שיחה:הרב מיכל זילבר
לקויי למידה
איציק היקר. יישר כוח על השדרוג המקיף של הערך. אני לא מכיר את הסיפור, אבל אני מניח שאתה לא מתכוון ללקויי למידה, אלא למה שנקרא במחוזותינו "חינוך מיוחד". ילדים עם לקות קשה, התפתחותית, פיגור, תסמונת דאון וכדו'. לקויות למידה הם פגיעה, ואפילו קשה, ביכולת הלמידה של הילד. דיסלקציה למשל. ועדיין מדובר בילד נורמלי, ולא עד כדי כך הגיע תופעת ההסתרה. אין משהו חריג ב"להחזיק" בבית ילד עם לקות למידה. אנא תקן את הערך. דוד (שיחה) 22:50, 1 בינואר 2018 (IST)
- מוסיף והולך - עריכתך זו היא ממש היפך כוונת המשורר. איציק בא להדגיש את החידוש בכך שהוא לא התבייש בו ולא שילח אותו מביתו, ואתה כותב שהוא סגר אותו בבית ולא שלחו לת"ת??? דוד (שיחה) 12:08, 2 בינואר 2018 (IST)
- אז אמתין להבהרת המשורר. אני הבנתי כי "החליט להחזיקו בביתו" פירושו שלא לשלוח אותו לתלמוד תורה ששם הוא מתמודד עם אתגרים הגדולים ממנו. אם הכוונה כדבריך, היא לו לכתוב "השאירו בביתו ולא שלח אותו למוסדות לקידום וכו'". בכלל, כעת אני מבין שלא מדובר על ילד עם ליקוי למידה, אלא על ילד עם ליקוי שכלי (מש"ה). אשמח להבהרה. חשוב לדייק. מוסיף והולך • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 12:29, 2 בינואר 2018 (IST)
- הכונה הישארו בביתו ולא שלחו לאימוץ/אמנה/מוסד לחוסים וכדו' שיטות להסוואת ילדים פגועים באמצעות הרחקת מהבית. מוסדות קידום אדרבה זה בשיתוף עם הבית וזו המגמה שהוא פתח ועודד. דוד (שיחה) 14:50, 2 בינואר 2018 (IST)
- בראשית אודה לעורכים הנכבדים והוותיקים דוד היקר,מוסיף והולך, על ניסיונכם לפענח את כוונת המשורר הדגול שבדיוק בימים שעלה במחשבה לפניו לערוך את הערך החשוב, לצערו הרב, הרב עליו נסוב הערך, נאלץ להתאבל על מות אחיו בפתע פתאום, ואי לכך ומכיון שהינו משתייך למשפחת הרב בעל הערך, לא היה באפשרותו להגיב לנקודות שהועלו כאן.
- הכונה הישארו בביתו ולא שלחו לאימוץ/אמנה/מוסד לחוסים וכדו' שיטות להסוואת ילדים פגועים באמצעות הרחקת מהבית. מוסדות קידום אדרבה זה בשיתוף עם הבית וזו המגמה שהוא פתח ועודד. דוד (שיחה) 14:50, 2 בינואר 2018 (IST)
- אז אמתין להבהרת המשורר. אני הבנתי כי "החליט להחזיקו בביתו" פירושו שלא לשלוח אותו לתלמוד תורה ששם הוא מתמודד עם אתגרים הגדולים ממנו. אם הכוונה כדבריך, היא לו לכתוב "השאירו בביתו ולא שלח אותו למוסדות לקידום וכו'". בכלל, כעת אני מבין שלא מדובר על ילד עם ליקוי למידה, אלא על ילד עם ליקוי שכלי (מש"ה). אשמח להבהרה. חשוב לדייק. מוסיף והולך • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 12:29, 2 בינואר 2018 (IST)
- שנית, אבהיר בזאת כי הנני עורך מתחיל ועריכת הערך המדובר הינה העריכה הראשונה שלי באתר המכלול בפרט ובאתרי ויקי בכלל, ואי לכך אנא קבלו בהבנה כל טעות ושגיאה.
