שיחה:הנגינה בבית המקדש/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

אנ"ש (שיחהתרומות)

מנטרים, מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‎‏ - אשמח אם משהו ינסח טוב (שימו לב שהערך אמור להקרא בשם הנגינה בבית המקדש לאור תוכן הערך) את הפתיח, ולעבור על הערך ולהעבירו למרחב הראשי. תודה

יושב פלשת (שיחהתרומות)

הפתיח כעת לא מדבר על כלי הנגינה אלא על מצוות הנגינה.

היה כאן פתיח מצויין בעבר, למה הוא הוחלף?

אנ"ש (שיחהתרומות)

החזרתי, אבל נראה לי שכדאי לשנות את שם הערך להנגינה במקדש.

עכ"פ - עדיין יש לנסח יותר טוב.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אוי באמת, התכוונתי שתחזיר את הגירסה האחרונה שהיית לאחר שהוכנסו התיקונים.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

תגיד, למה בעצם שינית את הפתיח? משהו לא מצא חן בעיניך?

אנ"ש (שיחהתרומות)

לא זוכר

יושב פלשת (שיחהתרומות)

זה היה רק אתמול...

צריך רופא?...

אנ"ש (שיחהתרומות)

אה, התכוונתי לבעבר. בנידו"ד בגלל העברה ל'הנגינה במקדש' ולא בכלי.

ספרא (שיחהתרומות)

הערך קיבל צורה. יפה מאוד.

האם תוכל לתקן את כל ההערות שוליים כפי הפורמט המקובל?

מקורות מהגמ' בתבנית בבלי, מקורות מהתנ"ך בתבנית תנ"ך, שאר המקורות בצורה הביבליוגרפית המקובלת.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

ומקורות מהרמב"ם ב{{רמב"ם}}. נדמה לי שכבר דובר על זה בעבר...

אנ"ש (שיחהתרומות)

תוקן, אפשר להעביר לראשי.

אביר על סוס (שיחהתרומות)
אנ"ש (שיחהתרומות)

למ"נ?

אנ"ש (שיחהתרומות)

אכן אתה צודק

מרדכי עציון (שיחהתרומות)
אנ"ש (שיחהתרומות)

בעיקרון ישנה רק פסקה אחת שמדברת על הכלים בפועל.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

כיון שאתה יוצר הערך אני מעביר לשם שביקשת, ואם יש למישהו התנגדות הוא יכול לפתוח דיון.

לגבי העברה למרחב עדיין צריך לשכתב. לדוגמא בפיסקא הראשונה צריך לכתוב על הנגינה במקדש, ולא להתחיל מיד במקור מהפסוק. ועוד כמה דברים מעין זה.

שמואל חיים (שיחהתרומות)

נראה לי "הנגינה במקדש" יותר מתאים

ספרא (שיחהתרומות)

למה לא "הנגינה בבית המקדש"?

בעברית יש הרבה מקדשים, "בית המקדש" יש רק אחד.

אנ"ש (שיחהתרומות)

יותר טוב, אתה יכול להעביר

אנ"ש (שיחהתרומות)
א בוחער (שיחהתרומות)

קודם כל שיהיה ערך ואח"ז ערך מומלץ...

אנ"ש (שיחהתרומות)

כעת אתה לא רואה כאן ערך?

א בוחער (שיחהתרומות)

לא, כרגע זה טיוטת משתמש

אנ"ש (שיחהתרומות)

הכוונה היא לכשיצא לראשי (לענ"ד הוא יכול לצאת כעת למרחב הראשי, אם כי אני מעדיף להרחיבו כפי שאפשר).

א בוחער (שיחהתרומות)

תלוי בדעת המנטרים\מפעילים, על תקדים את המאוחר קודם שיהיה ערך ואח"כ תשאל על ערך מומלץ

אנ"ש (שיחהתרומות)
ספרא (שיחהתרומות)

זה מתקדם יפה מאוד.

דומני שאפשר עוד לעבוד עליו מבחינת התוכן.

ממליץ לך לחפש באוצר החכמה, האתר פתוח כעת עד יום שישי (לע"ע).

א בוחער (שיחהתרומות)

יש מקומות שקצת דל

אנ"ש (שיחהתרומות)

בכל מקרה, לדעתי לערך הראשי הוא יכול לצאת. מנטרים?

