לא הבנתי מדוע הערך מוגן..
שמו הוא רון קוּבי (קובוץ) לא קוֹבי (חולם). יש לשנות בהתאם.
לא הבנתי מדוע הערך מוגן..
שמו הוא רון קוּבי (קובוץ) לא קוֹבי (חולם). יש לשנות בהתאם.
התמונה שלו היתה במקור בעייתית. מוטיאל טיפל בזה בתבונה על ידי דריסה של הכתובת בתמונה חתוכה. מישהו שם שוב תבנית הסתרה על זה - כנראה בטעות.
(אגב, גם לבעלי הרשאת עו"ס מאוד קל לראות אם דף חסום לעריכה - לבדוק האם יש לחצן עריכה ליד כותרות פרקי המשנה. )
הועבר להמכלול:בקשת עדכון ערך ועודכן.
בנוגע לפסיקת בגץ מהיום, 24 באפריל, בה דחתה הנשיאה חיות את בקשתו לדיון חוזר, ובכך סתמה את הגולל על כהונתו כראש עיר.
עפ"י האמור כאן מן הצורך לאזכר את מידת שפיותו של מושא הערך, בכדי לא להעלים מידע כה חיוני מקוראי הערך.
לא אני שאעשה זאת, מחמת חוסר ידע ופרקטיקה מכלולאי במקרים כגון אלו, וגם עקב סגירת הערך לביצוע שינויים, אבל אשמח אם מישהו יירתם לענין.
במקרה ויבא תמונה לא ראויה מורדים אותו ושמים תבנית שסגור את הגרסאות האחרונות ואת העריכה
גם אני תובע את זה זמן רב אך בנייתים אין אפשרות כזאת חוץ מלבקש לנקות את הגירסאות עד לתמונה
לא הבנתי, באם יש מקור למידת אי-שפיותו לא צריך להזכיר זאת בתוך הערך?
אם היית רואה את כל השרשור (גם את ההמשך) - היית נוכח לראות כי לא עלה על דעת אף אחד להזכיר זאת בלא מקור ברור
שאל גם את שרגא, הוא זה שהמליץ על כך כאן, וכנראה הוא מסתמך על כך שהדבר ידוע לכל וכולם מביטים עליו ככזה (ואולי יותר מדוייק: מעשיו מוכיחים עליו שהוא כזה).
בלי להשוות כלל, גם היטלר היה חולה נפש ושלט במשך למעלה מעשר שנים.
ללמדך, כשהקדוש ברוך הוא רוצה, לומר לנו משהו, לרמז, לחנך, הוא יכול להשתמש גם בחולי נפש.
וסליחה שכתבתי השקפות, בדף שיחה של אנציקלופדיה.
מפי השמועה בלבד! נודע לי כי כך סבור למשל הרב מרדכי נויגרשל. אדרבה - תברר מה מידת נכונות השמועה.
אינני יודע בוודאות כרגע לומר לך שמות אחרים אך זו סברה ששמעתיה פעמים רבות בעסקי בנושא.
כתלמיד של הרב גולדווסר הריני לומר לך שכל עוד לא אשמע אחרת ממקור מוסמך, אני על משמרתי אעמודה.
- איך תסביר את אווילותו לעמוד רגע לפני פצצת אטום שתתן לו לשלוט על כל העולם ולעצור את כל מימון המחקר, ולהמשיך להשקיע בטילי V1 וV2 מיליארדי מארקים?
- איך תסביר אדם שישן בשעה שבעלות הברית פולשים לנורמנדי והוא מתעצבן שהעזו להעיר אותו.
- איך תסביר עובדה שאותו האיש היה ישן בימים ומבלה בלילות בחברת שריו ויועציו בצפייה על סרטי מלחמה מדומיינים, כשכל אירופה בוערת?
מכיוון ואני אינני מרצה, לא אכנס איתך לדיון בעניין. אך זאת אחזור ואומר כי לא שמעתי, לפחות בצורה מעמיקה, את הדעות הנגדיות ולכן אינני יכול לשפוט (אם-כי אף אנוכי מתלמידי הרב גולדווסר שהשתכנע לחלוטין וסבור כמותו בנושא זה).
וספציפית, יתכן כי גם אם היה גאון, הוא סבל כידוע בסוף המלחמה מדיכאון עז ואולי זאת התשובה לטענותיך/טענות הרב גולדווסר (ושוב גם אני מפקפק בסברת היותו גאון אך אינני יכול לשלול דעות סותרות).
גאונות אינה סותרת מחלות נפש.
תכל'ס, מה דעתכם על הוספת הענין לערך? אין מקור ברור המצביע על כך?
ודאי שלא סותר, השאלה היא האם עשה את מהלכיו מתוך גאונות ומחשבה ולכן הם הצליחו, או שעשה אותם סתם-כך מקפריזות ושגעונות וממש במקרה (ובהשגחה כמובן) זה הצליח.
יתכן, אבל בכל מקרה - דבריך אינם חולקים על דברי עמוס, ולא כפי שמשתמע ממה שכתבת: "גם על כך יש רבים החולקים".