- שלישית, לגבי הנושא הנדון, אכן לא מדובר בלקוי למידה, אלא ב"פיגור שכלי" / "חינוך מיוחד" כשבזמנו היה הנוהג אפילו בקהילה החרדית לשלוח כאלו ילדים לאימוץ/מעון לחוסים וכדו' והוא בחר באמונתו שאם הטיל עליו הקב"ה כזה תפקיד, הוא ימלא אותו במלואו וע"כ בחר להשאירו בביתו על כל המשתמע מכך, וכמו"כ צויין כי זה מה שהוא עודד משפחות אחרות לעשות להשאיר בבית ולא לשלוח ל"אימוץ" וכדו'. Itzik (שיחה) 21:27, 6 בינואר 2018 (IST)
- ברוך שכיוונתי, אני שהסברתי אותך טוב. לאחר הבעת תנחומים ואיחול רק בשורות טובות אני מקדם אותך בברכה ורואה חובה לציין שבתור עריכה ראשונה בויקי ובמכלול זו הייתה עריכה מרשימה. נשמח לראותך ממשיך לערוך אצלנו, וכדי למקסם את כישורי העריכה שלך מומלך שתעקוב אחרי התיקונים שהתבצעו בערך על ידי עורכים אחרים, זו הדרך הכי פרקטית ללמוד את הדברים מהר. בהצלחה! דוד (שיחה) 21:41, 6 בינואר 2018 (IST)
- שלישית, לגבי הנושא הנדון, אכן לא מדובר בלקוי למידה, אלא ב"פיגור שכלי" / "חינוך מיוחד" כשבזמנו היה הנוהג אפילו בקהילה החרדית לשלוח כאלו ילדים לאימוץ/מעון לחוסים וכדו' והוא בחר באמונתו שאם הטיל עליו הקב"ה כזה תפקיד, הוא ימלא אותו במלואו וע"כ בחר להשאירו בביתו על כל המשתמע מכך, וכמו"כ צויין כי זה מה שהוא עודד משפחות אחרות לעשות להשאיר בבית ולא לשלוח ל"אימוץ" וכדו'. Itzik (שיחה) 21:27, 6 בינואר 2018 (IST)
ביזוי או לא?
"מה רלוונטי פה ביזוי, אין צורך להגזים. אם היית מתאר שאחיו הוא מנקה רחובות זה גם ביזוי? או אפילו אם אחיו היה חוזר בשאלה אנטישמי?" דוד לדעתי אם היה חוזר בשאלה אנטישני זה וודאי ביזוי. ולא דומה מנקה רחובות שזו פרנסתו. כשאתה מתאר ת"ח, לא ראוי להכניס דברים שת"ח לא היה רוצה שיאמרו עליו. זו בכלל שאלה של לשון הרע. אני עשיתי פשרה וחלקתי למהדורות. יוסף ומוסיף והולך מה דעתכם.--יהודה • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 13:12, 2 בינואר 2018 (IST)
- מתלבט. אני פשרן גדול בתכנים שבמהדורות. הכלל של "ספיקא לקולא וספיקא לחומרא" נר לרגלי. אם יש עוד מי שרואה סיבה להשמיט את התוכן במהדורה הבסיסית, אני לגמרי בעד. מוסיף והולך • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 13:41, 2 בינואר 2018 (IST)
- אני לגמרי לא מסכים איתך, אבל אני מבין שהדיון לגיטימי. מה שלא לגיטימי הוא הקשר למהדורות. מהדורות אינה פשרה ללבטים ואפשרות להימנע מהחלטה, המהדורות הם במקום שיש לחלק לקהלי יעד שמעדיפים רמת חשיפה ונוחות קריאה שונה. אם יש דיון צריך לקבל החלטה, לכאן או לכאן, אך אין קשר למהדורות כלל וכלל. לכן מוסיף והולך הכלל הזה גם לא רלוונטי כאן. דוד (שיחה) 14:37, 2 בינואר 2018 (IST)
- ואני סובר שכן. אם עולה שאלה מה מעליב את תושבי קניה אשאל אותם ועל פי זה אקבע. אני מסתדר עם רוב התוכן שבמהדורה כללית, אז כשאני שומע מישהו שצורם לו התוכן בבסיסי, אני מקבל זאת. מוסיף והולך • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 14:44, 2 בינואר 2018 (IST)
- לא דובר על מעליב, אלא על ביזוי. האם יש כאן ביזוי, או אין כאן? אם יש אין לזה מקום גם בכללי. כמו כן ברור שצורם אינו מדד בלעדי, תמיד יש חלקים מהציבור שדברים מסויימים יצרמו להם בעוד לחלקים אחרים מהציבור לא, גם כשכולם מה"בסיסי". דוד (שיחה) 14:47, 2 בינואר 2018 (IST)
- אין משהו מהותי לחדש. מוסיף והולך • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 14:51, 2 בינואר 2018 (IST)
