אנדראה דוביציוזו
דוביציוזו במרוץ קטר ב-2010 | |
לידה | 23 במרץ 1986 (גיל: 38) |
---|---|
מדינה | איטליה |
מספר אופנוע | 04 |
עדכון נתונים | 23 בנובמבר 2020 |
אנדראה דוביציוזו (באיטלקית: Andrea Dovizioso, נולד ב-23 במרץ 1986) הוא רוכב מרוצי אופנועים איטלקי המתחרה כיום בסדרת ה-MotoGP, בקבוצת דוקאטי. בשנת 2004 זכה באליפות העולם בקטגוריית 125 סמ"ק.
משנת 2013 החל לרכב עבור קבוצת המפעל של דוקאטי וידוע גם בכינויו דזמו דובי.
קריירה
125 סמ"ק / שתי פעימות
קדם 2001:
דוביציוזו נולד בעיירה פורלימפופולי. בשנת 2000 זכה באליפות איטליה בקטגוריית 125 סמ"ק.
2001: אפריליה
בשנת 2001 זכה באליפות אירופה באותה הקטגוריה ובמהלך אותה שנה ערך את הופעת הבכורה שלו בסבב אליפות העולם כשלקח חלק במירוץ שהתקיים במוג'לו, אך לא הצליח לסיים את המירוץ.
2002-2004: הונדה
בשנת 2002 החל להשתתף באופן סדיר בסבב העולמי כרוכב בקבוצת סקוט הונדה. את עונת הבכורה סיים במקום ה-16, כאשר הישג השיא היה המקום התשיעי שהושג בגרנד פרי בצרפת. בעונתו השנייה השיג 4 פודיומים ובסיומה התמקם במקום החמישי בטבלה. בשנת 2004 השיג חמישה ניצחונות ועוד שישה פודיומים, שהקנו לו את תואר האליפות.
250 סמ"ק / שתי פעימות
2005-2007: הונדה
בשנת 2005 עבר להתחרות בקטגוריית 250 סמ"ק וסיים את העונה במקום השלישי, כשהוא משיג חמישה פודיומים וזוכה בתואר רוקי העונה. שנה לאחר מכן ניצח בשני מרוצים וסיים 11 מרוצים נוספים על הפודיום. הוא נאבק על האליפות עד המירוץ האחרון בעונה, אך לבסוף הפסיד אותו לחורחה לורנסו. בשנת 2007 שוב ניצח שני מרוצים, נאבק על האליפות, אך סיים במקום השני אחרי לורנסו.
(800 סמ"ק / ארבע פעימות) MotoGP
2008-2011: הונדה
בספטמבר 2007 הודיע דוביציוזו על מעבר לסבב ה-Motogp[1]. במירוץ הבכורה שלו סיים במקום הרביעי, כשהוא עוקף את ולנטינו רוסי בהקפה האחרונה. לאורך העונה סיים מספר פעמים במקום הרביעי והחמישי ואף הצליח להגיע לפודיום, כשסיים שלישי בגרנד פרי המלזי. בעקבות הישגיו, לקראת עונת 2009 עבר לרכב בקבוצת רפסול הונדה, הקבוצה הבכירה של היצרן[2]. ביולי אותה שנה רשם את ניצחונו הרשון בסבב, כשניצח בגרנד פרי הבריטי[3].
עונת 2010 נפתחה בקצב טוב עבור דוביציוזו - בחמשת המרוצים הראשונים הגיע ארבע פעמים לפודיום ובשלב זה התמקם במקום השני בטבלת האליפות. במרוצים הבאים התקשה לשחזר את ההישגים ואיבד בהדרגה את המיקום. בחמשת המרוצים האחרונים הצליח להשיג שלושה פודיומים נוספים, כולל זינוק ראשון בקריירה מהפול פוזישן בגרנד פרי היפני[4]. את העונה סיים במקום החמישי. גם עונת 2011 הייתה טובה עבור דוביציוזו, כאשר סיים ארבע פעמים במקום השני ושלוש פעמים במקום השלישי, ולמעט שני מרוצים לא ירד מהמקום החמישי. את העונה סיים במקום השלישי.
(1000 סמ"ק / ארבע פעימות) MotoGP
2012: ימאהה
בסיום עונת 2011 החליטה קבוצת רפסול על צמצום מספר הרוכבים בקבוצה משלושה לשניים. לדוביציוזו הוצע לעבור לאחת מקבוצות הבת של היצרן, אך הוא החליט לדחות את ההצעה ולהצטרף לקבוצת ימאהה טק3[5]. במהלך העונה הצליח לסיים שש פעמים במקום השלישי ומספר דומה של פעמים במקום הרביעי.
