מהפרטים המופיעים בו – ניתן להוסיף בערך חסידות סאווראן. כמו כן, יש להפוך את הערך לדף הפניה לחסידות סאווראן, ולא למחקו. בברכה, איש הישראלי (שיחה) 19:49, 3 במאי 2022 (IDT)

אני סובר שבמקרה כזה יש לפתוח ערך על 'מכון מעיין החסידות', שעל זה הסכימו רוב המכלולאים --תפארת אבות (שיחה) 23:53, 3 במאי 2022 (IDT)

הצבעה

על פי מדיניות המחיקה רק משתמשים בעלי ותק של 30 ימים ו-100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

למחוק

  1. מיכי ~ שיחה • 13:00 כ"ז בניסן, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
  2. ספק אם למכון יש חשיבות ודאי לא לעומד בראשו. מקוהשיחה • כ"ז בניסן ה'תשפ"ב 13:09 (IDT)
  3. מכון שפרסם 12 ספרים הוא מכון לא גדול, בוודאי שלא בכדי לתת חשיבות לעומד בראשו. שמש מרפא (שיחה) 13:13, 28 באפריל 2022 (IDT)
  4. שמעון לוי (שיחה) 14:39, 28 באפריל 2022 (IDT)
  5. "מוציא לאור 'לראשונה' של ספרים מראשוני החסידות". לא נכון. במרוה לצמא כתבו על הרבה אנשים שלא יעברו חשיבות לכל הדיעות. אחרי בדיקה קצרה ראיתי שהמידע על המכון לא נכון בלשון המעטה! (ראה עריכותיי בערך) ספרי קודש (שיחה) 14:58, 28 באפריל 2022 (IDT)
  6. אפרון (שיחה) 14:56, 28 באפריל 2022 (IDT)
  7. מוטל'ה (שיחה) 01:44, 29 באפריל 2022 (IDT)
  8. שרגא > שיחה > כ"ח בניסן ה'תשפ"ב > 14:20, 29 באפריל 2022 (IDT)
  9. מאיר > שיחה > • ל' בניסן ה'תשפ"ב • 16:40, 1 במאי 2022 (IDT)
  10. הכל לטובה 😊 שיחה א' באייר ה'תשפ"ב • 08:34, 2 במאי 2022 (IDT)
  11. מטעמים (שיחה) 10:43, 2 במאי 2022 (IDT)
  12. מרדכי עציון (שיחה) 11:35, 2 במאי 2022 (IDT)
  13. לא מוצא חשיבות. ספרא - שיחה 17:32, 4 במאי 2022 (IDT)

להשאיר

  1. הוא מוכר ומפורסם בציבור החסידי, בתור מוציא לאור 'לראשונה' של ספרים מראשוני החסידות --תפארת אבות (שיחה) 13:08, 28 באפריל 2022 (IDT)
  2. סוג של דוגמה מצויינת של מכלול מעמדו בויז'ניץ, תפקידו יחד עם המכון והספרים שהוציא, שגורם לקורא החסידי להתעניין בו. אם מרווה לצמא חושבים שעשרות אלפי קוראיהם מתעניינים בו ובתמונתו בדף השער ודבריו בתור תלמיד של הרבי מויז'ניץ, סביר שגם בהמכלול הציבור הזה קיים. טישיו (שיחה) 13:30, 28 באפריל 2022 (IDT)
  3. בא לתקן (שיחה) 13:48, 28 באפריל 2022 (IDT)
  4. בעד, בינתיים כל אלו שהצביעו למחוק הם ליטאים, למעט אחד, וכל אלו שהצביעו להשאיר הם חסידים. סענדער  •  שיחה 14:47, 28 באפריל 2022 (IDT)
  5. כפוף לכללים (שיחה) 18:05, 28 באפריל 2022 (IDT)
  6. בעד מוטל (שיחה) 19:58, 28 באפריל 2022 (IDT)
  7. איכא מאן דאמר (שיחה) 23:25, 28 באפריל 2022 (IDT)
  8. א רוזן (שיחה) 11:40, 29 באפריל 2022 (IDT)
  9. 🫵רוצים לעזור בפורטל הציבור החרדי? • עפר ואפר (שיחה) • כ"ח בניסן ה'תשפ"ב • 15:12, 29 באפריל 2022 (IDT)
  10. דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ב 17:15 (IDT)

דעתם של עורכים שאינם בעלי זכות הצבעה

למחוק

  1. אין חשיבות כלל --חידוד (שיחה) 15:05, 29 באפריל 2022 (IDT)

להשאיר

  1. --ירוחם פישל יהושע (שיחה) 00:19, 1 במאי 2022 (IDT)
  2. --מרדכי (שיחה) 21:22, 1 במאי 2022 (IDT)
  3. קודם תמחקו את פרופוסורים למינהם --דוב פרח (שיחה) 21:46, 1 במאי 2022 (IDT)
  4. כפי שהרחבתי בדיון, אור לבדר"ח אייר ה'תשפ"ב (ט"ז למב"י), איש הישראלי (שיחה) 02:10, 2 במאי 2022 (IDT)

תוצאות ההצבעה

ברוב של 13 בז"ה מול 10 (56.5% מול 43.5%) הוחלט למחוק את הערך. תודה לכל המשתתפים. מקוהשיחה • ד' באייר ה'תשפ"ב 14:38 (IDT)