- ??? דוד (שיחה) 15:06, 2 בינואר 2018 (IST)
- דוד אני מבין שהבסיסי הוא לציבור שלא רוצה להיחשף לתכנים מסויימים, ולא כל כך נדרש להגדיר כל דבר. אני מבין שיש מקום לדיון גם בכללי. אבל ודאי בבסיסי ראוי לדעתי להשמיט דברים כאלה. צורם זו לא מילה מוגדרת. אבל תיאור של משפחת ת"ח בדבר שהת"ח מתנגדים לו בדרך כלל, נחשב לדעתי לביזוי לפחות אצל קהל היעד המחמיר.--יהודה • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 15:43, 2 בינואר 2018 (IST)
- נגד חזק ההשמטה. בפרט שלא מדובר בחוזר בשאלה, כולה עסקן במחוזות שלא בעולם התורה. דוד (שיחה) 16:10, 2 בינואר 2018 (IST)
- אני עדיין מתלבט אם ראוי להשאר בכללי.--יהודה • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 16:56, 2 בינואר 2018 (IST)
- אני מבין את הדילמה של השמטת מידע חשוב בגלל חששות איסור וכיו"ב. אבל אני לא רואה שהחשיבות של האימון באתר תתיר איסורים. הטענה היא אולי שלא מדובר באיסור כי זה מפורסם במקומות אחרים. אבל אם לא, נראה לי שזה אסור ולא רק מיותר. יהודה • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 17:02, 2 בינואר 2018 (IST)
- אני עדיין מתלבט אם ראוי להשאר בכללי.--יהודה • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 16:56, 2 בינואר 2018 (IST)
- נגד חזק ההשמטה. בפרט שלא מדובר בחוזר בשאלה, כולה עסקן במחוזות שלא בעולם התורה. דוד (שיחה) 16:10, 2 בינואר 2018 (IST)
- דוד אני מבין שהבסיסי הוא לציבור שלא רוצה להיחשף לתכנים מסויימים, ולא כל כך נדרש להגדיר כל דבר. אני מבין שיש מקום לדיון גם בכללי. אבל ודאי בבסיסי ראוי לדעתי להשמיט דברים כאלה. צורם זו לא מילה מוגדרת. אבל תיאור של משפחת ת"ח בדבר שהת"ח מתנגדים לו בדרך כלל, נחשב לדעתי לביזוי לפחות אצל קהל היעד המחמיר.--יהודה • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 15:43, 2 בינואר 2018 (IST)
- ??? דוד (שיחה) 15:06, 2 בינואר 2018 (IST)
- אין משהו מהותי לחדש. מוסיף והולך • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 14:51, 2 בינואר 2018 (IST)
- לא דובר על מעליב, אלא על ביזוי. האם יש כאן ביזוי, או אין כאן? אם יש אין לזה מקום גם בכללי. כמו כן ברור שצורם אינו מדד בלעדי, תמיד יש חלקים מהציבור שדברים מסויימים יצרמו להם בעוד לחלקים אחרים מהציבור לא, גם כשכולם מה"בסיסי". דוד (שיחה) 14:47, 2 בינואר 2018 (IST)
- ואני סובר שכן. אם עולה שאלה מה מעליב את תושבי קניה אשאל אותם ועל פי זה אקבע. אני מסתדר עם רוב התוכן שבמהדורה כללית, אז כשאני שומע מישהו שצורם לו התוכן בבסיסי, אני מקבל זאת. מוסיף והולך • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשע"ח • 14:44, 2 בינואר 2018 (IST)
- אני לגמרי לא מסכים איתך, אבל אני מבין שהדיון לגיטימי. מה שלא לגיטימי הוא הקשר למהדורות. מהדורות אינה פשרה ללבטים ואפשרות להימנע מהחלטה, המהדורות הם במקום שיש לחלק לקהלי יעד שמעדיפים רמת חשיפה ונוחות קריאה שונה. אם יש דיון צריך לקבל החלטה, לכאן או לכאן, אך אין קשר למהדורות כלל וכלל. לכן מוסיף והולך הכלל הזה גם לא רלוונטי כאן. דוד (שיחה) 14:37, 2 בינואר 2018 (IST)
ולמען הנוחות, הנה הטקסט המקורי: אחיו חיים זילבר - היה כתב בעיתון יום השישי תחת שם העט ע' כספי וכיום הוא יו"ר הוועדה הרוחנית של רדיו קול חי. דוד (שיחה) 18:05, 2 בינואר 2018 (IST)