ספרא (שיחהתרומות)

תראה, הניסיון הוכיח שערכים שמועברים למרחב נערכים לרוב רק בשבוע הראשון להופעתם במרחב.

לכן השאיפה להעביר למרחב הערכים ערכים בשלים לגמרי.

שאף אם לא ייערכו בחודשים הקרובים - זה יהיה ערך טוב.

אנ"ש (שיחהתרומות)

באם מצב הערך היה שהוא בלתי ערוך טוב, או חסר, אתה צודק. אבל במקרה שהוא ב"ה ערוך בצורה טובה, וצריך רק להרחיב מעט, איני רואה בזה בעיה כלל, וכפי שאמרתי - בעז"ה ארחיב כפי שאוכל, ובכל מקרה, גם משתמשים אחרים יוכלו לערוך בזה.

א בוחער (שיחהתרומות)

שאלת, וענו

אנ"ש (שיחהתרומות)

לא ענו לגופו של עניין. אפשר להרחיב תמיד, ואולי יש עוד מה להרחיב - ואת זה אבצע בעז"ה בקרוב. אך מבחינת העברה הערך לראשי, דומני שללא ספק הוא מתאים למרחב הראשי.

מהללאל (שיחהתרומות)

א. הערכים המומלצים ארוכים משמעותית בדרך כלל.

ב. בערך אין תמונות בכלל, ודווקא זה לא נראה לי משימה קשה בכלל, בניגוד לרוב ערכי היהדות...

אנ"ש (שיחהתרומות)

ייש"כ על ההערות, אבל שימו לב, שכעת אנו דנים בעצם אם אפשר להעביר את הערך למרחב הראשי. לא למומלץ.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

לא בשל כלל.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

לאחר קריאה נוספת, דומני כי המובאות בשם הרמב"ן והמהר"ל מפראג שאינן פרטים בגוף העניין אלא הסברים ופרשנות רוחנית, אין מקומן בערך כערך אינציקלופדי המבוסס על עובדות יבשות בלבד.

אנ"ש ומכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‎‏‎‏, דעתכם.

אנ"ש (שיחהתרומות)

ייתכן ואתה צודק.

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

לדעתי זה בהחלט מוסיף

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

אפשר גם להביא פרשנות רוחנית בצורה אנציקלופדית ויבשה

דויד (שיחהתרומות)

מחקתי את ההפניה כינורו של משיח, אל תשכח להכניס אותה כשהערך יעבור למרחב הערכים.

אנ"ש (שיחהתרומות)
יושב פלשת (שיחהתרומות)

כל הפתיח חוץ מהמשפט הראשון הקצר, מיותר לדעתי. תעביר אותו לגוף הערך.

אנ"ש (שיחהתרומות)

אוקיי

יושב פלשת (שיחהתרומות)

טעות

13 תגובות • לפני 17 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)

יושב פלשת, מה קורה פה?

לפני 20 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)

למה טעות, נשמה, הכל בסדר גמור. קיבלת הרבה הערות, לא עדיף שזה יהיה בטיוטה, תעבוד עוד קצת, והכל יבא על מקומו בשלום.

לפני 20 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)

עמוס חדד, לא התכוונתי לזה כלל, קבלתי את מה שאמרו, אני מתכוון לכך שכתוב 'שיחת משתמש:משתמש:אנ"ש/כלי הנגינה בבית המקדש' יש כאן כפילות.

לפני 20 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)

לא קריטי. תוכל להוסיף עוד שלשה משתמשים והתוצאה תהיה זהה. קדימה לעבודה!!

לפני 20 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)

לא הבנתי את כוונת המשורר. בכל מקרה זה חשוב לי, כי בגלל זה השיחה שם לא הועברה. בכל מקרה אני נאלץ לצאת לחופשה קטנה, להתרענן קצת..

לפני 20 שעות שמש מרפא (שיחהתרומות)

מצפים לשובך בקרוב ממש!

לפני 17 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)

בהחלט מבין לליבך. תחזור אלינו עם רעננות מחודשת. (איפה מתרענן? בדובאי? יש שם כבר שליח בכל עיר?)

