יתכן שכדאי להעביר את הפסקה "דמויות" לערך ממלכה במבחן - דמויות ולהשאיר פסקה מקוצרת עם הפניה לערך המורחב
מכלולאים פעילים, דעתכם
יתכן שכדאי להעביר את הפסקה "דמויות" לערך ממלכה במבחן - דמויות ולהשאיר פסקה מקוצרת עם הפניה לערך המורחב
מכלולאים פעילים, דעתכם
מכלולאים פעילים, אני חושב שלעת עתה לא כדאי שיהיה בערך תקציר של הספר החמישי, וזאת משום שהרבה אנשים לא קראו אותו, והם עלולים להיחשף לגילויים שבנקודה זו הם אינם רוצים להיחשף אליהם.
אציין כי באופן כללי אני חושב שאין לכלול בערכים תקצירים של ספרים שיש בהם כדי לפגום את הנאת הקריאה בספר עצמו.
דעתכם?!
עפר ואפר, טענתי היא שלא שייך לייעד ערך אנציקלופדי רק לחלק מן הקוראים, ואילו החלק השני צריך להימנע מלקרוא ולו בשגגה את הערך. בפרט שבנידון זה הספר יצא לאור רק עתה ורוב רובו של הציבור לא קרא אותו.
בנוסף, אני לא רואה שום תועלת בהוספת מידע זה, מלבד הרצון להוכיח קבל עם ועדה שהעורך היה מן הראשונים לקרוא את הספר. הרי מי שקרא את הספר אינו זקוק לתקציר העלילה, ומי שלא קרא מסתמא אינו מעוניין להיחשף למידע.
והערת אגב: הייתי ממליץ להימנע מהמילה ׳דעתנו׳ כאשר מדובר בדעה של אדם יחיד.
"בנוסף, אני לא רואה שום תועלת בהוספת מידע זה, מלבד הרצון להוכיח קבל עם ועדה שהעורך היה מן הראשונים לקרוא את הספר. הרי מי שקרא את הספר אינו זקוק לתקציר העלילה, ומי שלא קרא מסתמא אינו מעוניין להיחשף למידע"
הטענה הזו מצוינת לכל ערכי הספרים במכלול. ומעצם קיומם נראה דלא כדבריך
הבטלן היה לך לאמר זאת בסדרת מרגל להשכרה עם הוצאת הספר מגן אנושי.
שמה היה אחד זריז ברמות לא אנושיות שהספיק לקרוא את הספר תוך יומיים ועוד לכתוב אותו בויקיפדיה.
המבקר, מלבד העובדה שזו לא תגובה של אדם מן היישוב, זה כנראה גם הפרה של מכ:כה. נא להימנע מכך.
למעשה, כל ערך שהוא שכולל תוכן עלילתי הוא ספוילר. היתה בעבר הרחוק תבנית אזהרה יעודית בוויקיפדיה, אבל היא נמחקה, ובצדק.
המבקר, לדעתך שימוש בשפה פוגענית וירידה לפסים אישיים יגרמו לטיעוניך להתקבל טוב יותר?
הבטלן סליחה שאני מתערב, אבל אל לך להתלונן על פסים איששים כשאתה תוקף אישית ללא סיבה.
ראה למשל כאן: הבטלן (שיחהתרומות) עפר ואפר, טענתי היא שלא שייך לייעד ערך אנציקלופדי רק לחלק מן הקוראים, ואילו החלק השני צריך להימנע מלקרוא ולו בשגגה את הערך. בפרט שבנידון זה הספר יצא לאור רק עתה ורוב רובו של הציבור לא קרא אותו.
בנוסף, אני לא רואה שום תועלת בהוספת מידע זה, מלבד הרצון להוכיח קבל עם ועדה שהעורך היה מן הראשונים לקרוא את הספר. הרי מי שקרא את הספר אינו זקוק לתקציר העלילה, ומי שלא קרא מסתמא אינו מעוניין להיחשף למידע.
והערת אגב: הייתי ממליץ להימנע מהמילה ׳דעתנו׳ כאשר מדובר בדעה של אדם יחיד.