- יהודה - ממש לא מדובר פה באימון באתר. אנו עוסקים בשיקולים אנציקלופדיים. לדעתי המידע הזה לגיטימי לחלוטין, ואדרבה יהיו שיאמרו שעצם הדיון הזה הוא הוצאת שם רע על יהודי שיש לו חזקת כשרות ועוסק במקצוע מן היישוב (כוונתי לאח). מכל מקום, על הצד שיש כאן ביזוי, ושזה לא מתאים למכלול, אז יש להסיר גם מהכללית. הכנסה למהדורות מיועדת רק לדברים שראויים מצד עצמם, אך לא ראויים להמון הרחב, או שההמון הרחב לא מעוניין לקרוא עליהם. לגבי השורה המדוברת אין את החילוק הראשון (ראוי אבל לא להמון), מקסימום את השיקול השני (וזה מה שאמר מוסיף והולך) - שאנשים לא ירצו לקרוא את זה כי זה צורם בעיניהם. גם על זה אני חולק, הן משיקול כללי משום שלא כל דבר צורם ניתן למחוק, רק משהו שמצד עצמו יש בו מקום לשאלה או בעיתייות, והן משיקול ספציפי פה משום שכנגד חלקים מסויימים מההמון שזה יצרום להם - יש די והותר חלקים מההמון שזה ממש לא יצרום להם. דוד (שיחה) 18:11, 2 בינואר 2018 (IST)
- נגד חזק הסרת המשפט, אינני רואה בזה שום חיסרון או זילותא כלשהי. אציין לכאן, לעשות משם קל וחומר בן בנו של קל וחומר (כוונתי לציון בתו אשת ר' ישראל פרידמן, אף כי אין שם פירוט רב מדי, לדעתי יש להוסיף אותו, וציינתי דווקא את זה כי אני חסיד ויז'ניץ, ואינני חושב שיש יותר מדי חסידי ויז'ניץ שחושבים אחרת ממני בעניין זה). איש גלילי • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 18:18, 2 בינואר 2018 (IST)
- למה לא תעשה ק"ו הפוך. מה שאתה אומר שאדרבא זה ביזוי לאח בעצם הדיון, אני מסכים שיש דיונים שעדיף לא לעסוק בהם כי העיסוק בדיון גרוע מהבעייה עצמה. לא הבנתי את הגדרים שלך במהדורות. אני חשבתי שדבר שיש בו מחלוקת שיש מחמירים לומר שהוא לא ראוי, ויש סבורים שכן על זה יש את המהדורות. בנידון דידן זה עצמו המחלוקת. החרדי ה"קלאסי" המחמיר יותר רואה בלהיות כתב עיתון או רדיו בעייה. ואם כן זה ביזוי ואילו המקילים יותר לא רואים בזה בעייה. וייתכן שאם תרצה להעמיק תוכל להכריע שזו באמת לא בעייה. אבל זה יצדיק בכללי ולא בבסיסי.--יהודה • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 19:28, 2 בינואר 2018 (IST)
- לגבי גדר המהדורות, חולק מדין אם כן אין לדבר סוף. אני רחוק מלהסכים כי החרדי ה"קלאסי" רואה בעיה בלהיות כתב עיתון או רדיו חרדי, ואם יש מישהו (כמוך) שזה מפריע לו, אי אפשר בגלל כל דעת מיעוט להכניס מדין ספיקא לחומרא, שאם כן אין לדבר סוף. דוד (שיחה) 19:32, 2 בינואר 2018 (IST)
- יהודה, אין לי טעם לעשות ק"ו הפוך, כי במקרה שם אני מכיר את היחס הויז'ניצאי, שהוא די אדוק ושמרני. ועכשיו לקל וחומר, שם מדובר על בת של האדמו"ר שהלכה לקיבוץ, ובכל זאת אין רואים בזה פחיתות מכבודו של האמרי חיים. כאן מדובר על אח של הרב שבסך הכל מתעסק עם עיתונות יותר מודרנית, נו... איש גלילי • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 19:34, 2 בינואר 2018 (IST)
- לא נכנס לפרטי המקרה. רק אומר באופן כללי כי אם זה שאלה הלכתית בגדר כבוד תלמד חכם יש לנו לדון בה כדרכה של תורה וללבן את הסוגיה או לשאול רבנים מוראי הוראה האם יש בזה ביזוי תלמד חכם. אם יאמרו שיש בזה ביזוי יש להוריד מכל המהדורות, אם לא יש להשאיר בכל המהדורות, אם יהיה מחלוקת יש להוריד בבסיסי ולהשאיר בכללי בהתאם לכלל ספיקא לחומרא בבסיסי ספיקא לקולא בכללי. בינתיים עד לבירור מסכים עם מוסיף שאם יש עוד אחד מהעורכים הפעילים שרואה סיבה להשמיט את התוכן יש להשמיט במהדורה הבסיסית.
