קבוצת LATAM איירליינס

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף LATAM איירליינס)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קבוצת LATAM איירליינס

קבוצת LATAM היא קבוצת תעופה, שהוקמה ממיזוג של שתי חברות תעופה דרום אמריקאיות, LAN, TAM, שלהם בהתאמה חברות בנות. לחברה משרד ראשי בסנטיאגו, צ'ילה, החברה מפעילה טיסות נוסעים ומטען ליעדים מחוץ בדרום אמריקה, מרכז אמריקה, צפון אמריקה, האיים הקריביים, אירופה ואוקיאניה ,עם סך של 135 יעדים ב-23 מדינות. החברה מספקת הובלת מטענים למעל 144 יעדים ב-26 מדינות. LATAM מעסיקה צוות של כ-53 אלף איש ובבעלותה צי של 312 מטוסים, לא כולל מטוסים בהזמנה. החברה הוקמה ב-6 באוגוסט 2015, המיזוג נעשה בעקבות תהליך אינטגרציה, אימות, טיסה חיבור התייעלות, צמצומים וחידוש צי המטוסים בשתי החברות.[1] ב-26 במאי 2020 הודיעה החברה כי היא הגישה בקשה לבית משפט בארצות הברית להגנה מפני נושים בהליך צ'פטר 11.

היסטוריה

מייסדי חברת התעופה TAM

LAN נוסדה ב-5 במרץ 1929 בשם Linea Aerea Nacional, כחברת תעופה ראשונית של צ'ילה שהפכה במהרה ל- LAN צ'ילה. לאחר פתיחת שווקים מסוימים בדרום אמריקה (אשר הובילה ליצירתו של LAN פרו, LAN ארגנטינה, אקוודור LAN ), החברה שינתה את שמה שוב והפכה ל- LAN איירליינס ב-2005. ב-2011, LAN רכשה את חברת התעופה הקולומביאנית איירס, שהפכה מאוחר יותר ל- LAN קולומביה.

TAM נוסדה ב-21 בפברואר 1961 על ידי חמישה טייסים, אשר הצטרפו כדי ליצור חברה משלהם. במקור החברה רשומה תחת השם "Transportes Aéreos Marília. S.A", שנקראה כך על מריליה בסאו פאולו, היום פירוש ראשי תיבות אומר "Transportes Aéreos Meridionáis".

קבוצת LATAM איירליינס הושקה באופן רשמי ב-13 אוגוסט 2010, כאשר שתי החברות הודיע בפומבי כי הן חתמו על מזכר הבנות ביניהן, והודיעו כי המיזוג אושר על ידי הרשויות המתאימות בשתי המדינות. כל חברה שמרה על פעילות נפרדת במשרדים שלהן בסנטיאגו ובסאו פאולו עד להשלמת המיזוג ב-22 ביוני 2012.

ב-2014 שתי החברות יחד הפכו להיות לברית חברות התעופה הראשונה בדרום אמריקה שנכנסו למדד הדאו ג'ונס[2].

הטיסה הראשונה של LAN

החברה החדשה

ב-6 באוגוסט 2015, ברית LATAM איירליינס הודיעה שהיא מאמצת שם אחד: LATAM. המותג איחד את כל מטוסי החברות: LAN איירליינס והחברות המאוחדות שלה בפרו, ארגנטינה, קולומביה, אקוודור; TAM Linhas Aereas S. A., TAM Transportes Aereos דל מרקוסור (TAM איירליינס פרגוואי).

LATAM איירליינס עובדת על שינוי המבנה הארגוני, תהליך זה ייקח כ-3 שנים, עם שינויים בולטים החל ב-2016; בין היתר במרחבים הפיזיים, על מטוסים, עסקים, משרדים, שדה התעופה, דלפקי שירות, אתרי אינטרנט, ומדים.

מספר שינויים כבר יושמו, בעיקר בחוויית תנועת הנוסעים, כגון חידוש תא הנוסעים ועל גבי פלטפורמות דיגיטליות כגון מערכת בידור עבור התקנים ניידים במטוסים.

בשוק המקומי היא מתחרה עם סקיי איירליין, החברה שנייה בגודלה בצ'ילה.

פעילות בישראל

החל מ-13 בדצמבר 2018 ועד שנת 2020 הפעילה חברת הבת LATAM צ'ילה, קו טיסות מנמל התעופה בן-גוריון אל סנטיאגו בצ'ילה שכלל עצירה בסאו פאולו בברזיל. בכך חודשו טיסות ישירות מישראל לדרום אמריקה, לאחר שאל על סגרה בסוף 2011 את הקו הישיר שהפעילה לסאו פאולו.[3]

חברות הבת

בואינג 9–787 דרימליינר בבעלות LATAM

להלן חברות הבת של LATAM:

צי מטוסים

LAN TAM LATAM בהזמנה
איירבוס A319-100 25 27 52 3
איירבוס A320-200 72 83 155 14
איירבוס A320neo 42
איירבוס A321-200 9 29 38 22
איירבוס A350-900 0 2 2 13
איירבוס A350-1000 12
בואינג B767-300ER 24 14 38
בואינג B777-300ER 0 10 10
בואינג B787-8 10 0 10 8
בואינג B787-9 8 0 8 7
סך הכול 148 165 313 121

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קבוצת LATAM איירליינס בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Nomiyama, Chizu (6 באוגוסט 2015). "LATAM Airlines merges Chile's LAN, Brazil's TAM into one brand". Reuters. נבדק ב-31 באוגוסט 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "LATAM AIRLINES GROUP BECOMES FIRST AIRLINE GROUP IN THE AMERICAS TO JOIN THE DOW JONES GLOBAL SUSTAINABILITY INDEX". Incargo News. Incargonews.com. 25 בספטמבר 2014. נבדק ב-31 באוגוסט 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ כרטיס לדרום אמריקה ב-730 דולר: האם זמן הטיסה יתקצר?
  4. ^ "LAN to buy Colombia's Aires for $32.5 million". ATW Online. 28 באוקטובר 2010. אורכב מ-המקור ב-2012-07-13. נבדק ב-14 באוגוסט 2011. {{cite web}}: (עזרה)


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

קבוצת LATAM איירליינס35798209Q1321868