שיחה:חסידות תולדות אהרן/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

אם אצל תולדות אהרן זה כל כך גודל, אז למה תולדות אברהם יצחק נשאר באותו מספר?

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

שיעדכנו את תולדות אברה יצחק

שלמה עוזר (שיחהתרומות)

אני לא דובר לא של תולדות אהרן ולא של אברהם יצחק

החסיד ת (שיחהתרומות)

כיום יש להם קרוב ל1.900 בכל הארץ (כלל י-ם / בית שמש / רמה ד' / טבריה / חריש / וקצת בבני ברק) צודק בירשלים אין להם 1800...

אברהם. (שיחהתרומות)

כך או כך מומלץ וצריך להביא מקור.

החסיד ת (שיחהתרומות)

ממתי 'ספר טלפונים' הוא מקור לגודל הקהלה

13
אפשר (שיחהתרומות)

ממתי 'ספר טלפונים' בחסידויות הוא מקור לגודלו? הרי לפי זה לכאורא 'כל' חסידות גדולה יותר במינימום 20 אחוז מהגודל האמיתי, אממה יהיו אלפי אנשים בעלי "אזרחות' כפולה.לענינינו על תו"א למי שמכיר (ואני מכיר) 2200 משפחות זה לא רק מספר אלא הם אמורים לגור באן שהוא, ואפילו אם נאמר שי 1000 משפחות בי-ם (אין סיכוי) ויש 500 בבי"ש (ג"כ אין סיכוי אבל לפחות יותר קרוב מלאמר 1000 בי-ם), ועוד 50 בטבריה ועוד 20 בחריש עדיין אנחנו רק 1570 משפחות

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

אלא איך סופרים?

אפשר (שיחהתרומות)

אני לא יודע, ואני לא חושב שיש על זה תשובה אבסולוטית אבל מה שבטוח שחוץ מלתת איזה קנה מידה זה לא אומר כלום

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

זה לא חוכמה להגיד מה לא, אלא מה כן.

אברהם. (שיחהתרומות)
אפשר (שיחהתרומות)

למיסטר 'מאי נ"מ' אני לא מחפש חכמה אלא אמת או יותר נכון דיוק..... ול'אברהם' כל הקהילות שבחו"ל ביחד לא עוברים את 200 משפחות כולל 2 קהילות באנגליה

אברהם. (שיחהתרומות)

אתה נראה ממש "בקיא" בפרטים. כך שהנני מסיק מכך 2 מסקנות:

1) אתה לא חסיד תולדות אהרן...

2) הנך מעונין שנאמין לך ( בלי לזלזל אבל אתה אדם שאיננו מכירים ולא יודעים אם ניתן לסמוך...) ולא לאלפון קהילת תולדות אהרן.

בשביל לשנות מספרים תצטרך להביא טיעונים מוסמכים ומשכנעים יותר. אם אין לך אותם, חבל על הזמן של כולנו.

אפשר (שיחהתרומות)

אוקיי ובכן אני את שלי אמרתי, נראה לי שאם אתה חסיד (אתה מן הסתם), אתה אמור לדעת את מה כתבתי בהתחלה לגבי ספרי הטלפונים, ולגבי ההוכחה אם אתה מתעסק עם הדף של תו"א אתה מן הסתם מכיר שהנתונים שכתבתי הם אמת.... ואם הוא ערך שמביא נתונים ועובדות ולא יח"צ, אז אלו הנתונים אני ניסיתי את שלי והאמת והשלום אהבו....

אברהם. (שיחהתרומות)

אני לא חסיד, ואני לא יודע האם יש אמת בנתונים שהבאת ולכן אני לא שולל אותם.

אבל אתה חייב להבין שהתכנים במכלול נכתבים עם מקורות מוסמכים ולא עם יידע סתמי בעלמא שאינו ידוע לכל אחד (כגון במקרה דנן)

לכן אם יש לך מקור לדבריך אני אשמח, זה מה שניסיתי להסביר.

והאמת והשלום אהבו...

מוטל (שיחהתרומות)

אז הנה המספרים המדוייקים:

בארה"ק: 1658 משפחות.

בארה"ב: 387.

בלונדון: 67.

במנצ'סטר: 43.

ועוד 19 באנטוורפן ובמלבורן.

=2,174, אך היות שבארץ מעודכן לתשפ"ד, ובחו"ל מעודכן לתשפ"ב כתבתי כ-2,200 (כי מאז זה רק עלה ולא להיפך).