2013-הווה: דוקאטי
באוגוסט 2012 הודיע ולנטינו רוסי על עזיבה של קבוצת דוקאטי וחזרה לימאהה ודוביציוזו נבחר להחליפו בדוקאטי[6]. העונה הראשונה בקבוצה לא הייתה מוצלחת במיוחד עבורו והוא סיים אותה רק במקום השמיני, ללא שהשיג אפילו פודיום אחד. בעונתו השנייה בקבוצה הצליח לשפר את הישגיו וסיים במקום השלישי בגרנד פרי בארצות הברית ובמקום השני בגרנד פרי ההולנדי. בגרנד פרי היפני זינק מהפול פוזישן, לראשונה מאז שנת 2010. דוביציוזו זינק שוב מהפול פוזישן במירוץ פתיחת עונת 2015 אותו סיים במקום השני. פתיחת העונה הטובה המשיכה גם בארבעת המרוצים הבאים בהם סיים פעמיים שני ופעם אחת שלישי, אך נעצרה לאחר שנאלץ לפרוש משלושה מתוך ארבעת המרוצים הבאים. עד לסיום העונה הגיע עוד פעם אחת לפודיום, כשסיים את הגרנד פרי הבריטי במקום השלישי. את העונה סיים במקום השביעי. מאז עונת 2017 מציג דזמו דובי התקדמות בהבנת אופנוע הדזמוסדיצ'י כאשר הוא מסיים את עונות 2017, 2018 ו-2019 במקום השני, ההישג האישי הטוב ביותר בקטגוריה הבכירה.
עונת 2020 התחילה טוב, וזאת בגלל העקביות שהציג לעומת רוכבים אחרים, והוא אף ניצח באוסטריה. כל אלו מיקמו אותו בתחרות על האליפות עד אראגון, וזאת למרות שלדבריו לא הרגיש לגמרי בנוח באף מרוץ העונה. אלא שלקראת סוף השנה מרוץ ועוד מרוץ הוא היה מחוץ לפודיום ואיבד נקודות חשובות. לדבריו הדסמו דובי נחות השנה מאופנועים אחרים, ואף את היתרון שהיה להם בטופ ספיד הם איבדו לטובת הונדה וק.ט.מ שהתקרבו למהירויות האלו.
במהלך השנה ניהלו היצרן והרוכב משא ומתן בנוגע לחוזה של שנת 2021, היצרן רצה לחתוך משכרו 50% בגלל הקיצוצים שנובעים מקוביד 19 [7], וכן היו עוד אי הסכמות בנושאים שונים בין הרוכב ליצרן, עקב כך באוגוסט הודיע דובי שלא יתחרה בעונה הבאה עבור דוקאטי[8], ושלושה חודשים אחר כך, בסבב של ולנסיה בנובמבר, הודיע שבשנת 2021 הוא ייקח שנת שבתון[9]. זאת על אף שהיו לדובי הצעות מכיוון אפריליה ואולי גם כרוכב מבחן של ימאהה, אך הוא בחר לא להתפשר וזאת כדי לחזור לפרויקט שמעניין אותו בשנת 2022.
