מכלולאים פעילים האם לא עדיף לשנות ל"תיעודו של החפץ חיים"
שיחה:תמונתו של החפץ חיים/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כאן rect 1478 2589 2111 3786 החפץ חיים
הוצאתי מהערך ליטאים (זרם)
האם ראוי להוסיף שפירסום הוידאו נעשה כחלק מתעמולת הבחירות של אגודת ישראל לבחירות לכנסת העשרים?
פרסום הוידיו נעשה כי אז הוא נחשף. זה נכון שהשתמשו בזה גם לצורכי תעמולה, אבל לא הם חשפו את זה.
אתה מאמין לתזמון המדויק הזה?
כלומר, לא ברור לי האם זה אנציקלופדי, בוודאי לא כל עוד שאין מקור מדויק לכך, אבל לחשוב שזה לא היה מתוזמן נראה לי לא נכון.
אני בהחלט מאמין בהשגחה פרטית.
לא יודע אם קשור לערך, אבל מצאתי מקור מהימן שרבי חיים קנייבסקי בעצמו צפה בוידיאו הזה.
זאת בניגוד לאחרים שדרשו את עניין הוידיאו הזה לגנאי.
אם יש מקום לערך אעלה את המקורות
זה לא מידע אנציקלופדי. אבל אפשר להביא כקישור חיצוני אם יש כתבה על כך.
מכלולאים פעילים, אולי עדיף באמת לשנות את שם הערך לדיוקן החפץ חיים כפי שכבר הוצע?!
דיוקן בד"כ זה ציור. וראה תמונתו של הרמב"ם, ולמד מזה בק"ו וגזרה שוה.
אני לא חושב שהוצע לשנות לדיוקן, כיוון שכאן הנושא אינו דיוקנו של החפץ חיים אלא הערך הוא על תמונותיו השונות.
ההצעה הייתה לשנות ללשון רבים.
בעד לשנות לתמונותיו של הח"ח.
מרדכי עציון, בקשר לתמונה של הח''ח בפתח ביתו, אני משער שידוע לך שהתמונה שהבאת הינה רק חלק מהתמונה הגדולה שבה רואים את ביתו ובני ביתו, ואולי התמונה נגזרה בגלל שיש בה אשה.
בקשר לוידיאו, קראתי פעם שהוידיאו המצוי בידינו הוא רק חצי מהוידיאו, ואדם קנה את החצי הזה ושילם עליו הרבה כסף בגלל שהיה בו את אחד מקרוביו ורק לאחר מכן התפרסם חלק מהסרטון שקנה בגלל שהיה בו את הח''ח, אבל שאר הסרטון עדיין סודי וממתין לקונה שישלם עליו ויקנה אותו.
התמונה חצויה כי זה מה יש בויקיפדיה.
לגבי הסרטון אשמח אם יביאו מקור מוסמך למה שכתבת, למרות שגם אני שמעתי כן.
אם אני זוכר טוב, קראתי את זה בחוברת שיצאה לרגל סיום הש''ס בדף היומי, ושם הביאו שהרב מלובלין מייסד הדף היומי פנה על כך לח''ח בזמן הכנסיה, ואגב זה כתבו על ההסרטה שבכנסיה.
זו היתה חוברת של אחד העיתונים כמדומני.
כאן המקור של הוידאו. באתר של Moving Image Research Collections. כפי שניתן לראות שם, לא נראה שיש המשך להקלטה. מדובר בסיפורי אלף לילה ולילה.
מכלולאים פעילים אבקש ממי שיכול להוסיף מידע לערך זה לפני העברתו למרחב. במיוחד אם מישהו יודע מה מקור הציור המפורסם של החפץ חיים וכדומה.
תמונה או תמונתיו?
אין לי תשובה אך עוד שני פרטים שאם ימצא מקורם המדוייק הם עשויים לתרום לערך.
- ראיתי פעם ראיון, דומני ביתד נאמן, עם אספן וידיאו והוא אמר שיש לסרטון של החפץ חיים המשך, כנראה רואים בו שוב את החפץ חיים . החברה לא מסכימה לשחרר את ההמשך בתי תשלום רב.
- בשבוע שהתפרסם הסרטון של החפץ חיים, התפרסמה ביתד של יום ששי, כתבה עם האספן שמחזיק את הקלטת הגרמופון של הדברים שהחפץ חיים נשא בכנסיה הגדולה ושם היה תרגום של תמלול הדרשה.
על החלק הראשון לא שמעתי.
החלק השני זכור גם לי, אבל האם זה קשור לערך זה?
לא קשור ישירות אך עשוי לתרום.
תחליט אתה האם לצרף פיסקה אודות קיום הקלטה ממנו.
זה משפט לא צריך פסרא, אבל אני צריך מקור, ואין לי כזה. אם יביאו מקור אוסיף משפט שבנוסף לוידאו יש גם הקלטה.
סתם אגב, את התוכן יודעים כבר שנים, כי זה נכתב בזמנו.
אני לא בקי באיתור גליונות יתד נאמן.
אם יש כאן מישהו כזה, שיחפש ביתד השבוע של יום ששי של השבוע שבו התפרסמה ההסרטה.
מרדכי עציון אולי תטמיע בערך את הוידיאו של החפץ חיים?
אתה מתכוין להכניס את הקובץ עצמו? כי אין לי מושג איך עושים זאת.
מרדכי עציון, ערך נחמד.
התמונה הכי מפורסמת שלו (שברור שהיא אינה שלו...) היא של הלוגו של "אגודת נוצרי לשון"
אולי כדאי להביא אותם בערך?