- דוד, אם נאמר שזה בגדר ספקא דדינא בדין כבוד תלמיד חכם, אזי גם הליכה לקולא והליכה לחומרא הוא בגדר שכתבת "מקום שיש לחלק לקהלי יעד שמעדיפים רמת חשיפה ונוחות קריאה שונה" יש מחמירים בציבור החרדי שנוח להם להפיל עצמם לכבשן ולא לראות כתוב דבר שיש בו חשש ביזוי כבוד התורה ויש בציבור שלא מחמיר כל כך רק באיסור גמור שאין על מי מהפוסקים לסמוך ולהתיר.
- התבנית מהדורות היא כלי יעיל לעבוד בקצב ולהגדיר מה היא גרסה יציבה (בסיסי לחומרא וכללי לקולא) עד לבירור הנושאים. אבל מסכים לגמרי עם דוד שאסור לנו להשתמש בזה ככלי לדיכוי דיונים וקביעת מדיניות. עלנו לחתור לחשוב על נושאים כאילו כחלק משאלת מדיניות רחבה ולמקד את הדיון על השאלות העקרוניות העולות מתוך הדוגמאות הספציפיות ולשאוף להכרעה בשאלות העקרוניות. לדוגמה השאלה כאן יש להפוך אותה לשאלת מדיניות- האם יש להשמיט מידע על תלמידי חכמים שלא מכבד אותם יש לפרט חיים/שנפטרו, מידע עליהם/מידע על הקרובים שלהם, מידע מפורסם/מידע לא מפרסם מידע / אמין מידע לא אמין. מה גדר מפורסם מה גדר האמינות וכדומה. או לדון באופן כללי יותר האם כשאנחנו מתארים יהודי במכלול אין להכניס דברים שהוא לא היה רוצה שיאמרו עליו. מתי זו בכלל שאלה של לשון הרע, וכדומה.
- מעלה עוד הצעה שלפעמים ניתן לנהוג כמו שבעבר נהגו במכלול להעביר דברים כאלו להערות שוליים. יוסף (שיחה) 01:25, 3 בינואר 2018 (IST)
- נגד הכנסה להערה. בערך שלנו זה לא מתאים. בעד לפתוח דיון בחדר הדיונים.--יהודה • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 10:07, 3 בינואר 2018 (IST)
- יהודה הצעתי להערות שוליים לא מכוונת לכאן אלא על הדיון הכללי. הצעתי היא שיש מקרים מסוימים שבעצם הכתיבה אין בה ביזו אבל זה שזה כתוב בתך הערך ממש יש כצת חוסר כבוד, ובמקרים כאילו יש אפשרות לכתוב זאת בהערות שוליים.כמו שכתבתי על גוף המקרה הזה אין לי כרגע יישוב הדעת לבדוק. אני מדבר על השאלה העקרונית כמדיניות כללית במכלול. יהודה בוא תפתח על זה דיון בחדר דיונים. אם תוכל גם לשאול רבנים על גדר כבוד תלמדי חכמים ולכתוב את דעתם בחדר הדיונים עדיף. אבל כדאי לאסוף מספר דוגמאות שיהיה ניתן לחשוב ביחד על כלל מקיף שלא בכל מקום ספציפי תחזור השאלה מחדש. בברכה ובהוקרה רבה וגדולה יוסף (שיחה) 15:10, 3 בינואר 2018 (IST)
- נגד הכנסה להערה. בערך שלנו זה לא מתאים. בעד לפתוח דיון בחדר הדיונים.--יהודה • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 10:07, 3 בינואר 2018 (IST)
- יהודה, אין לי טעם לעשות ק"ו הפוך, כי במקרה שם אני מכיר את היחס הויז'ניצאי, שהוא די אדוק ושמרני. ועכשיו לקל וחומר, שם מדובר על בת של האדמו"ר שהלכה לקיבוץ, ובכל זאת אין רואים בזה פחיתות מכבודו של האמרי חיים. כאן מדובר על אח של הרב שבסך הכל מתעסק עם עיתונות יותר מודרנית, נו... איש גלילי • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 19:34, 2 בינואר 2018 (IST)
