ממתי 'ספר טלפונים' בחסידויות הוא מקור לגודלו? הרי לפי זה לכאורא 'כל' חסידות גדולה יותר במינימום 20 אחוז מהגודל האמיתי, אממה יהיו אלפי אנשים בעלי "אזרחות' כפולה.לענינינו על תו"א למי שמכיר (ואני מכיר) 2200 משפחות זה לא רק מספר אלא הם אמורים לגור באן שהוא, ואפילו אם נאמר שי 1000 משפחות בי-ם (אין סיכוי) ויש 500 בבי"ש (ג"כ אין סיכוי אבל לפחות יותר קרוב מלאמר 1000 בי-ם), ועוד 50 בטבריה ועוד 20 בחריש עדיין אנחנו רק 1570 משפחות
שיחה:חסידות תולדות אהרן/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אלא איך סופרים?
אני לא יודע, ואני לא חושב שיש על זה תשובה אבסולוטית אבל מה שבטוח שחוץ מלתת איזה קנה מידה זה לא אומר כלום
זה לא חוכמה להגיד מה לא, אלא מה כן.
אל תשכח שלתולדות אהרן יש קהילה גם בחו"ל, מונסי, ויליאמסבורג, בורו פארק וקריית יואל, לונדון וכו'.
כך שמצאת 2000.
למיסטר 'מאי נ"מ' אני לא מחפש חכמה אלא אמת או יותר נכון דיוק..... ול'אברהם' כל הקהילות שבחו"ל ביחד לא עוברים את 200 משפחות כולל 2 קהילות באנגליה
אתה נראה ממש "בקיא" בפרטים. כך שהנני מסיק מכך 2 מסקנות:
1) אתה לא חסיד תולדות אהרן...
2) הנך מעונין שנאמין לך ( בלי לזלזל אבל אתה אדם שאיננו מכירים ולא יודעים אם ניתן לסמוך...) ולא לאלפון קהילת תולדות אהרן.
בשביל לשנות מספרים תצטרך להביא טיעונים מוסמכים ומשכנעים יותר. אם אין לך אותם, חבל על הזמן של כולנו.
אוקיי ובכן אני את שלי אמרתי, נראה לי שאם אתה חסיד (אתה מן הסתם), אתה אמור לדעת את מה כתבתי בהתחלה לגבי ספרי הטלפונים, ולגבי ההוכחה אם אתה מתעסק עם הדף של תו"א אתה מן הסתם מכיר שהנתונים שכתבתי הם אמת.... ואם הוא ערך שמביא נתונים ועובדות ולא יח"צ, אז אלו הנתונים אני ניסיתי את שלי והאמת והשלום אהבו....
אני לא חסיד, ואני לא יודע האם יש אמת בנתונים שהבאת ולכן אני לא שולל אותם.
אבל אתה חייב להבין שהתכנים במכלול נכתבים עם מקורות מוסמכים ולא עם יידע סתמי בעלמא שאינו ידוע לכל אחד (כגון במקרה דנן)
לכן אם יש לך מקור לדבריך אני אשמח, זה מה שניסיתי להסביר.
והאמת והשלום אהבו...
בארה"ק: 1658 משפחות.
בארה"ב: 387.
בלונדון: 67.
במנצ'סטר: 43.
=2,174, אך היות שבארץ מעודכן לתשפ"ד, ובחו"ל מעודכן לתשפ"ב כתבתי כ-2,200 (כי מאז זה רק עלה ולא להיפך).
נ.ב. אם מישהו רוצה פירוט יותר מדוייק לפי ערים בארץ ובארה"ב, אפשר לכתוב כאן ואני אשתדל לספור (ללא התחייבות).
מהיכן המספרים?
אם אצל תולדות אהרן זה כל כך גודל, אז למה תולדות אברהם יצחק נשאר באותו מספר?
שיעדכנו את תולדות אברה יצחק
אני לא דובר לא של תולדות אהרן ולא של אברהם יצחק
כיום יש להם קרוב ל1.900 בכל הארץ (כלל י-ם / בית שמש / רמה ד' / טבריה / חריש / וקצת בבני ברק) צודק בירשלים אין להם 1800...
כך או כך מומלץ וצריך להביא מקור.
מנטרים הדיון גלש, יש לי שאלה והוא, כי יש בערך כבר 6 עורכים שהחליפו וערכו עריכות קטנות וגדולות. אך כנראה יש משהו שם שאינו בעברית תקינה, ולכן שוחזר הערך ובוטלו יותר מ20 עריכות, ועכשיו איני יודע מה לעשות, כי אפילו לשכתב את הלשון איני יכול, כי 'הכל' נמחק. אשמח אם אחד מכם יתנדב לעבור על הערך ולהגיד לי מה לעשות, או שאפתח בהצבעה, (אם יש כזה אפשרות).
