..
שיחה:תמונתו של בעל התניא/ארכיון 2
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מי כמוך מוכשר לטפל בערך זה.
גא"מ להנ"ל.
לא יודע למה הערך כבר נמצא במרחב הערכים אך הוא עדיין דורש שכתוב אינציקלופדי מעמיק, מתייג את ספרא שהעביר. כרגע הוא נראה לקוח מספר המעשיות החב"די.
הוא לא מושלם, זה נכון, אבל נראה לי שקצת נסחפתם.
בזמנו שכתבתי את הערך לפני ההעברה.
אפשר לשנות חופשי. מבחינתי - אפילו להפוך חזרה לטיוטה.
וטוב ששכתבת, אך ראה כעת אם הערך כבר מתאים למרחב.
לדעתי ממש לא.
אני מסכים עם שניכם שיש מה לשפר בערך, אבל הוא ממש לא מוםקע מהמרחב. הוא איכותי יותר מהרבה ערכים אחרים שנמצאים במרחב, ואין שופ סיבה להחזירו לטיוטה.
הערך לא אינציקלופדי וזה לא משנה אם יש עוד ערכים פחות טובים במרחב או לא.
רמת המכלול נועדה ליותר, אבל זה לא אומר שמוחקים מה שפחות. כל דבר שמציק לך או לכל אחד אחר, מכל סוג - פשוט מחכה שתתקן אותו.
רמת המכלול נועדה להיות בראש ובראשונה אינציקלופדית. אתה יכול לומר על ערך מסוים שיש בו בעיות בניסוח פה ושם, או עובדות מספר מיותרות שהוא "פחות או יותר" אינציקלופדי אך צריך תיקונים.
הערך הנוכחי אינו אינציקלופדי לחלוטין! כמעט בכל חלקיו הניסוח בעייתי ומסורבל, ויש בו המון פרטים מיותרים ומשכך מקומו לא יכירנו במרחב הערכים.
ערכתי כמה וכמה עריכות בערך הזה והשקעתי בו להופכו ליותר אינציקלופדי אבל הוא עדיין צריך שכתוב רציני.
מכלולאים פעילים - האם לדעתכם הערך ראוי ובשל למרחב הערכים או שהוא עדיין בגדר טיוטה?
על פי הנתונים בערך. חצי מהעובדות המובאות בו כעובדות הם בסך הכל טענות. כמו לדוגמה הפתיח של הערך. "תמונתו של רבי שניאור זלמן מלאדי הוא דיוקן מפורסם המזוהה עם רבי שניאור זלמן מלאדי. את הדיוקן יצר האמן גלבצ'בסקי בשנת 1798 בעת מאסרו. והעתק ממנה פורסמה בשנת 1888 על ידי רבי שמריהו שניאורסון" האמנם יצר האמן הנ"ל את התמונה? מנין? כך מספרים? אז ככה כותבים באנציקלופדיה? אלא מה בחב"ד מקובל שזה נכון, אז לכן?. הבעיה שהערך כולו מתחילתו ועד סופו כתוב בצורה הזאת. בצורה הנוכחית מקומו גם לא בטיוטה, מקומו בחב"דפדיה.
הוא אכן מעלה טיעונים כבדים, ואחרי דבריו אני מסכים שאתה צודק.
לצעוק לא אנציקלופדי בלי להסביר, זה לא כזו חכמה.
חושב שנימקתי בצורה מפורטת (ניסוח מסורבל ופרטים מיותרים). אם התכוונת שאביא דוגמאות - אביא בשמחה אם תבקש.
מקוה טען נימוק אחר משלי.
אני חושב שהערך בסדר, אולם יקבל את דעת הרוב.
מהיות ויש כאן דעות רבות בעד החזרת הערך לטיוטה (אבגד, ספרא, מקוה, מרדכי עציון ואנוכי הק') ומתנגדים רק מעט (מהללאל וכותב הערך שמואל חיים) אשר על כן אני מחזיר את הערך לטיוטה.
מכלולאים פעילים נקראים לעזור בשיפור הערך עד היותו אינציקלופדי ובשל לחלוטין.
מכלולאים פעילים ובעלי זכות הצבעה , האם אפשר להוציא את הערך לאור?
הערך מאוד יפה ויכול להיות גם מומלץ
מה דעתכם?
ממש לא.
הערך אינו אינציקלופדי, מלא בציטוטים ארוכים ומעייפים ודורש שכתוב מעמיק.
גדוש בהמון חומר, והמאמץ הנדרש כדי להכין אותו ליציאה אינו גדול. אני מוכן להתגייס למשימה אבל אני מעדיף לתת את הכבוד לכותב הערך.