חבל שמכניסים לכאן את הסגנון של ויקיפדיה
דרוך, היכן ראית כאן תקיפה אישית? טענתי הייתה כללית, והבהרתי אותה היטב. בשום מצב לא התייחסתי לעורך מסוים, אלא דיבקרתי על תופעה מסוימת שאינה לרוחי. בכלל, אם איני טועה מי שעשה את העריכות עליהן דיברתי לא היה העורך אליו הפניתי את תגובתי.
לגבי השימוש במילה ׳דעתנו׳, זה אכן צורם לי. זה תיקון, לא תקיפה. יש הבדל עצום בין הדברים.
יש לי ראיון של מיה קינן על פדהאל לאחר יציאת הספר, תוכל להוסיף אותו לקישורים חיצוניים
למעריצי ממלכה במבחן. פדהאל צפוי להתפרסם לקראת חג הפסח הבעל"ט.
הספר יפורסם בשלושה כרכים נפרדים בסכום עגול
מדובר במחקר מקורי ונשמח אם מישהו יודע על כך ממקור רשמי
לאחר שעבר הפסח [תשפ"ב] והספר עדיין לא יצא, הגיעה למנויים (ואני ביניהם) הודעה ובה התנצלות על כך שאף שהוא טרם יצא הוא אוטוטו מגיע.
ואף על פי שיתמהמה אם כל זה עדיין יש המחכים לו...
בכל אופן ודאי שזה צריך להיות מצויין בערך.
הבעיה העיקרית בכל ה"פרסומים" האלו היא שגם מיה קינן עצמה לא ממש יודעת מתי היא תוציא את הספר בסופו של דבר. עוד בשנת תשע"ט היא דיברה על חנוכה תש"פ...
זה אכן יוצא לסוכות ראיתי שאפשר להרשם באתר לקבלת עדכון כשזה מגיע לחנות
נרשמתי כאן יש אפילו תמונה של הספר נראה שזה אמיתי!!
הנה התמונה
https://yefe.co.il/product/%d7%91%d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%91/%d7%a4%d7%93%d7%94%d7%90%d7%9c/
תוכל/י (מצד אחד זה נראה בת לפי שם המשתמש, מצד שני יש פה חזקת כשרות... ) להעלות את זה לכאן?
עפר ואפר יש לך מושג מה פשר תמונת מפת האיזור ומה מקורה?
היא לא נראית לי מתאימה למסופר בספרים, ברמה כזו שגם היא פורסמה ע"י הסופרת לא יודע עד כמה כדאי להכניס אותה לערך?
היא הוכנסה לערך לפני יותר משלוש שנים על ידי פינרס שכנראה לא פעיל כיום.
לא כ"כ אנציקלופדי לעטר ערך בציור חסר מקור, אם יש לי כשרון לציור (והאמת שאין לי) אני יכול להוסיף ציורים שלי לעוד ערכים?
אם אפשר להשוות [ולענ"ד בנידון דידן אפשר...] בויקיפדיה בערכים דומים [ספרים וכדו'] אכן מופיעים מפות שיצרו מעריצים שלא על דעת הסופרים, ולפעמים חלק מהמפות אף סותרות אלו את אלו.
סותרות אלו את אלו, הערתי שכאן כמדומני שזה סותר את הספר, ואגב שם מדובר במפות שפרסומן הראשון הוא בויקיפדיה?
הן סותרות אלו את אלו כי הן תלויות בפרשנויות שונות של הספר לפי הבנת הקוראים שזה לכאורה (לא מידיעה) גם המצב כאן.
אני מניח שאם תשאל את יוצר המפה על ה'קושיות' שלך יהיו לו עליהן 'תירוצים'.
אם הוא יסכים איתך שהמפה מוטעית ודאי שהיא לא צריכה להופיע.
בנוגע ל"אגב" ששאלת, אין לי מושג.
