דויד, נראה לי כי גם כאן - כמו בערך על התפארת שלמה - יש צורך להוסיף בשם הערך את האיזכור "מליסקא". זאת היות שנשוא הערך אינו מוכר בשם משפחתו אלא בשם עירו.
תודה
סיכום מאת דויד:
המשך הדיון באולם הדיונים
לאחר ההכרעה בהמכלול:מועצת/ארכיון 3 הועבר מרבי צבי הירש פרידמן לרבי צבי הירש מליסקא
דויד, נראה לי כי גם כאן - כמו בערך על התפארת שלמה - יש צורך להוסיף בשם הערך את האיזכור "מליסקא". זאת היות שנשוא הערך אינו מוכר בשם משפחתו אלא בשם עירו.
תודה
מכלולאים פעילים דעתכם?
שאלתי בערך על רבי ישעיה'לע מקרעסטיר מה ההגדרה בעניין או שזה כלל גורף? לדעתי יש לקבוע כללים ברורים ולא להחליט סתם בערכים מסויימים ללא כלל ברור ומוסכם.
אתה צודק שנדרש כאן כלל ברור, אך כפי שכבר כתב דויד בהמשך, קיים כאן כלול ברור למדי.
הגע בעצמך: האם השם "רבי צבי הירש פרידמן" אומר לך משהו? ברור שלא. אבל "רבי צבי הירש מליסקא" (או אפילו בהוספת שם משפחתו) - ודאי אומר לך הרבה.
תייגתי בהתחלה רק את דויד, היות שבערך על ה'תפארת שלמה' הוא הסכים לדעתי כי במקום שנשוא הערך אינו מוכר בשם משפחתו אלא בשם עירו - יש להזכיר בשם הערך גם את עירו, וחשבתי שגם כאן זה יעבור בקלות.. אבל משום מה הוא לא הזדרז לבצע זאת כאן, אלא עירב את המכלולאים הפעילים.. שיהיה
אם זהו הנד' אל תצרפו את דעתי. משום שאין לי שמץ של מושג (לעומת ר' שעילה קראסטירער שכמו כל אחד לא היה לי מושג ששם משפחתו היה שטיינר). אבל אני הייתי כן סומך על יחיד ורבים שבקיא בכך. (בכל אופן בעיניו של ליטוואק כמוני).
הכלל מוזכר בדברי יחיד ורבים פה - משום שאינו מוכר בשם משפחתו. את נשוא ערך זה איני מכיר לכן לא הבעתי דעה ואני מחכה ליותר מ-2 דעות בעד
היכן כתוב הכלל הזה? אשמח לקבל קישור.
אני בכל אופן לא מכיר כזה כלל, ובעיני זאת רק סברא, הגיונית אמנם, אך שלא נחקקה בחוקי המכלול.
יש לשנות מדיניות בדיון ובהצבעה מסודרים בלבד, ולא במחטפי סברות שכאלו.
אף אחד לא שינה שום מדיניות כי אין מדיניות בנושא זה. אך בהחלט כדאי שתהיה מדיניות וע"כ אין בעד הצבעה מסודרת באולם דיונים.
המדיניות עד כה היתה שלא לכתוב כך. ראה כל הערכים שהוספת לשמם את העיר, בכולם לא היה כתוב, וכך גם בכל הערכים האחרים על גדו"י לא היה כתוב את שם העיר.
אם תסביר לי איך מסתדר במדיניות של ויקיפדיה הערך רבי ישראל פרידמן מרוז'ין אז נבין מה המדיניות שלהם (שאם לא קבענו אחרת מחייבת אותנו). אם איננו מבינים - כנראה שאין מדיניות ברורה גם שם.
ר' יושב היקר: כמו שדויד כתב, ויקיפדיה אינה יכולה לשמש לנו כמודל לחיקוי בנושאים כגון אלו. הסיבה שעד היום לא הופיע שם העיר כחלק משם הערך - הוא רק משום שבויקיפדיה אין שום רגש בסיסי ליהדות וכל שכן לחסידות. מבחינתם - שם הערך 'רבי ישראל פרידמן' שווה ערך ל'בנימין נתניהו' (להבדיל), וכשם שלא יכתבו 'בנימין נתניהו מרחוב בלפור' או 'מקיסריה', כך לא יכתבו 'מרוזין' וכדומה.
אך המכלול הוא לפני כל הכללים - אנציקלופדיה יהודית, ורק לפי זה צריך לקבוע את הכללים, ולא להיפך - שתחילה יעתיקו את כללי ויקיפדיה ורק לאחר מכן להפוך אותו לאנציקלופדיה יהודית. מובן שאין כוונתי לכללים יבשים השייכים לתחום המקצועי של האנציקלופדיה, שכן לפני הכל זה אמור להיות אנציקלופדיה ולא עלון חסידי וכדו', אך כאן זה לא סותר כלל כללים אנציקלופדיים כל-שהם, אלא כללים ויקיפדיים בלבד, ומשכך אין מובן לי כלל על מה ולמה כל ה"טראסק" הגדול.
אתה מושפע מהתקשורת או משהו? זה עושה רושם שהנידון כאן הוא על הקמת ממשלת מיעוט וביצוע מחטף של חוקים כאלו ואחרים, אשר ישפיעו על הפוליטיקה כולה למשך מאה השנים הבאות. נו באמת, 'בחייאט', על מה יצא הקצף? חבל ליצור מהומה על לא מאומה.