לפני 19 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)

לא חייב להבין את לבי, אפשר פשוט להעביר. פשוט וקל (מתרענן וירטואלית..)

לפני 19 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)

מקווה שאתה כן מבין לליבי...

לפני 17 שעות יושב פלשת (שיחהתרומות)

אומר לך:

העברתי בטעות את הדף למשתמש:משתמש:אנ"ש/כלי הנגינה בבית המקדש. משם העברתי אותו למשתמש:אנ"ש/כלי הנגינה בבית המקדש.

כנראה תוך כדי שהעברתי אתה עבדת עליו וכך יצרת אותו בשנית. תבקש מחיקה על הדף הלא-תקין בבקשות ממפעילים.

מתייג את מפעילי מערכת.

נ.ב. כל זה קורה כאשר לא מתחילים מההתחלה בצורה מסודרת בדף משתמש לפי הכללים. חבל.

לפני 19 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)

נוהג לומר במקרים כאלו, "שערי תירוצים לא ננעלו"..

לפני 19 שעות יושב פלשת (שיחהתרומות)

ידעתי שתירוציך ימשיכו...

לפני 19 שעות דויד (שיחהתרומות)

עקב הטעות, מחקתי לפני שתבקש בבקשות ממפעילים. בהצלחה.

תמצות פסקה 'כינורו של משיח'

3
אנ"ש (שיחהתרומות)
אביר על סוס (שיחהתרומות)

ברצוני להבין, כשהגמרא עוברת לדון בכינורו של משיח ולעתיד לבוא, מדובר באותו כינור שמשתמשים בו בבית המקדש?

יש לערוך את הקטע בכינור דוד ולהעבירו לערך של דוד או של כינור.

אנ"ש (שיחהתרומות)

כפי שהבנתי, כן. ייתכן וטעיתי, אך כפשוט כך מובן.

סיכום מאת אנ"ש

סוכם כי יפתח ערך חדש, העובר בינתיים לאישי, כנ"ל.

אנ"ש (שיחהתרומות)

למען הסדר, אסכם כאן בקצרה: לאחר שפתחתי את הערך כינורו של משיח העירו כמה עורכים על אופו העריכה והחשיבות, וסברו כי יש להעביר לערך שיהיה על הכינור בבית המקדש, כפי שנעשה. הגיע יושב פלשת שהחליט על דעת עצמו כי אין חשיבות, ואכמ"ל - פשוט קראו את הדיון. מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‎‏‎‏, אנא הביעו את דעתכם עם הסבר עניני בבקשה. תודה

יושב פלשת (שיחהתרומות)

לא החלטתי, רק הבעתי את דעתי. נא לדייק בבקשה.

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

אני כבר הבעתי את דעתי שיש חשיבות לערך תורני מסגנון זה

במכלול כאנציקלופדיה יהודית יש מקום לערכים על מושגים יהודיים בעלי משמעות

נ.ב. איני יודע מדוע נפתח הדיון, על פי הכללים ברגע שהובעה חשיבות על ידי עורך בעל זכות הצבעה מלבד יוצר הערך, אין מקום לדיון חשיבות, ועצם הדיון כבר נכתב בארוכה בקטע הקודם. (אולי זה צריך להיות דווקא בתוך קטע הנושא את הכותרת חשיבות?)

בכל אופן יש אפשרות למי שחפץ בכך לפתוח דיון מחיקה שיקבע על פי הצבעת הרוב.

אנ"ש (שיחהתרומות)

אוקיי.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

"על פי הכללים ברגע שהובעה חשיבות על ידי עורך בעל זכות הצבעה מלבד יוצר הערך, אין מקום לדיון חשיבות" - תוכל להפנותני לכללים המדוברים?

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

"במקרה של ערך שחשיבותו מוטלת בספק, יכול מכלולאי בעל זכות הצבעה לפתוח בדיון חשיבות שבסופו יוחלט האם למחוק את הערך או להשאירו. אם במהלך השבוע תומך מכלולאי אחד לפחות שיש לו זכות הצבעה (מלבד כותב הערך) באופן מנומק בהשארת הערך - התבנית תוסר"

זה ציטוט מכאן

ואם לא הובנתי נכון, עיקר כוונתי הייתה שהדיון הקודם הוא בעצם דיון חשיבות, ומכיון שלדיון חשיבות מספיק תומך אחד, אחרי שהבהרתי את חשיבותו בעיני לא הבנתי מה הטעם לפתוח בדיון חשיבות נוסף.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

צודק. יש לפתוח בדיון מחיקה. או שהערך יעבור לדף משתמש והדיון יתייתר.