נ.ב. אם מישהו רוצה פירוט יותר מדוייק לפי ערים בארץ ובארה"ב, אפשר לכתוב כאן ואני אשתדל לספור (ללא התחייבות).

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

מהיכן המספרים?

החסיד ת (שיחהתרומות)

אני לא יודע, אבל גם אני יודע משהו כזה, יש לי ספר טלפונים של הקהילה אתה יכול לספור... זה משהו כמו מספרים אלו, לא 2200

החסיד ת (שיחהתרומות)

אני עברתי עכשיוב על האלפון 1,798 בארץ 380 בארה"ב וקנדה 318 באירפה ואוסטרליה בס"ה זה קרוב ל 2,500 אבל מ שמחשבים זה 1,800

יש משכיל (שיחהתרומות)

מנטרים הדיון גלש, יש לי שאלה והוא, כי יש בערך כבר 6 עורכים שהחליפו וערכו עריכות קטנות וגדולות. אך כנראה יש משהו שם שאינו בעברית תקינה, ולכן שוחזר הערך ובוטלו יותר מ20 עריכות, ועכשיו איני יודע מה לעשות, כי אפילו לשכתב את הלשון איני יכול, כי 'הכל' נמחק. אשמח אם אחד מכם יתנדב לעבור על הערך ולהגיד לי מה לעשות, או שאפתח בהצבעה, (אם יש כזה אפשרות).

דויד (שיחהתרומות)

הצבעה יכול לפתוח רק בעל זכות הצבעה. מה גם שלא ברור לי איזה הצבעה אפשר לפתוח פה כעת, צריך דיון כעת.

שום דבר לא נמחק - הכל נמצא בגרסאות האחרונות. אם אתה עובר על העריכה לא יודע אם היא נכתבה בעברית תקינה או לא - זאת בעיה ותצטרך למצוא מתנדבים שיבדקו זאת.

יש משכיל (שיחהתרומות)

דרך אגב נראה לי שמרוב הויכוכים והעריכות פה, יש לי כבר כמעט זכות הצבעה...

דויד (שיחהתרומות)

עריכות כאלה לא מקנות זכות הצבעה, מה גם שאין כעת עניין בהצבעה.

יש משכיל (שיחהתרומות)

סליחה על התוקפנות, הגבתי בהומור... סכ"ס אני בנאדם - אין לי כח להתווכח כל הזמן...

יש משכיל (שיחהתרומות)

בלי להבין למה הכל נמחק, עשיתי כבקשתך. אשמח אם תעבור על העריכות האחרונות שלי בערך פתחתי טיוטה ואולי שם אקבל קצת ביאור.

דויד (שיחהתרומות)

א. ראיתי שעשית - לא התעמקתי אבל קח בחשבון שאלו עריכות גדולות מדיי, בטח במציאות הנוכחית שכבר בוטלו חלק מהעריכות. מומלץ לעשות עריכות נקודתיות יותר כדי שיהיה אפשר לדון על כל עריכה ולא לבטל גורף.

ב. לא הבנתי מה מטרת הטיוטה? להחליף בסוף את הערך הנוכחי?

יש משכיל (שיחהתרומות)

לא הוסברתי מספיק, שחזרתי את העריכות הגמדיות שע"פ רוב נראה לי שאין בעיה שם, כי אינם הוספות כמעט - הם בעיקר הזזות ממקום למקום. ואת העריכות הגדולות הכנסתי לטיוטה ואחכה שם שיוברר, כי קשה לפתח דיון כשזה מחוק, ולא רואים על מה הנושא.

דויד (שיחהתרומות)

זה לא נכון, זה לא קשה והטיוטה לא עוזרת בכלום. תשתמש בתבנית הזאת: {{הבדל}} כך: {{הבדל|חסידות תולדות אהרן|2307663|2303144}} ויצא לך כך: (הבדל), וכך אפשר לדון על עריכות כאלה.

יש משכיל (שיחהתרומות)

אבל יש כל כך הרבה עריכות, על מה לפתוח דיון ועל מה לא? גם איני יודע על מה להתווכח, אם יש בעיות שיתקנו וזהו.

דויד (שיחהתרומות)

התחלת יפה, עשית כמה עריכות נקודתיות שאני מניח שעברת עליהם בהתאם לתקציר העריכה של שמש ולא מצאת את הבעיות המדוברות שם.