לא, כתבת שזה לא סותר גאונות את מחלות הנפש ועם כך אני מסכים. ויש החולקים ומערערים על עובדת (או סברת) אי-שפיותו של היטלר ימ"ש.
אתה משווה הכחשת שואה לויכוח על מידת שפיותו של היימחשמויניק הזה, שלא בטוח שיש לה סימוכין ושניתן להוכיחה בעובדות חד משמעיות?
לא התכוונתי אלו המכחישים את השואה אלא חוקרים ומרצים נחשבים בעולם היהודי (גם החרדי) שסבורים כך.
וצריך להביא את דעתם, בהתסייגות ובנוסח המתאים. מכיון שאין לנו שום עניין בקהל יעד מכחישי שואה.
ברור שאי אפשר. אפשר לרשום עובדות שעשה, והתבטאויות שהתפרסמו עליו.
אגב, כדאי לחפש, בזמנו שמעתי שהח"כית החילונית שלי יחימוביץ' אמרה לו בועדה בכנסת שהוא יגמור בכלא.
אולי אכן צריך להוסיף את ההתבטאות של רוזנטל?
בעצם אין אפשרות כזאת, כי הערך סגור לעריכה
זה לא עיתון מקומי אלא אנציקלופדיה, לא אינצקלופדי להכניס כל התפתחות קטנה במצב הפוליטי
בתור טברייני, ובתור אחד שכותב ועורך הרבה בערך הזה אני מרשה לעצמי לענות לך:
א. זהו ערך אקטואלי ולכן כרגע נכנסים הפרטים שיכולים לעניין את קורא הערך, לכשיסתיים הענין (בקרוב ממש) נשאיר את הרלוונטי ונמחוק את המיותר.
ב. בתור עורך תורני אתה בודאי מבין את החילוק מהי סיבה ומהו סימן, האנקדוטות המצוינות כאן באות לתת המחשה לקורא מי הוא 'אותו האיש', בודאי אחרי שבויקפדיה הוא מצטייר כאדם הומני אתי וראוי לשלטון, והחרדים הם אלו שמתנכלים לו.
ג. אני כמעט בטוח שאם הדבר היה קורה בירושלים הערך היה מלא בהרבה יותר אנקדוטות וקוריוזים. ואצטט את ליצמן בשינו קל 'דין טבריה כדין ירושלים'.
בכבוד רבב ובהערכה על ההערה.
אני חולק עליך מקצועית, לא ראיתי בערך של משה ליאון שמוזכר שם כל אייטם, וגם אם כן - זה ודאי לא נכון.
ויקיפדיה אינני פותח כלל וכלל, ואני ממליץ גם לך... אם אתה בכל אופן פותח ויקיפדיה - תשנה שם בערכו.
בכל אופן, שיהיה כך. לאור תרומותיך למכלול, מגיע לך להכניס גם קצת "נגיעות" אישיות...
משה ליאון לא ייצר כל אייטם ולכן לא מופיע שם אייטמים. אבל דבר שמופיע בכותרות הרבה אתרים ו'מנויעס' בהרבה כוללים ושטיבלאך חרדיים, אינו אייטם כי אם משהו אחר.
אני לא פותח ויקי, אא"כ אני מייבא ערכים. (אני לקוח נט פרי), פשוט קראתי את העדכון שהביא רבי עקיבא, ושם מבואר שהחרדים התנכלו לו ושרפו את רכבו בעוד שהאמת היא שהוא נחקר במשטרה בחשד שהוא הצית את רכבו, כפי שתוכל לראות שהוספתי בפנים.
אני שמח שאתה מסכים לי להכניס נגיעות אישיות.
אם נראה לך שמישהו כאן כותב בלי נגיעות, אשריך.
אני דווקא לא מסכים להכניס נגיעות אישיות. ורק העניין הוא שאין מי שנקי מנגיעות וברור שכל אחד יכתוב על מה שמעניין אותו ואיכפת לו ממנו. מה שכן, צריך להיות פתוח להערות ושינויים ואף לחשוב מראש כשכותבים. האם זה באמת אמור לעניין או שרק אני רוצה שאנשים יראו את זה. כמובן זו התייחסות כללית ולא לעריכה הנוכחית.
עורך תורני אני מסכים עם עמוס חדד כרגע יש לזה חשיבות. אם בפרספקטיבה עתידית זה לא יהיה מעניין יהיה ניתן להסיר
הנימוקים של עמוס חדד שכנעו אותי בצורה אובייקטיבית שכל הנכתב על רון קובי מתאים להיכלל בערך אנציקלופדי. וזאת מבלי לדעת שיש לו יד ורגל יחד עם רון קובי, בעיר טבריה.
תודה לך חזק יקר שלנו! תיקנתי את הודעתך כיון שזו עילה לתביעת דיבה, והנ"ל אלוף בכך. מומלץ להיזהר...
אכן יש לי הרבה ידיים ורגליים עם הנ"ל, סבלתי וסובל ממנו באופן אישי. ואכמ"ל.
חשבנו אולי לא, אולי יקרה נס, אבל בסוף הוא נהיה ראש עירנו, נפלה עטרת ראשנו אוי מה היה לנו.
והרב עורך תורני האם אפשר להכניס את פיזור המלח בכניסה לעירייה היום? :)