שיחה:ל"ג בעומר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
איזו תמונה?
הראשונה.
עדיף כבר להחליף אני מחליף לתמונה אחרת. (יתכן והם נשים).
זה נראה ילדים ולא בטוח שעדיף. בטח לא שהתמונה מופיעה פעמיים בערך.
אז נמחוק את הפעם השניה.
אז לא נמחק תמונה סתם
למה סתם? אדרבה, זה מופיע בראש העמוד.
אני מדבר על זו שהסרת
אמרתי לעיל.
ולמה הסרת את התמונה מהילולת רשב"י?
כי רוב משתמשי המכלול הם עם נטפרי, ככה שאין עניין בתמונה שאף אחד לא יצפה בה (ואגב זה אחרי בקשה שלי לפתוח את התמונה והתנגדות מצידם לפותחה).
אם לא ברור מה טיבה של התמונה- מתייגים. כמו שעשית יפה פה. אל תסיר על דעת עצמך בבקשה.
חשבתי שאתה מסכים להסירה.
לא מסכים (על שתי התמונות)
סבבה.
אז מה אתה אמור לעשות עכשיו?!
t,v rumv ,uxh; t, v,nubv knyv' chhb,ho t, v,nubv vbufjh, ,athr - zv cyuj/
אני מבין עברית או אנגלית תקינות
סליחה, הייתי באמצע לעבוד וכתבתי לך תוך כדי ושכחתי להחליף את המקלדת לעברית...
אמרתי שאת התמונה שהיתה מקודם למעלה תוריד ללמטה, והתמונה הנוכחית תישאר.
תעשה את זה בבקשה. ותסביר לי מה נסגר עם התמונות? למה אתה מחליף/מוחק/משנה/מזיז? (שופר..)
מה הבעיה? מחקתי תמונה שכבר היתה קיימת באותה סגנון פעמיים, והוספתי תמונה אחרת שמסבירה את מבנה השופר.
בערך הזה מחקת תמונה סתם וגם בערך של הילולת רשב"י הסרת על דעת עצמך, בשופר- החלפת תמונה לדף צביעה.
לא אוהב להעיר לאנשים אבל אתה עושה יותר מידי דברים לא נכונים (כנ"ל משה בתיבה וחממה)
במשה בתיבה הסרתי את כל התוכן הלא ראוי, ובחממה מכיוון שאני בעל ידע רב אני יכול ומוזמן ורוצה לעזור לאחרים, א"כ מה הבעיה?
יש למחוק את השורה שבה כתוב על מעבר מלוח שמשי ללוח ירחי, דבר שהזו כמה לוקרים אפיקורסים
יחיד ורבים למה שחזרת את הערכתי האם גם אתה מאמין בשמעון בר כוכבא
אני לא מבין בדברים האלו, וזה גם לא מעניין אותי.
דבר אחד אני יודע - באנציקלופדיה, כמו באנציקלופדיה, לא מצנזרים דברים רק משום שאינם עולים בקנה אחד עם השקפת העולם שלנו.
אם אתה סבור שיש למחוק זאת משום כלליו של המכלול - אתה מוזמן לפתוח על כך בדיון, ולהזמין את המכלולאים שיביעו עמדה.
חבל שאני צריך להזכיר לך דברים כה פשוטים ובסיסיים. אתה מספיק ותיק פה במכלול, והיית צריך לקחת זאת לתשומת לבך עוד לפני המחיקה הראשונה.
אם אתה לא מבין בזה אז אל תתערב
יש לך טעות זה לא שאינם עולים בקנה אחד עם השקפת העולם שלנו. אלא שעושים צחוק מהשקפת העולם שלנו. ובשביל הדברים האלו יסדו את המכלול ולא נשארו לתקן את ויקיפדיה
לא אטרח לחזור לחינם על דבריי.
רק אצטט מה שכתבתי לעיל: "אם אתה סבור שיש למחוק זאת משום כלליו של המכלול - אתה מוזמן לפתוח על כך בדיון, ולהזמין את המכלולאים שיביעו עמדה".
לצערי אתה חשוד במחיקה חד צדדית של דברים שאינם הולמים את השקפת עולמך.
משתמש:דוב פרח, מה פשרה של המחיקה שעשית כאן? את האידיאולוגיה שלך תשאיר לדפי השיחה. אם תרצה תוכל לציין מקורות להתנגדויות חריפות כמה שיותר לחגיגה הציונית. אך באיזו זכות אתה משחית?! וזה לא המקום היחיד שאתה מתנהג כך.
הלו זה אנצליקופדיה חרדית לא הרדתי מידע רק ציצמתי את השטיות שלהם
לא צמצמת, אלא מחקת מידע רב, והפכת את הערך למבולבל, מכיון שכעת לא מובן מה הקשר בין ל"ג בעומר לבר כוכבא. וכן מחקת את ההיסטוריה של הקשר בין התנועה הציונית לחגיגות אלו, וההיסטוריה של התהלוכות.