אנ"ש (שיחהתרומות)

מה הקשר?

הערך אינו מתאים למכלול

48
סיכום מאת אביר על סוס

הערך הועבר למרחב המשתמש כערך מורחב של כלי הנגינה במקדש, ואם יורשה לי כפותח הדיון, אני מסכם: שכעת יש בו ערך אנציקלופדי מובהק. אביר על סוס.

הגזמת קצת, אולי הרבה... כרגע הערך ממש לא אינציקלופדי, כרגע כמובן. מקווה שיעבור שיפוץ ושיקום יסודי עד שיהפוך לכזה. יוש"פשיחהמחזירים את אמריקה לגדולתה!ארצות הברית • ז' בשבט ה'תשפ"א • 09:36, 20 בינואר 2021 (IST)

לא כתבתי שכרגע הוא אנציקלופדי, כתבתי שיש לו חשיבות אנציקלופדית כערך (להזכירך הוא כעת במרחב המשתמש) אביר על סוס (שיחה) 11:34, 20 בינואר 2021 (IST)

אביר על סוס (שיחהתרומות)

עם כל הכבוד שיש לי, ויש לי! הערך הוא בעיקר מושג חבד"י אולי חסידי (בבר אילן מצאתי פעם אחת בשם משמואל).

דבר נוסף הערך בנוי כמו "חבורה", אפשר להסביר כל מושג בשני משפטים וזהו, ולהכניס בערך כינור - תחת הכינור ביהדות או משהו בסגנון..

נ.ב. זה גם שם של דיסק של ניגוני שטפשנט

אנ"ש (שיחהתרומות)

יש לך הרבה כבוד, ואיני בא ח"ו לערער ע"כ, אך להגדיר ערך כה חשוב ויסודי באתר חרדי, כמושג חב"די, זה עיוות המציאות. אמנם החב"דניקים מרבים בנושא משיח, אך מה הקשר? (אגב, חפשתי ולא מצאתי ערך כזה באתר חב"דפדיה. כמדומני שאם זה היה מושג חסידי או חב"די, בודאי שהיו מביאים כבר ממזמן).

אנ"ש (שיחהתרומות)

בנוגע ל'חבורה", אכן, יש מקום לתמצת, אך לקצץ אותו בצורה כה גדולה ולהכניס בערך של כינור, זה עוול בעיני.

נ.ב: כן, גם אני חפשתי בגוגל ומצאתי שם של דיסק בשם זה, ואם אתה רוצה ליצור ערך ע"כ אתה מוזמן, ולשים את התבנית המתאימה.

אנ"ש (שיחהתרומות)

ובכלל, אם נלך לשטיתך, אז קודם כל יש לתמצת את כל הערכים שיש על הרכבים והמכוניות של נשיאות ארה"ב לערך על הנשיאות וכיו"ב. לא ייתכן שימחקו ערך שמעניין חרדים, בטענה כי אין לזה חשיבות. אני מוחה ע"כ בכל התוקף.

ספרא (שיחהתרומות)

הערך הזה נבנה על בסיס התוכן באתר תורת הגאולה (אתר חב"די). חיפוש באוצר החכמה מעלה כי אין מקור קדום לכינוי "כינורו של משיח" מלבד תורת חב"ד. (המקורות החסידיים המביאים את המושג - הם מאוחרים, ומסתבר שלקחו את המושג מתורת חב"ד)

כפי שכבר כתבתי בדף שיחה זה, אין שום הצדקה להצגת מושג חב"די כמושג יהודי כללי, אלא אם יוצמד לשם הערך (חב"ד) ואז זה כנראה לא יתאים לאתר הזה.

לכן אני הצעתי כבר לכתוב את הערך על "הכינור בבית המקדש" ורק פסקה אחת תהיה על "כינורו של משיח" כפי המבואר בתורת חב"ד.