הצבעה יכול לפתוח רק בעל זכות הצבעה. מה גם שלא ברור לי איזה הצבעה אפשר לפתוח פה כעת, צריך דיון כעת.
שום דבר לא נמחק - הכל נמצא בגרסאות האחרונות. אם אתה עובר על העריכה לא יודע אם היא נכתבה בעברית תקינה או לא - זאת בעיה ותצטרך למצוא מתנדבים שיבדקו זאת.
דרך אגב נראה לי שמרוב הויכוכים והעריכות פה, יש לי כבר כמעט זכות הצבעה...
עריכות כאלה לא מקנות זכות הצבעה, מה גם שאין כעת עניין בהצבעה.
סליחה על התוקפנות, הגבתי בהומור... סכ"ס אני בנאדם - אין לי כח להתווכח כל הזמן...
בלי להבין למה הכל נמחק, עשיתי כבקשתך. אשמח אם תעבור על העריכות האחרונות שלי בערך פתחתי טיוטה ואולי שם אקבל קצת ביאור.
א. ראיתי שעשית - לא התעמקתי אבל קח בחשבון שאלו עריכות גדולות מדיי, בטח במציאות הנוכחית שכבר בוטלו חלק מהעריכות. מומלץ לעשות עריכות נקודתיות יותר כדי שיהיה אפשר לדון על כל עריכה ולא לבטל גורף.
ב. לא הבנתי מה מטרת הטיוטה? להחליף בסוף את הערך הנוכחי?
לא הוסברתי מספיק, שחזרתי את העריכות הגמדיות שע"פ רוב נראה לי שאין בעיה שם, כי אינם הוספות כמעט - הם בעיקר הזזות ממקום למקום. ואת העריכות הגדולות הכנסתי לטיוטה ואחכה שם שיוברר, כי קשה לפתח דיון כשזה מחוק, ולא רואים על מה הנושא.
זה לא נכון, זה לא קשה והטיוטה לא עוזרת בכלום. תשתמש בתבנית הזאת: {{הבדל}} כך: {{הבדל|חסידות תולדות אהרן|2307663|2303144}} ויצא לך כך: (הבדל), וכך אפשר לדון על עריכות כאלה.
אבל יש כל כך הרבה עריכות, על מה לפתוח דיון ועל מה לא? גם איני יודע על מה להתווכח, אם יש בעיות שיתקנו וזהו.
התחלת יפה, עשית כמה עריכות נקודתיות שאני מניח שעברת עליהם בהתאם לתקציר העריכה של שמש ולא מצאת את הבעיות המדוברות שם.
אין מנוס מלעבור על כולם ולעשות את אותו הדבר, אבל עדיף לחכות לפחות יום כדי שיבדקו את העריכות שהחזרת - לאט לאט בסוף נסיים לדון על הכל.
דויד אתה מתכוון שמחר אמשיך להכניס עוד?
אני מציע מחר בסוף היום, שוב רק לאחר שעברת עליהם ואתה ממש בטוח שאינם עומדים במה ששמש כתב. אם אתה לא מוצא שום דבר שעומד במה ששמש כתב - זו בעיה ואז עדיף להמתין לעורכים אחרים או לפתוח דיון.
דויד הגיע כבר הזמן להחיל להחזיר מהטיוטה? (כבר עברו על זה קצת בטיוטה, ועבר שבוע מאז) תודה.
כבר אמרתי שאיני יודע מה המשמעות של הטיוטה, זה לא נח לבדוק את העריכות שם כי צריך להשוות. אמרתי באיזה כלי כדאי להשתמש לדיונים על עריכות ספציפיות. עם זאת, אם שמש מרפא מסתדר לבדוק את הטיוטה איכשהו אז אין בעיה.
דויד סליחה שאני לא עושה את מה שאמרת, אני פשוט לא יודע על מה לפתוח דיון, מחקו את הכל - לא רק גרסה אחת. אם שמש לא יתפנה לזה, אכניס כמו שעשיתי עד עכשיו, ואהיה מוכן כמובן לתגובות אם יהיה למישהו הערות ספציפיות על גרסאות. תודה.
הכלל הוא להכניס, אני אעזור לך בהגנה ככל שאוכל, בהצלחה
הכנסתי הכל, אתה מוזמן לבדוק אם הסדר טוב לך.
שמש מרפא יש לך פנאי לבדוק את הטיוטה? טיוטה:תולדות אהרן
ערכתי את הטיוטא כמה שיכולתי, נראה לי שזה כבר מתאים להכניס, זולת אם יש מי שמתנגד לניגונים.