אין מנוס מלעבור על כולם ולעשות את אותו הדבר, אבל עדיף לחכות לפחות יום כדי שיבדקו את העריכות שהחזרת - לאט לאט בסוף נסיים לדון על הכל.

יש משכיל (שיחהתרומות)

דויד אתה מתכוון שמחר אמשיך להכניס עוד?

דויד (שיחהתרומות)

אני מציע מחר בסוף היום, שוב רק לאחר שעברת עליהם ואתה ממש בטוח שאינם עומדים במה ששמש כתב. אם אתה לא מוצא שום דבר שעומד במה ששמש כתב - זו בעיה ואז עדיף להמתין לעורכים אחרים או לפתוח דיון.

יש משכיל (שיחהתרומות)

דויד הגיע כבר הזמן להחיל להחזיר מהטיוטה? (כבר עברו על זה קצת בטיוטה, ועבר שבוע מאז) תודה.

דויד (שיחהתרומות)

כבר אמרתי שאיני יודע מה המשמעות של הטיוטה, זה לא נח לבדוק את העריכות שם כי צריך להשוות. אמרתי באיזה כלי כדאי להשתמש לדיונים על עריכות ספציפיות. עם זאת, אם שמש מרפא מסתדר לבדוק את הטיוטה איכשהו אז אין בעיה.

יש משכיל (שיחהתרומות)

דויד סליחה שאני לא עושה את מה שאמרת, אני פשוט לא יודע על מה לפתוח דיון, מחקו את הכל - לא רק גרסה אחת. אם שמש לא יתפנה לזה, אכניס כמו שעשיתי עד עכשיו, ואהיה מוכן כמובן לתגובות אם יהיה למישהו הערות ספציפיות על גרסאות. תודה.

ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

הכלל הוא להכניס, אני אעזור לך בהגנה ככל שאוכל, בהצלחה

יש משכיל (שיחהתרומות)

הכנסתי הכל, אתה מוזמן לבדוק אם הסדר טוב לך.

יש משכיל (שיחהתרומות)
ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

ערכתי את הטיוטא כמה שיכולתי, נראה לי שזה כבר מתאים להכניס, זולת אם יש מי שמתנגד לניגונים.

יש משכיל (שיחהתרומות)

קודם כל תודה, ו1. בויזניץ, חב"ד, בעלז, וכן רוב הקהילות יש בתוך הערך על פתקה על הניגוגים, לחלק יש אפילו ערך מיוחד על זה, 2.אתה מן הסתם מבין שהטיוטה, הוא רק גזרים ולא הסדר האמיתי. לראות איך היה עיין בגירסאות הקדומות. 3. יש חלק ששכחתי להוסיף לטיוטה בע"ה אוסיף אותו עכשיו.

ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

תוסיף אני אשתדל לערוך.

יש משכיל (שיחהתרומות)

הוספתי, תודה

שמש מרפא (שיחהתרומות)

רק אבהיר שהעברית אינה הבעיה היחידה בעריכות, וכמש"כ לעיל.

יש משכיל (שיחהתרומות)

שמש, פרט ברור.

יש משכיל (שיחהתרומות)

שמש מרפא למה מחקת עריכות של כמה עורכים, אם זה לא טוב - שים תבנית שכתוב ונראה לתקן. אנציקלופדיה בנויה שכל אחד מוסיף את מה שהוא מכיר, וכי משום שלא ערכו טוב יש זכות כתיבה על הקהילה רק לחילונים בויקי? (אשמח גם על פירוט על הדברים שאינם ברורים - כי ניסיתי להשוות לשאר ערכי החסידיות במאי שיכולתי)

שלוימי (שיחהתרומות)

זה היה כתוב בצורה ממש לא ראויה לאנציקלופדיה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יש זכות כתיבה לכל מי שיכתוב בצורה המתאימה והמקובלת במכלול. כהתחלה אפשר להתמקד בכתיבה תקינה תחבירית ודקדוקית.

הצעיר (שיחהתרומות)

חושב שלחסידויות דוברות האידיש בקנאות תמיד תהיה בעיה עם ניסוח נכון תחבירית ודקדוקית, ואם את כל זה ימחקו זה לא פתרון [אם כי העריכות האחרונות לקו גם בבעיות אחרות]

המלקט (שיחהתרומות)

יש משהו בדבריך

יש משכיל (שיחהתרומות)

הצעיר ושמש מרפא לזה התכוונתי במה שכתבתי למעלה 'אנציקלופדיה בנויה שכל אחד מוסיף את מה שהוא מכיר, וכי משום שלא ערכו טוב יש זכות כתיבה על הקהילה רק לחילונים בויקי'.

