קונבאייר F-102 דלתא דאגר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף F-102)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קונבאייר F-102 דלתא דאגר
Convair F-102 Delta Dagger
מטוס F-102 בנחיתה
מטוס F-102 בנחיתה
מאפיינים כלליים
סוג מטוס יירוט
ארץ ייצור ארצות הברית
יצרן קונבאייר
טיסת בכורה 24 באוקטובר 1953
תקופת שירות 1956–1979 (כ־23 שנים)
צוות 1
יחידות שיוצרו 1,000
משתמש ראשי חיל האוויר האמריקאי
משתמשים משניים יוון וטורקיה
מחיר 1.2 מיליון דולר אמריקאי
ממדים 
אורך 20.83 מטר
גובה 6.45 מטר
מוטת כנפיים 11.61 מטר
שטח כנפיים 61.52 מטר רבוע לכנף המקורית ו-64.57 מר רבוע לכנף המשודרגת
משקל ריק 8,777 קילוגרם
משקל טעון 11,100 קילוגרם
משקל המראה מרבי 14,300 קילוגרם
ביצועים 
מהירות מרבית מאך 1.25 או 1,304 קמ"ש בגובה 12,190 מטר
קצב נסיקה 66 מטר לשנייה
טווח טיסה מרבי 2,175 קילומטר
סייג רום 16,300 מטר
עומס כנף 172 קילוגרם למטר רבוע
דחף 76.5 קילו-ניוטון (17,200 ליברות) עם מבער אחורי
חימוש 
טילים 6 טילי AIM-4 פאלקון או טיל AIM-26 פאלקון ו-3 טילי AIM-4 פאלקון
רקטות 24 טילי 70 מילימטר
הנעה 
פראט אנד וויטני J-57
תרשים

הקונבאייר F-102 דלתא דאגראנגלית: Convair F-102 Delta Dagger) היה מטוס יירוט סילוני על-קולי, חלק ממטוסי סדרת המאה מתוצרת חברת קונבאייר ששירת בחיל האוויר האמריקאי בין השנים 1956 ל-1976. המטוס שימש כמגשר בין מטוסי יירוט מהדור הראשון לדור השני והיה למטוס הראשון שתוכנן קודם כל כמערכת נשק, כאשר המערכת העיקרית והראשונה שתוכננה היא מערכת בקרת ירי, והמשנית היא מערכת המנוע וגוף המטוס.

המטוס ראה שירות מצומצם בפיקוד ההגנה האווירית כמיירט ראשי וכן במלחמת וייטנאם ועבר לשירות המשמר האווירי הלאומי באמצע שנות ה-60 המוקדמות. כמו כן יוּצא המטוס ליוון ולטורקיה בשנות ה-60 המאוחרות ופרש משירותם בשנת 1979.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא תעופה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

26479256קונבאייר F-102 דלתא דאגר