אם זה יילך בכיוון הזה - זה יוכל להיות ערך משובח.

אנ"ש (שיחהתרומות)

חולק עליך, אבל בסדר. בעז"ה אעבוד ע"כ.

אנ"ש (שיחהתרומות)

ספרא תוכל בבקשה להעביר את הערך לשם הכינור בבית המקדש (יש לי את החומר, רק אם אני יוסף כעת זה יהיה מבולגן)

ספרא (שיחהתרומות)

העברתי, צריך להתאים את התוכן הקיים לשם הערך.

הוא אמור לכלול מידע על הכינור שהיה לדוד, הכינור שהיה בבית המקדש, הכינור שיהיה בימות המשיח, וכן לעתיד לבוא.

כל הנ"ל בלי דרושים מורחבים.

אח"כ יכול להגיע פסקה על טעמים וכו'.

אנ"ש (שיחהתרומות)

אוקיי. תנו לי יום ואגיש בפניכם בעזה"ת בל"נ את התוצאה..

אנ"ש (שיחהתרומות)
יושב פלשת (שיחהתרומות)

אני מתנצל ר' אנ"ש, אך גם אני סבור כדברי האביר דלעיל שאין לערך מקום באינציקלופדיה.

בדיוק כמוהו ניתן לכתוב ערכים עמוסים דברי חסידות ומקורות חז"ל על אבנטו של כהן גדול ועל חמורו של רבי פנחס בן יאיר ועוד מושגים חז"ליים או חסידיים רבים שאין בהם כדי חשיבות לערך.

לענ"ד, כל הערך הזה יכול בהחלט להשתלב בצורה מתומצתת כפיסקה בערך כינור לאחר הפיסקה על הכינור המקראי.

מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‎‏‎‏, מה דעתכם?

אנ"ש (שיחהתרומות)

ואגב, בודאי שיש מקומות לערכים של דברי חז"ל כל עוד הם מוכרים, וערוכים כדבעי. אך באם יש ערך שהוא ממילא עוסק בזה באופן מקיף (כמו פה, שלכן שיננו לכינור בבית המקדש, וכמו בחמורו של רבי פנחס בן יאיר), שמים את זה כפסקה בערך המתאים.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

על סמך מה אתה קובע שיש לזה מקום?...

בדקת קודם מי עוד סובר כמוך?

אנ"ש (שיחהתרומות)

ייתכן וזה סברה יחידה שלי, וא"כ - זה מאוד מצער. לא ייתכן שבמנכלול יהיו ערכים על כל סוגי התאוות שבעולם, וערכים שמעניינים ציבור חרדי לא יהיה. מקוה שזה רק דעה שלך ולא דעת רבים ובטח לא דעת הנהחלת המכלול.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אתה חושב שזה אינציקלופדיה לעבודת המידות?...

אנ"ש (שיחהתרומות)

נו, ולכן שינתי כעצת ספרא ועוד כמה, לכינור שבבית המקדש, מה הבעיה בזה?

אנ"ש (שיחהתרומות)
יושב פלשת (שיחהתרומות)

הבעיה בזה שזה לא מצריך ערך נפרד. אולי פיסקה בערך כינור, אם בכלל!

חבל שלא שאלת לפני שהתחלת לערוך, ולא ערכת כנדרש בתוך דף משתמש, וכעת אתה לא מבין למה מוציאים ערך מהמרחב...

אנ"ש (שיחהתרומות)

לכינור בבית המקדש אין חשיבות?! ולרכב הנשיאותי יש חשיבות כערך בפני עצמו?! לאן הגענו? המכלול אמור להיות מכלול קודם כל של ערכים שמעניינים חרדים. אח"כ גם אולי מה שמעניין כאלו שאינם שמורים תומ"צ לע"ע. אני מוחה ע"כ בשיא התוקף.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

את המחאות תערוך בכיכר השבת או בפורומים המתאימים.

כאן אינציקלופדיה! וככזאת - כותבים את מה שיש לו חשיבות אינציקלופדית, על טהרת הקודש, מותאם לציבור החרדי. כאן לא חסידותפדיה ונא לא לבלבל.