ערך מצוין !!
אך כמו שכתבו יושב ומהללו הוא דורש שיפור בניסוח.
מקווה שיוצר הערך ישפר את הניסוח כך שהערך המעולה יזכה לעבור למרחב הערכים.
אני עצמי פחות מכיר את הכללים של המכלול ולכןאשמח שכן אחד המשתמשים יעזור לי בהכנתו מהללו
מכלולאים פעילים עשיתי שיפוץ נרחב בערך, והוא נראה לי מוכן, מה דעתכם?
יש עוד עבודה, הציטוטים ארוכים מידי, והוא רווי באריכות מיותרת.
מהללו, הציטוטים היחידם הם של ההסכמות ומהעיתון, אין יותר מידי, ולגבי האריכות, אם כן מה צריך לקצץ?
זה עצמו יותר מידי. למשל כל ההקדמה של המכתב של הכ"ק מוהר"ר וכו' וכו'. צריך לכתוב תכלס'
על מה כבודו מדבר?
על הציטוטים בפיסקה "הסכמות הרבנים" בעיקר. ועל הכתבה בעיתון.
כשיש לי טקסט ארוך שהוא לא ממש ממש חשוב אני מכניס אותו להערות שוליים למשל, וכדו'. בתוך הטקסט הוא יכול להקשות על הקריאה השוטפת.
הסכמות הרבנים אני באמת כעת מקצץ קצת, הכתבה אפשר עדיין להשאיר, אולם קצת לקצר
ערכתי וניסחתי עוד, אולם הערך עדיין לא אינציקלופדי ודרושה עוד עבודה רבה.
הרב שמואל חיים אני רוצה להציע לך משהו: אני יעבור על הערך ויתקן אותו כראות עיני. אחרי זה אתה תוכל לעבר על העריכה שלי ולהחליט: או לבטל אותה וניפרד לחיים ולשלום, או לאשר אותה ואז אני אדאג אישית שהוא יעבור למרחב הערכים.
דעתך?
מסכים מהללו אבל תעשה שינויים גדולים מידי
לא הבנתי מה בדיוק קרה שם, הציור נמצא פעמיים?
עברתי על גוף הערך, תאשר או תבטל, כרצונך.
מהללו הציור נמצא פעם אחת ע"י רבי שמואל שניאורסון, ואז הוחזר ונעלם, ואז נמצא שוב ע"י רבי שמריהו שניאורסון והופץ בכל העולם
ניסחתי את זה בגוף הערך.
ודרך אגב תודה רבה על העריכות שלך בערך!
מכלולאים פעילים אפשר כעת להוציא את הערך לאור?
א. אם תשאל כל יומים זה לא יעזור ב. זה לא נראה לי מתאים אולי בחבדפדיה
למה לא מתאים ?
ערך יפה מאוד צריך רק לסיים את השכתוב.
יכול להיות שמתאים אבל כרגע לא
אכן, הערך יוכל לצאת לאור אחרי שכתוב מעמיק והתאמה רחבה.
מכלולאים פעילים, ומפעילי מערכת הערך כבר המון זמן בטיוטה ולפי מה שהבנתי הוא צריך שכתוב
יהיה אפשר להוציא אותו אפילו עם תבנית לשכתוב ועריכה? פשוט חבל שהוא כל כך המון זמן במרחב האישי
לא לתייג כל יומיים
זה לא כל יומיים הפעם האחרונה הייתה לפני חודש
מה הלחץ? אל תדאג
שמואל חיים בשונה מחב"דפדיה כאן זה אנציקלופדיה כללית ולכן אני מסופק כמה יש מקום לערך כזה ארוך ומפורט על תמונה של אישיות חשובה ככל שתהיה.
הייתי ממליץ לך ליצור פיסקא "תמונתו" בערך רבי שניאור זלמן מלאדי, ולכתוב שם בקצרה את עיקר התוכן כאן.
בעצם אני חוזר בי.
אני פותח עכשיו הצבעה
האם אתם
או
הערך עבר שיפוץ ונראה לי שמתאים לעבירו למרחב הראשי?
מרדכי עציון תוכל להעביר?
אם ספרא מאשר [אז שיעביר בעצמו].
ספרא?
אעבור על זה, ובע"ה אעביר. מקוה שהיום בערב. אוקיי?
כרצונך
העברתי למרחב הערכים.
דרוש עדיין כמה הבהרות נחוצות, שלא הבנתי פשרם. אשמח שתסביר, וכך נוכל לחדד את הנוסח, שכולם יבינו.
אין נושאים ישנים יותר