קודם כל תודה, ו1. בויזניץ, חב"ד, בעלז, וכן רוב הקהילות יש בתוך הערך על פתקה על הניגוגים, לחלק יש אפילו ערך מיוחד על זה, 2.אתה מן הסתם מבין שהטיוטה, הוא רק גזרים ולא הסדר האמיתי. לראות איך היה עיין בגירסאות הקדומות. 3. יש חלק ששכחתי להוסיף לטיוטה בע"ה אוסיף אותו עכשיו.
תוסיף אני אשתדל לערוך.
הוספתי, תודה
רק אבהיר שהעברית אינה הבעיה היחידה בעריכות, וכמש"כ לעיל.
שמש, פרט ברור.
שמש מרפא למה מחקת עריכות של כמה עורכים, אם זה לא טוב - שים תבנית שכתוב ונראה לתקן. אנציקלופדיה בנויה שכל אחד מוסיף את מה שהוא מכיר, וכי משום שלא ערכו טוב יש זכות כתיבה על הקהילה רק לחילונים בויקי? (אשמח גם על פירוט על הדברים שאינם ברורים - כי ניסיתי להשוות לשאר ערכי החסידיות במאי שיכולתי)
זה היה כתוב בצורה ממש לא ראויה לאנציקלופדיה.
יש זכות כתיבה לכל מי שיכתוב בצורה המתאימה והמקובלת במכלול. כהתחלה אפשר להתמקד בכתיבה תקינה תחבירית ודקדוקית.
חושב שלחסידויות דוברות האידיש בקנאות תמיד תהיה בעיה עם ניסוח נכון תחבירית ודקדוקית, ואם את כל זה ימחקו זה לא פתרון [אם כי העריכות האחרונות לקו גם בבעיות אחרות]
יש משהו בדבריך
הצעיר ושמש מרפא לזה התכוונתי במה שכתבתי למעלה 'אנציקלופדיה בנויה שכל אחד מוסיף את מה שהוא מכיר, וכי משום שלא ערכו טוב יש זכות כתיבה על הקהילה רק לחילונים בויקי'.
איני רואה זכות למחוק, אפשר לבקש, וכנכתב יתכן שלא יטופל, אך למחוק יחסר כי מי יוסיף אם לא הם?.
אולי אם יהיה לי זמן אנסה לנסח. תעתיק לי כאן את החומר שאתה רוצה לכתוב או תשלח לי באימייל
יש הכל בהעריכה האחרונה.
יש הוספות שלי, ויש עוד. הוא מחק הכל והחזיר לגירסת הויקי. אני גם אנסה, אם אדע בערך מה הבעיות, (לשונית, אנציקלופדית, אינו ברור, או משהו אחר), מתייג את המנטרים - אשמח לשמוע דעתם אם יש לו הכוח למחוק לי את הכל.
מה שלא כתוב בעברית תקינה - יש למחוק או לתקן, אי אפשר להשאיר עם תבנית. אם רוצים להוסיף מידע ולא יודעים איך לכתבו - אפשר לרשום בדף השיחה.
יש בערך הרבה שינוים קטנים וגדולים שהרוב אינם בכלל כתיבה אלא שנוי בסדר וכדו', אין שום עילה למחוק הכל, אם יש קטעים ספציפיים אולי נדבר על זה ותכליתי מוכן לתקנם, אך הוא ביטל את הכל גם עריכות גמדיות שאין בכלל שינוים בלשון. אשמח אם תוכל לעיין בפנים הערך ולראות.
יש משכיל אני מוכן לתקנם? התבלבלת עם "תכליתי" שכתב זאת, אני גדלתי עם אנגלית, ולא בקי בעברית לנסח ברמה של אנציקלופדיה
אכן מעיינן למה החלפתי בניכם...
למה?
אכן איני יודע (אולי השמות די דומים?)
עניתי מבחינה עקרונית - לא עברתי על העריכות הרבות שערכת בערך.
דויד לכן אני שואל, אם ערכתי בערך, והם בוטלו ע"י שמש, ושחזרו ע"י ישראל מאיר ק, ובוטלו חזרה ע"י שמש, האם הוא חזרה על עריכה ואני יכול לשחזר - ותכליתי יעזור לי לתקן את העברית, או שאסור היות הוא מנטר?
אי אפשר לשחזר על דעת שמשתמש אחר יערוך, כשתכליתי יערוך הוא ישחזר.
לא רלוונטי שהוא מנטר, הגרסה היציבה היא ללא העריכות שלך לכן ישראל מאיר הוא זה שעשה חזרה לא חוקית על עריכה. וכמו שמוטי אמר.