לערך שכתבת יש לענ"ד מקום בתוך הערך הרלוונטי, אך ממש לא כערך אינציקלופדי בפני עצמו, עם כל הצער שבדבר (יתכן שיהיו שיחלקו עלי במידת התאמת הדברים לאינציקלופדיה בכלל, כתבתי את דעתי).

אנ"ש (שיחהתרומות)

תסביר לי בבקשה מה הקשר לחסידות, זה שיש פסקה על 'מושג' חסידי?! לכינור שהיה בבית המקדש אין חשיבות לערך? ולערכים אחרים כדוגמת מה שהבאתי כן יש?! את מי זה מעניין?!

יושב פלשת (שיחהתרומות)

לכינור בבית המקדש יש חשיבות עצומה בעיני יהודים, בגמרא ובחז"ל וגם בחסידות.

לכתוב עליו ערך, שכל כולו ליקוט של דברי חז"ל ומאמרי חסידות אין שום טעם באינציקלופדיה. אינציקלופדיה אמורה להביא מידע ותוכן עממי ומהימן על נשוא הערך ולא רק ליקוט של דברי חז"ל כי זו אינציקלופדיה ולא אוצר החכמה.

אין הרבה מה לכתוב על הכינור בבית המקדש ולכן, ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא מתאים כפיסקה בערך כינור.

אנ"ש (שיחהתרומות)

לכינור בבית המקדש יש חשיבות עצומה בעיני יהודים, בגמרא ובחז"ל וגם בחסידות. - זה אומר שיש חשיבות.

לכתוב עליו ערך, שכל כולו ליקוט של דברי חז"ל ומאמרי חסידות אין שום טעם באינציקלופדיה. אינציקלופדיה אמורה להביא מידע ותוכן עממי ומהימן על נשוא הערך ולא ליקוט של דברי חז"ל כי זו אינציקלופדיה ולא אוצר החכמה.

- הערך ערוך כדבעי, ואם יש ציטוטים רבים, תעיר. אני ישנה פשוט. מאמרי חסידות? היכן כבודו חי? ישנה פסקה על המושג כינורו של משיח, עם פסקה של ביאור בתורת החסידות. אם גם היא ארוכה - נתמצת.

אין הרבה מה לכתוב על הכינור בבית המקדש ולכן, ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא מתאים כפיסקה בערך כינור.

- לא חסר, וגם הערך במצבו הנוכחי גם לאחר תמצות, לא יהיה קצרמר. ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא ימשיך בעז"ה להיות ערך בפני עצמו, עם פסקה בתוך ערך כינור, עם הפניה לערך המורחב.. בהצלחה.

נ.ב

לאחר עיון בדף המשתמש שלך קראתי כי אתה חובב דיונים ווויכוחים (גם סרק..), ולכן אני דן את כבודו לכף זכות שלא רואה בערך זה כערך חשוב בפני עצמו, כי מה לעשות, הקורונה פוגעת גם בתעסוקה שלנו..

אנ"ש (שיחהתרומות)
מטעמים (שיחהתרומות)

אינני יודע מדוע תוייגתי.

אך אם כבר נקראתי לדיון, דעתי (הלא קובעת) שכל ערך הנוגע בעניינים תורניים ראוי למכלול.

אם כי, יש בי מחשבה שאם יש כבר אנרגיות תורניות, כדאי לנצלן על ערכים של דברים יסודיים יותר, הדורשים שכלול נוסף, אבל כל אחד כרצונו.

וכנ"ל לגבי הניסוחים, נסה לנפות לעצמך (מתוך כל דיוני הסרק) לעצמך את הטיפים החשובים מתוך מה שכתבו כאן, זה רק ישפר את כתיבתך האנציקלופדית. מנסיון.


אנ"ש (שיחהתרומות)

זה בדיוק מה שעשיתי. תודה.

ספרא (שיחהתרומות)

קח כמה טיפים לתשומת לבך:

למעט בציטוטים. שיהיה בכל הערך 1-2 ציטוטים, לא יותר.