היא מודפסת על כריכות רוב ספרי החפץ חיים המצויים:
https://www.nli.org.il/he/books/NNL_ALEPH990047767010205171/NLI
וגם לתמונה שמובאת כאן: (מן הסתם ציור של ציור התמונה המדוברת) https://www.hidabroot.org/article/840
אסור לי להעתיק ציור שיש עליו זכויות יוצרים. יתכן וכאן מותר להציג את הציור בשימוש הוגן, אבל אני לא בקי בחוקים אלו.
הציור כבר קיים במכלול:[[קובץ:חפץ חיים.jpg]]
משהו נוסף (ברשות בעה"ב),
אני חושב שבערך שכל מהותו הוא תמונה, צריך לתת משקל יותר גדול לתצוגת התמונות, ולא צר וקטן כ"כ.
אני מסכים, אבל מה אתה מתכוין? להוסיף עוד תמונות?
הוא מתכוון להגדיל את התמונות.
ובענין הסרט אתה יודע אם אפשר להעלות אותו למכלול מבחינת זכויות יוצרים?
נראה לי שיהיה מוזר להגדיל את התמונות באופן שיהיה חצי ערך ללא טקסט.
שאלתי פעם על הסרטון ונעניתי שאי אפשר
מקוה מבחינה טכנית או בגלל זכויות יוצרים?
זכויות יוצרים.
מקוה אם אתה יכול לבדוק את הענין הזה של זכויות יוצרים שוב, כי זכור לי שראיתי שזה ברישיון חופשי (אני אנסה לחפש)
מקוה תבדוק את הקישור הזה למטה ב"מידע נוסף" - רישיון,
כתוב כך: רישיון ייחוס Creative Commons (התרת שימוש חוזר)
אם כך זה בסדר?
אני מברר שוב.
אגב,
שימו לב למה שכתבתי כאן, אולי הדברים יביאו תועלת עקיפה, איכשהו.
יש חומר, אבל אני לא מצליח למצוא, אודות הציור המפורסם של החפץ חיים. יש אגדה לפיה זה העתק של תמונת הפספורט שלו כשרצה לעלות לארץ, ושמסיבה זו פניו מאירות מרוב שמחה. הייתה פעם אשה שערערה על התמונה וטענה שזה דיוקן של אבא שלה או סבא שלה, משהו כזה. אגב אני מבין שהערך הזה נכתב תחת השראת הערך תמונתו של הרמב"ם. אבל שם הערך עוסק בעיקר בדיוקן ספציפי, ואילו כאן הערך עוסק באופן כללי בתמונותיו של החפץ חיים.
אני משער שיש חומר כתוב, מתוך אלפים שראו אותו ושרדו את השואה, מתוכם עשרות רבות מתלמידיו וממשפחתו, וודאי שיש התיחסויות מתועדות לתמונה המפורסמת שלו.
אני לא שולל שזו תמונה מגיל צעיר יותר, כמו למשל ההבדלים שיש בתמונות של הרב מיכל יהודה לפקוביץ והרב שטיינמן מגיל 70 לגיל 95 ומאה.
האמת שהערך נכתב בהשראת תמונתו של בעל התניא שעבר כמדומני למרחב המשתמש של שמואל חיים.
האם לא יותר מדויק תמונותיו של החפץ חיים, בלשון רבים, או לחילופין דמות דיוקנו.
אני שואל שוב האם יש מקור מוסמך שהתמונה המפורסמת של החפץ חיים איננה תמונתו משנותיו המוקדמות?
אתה מתכוין לציור המפורסם.
בקשר לשם הערך, איני יודע,.
אכן, אני מתכוון לציור המפורסם.
ואגב, גם התצלומים שיש כאן צריכים מקור מהימן על ההסטוריה המסופרת שלהם שזה אצל נשיא פולין וכדומה.
המידע שכתבתי הוא מהמידע שיש על הערך בויקימדיה. זה מהארכיון של מדינת פולין וזה מה שנכתב כפרטי הקובץ.
דומני שכדאי להוסיף את הפרט הזה לערך. זה מוסיף הרבה אמינות וגם הופך אותו למעניין יותר.
במוצ''ש הזה קראתי שבת של החפץ חיים, הרבנית זקס, שרדה את השואה. אם כך אין שום ספק שיש התייחסויות לתמונה המפורסמת. אם כי הבנתי שהיא מהנישואין השלישיים שלו ולא ברור מאיזה גיל היא זכרה אותו.
למרות שיש עדיין מה להוסיף,
הערך מרתק מעניין וכתוב מעולה,
ואני לא מבין למה הוא לא יוצא לאויר המכלול.
דומני שהמשפט הזה לא מדוייק:
הקפיד שלא יצלמו אותו, ובדרכו לכנסייה הגדולה סידרו עבורו מעבר מיוחד בו לא יוכלו לצלם אותו.
אם הבנתי נכון את המקור, סידרו לו אשרת מעבר מיוחדת, פספורט בלי צילום.
תסתכל שוב במקור.
הפרשנות של מעבר שלא יוכלו לצלם, נשמעת קצת מוזרה בלי קשר, כאילו שהיה מקום מלא בצלמים ועשו לו מחתרת כמו של בבא אלעזר.
גם לי זה היה נשמע מוזר, אבל לא חשבתי על הכיוון שלך. אכן דבריך נשמעים הרבה יותר הגיוניים.
אין נושאים ישנים יותר