מרוצים
שנה | קטגוריה | יצרן | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | מיקום | נקודות |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2001 | 125 סמ"ק | אפריליה | פרש |
NC | 0 | ||||||||||||||||||
2002 | 125 סמ"ק | הונדה | פרש |
10 |
פרש |
9 |
12 |
פרש |
11 |
9 |
13 |
21 |
פרש |
13 |
פרש |
15 |
10 |
17 |
16 | 42 | |||
2003 | 125 סמ"ק | הונדה | 5 |
2 |
9 |
3 |
4 |
פרש |
10 |
2 |
7 |
6 |
8 |
6 |
3 |
13 |
פרש |
8 |
5 | 157 | |||
2004 | 125 סמ"ק | הונדה | 1 |
4 |
1 |
4 |
2 |
4 |
3 |
4 |
1 |
2 |
פרש |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 | 293 | |||
2005 | 250 סמ"ק | הונדה | 4 |
2 |
2 |
3 |
8 |
3 |
7 |
7 |
4 |
6 |
6 |
פרש |
3 |
5 |
5 |
9 |
3 | 189 | |||
2006 | 250 סמ"ק | הונדה | 3 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
1 |
3 |
6 |
4 |
2 |
2 |
4 |
4 |
1 |
7 |
2 | 272 | |||
2007 | 250 סמ"ק | הונדה | 5 |
3 |
1 |
3 |
2 |
4 |
3 |
1 |
4 |
5 |
2 |
פרש |
2 |
2 |
3 |
11 |
4 |
2 | 260 | ||
2008 | MotoGP | הונדה | 4 |
8 |
פרש |
11 |
6 |
8 |
4 |
5 |
5 |
5 |
4 |
9 |
8 |
5 |
9 |
7 |
3 |
4 |
5 | 174 | |
2009 | MotoGP | הונדה | 5 |
5 |
8 |
4 |
4 |
4 |
פרש |
פרש |
פרש |
1 |
4 |
4 |
4 |
7 |
6 |
פרש |
8 |
6 | 160 | ||
2010 | MotoGP | הונדה | 3 |
6 |
3 |
3 |
2 |
5 |
14 |
5 |
4 |
פרש |
5 |
4 |
פרש |
2 |
2 |
Ret |
3 |
5 |
5 | 206 | |
2011 | MotoGP | הונדה | 4 |
12 |
4 |
2 |
4 |
2 |
3 |
2 |
4 |
5 |
2 |
5 |
5 |
פרש |
5 |
3 |
C |
3 |
3 | 228 | |
2012 | MotoGP | ימאהה | 5 |
5 |
4 |
7 |
3 |
19 |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
4 |
4 |
3 |
4 |
13 |
4 |
6 |
4 | 218 | |
2013 | MotoGP | דוקאטי | 7 |
7 |
8 |
4 |
5 |
7 |
10 |
7 |
9 |
10 |
7 |
פרש |
8 |
8 |
8 |
9 |
10 |
9 |
8 | 140 | |
2014 | MotoGP | דוקאטי | 5 |
3 |
9 |
5 |
8 |
6 |
8 |
2 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
פרש |
5 |
4 |
8 |
4 |
5 | 187 | |
2015 | MotoGP | דוקאטי | 2 |
2 |
2 |
9 |
3 |
פרש |
פרש |
12 |
פרש |
9 |
6 |
3 |
8 |
5 |
5 |
13 |
פרש |
7 |
7 | 162 | |
2016 | MotoGP | דוקאטי | 2 |
13 |
פרש |
פרש |
פרש |
5 |
7 |
פרש |
3 |
2 |
פרש |
6 |
6 |
11 |
2 |
4 |
1 |
7 |
5 | 171 | |
2017 | MotoGP | דוקאטי | 2 |
פרש |
6 |
5 |
4 |
1 |
1 |
5 |
8 |
6 |
1 |
1 |
3 |
8 |
1 |
13 |
1 |
פרש |
2 | 261 | |
2018 | MotoGP | דוקאטי | 1 |
6 |
5 |
פרש |
פרש |
2 |
פרש |
4 |
7 |
1 |
3 |
בוטל |
1 |
2 |
2 |
18 |
3 |
6 |
1 |
2 | 245 |
2019 | MotoGP | דוקאטי | 1 |
3 |
4 |
4 |
2 |
3 |
פרש |
4 |
5 |
2 |
1 |
פרש |
6 |
2 |
4 |
3 |
9 |
3 |
4 |
2 | 269 |
2020 | MotoGP | דוקאטי | 3 |
6 |
11 |
1 |
5 |
7 |
8 |
פרש |
4 |
7 |
13 |
8 |
8 |
6 |
4 | 135 |
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של אנדראה דוביציוזו
הערות שוליים
- ^ Dovizioso confirms MotoGP move,crash.net
- ^ Official: Dovizioso to Repsol Honda, Crash.net
- ^ Shock Donington win for Dovizioso, BBC.co.uk, 26 July 2009
- ^ Andrea Dovizioso takes maiden pole at Japanese MotoGP, BBC.co.uk, 2 October 2010
- ^ Andrea Dovizioso shuns Honda for Tech 3 Yamaha, Motorcyclenews.com, 8 October 2011
- ^ Andrea Dovizioso and Ducati together beginning in 2013, MotoGP.com, 22 August 2012
- ^ 'Ducati put Dovizioso 'in queue' and assumed he would accept a 50% salary cut' - Pernat - Motorcycle Sports, https://www.motorcyclesports.net/, 2020-06-28 (באנגלית)
- ^ Andrea Dovizioso will not stay at Ducati MotoGP team in 2021, www.motorsport.com (באנגלית)
- ^ Dorna Sports, Dovizioso announces he's taking a sabbatical in 2021, www.motogp.com (באנגלית)
אנדראה דוביציוזו31810660Q355033