כתיבה בעברית. הקפדה על עברית טהורה, ללא מילים למדניות/תורניות/חסידיות

הצצתי הרגע בערך וראיתי שהוא קיבל פנים יפות, צריך רק לשכתב את הציטוטים. ואם זה יורחב לכל כלי המקדש זה יכול להיות ערך מומלץ.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

ואם אפשר להוסיף עןד מילה על עניין נציטוטים, המכלול אינו ויקיציטוט,המכלול הוא אנציקלופדיה, ותפקידה להביא מידע. את המידע, כמובן, מלקטים מהמקורות, אבל אין טעם להביא את המקורות עצמם. אין תפקידם של הציטוטים אלא למשוך את הלב ולהטעים את הקדרה, ולכן כדאי להמעיט בהם, בודאי שלא בציטוטים ארוכים.

יישר כח!

אנ"ש (שיחהתרומות)

יישר כח ספרא! אני רוצה באמת להגדיל את הערך לערך על כלי המקדש (אגב, הכוונה היא לכלי נגינה או לכל כלי המקדש?) אבל אני לא רוצה שפתאום זה ימחק או יעבור לאישי... אז אני ישים בטיוטה תוכן על כל הערך, ושיהיו מוכנים אעביר לערך הזה ותעבירו לערך על כלי המקדש. תודה

יושב פלשת (שיחהתרומות)

מה רע בכך שהערך יעבור לאישי?

אלו הכללים ועדיף כך.

אנ"ש (שיחהתרומות)

שיהיה. בתקוה שמתי שאסיים יעבירו אותם לראשי.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אם יהיה בשל וראוי אינציקלופדית - כמובן!

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אתה בחור מתוק נורא. אסביר שוב:

הערך ערוך כדבעי - אולי לאתר "תורת הגאולה". לא לאינציקלופדיה.

ואם יש ציטוטים רבים, תעיר. אני ישנה פשוט. - אין לי עוד מה להעיר על אריכות ותמצות, כי הערך עצמו באופן נפרד לא מתאים לאינציקלופדיה!

היכן כבודו חי? - באינציקלופדיה. והיכן כבודו? כנראה ב"תורת הגאולה". אה?...

לא חסר מה לכתוב, וגם הערך במצבו הנוכחי גם לאחר תמצות, לא יהיה קצרמר. - תמיד תוכל לכתוב אותו באתרי "תורת הגאולה" "אוצר החכמה" וכו'. תשאיר לנו את המכלול.

ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא ימשיך בעז"ה להיות ערך בפני עצמו, עם פסקה בתוך ערך כינור, עם הפניה לערך המורחב.. בהצלחה. - אני ממש מתפעם מהחלטיותך, אך לידיעתך, במכלול ההכרעה נקבעת עפ"י הצבעה ולא לפי החלטה של עורך חדש, נחרצת ככל שתהיה.

אתה חובב דיונים ווויכוחים (גם סרק..) - לא יודע מאיפה הבאת את זה, אני חובב דיונים וויכוחים ענייניים בלבד ולא עקרים (או סרק, כהגדרתך) ולכן אחר שהבעתי את דעתי אפסיק להתווכח איתך. אם יהיה צורך - נעביר את העניין להצבעה.

אני דן את כבודו לכף זכות - גם אני את כבודו, הרי קורונה ותעסוקה וכו'... וגם, הרי אתה מגיע לכאן היישר מתורת הגאולה...

אנ"ש (שיחהתרומות)

תשובה מגוחכת המעידה על הרמה בה נכתבה. חוץ מקשקוש המילים של אתר תורת הגאולה שאין לי כל קשר אליה ובסה"כ נעזרתי בה בפסקה אחת לאחר עריכות רבות, לא העלת סברה אחת הגיונית ולגיטימית.

אנ"ש הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

לדעתי יש חשיבות

וגם לערך על חמורו של רבי פינחס בן יאיר

וגם לערך על האבנט

כמובן כל עוד יהיו כתובים בצורה אנציקלופדית

וכוללים כמות חומר מספקת בעניין (גם מדברי חז"ל ומאמרי חסידות ולאו דווקא "תוכן עממי")

הבטלן (שיחהתרומות)

אנ"ש, אני לא יודע מה היה לפני כן (באתי עכשיו), אבל איך שאני רואה את זה, בערך ישנם כמה וכמה חלקים שכלל אינם קשורים לכינור של בית המקדש. כל החלק על הכינור של דוד אינו קשור אם מדברים על בית המקדש, וגם הצורה בה מובאים הקטעים על כינורו של משיח היא מאולצת, ולא נוגעת לעניין.