ר' יחיד היקר והקצת מגזים ומנפח את הקצף והמהומה שלום רב!...
אין קצף ואין מהומה, יש דיון פורה ומועיל ועל כך גאוותנו. לא אמרתי שהצעתך סותרת כללים אינציקלופדיים ואני דווקא נוטה לתמוך בה באם יהיה דיון מסודר או הצבעה. אני ב"ה לא מושפע מהתקשורת (הכללית, כנראה לזה התכוונת) כי אני לא מחובר אליה ב"ה, רק לחרדית, ואני בהחלט לא רוצה שייעשו מחטפים גם אם לא מדובר בממשלת מיעוט שהיא אגב לא מחטף כלל אלא לגיטימית וחוקית למרות שאנו כחרדים לא אוהבים את עובדת התהוותה מחשש לשלטון חילוני שייצר את צעדינו ונקווה שהיא באמת לא תצלח...
וכעת לענייננו - אני אישית די בעד הצעתך, אך הדבר צריך להיעשות באופן מסודר ולא בערך אחד בודד בלי הצבעה כשאחרי כן יהיו דיונים מתרבים והולכים על כל ערך לחוד, ואז חלק מהערכים יהיו כך וחלקם אחרת, בכפוף להצבעה המקומית, וכדי בלאגן והרס. הצעת הצעה יפה, קח יוזמה, והצע אותה כמדיניות סדורה באולם הדיונים, ואז נוכל לברך עליה ולקדמה, ולהחילה על כל הערכים במכלול בצורה שוויונית ומסודרת.
מוצא חן בעיניך הרעיון?
קריינא דאיגרתא איהו ליהוי פרוונקא. אין לי כעת את הסבלנות הנדרשת לעשות מזה נושא שלם ולהעלות זאת כהצעה רשמית באולם הדיונים. גם בדף השיחה כאן לא הייתי מעלה את ההצעה אילו ידעתי שזה יהפוך לעסק שלם.
אבל בעצם גם אתה מסכים עמי שאין להעלות נושא כזה באופן ספציפי לערך מסויים אלא רק כמדיניות ברורה החלה על כל ערכי הרבנים במכלול. מעולה.
כרגע גם לי אין זמן אבל זה לא בוער. כשיהיה לך או לי זמן ונתפנה לכך או שמישהו אחר ירים את הכפפה מוסכם שהדבר יהיה כהצעת מדיניות באולם הדיונים. רק רציתי לחסוך את הבלאגן וההצבעות המיותרות שיצוצו כאן כפטריות אחר הגשם או הקורונה...
הסיבה שלא עשינו זאת עד עכשיו כי היה נראה שזה ברור. וכמו שלא ענית לי למה גם בויקיפדיה קוראים לערך רבי ישראל פרידמן מרוז'ין. וכל מטרת ההצבעה היתה לוודא שכך שמו המפורסם. ממילא זה לא יחסוך הרבה כי עדיין צריך לוודא בכל ערך איך הוא מוכר לאנשים.
בכל מקרה כיון שאני רואה שזה קשה לכם, אני אפתח שם את הדיון.
לא עניתי על ויקיפדיה כי לדעתי אנו לא מחוייבים לה, בפרט במקום שהיא לוקה בחסר כמו כאן שהערך שהזכרת כתוב עם עיר וערכים אחרים בלי וזה כנראה משום שאין לויקיפדים ידיעה מספקת בערכי הרבנים וכלי הקודש, ולכן עלינו לתקן את המעוות ולסדר מדיניות וכללים ברורים.
אם הם רוצים - הם יכולים אח"כ להעתיק מפה לויקיפדיה...
מצויין. זה אומר שזאת המדיניות גם היום רק שהיא אינה כתובה, ולא כמו שאמרת ש"המדיניות עד כה היתה שלא לכתוב כך". וכמו רבי יוסף חיים מבגדאד, רבי ישראל מסלנט וכו'
אך אני מסכים שטוב שתהיה כתובה ולכן כבר פתחתי דיון באולם דיונים.
אתה לא צודק. ברוב מוחלט של הערכים כתוב שם ושם משפחה בלבד. דוק ותשכח. רק שיש כמה שונים וצריך להחליט ולהתאים את הכללים לכולם.
שוב, הסיבה שברוב הערכים כתוב רק שם המשפחה, הוא משום שבויקפדיה אין שום רגש לערכי הרבנים, וכפי שכבר הארכתי לעיל, ולא אמרו רבנן בכפילא
אולם הדיונים נראה לי מקבל פחות חשיפה מאשר דפי השיחה הרגילים... ככה נראה לי (לפי כמות המגיבים)
השאלה של דויד היא האם הוא אכן מוכר יותר בשם עירו (ראה כאן).
התשובה היא: כן, וכפי שכבר כתבת.
נפתח, שוכתב, ונסגר שוב
במקריםז כאלה מספיק לתייג את {{עורכי אספקלריה}}. והתשובה היא כן - יש פה לשון הרע בהקשר לרבי ירמיה לעוו - אתה בקיא בנושא?
ממש לא בקי.
האם ניתן להסתיר את הגירסא הבעייתית ולפתוח את הערך?
הוא זקוק לשכתוב
כן, אני מסתיר. תגיד לי בסוף כדי שאחזיר את המידע הבעייתי לסינון עד שמישהו בקיא יפתור את הבעיה.