איני רואה זכות למחוק, אפשר לבקש, וכנכתב יתכן שלא יטופל, אך למחוק יחסר כי מי יוסיף אם לא הם?.

המלקט (שיחהתרומות)

אולי אם יהיה לי זמן אנסה לנסח. תעתיק לי כאן את החומר שאתה רוצה לכתוב או תשלח לי באימייל

יש משכיל (שיחהתרומות)

יש הכל בהעריכה האחרונה.

יש הוספות שלי, ויש עוד. הוא מחק הכל והחזיר לגירסת הויקי. אני גם אנסה, אם אדע בערך מה הבעיות, (לשונית, אנציקלופדית, אינו ברור, או משהו אחר), מתייג את המנטרים - אשמח לשמוע דעתם אם יש לו הכוח למחוק לי את הכל.

דויד (שיחהתרומות)

מה שלא כתוב בעברית תקינה - יש למחוק או לתקן, אי אפשר להשאיר עם תבנית. אם רוצים להוסיף מידע ולא יודעים איך לכתבו - אפשר לרשום בדף השיחה.

יש משכיל (שיחהתרומות)

יש בערך הרבה שינוים קטנים וגדולים שהרוב אינם בכלל כתיבה אלא שנוי בסדר וכדו', אין שום עילה למחוק הכל, אם יש קטעים ספציפיים אולי נדבר על זה ותכליתי מוכן לתקנם, אך הוא ביטל את הכל גם עריכות גמדיות שאין בכלל שינוים בלשון. אשמח אם תוכל לעיין בפנים הערך ולראות.

תהלים (שיחהתרומות)

יש משכיל אני מוכן לתקנם? התבלבלת עם "תכליתי" שכתב זאת, אני גדלתי עם אנגלית, ולא בקי בעברית לנסח ברמה של אנציקלופדיה

יש משכיל (שיחהתרומות)

אכן מעיינן למה החלפתי בניכם...

תהלים (שיחהתרומות)

למה?

יש משכיל (שיחהתרומות)

אכן איני יודע (אולי השמות די דומים?)

דויד (שיחהתרומות)

עניתי מבחינה עקרונית - לא עברתי על העריכות הרבות שערכת בערך.

יש משכיל (שיחהתרומות)

דויד לכן אני שואל, אם ערכתי בערך, והם בוטלו ע"י שמש, ושחזרו ע"י ישראל מאיר ק, ובוטלו חזרה ע"י שמש, האם הוא חזרה על עריכה ואני יכול לשחזר - ותכליתי יעזור לי לתקן את העברית, או שאסור היות הוא מנטר?

מוטי (שיחהתרומות)

אי אפשר לשחזר על דעת שמשתמש אחר יערוך, כשתכליתי יערוך הוא ישחזר.

דויד (שיחהתרומות)

לא רלוונטי שהוא מנטר, הגרסה היציבה היא ללא העריכות שלך לכן ישראל מאיר הוא זה שעשה חזרה לא חוקית על עריכה. וכמו שמוטי אמר.

יש משכיל (שיחהתרומות)

זה המקום הראשון שאני רואה שאם יש בעיה מוחקים את הכל, - גם את מה שאינו בעייתי, אם זה בעייתי יש דרכים נורמליים - אפשר לתייג מכלולאים פעילים, או לפתוח דיון, או לתייג לכל הפחות אותי ואת העורכים בערך, למה מבטלים בגסות את הכל? (שמש אני מבקש סליחה אין לי כלום נגדך אני מדבר על העריכה),

תהלים (שיחהתרומות)

מוטי בבקשה להוציא אותי מהסיפור הזה, מעולם לא קיבלתי על עצמי לתקן את הערך!

יש משכיל (שיחהתרומות)

אני צריך שמישהו יעבור על הערך ויראה, כי אם יש קטע או שניים הטעונים עריכה זה אינה עילה מספיקה למחוק את הכל. שישחזר ונערוך מיד. - [עיקר טענתי הוא על כל הערך ששוחזר].

דויד (שיחהתרומות)

יש משכיל - אתה יכול לשחזר כל מה שבודאות לא עומד בתקציר העריכה של שמש "אריכות ופירוט מוגזם ועם שגיאות תחביריות ודקדוריות". תחשוב טוב, ומה שאתה מסתפק תפתח דיון על כל נושא בנפרד.