אכן על התלוכות הורד בטעות והחזרתי את זה חוץ מזה איני רואה שום בעיה בערכתי תחשוב רגע האם תשאיר את הקטע שאומרת שהגמרא רצה להחביא את לוחמי בר כוכבא ולכן אמרה שהיה מגפא עפרא לפימיה
ועוד שטייות בסגנון כזה כגון רבי שמעון בר כוכבא ושאר שטיותם
הייתי מוריד לגמרי את הקטע לילי שצריכים לדעת עד כמה השטיות של החילונים מגעים
מכלולאים פעילים לא צריך לדעתכם להקדיש ערך נפרד לל"ג בעומר תש"פ ?
להלן כמה נקודות שאין התייחסות בפסקה בנוגע לזה
1 הביקורת של חלקים בציבור על הסגירה ההרמטית של מירון
2 כניסת הפרוטקציונרים והידוענים והביקורת על הציבורית על כך
3 המדורה במאה שערים
ויש לדעתי עוד..
אתה מוזמן להתחיל לכתוב משתמש:יואל וויס/השפעות מגפת הקורונה על ההילולה המסורתית בל"ג בעומר. אם זה יתגבש לכדי ערך זה ימצא את מקומו אחר כבוד במרחב הערכים. בשביל להתחיל לכתוב, פשוט תלחץ על הקישור האדום, וקדימה למלאכה.
יש מאגר של מידע פוליטי או היסטורי, ויש ערך אנציקלופדי.
לענ"ד אין ענין.
אז מה לדעתך כן ראוי לערך אנא הגדר ?
מנייני המרפסות למשל ראויים ?
איך נראה לך הגיעו בויקיפדיה האנגלית ל 7.100.000 ערכים ?
ובכלל כשאתה קורא היום על מגפת הדבר השחור למשל לא היית רוצה לדעת כיצד נראו למשל החגים היהודיים לצילו?
אתה צודק בהחלט שצריך לכתוב על זה, אבל איני בטוח שיש להקדיש לכך ערך נפרד.
מקוה לא נגעתי בעריכה שלך אך לעניות דעתי הפתיח של הערך ארוך מדי והוא אמור להכיל מידע יותר מתומצת
נראה לי מוגזם לכתוב על זה ערך נפרד. לדעתי זה אמור להיות או פיסקה בתוך ערך כללי על השפעות הקורונה או פיסקה בערך על ל"ג בעומר, או גם וגם.
קראת את מה שכבר הספקנו לכתוב בערך ?
האם לדעתך יש בו חומר שאפשר או צריך להשמיט ?
ובכלל הערך ל"ג בעומר הוא גם כך ארוך להחריד אני מסופק אם יש מי שבכלל קורא ערכים באורך כזה עד הסוף
שים לב שבפתיח של הטיוטה כתבת כמעט את כל הערך גופא. חלק מהניסוח הוא תיאור צבעוני שיש לייבשו...
לדעתי מספיק פיסקה כזאת הערך ל"ג בעומר או על הקורונה:
בעקבות מגיפת הקורונה, המשטרה החליטה ערב ל"ג בעומר תש"פ, שלא לאפשר עליה המונית למירון כמידי שנה, והגבילה את העליה להר למספר אנשים מצומצם, ואת ההדלקות הרבות לשלשה הדלקות עדתיות, האחת ההדלקה המרכזית בראשותו של האדמו"ר מבאיאן, הדלקה זו נחשבת להדלקה של הציבור החסידי, השנייה לציבור הספרדי בראשות הרבנים: שלמה משה עמאר, בניהו שמואלי ושלום ארוש, והשלישית לציבור הדתל"י בראשות הרב שמואל אליהו והרב חיים דרוקמן. ההדלקות יועברו בשידור חי לכל העולם. עתירות שהוגשו לבג"ץ בעניין החלטה זו, נדחו.
בצהרי יום ל"ג בעומר הצליחו מאות אנשים לפרוץ את הסגר המשטרתי על היישוב מירון וחלקם הצליחו להגיע עד לציון הרשב"י תוך עימותים עם כוחות המשטרה, שעצרה לחקירה כשלוש מאות איש. רוב העצורים נקנסו ושוחררו לאחר שעות ספורות.
בשאר ערי הארץ נאסרה הדלקת מדורות לחלוטין. לרוב - ההוראות אכן נשמרו פרט למקרים בודדים, בירושלים ובבית שמש ובעוד מקומות ספורים בהם נערכו הדלקות המוניות תוך התעלמות מהוראות הבריאות, התפרסמה במיוחד ההדלקה ההמונית בשכונת מאה שערים בהשתתפות מאות אנשים.
מה דעתך?
קיבלתי דעת גדולים !
בנוגע לפתיח שים לב שכבר הערתי למקווה שערך אותו אבל כאמור קיבלתי דעת גדולים וותיקים ממני
לא הבנתי, מה עדיף, ערך בפני עצמו או פיסקה?
מכלולאים פעילים
מצטרף ליושב פלשת
אני חושב שאולי כדאי לחכות קצת עם ההחלטה הסופית עד לסיום המגפה. בפרספקטיבה היסטורית הרבה דברים נראים באופן שונה לחלוטין.
נו נו.
מישהו יכול להסביר מה זה מחפש פה?
מרפרוף קל לא ראיתי בעיה על אזכור של דברים מקבילים עם דמיון
איזה בעיה ראית בדיוק?
אין נושאים ישנים יותר