לדעתי, התמקדות היא הכרחית. נראה שלערך השתרבבו קטעים רבים הנוגעים למושג 'כינור' ולאו דווקא ל'כינור בבית המקדש'. חלק מהם מקומם בערך על כינור, וחלק מהם מקומם במקומות אחרים, אבל כך זה נראה קצת לא מקצועי...

הבטלן (שיחהתרומות)

נ.ב המילה נימים היא לא בעברית, ולכן אין מקומה באנציקלופדיה בשפה העברית, למרות שבמקורות המילה היא 'נימים'. צריך לשנות ל'מיתרים'.

אנ"ש (שיחהתרומות)

א: כך ספרא אמר לי, כמו שאתה יכול לראות (להוסיף את הפסקה אצל דוד המלך וכו').

ב: הצדק עמך, רציתי לשאול אתכם באמת, אך ברח לי מהראש. תודה על ההערה

ג: אחזור שוב על מה שכבר כתבתי:

בנוגע לכינורו של דוד: ייתכן ואולי יש להורידו, ר' ספרא אמר לי כנ"ל.

בנוגע לכינורו של משיח ושל העולם הבא: עייון בפסקה, הכינורות האלו הם כעיון המשך של הכינור שהיה במקדש.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

נראה שנהיה פה הרבה בלגן בדיון, אבל אכתוב את דעתי על הערך בצורה מרוכזת: א. קשה לדון על חשיבןת בערכים תורניים. לדעתי כל מושג תורני בעל חשיבות, אלא שלפעמים כדאי לשלב בערך רחב יותר. (אולי תיצור ערך על כלי הנגינה במקדש?) והמדד לכך הוא האם כמות החומר שיש מספיקה למלאות ערך בפנ"ע.

ב. בערך אכן הוכנס הרבה חומר שלא שייך לנושא, כגון הפסקה על כינורו של דוד. זה מתאים לערך ל"הכינור ביהדות" שאיכשהו נשמעת יותר כמו כותרת של מאמר. אם יש מספיק חומר, גם לא אתנגד לקיומו של הערך כינורו של דוד.

אנ"ש (שיחהתרומות)

שמש מרפא, אתה מפתיע (ומרפא.) אותי בחשיבה היצירתית שלך כל פעם מחדש.. , בעיקרון הייתי רוצה שערך זה יעמוד על תילו, ולגבי הפסקה על כינור דוד, אני מחכה לספרא שיביע את דעתו (הוא אמר לי לשים). אבל אני אכן שוקל פשוט ליצור ערך כל כלי הנגינה, ואולי אף ערך כל כינורו של דוד. אבל אחכה לראות גם תגובת שאר המשתמשים שליט"א.

אנ"ש (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

אין ענין להקדים את הביצה לתרנגלות...

תרחיב על כלי הנגינה בדף משנה או בטיוטה, ומיד כשהוא יהיה מוכן הוא יעבור למרחב.

יושב פלשת (שיחהתרומות)
ספרא (שיחהתרומות)

לאור ההערות, אני מסכים שאין צורך בפסקה על כינורו של דוד, פסקה שאמורה להיכנס לערך על כינור.

אני כן חושב שיש חשיבות וצורך בערך הנוכחי, אם יש תוכן משמעותי אנציקלופדי.

אם זה לא מספיק לערך, אפשר בהחלט להרחיבו לכלי הנגינה בבית המקדש, ואפשר גם לכתוב אותו במקביל.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אם יהיה תוכן מספיק לערך על כלי הנגינה בביהמ"ק זה כבר משהו אחר.

בכל אופן, את כל הטיוטות והחלפת השמות והתכנים יש לעשות בדף טיוטה או בדף משתמש, ולהגיש לשיפוט המכלולאים את התוצר המוגמר להכרעת חשיבות.

אנ"ש (שיחהתרומות)

בינתיים אל תעבירו, כיוון שצריך לשמוע עוד משתמשים (ואם לא, יש כבר שני משתמשים מלבדי שתומכים בחשיבות הערך). בזמן הזה אוסיף עוד מידע על כלי נגינה אחרים, ואז תעבירו לערך המתאים..