יש משכיל (שיחהתרומות)

דויד קודם תודה, אתה היחיד שנתן לי מה לעשות, אך נסיתי, והוא קשה מנשוא, איך אני יכול להחליט על ערך עם כ"כ הרבה שינויים, אנסה קצת, אך נראה לי שאתייאש, וזהו.

הצעיר (שיחהתרומות)

אגב - בעיות תחביריות וכו' קיימות אצל משתמשים רבים, ולא רק בערך זה

יש משכיל (שיחהתרומות)

זה התמיהה שלי, כי אני לא רואה כזה דבר כאן במכלול, - לא היה מלחמת עריכה, לא בקשה לשכתוב, לא כלום, פתאום הכל נמחק.

הצעיר (שיחהתרומות)

גם לך יש שגיאות דקדוקיות.. צ"ל זו התמיהה, הייתה מלחמת עריכה

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הניטור נועד לוודא (בין השאר) שלא יכנסו כאלה. לפעמים אנחנו עורכים אחרי עורכים חדשים, אבל זה תלוי בעומס על הניטור, במאמץ התיקון שמצריכה העריכה, בחשיבות של התוכן, ובנכונות של המנטר להשקיע מזמנו. כיוון שבארבעת הפרמטרים הללו התוספות הללו לא תופסות מקום מאד גבוה, נאלצתי לשחזר הכל. מי שרוצה לערוך את העריכות (בצירוף מקורות מדוייקים, בתמצות, ובניסוח אנציקלופדי) - מוזמן.

נ.ב. אני מתנצל על תקצירי העריכה המשובשים. התקציר האחרון צ"ל "כתיבה גרועה אכן גרועה מכלום". התקציר הקודם צ"ל דקדוקיות כמובן.

יש משכיל (שיחהתרומות)

לדעתי הקטן החשיבות של העריכות ברור, כי כאמור רק המכירים את הקהילה יודעים מאי קורא שם, ואין אפשרות להניחו לשאר. (כדוגמת הפתיח שהתחיל שזה קהילה שמרנית וכו', בזמן שהחסידות הוא ככל החסידיות, ויש שם הרבה נושאים וכדו', ומה שהם שמרנים, אינה מקנה לה את תחילת הפתיח, אני הייתי אפילו מוחק אותו מהפתיח בכלל).

אך על עבודת הניטור - אתה מאוד צודק וא"א לתבוע כ"כ הרבה.

עכ"פ טענתי היה על שמחקו את הכל - גם עריכות קטנות ומגוונות.

למעשה אם ראית, שחזרתי רק חלק, ופתחתי טיוטה ושם יש כמה מכלולים שעוברים על זה, אם יהיה לך זמן אשמח שגם אתה תעבור, ואח"כ אחזיר.

לגבי מקורות היה לי על כמעט הכל מקורות מדויקות.

סיכום מאת דוב פרח

כ- 1300 משפחות

מלאך (שיחהתרומות)

היה כתוב שיש להם 1,800 משפחות ושינית ל1,300.

למה 'הרגת' 500 משפחות בישראל? ועוד מחקת את המקור כדי שתוכל אח"כ לטעון שאין להם?

ולמה מחקת את התמונה של ההדלקה במירון?

משהו מריח פה השחתה...

(ובתקציר כתבת 'הרחבה'...)

אתה לא מגיב אז אתייג את

מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‏‎‎‏‎‎‏‎‎‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏

חוטרא (שיחהתרומות)

אני לא זוכר שעשיתי שינוי כזה!

אני לא טפלתי במספר המשפחות וגם לא בהדלקה במירון.

אולי, מחוסר מיומנות, נכנסתי לגירסא קודמת וקלקתי דברים בלי כוונה.

אבדוק, ואראה מה קרה.

מלאך (שיחהתרומות)

אני מבין שמדובר בטעות, קבל את התנצלותי!

דוב פרח (שיחהתרומות)

מלאך חסידות תולדות אהרן הוא בין 1300 ל 1400 משפחות מי שכתב 1800 כנראה לא חי בתוך ירושלים

מלאך (שיחהתרומות)

אין לי מושג כמה יש להם, פשוט שמתי לב שהיה כתוב 1800 עם מקור, ומישהו מחק את המקור וכתב 1300, אז התרעתי,

מצידי תביא מקור ותכתוב שיש להם 38 חסידים.

אין נושאים ישנים יותר