זה המקום הראשון שאני רואה שאם יש בעיה מוחקים את הכל, - גם את מה שאינו בעייתי, אם זה בעייתי יש דרכים נורמליים - אפשר לתייג מכלולאים פעילים, או לפתוח דיון, או לתייג לכל הפחות אותי ואת העורכים בערך, למה מבטלים בגסות את הכל? (שמש אני מבקש סליחה אין לי כלום נגדך אני מדבר על העריכה),
מוטי בבקשה להוציא אותי מהסיפור הזה, מעולם לא קיבלתי על עצמי לתקן את הערך!
אני צריך שמישהו יעבור על הערך ויראה, כי אם יש קטע או שניים הטעונים עריכה זה אינה עילה מספיקה למחוק את הכל. שישחזר ונערוך מיד. - [עיקר טענתי הוא על כל הערך ששוחזר].
יש משכיל - אתה יכול לשחזר כל מה שבודאות לא עומד בתקציר העריכה של שמש "אריכות ופירוט מוגזם ועם שגיאות תחביריות ודקדוריות". תחשוב טוב, ומה שאתה מסתפק תפתח דיון על כל נושא בנפרד.
דויד קודם תודה, אתה היחיד שנתן לי מה לעשות, אך נסיתי, והוא קשה מנשוא, איך אני יכול להחליט על ערך עם כ"כ הרבה שינויים, אנסה קצת, אך נראה לי שאתייאש, וזהו.
אגב - בעיות תחביריות וכו' קיימות אצל משתמשים רבים, ולא רק בערך זה
זה התמיהה שלי, כי אני לא רואה כזה דבר כאן במכלול, - לא היה מלחמת עריכה, לא בקשה לשכתוב, לא כלום, פתאום הכל נמחק.
גם לך יש שגיאות דקדוקיות.. צ"ל זו התמיהה, הייתה מלחמת עריכה
הניטור נועד לוודא (בין השאר) שלא יכנסו כאלה. לפעמים אנחנו עורכים אחרי עורכים חדשים, אבל זה תלוי בעומס על הניטור, במאמץ התיקון שמצריכה העריכה, בחשיבות של התוכן, ובנכונות של המנטר להשקיע מזמנו. כיוון שבארבעת הפרמטרים הללו התוספות הללו לא תופסות מקום מאד גבוה, נאלצתי לשחזר הכל. מי שרוצה לערוך את העריכות (בצירוף מקורות מדוייקים, בתמצות, ובניסוח אנציקלופדי) - מוזמן.
נ.ב. אני מתנצל על תקצירי העריכה המשובשים. התקציר האחרון צ"ל "כתיבה גרועה אכן גרועה מכלום". התקציר הקודם צ"ל דקדוקיות כמובן.
לדעתי הקטן החשיבות של העריכות ברור, כי כאמור רק המכירים את הקהילה יודעים מאי קורא שם, ואין אפשרות להניחו לשאר. (כדוגמת הפתיח שהתחיל שזה קהילה שמרנית וכו', בזמן שהחסידות הוא ככל החסידיות, ויש שם הרבה נושאים וכדו', ומה שהם שמרנים, אינה מקנה לה את תחילת הפתיח, אני הייתי אפילו מוחק אותו מהפתיח בכלל).
אך על עבודת הניטור - אתה מאוד צודק וא"א לתבוע כ"כ הרבה.
עכ"פ טענתי היה על שמחקו את הכל - גם עריכות קטנות ומגוונות.
למעשה אם ראית, שחזרתי רק חלק, ופתחתי טיוטה ושם יש כמה מכלולים שעוברים על זה, אם יהיה לך זמן אשמח שגם אתה תעבור, ואח"כ אחזיר.
לגבי מקורות היה לי על כמעט הכל מקורות מדויקות.
היה כתוב שיש להם 1,800 משפחות ושינית ל1,300.
למה 'הרגת' 500 משפחות בישראל? ועוד מחקת את המקור כדי שתוכל אח"כ לטעון שאין להם?
ולמה מחקת את התמונה של ההדלקה במירון?
משהו מריח פה השחתה...
(ובתקציר כתבת 'הרחבה'...)
אתה לא מגיב אז אתייג את
מכלולאים פעילים
אני לא זוכר שעשיתי שינוי כזה!
אני לא טפלתי במספר המשפחות וגם לא בהדלקה במירון.
אולי, מחוסר מיומנות, נכנסתי לגירסא קודמת וקלקתי דברים בלי כוונה.
אבדוק, ואראה מה קרה.
מלאך חסידות תולדות אהרן הוא בין 1300 ל 1400 משפחות מי שכתב 1800 כנראה לא חי בתוך ירושלים
אין לי מושג כמה יש להם, פשוט שמתי לב שהיה כתוב 1800 עם מקור, ומישהו מחק את המקור וכתב 1300, אז התרעתי,
מצידי תביא מקור ותכתוב שיש להם 38 חסידים.
אין נושאים ישנים יותר