אבל א"א לנהל איתו דיון כי אין לו שם וכתובת, וזה האבסורד להציג באנציק' מפה שאי מי חסר שם העלה, אין מושג מי יצר אותה כמה מחשבה הוא הקדיש לזה כמה אנשים שמעו עליה או ראו אותה לפני שעלתה למכלול וגם אח"כ.
בקיצור לדעתי דינה למחיקה, האם יש מתנגדים?
המפה צוירה ע''י שלוואן דיאלידאן שלא פעיל היום ואפשר לראות אותה בדף משתמש שלו
כמדומני שנפלה טעות במפה בכך שאחוזת בנטיליאן נמצאת בקצה השמאלי העליון, (לא מצוין צדדים במפה), ומישורי הפלאט נמצאים בקצה הימני התחתון. ומצוין באופן מפורש בספר על גבול ומעבר משותפים.
שנית מצוין כי המפה אינה תואמת לנתונים הגיאו-פוליטיים האמיתיים, ומה הם הנתונים האמתיים???
בנתונים האמיתיים האימפריה הביזנטית הייתה על גבולות שונים לחלוטין. כוזר הייתה בעיקר בחצי האי קרים ומזרחה לו.
כנ"ל לגבי כך שהבולגרים חצצו בין ביזנטיון והכוזרים, בעוד באיסתרק (ספר) מוזכרת דמות שזוכרת פלישה ביזנטינית. דבר זה לא מתאפשר אם בולגריה הייתה ממלכה עצמאית כפי שמותאר בסדרה.
מצ"ב מפת כוזר הסטורית.
(מהללאל, אם כבר הזמינו אותך לכאן, אולי תעיף מבט על העריכה שעשיתי פעם בערך הזה וספרא מחק אותה, גם אם תסכים איתו למחוק אותה אבל תסתכל בשביל הבדיחה).
כי זה מחקר מקורי ללא בושה... תוך כדי קביעת עובדות לא מבוססות...
והכותב עצמו כנראה ידע מכך... ראה בתקציר העריכה.
כבר בתקופת הרמב"ם והראשונים אנו מוצאים התייחסויות לאמירת תהלים. קיימת תעודה לתלמיד הסמ"ק בזה"ל "ועשו תענית כמה ימים שיקבל האדם שכר כשיקרא דבר יום ביומו (בספר הסמ"ק) כאילו היה קורא בספר תהילים".
שלא להזכיר את דברי המדרש שביקש דוד שיהגו בספרו ויקבלו שכר כהוגי נגעים ואהלות...
כבר אצל אסתר המלכה אנו מוצאים בתלמוד שהתפללה במזמור כ"ב בעת צרתה. ופירשו רבים שדוד אמר מזמור זה בנבואה עליה.
אם יש אזכורים למנהגים חדשים, זה דווקא האמירה בציבור, ובאזורים מסויימים (אצל אבי השל"ה).
מהמדרש ודאי אין ראיה, כי זה בתור לימוד תורה ולא תפילה בשעת צרה, מאסתר אין ראיה כי איך לא תתפלל פרק זה אם נאמר במיוחד עליה בנבואה, על תלמיד הסמ"ק גם יש לדחות דהיינו כמו לימוד תורה ולא תפילה בשעת צרה, ושתיקת כל הספרות היא ראיה שזה לא היה נהוג, אבל בסדר ספרא ידידי רציתי רק שיהיה קצת מעניין.
אתה ממציא סברות כרס "יש לדחות ויש לדון" בלי לבדוק דברים. זה לא הפורום המתאים לזה.
כשתבדוק את הנושא, נדבר...
יש מקורות קדומים מאוד לאמירתה כתפילה.
בסדר אני מסכים איתך לא לכתוב את זה, כתבתי את זה רק להלבנת הנושא, אבל אינצקלופדיה זה משהו אחר, אני מבין. ספרא
לקבוצת תפוצה מצומצמת במייל, כתמורה לקידום מכירות שהיא ביקשה וקדם יותר השנה.
בצרוף בקשה מפורשת לא להעלות - כי אם לא הייתי מעלה לדרייב כקישוח"צ.