- לגבי גדר המהדורות, חולק מדין אם כן אין לדבר סוף. אני רחוק מלהסכים כי החרדי ה"קלאסי" רואה בעיה בלהיות כתב עיתון או רדיו חרדי, ואם יש מישהו (כמוך) שזה מפריע לו, אי אפשר בגלל כל דעת מיעוט להכניס מדין ספיקא לחומרא, שאם כן אין לדבר סוף. דוד (שיחה) 19:32, 2 בינואר 2018 (IST)
- למה לא תעשה ק"ו הפוך. מה שאתה אומר שאדרבא זה ביזוי לאח בעצם הדיון, אני מסכים שיש דיונים שעדיף לא לעסוק בהם כי העיסוק בדיון גרוע מהבעייה עצמה. לא הבנתי את הגדרים שלך במהדורות. אני חשבתי שדבר שיש בו מחלוקת שיש מחמירים לומר שהוא לא ראוי, ויש סבורים שכן על זה יש את המהדורות. בנידון דידן זה עצמו המחלוקת. החרדי ה"קלאסי" המחמיר יותר רואה בלהיות כתב עיתון או רדיו בעייה. ואם כן זה ביזוי ואילו המקילים יותר לא רואים בזה בעייה. וייתכן שאם תרצה להעמיק תוכל להכריע שזו באמת לא בעייה. אבל זה יצדיק בכללי ולא בבסיסי.--יהודה • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 19:28, 2 בינואר 2018 (IST)
- נגד חזק הסרת המשפט, אינני רואה בזה שום חיסרון או זילותא כלשהי. אציין לכאן, לעשות משם קל וחומר בן בנו של קל וחומר (כוונתי לציון בתו אשת ר' ישראל פרידמן, אף כי אין שם פירוט רב מדי, לדעתי יש להוסיף אותו, וציינתי דווקא את זה כי אני חסיד ויז'ניץ, ואינני חושב שיש יותר מדי חסידי ויז'ניץ שחושבים אחרת ממני בעניין זה). איש גלילי • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ח • 18:18, 2 בינואר 2018 (IST)
כבר פתחתי בעבר דיון כאן לא קיבלתי תשובות מספקות. כעת דוד רוצה להעביר את הדפים. מתייג מחדש את יוסף, איש גלילי, מוסיף והולך, Davidnead יהודה • שיחה • י"ז בטבת ה'תשע"ח • 21:28, 3 בינואר 2018 (IST)
- אענה שם. מוסיף והולך • שיחה • י"ז בטבת ה'תשע"ח • 23:41, 3 בינואר 2018 (IST)
נולד בטבריה למשפחה של חסידי סלונים
כך במקור, אך למיטב ידיעתי, אביו ואמו לא השתייכו לחסידות סלונים, אלא לקהילה החרדית של טבריה דאז. Itzik (שיחה) 21:31, 6 בינואר 2018 (IST)
ההספק היומי
בנוגע לכתבו כאן - הבהרה. "כל שיעור נמשך 60 דקות והוא כולל את פירוש הגמרא והסוגיא ומפרשי הגמרא לפי הספק השיעורים[דרושה הבהרה]."
- עדיין לא הצלחתי להבין איך מטפלים/כותבים הערות/הבהרות או לציין כי 'דרושה הבהרה' אשמח לעזרתכם בעניין.
- Itzik (שיחה) 00:24, 7 בינואר 2018 (IST)והנה ההבהרה: מכיון שכל שיעור נמשך כ-60 דקות וזו היתה הדרישה הבסיסית לצורך הקלטת השיעורים, מצוי שישנם דפים ארוכים שהסברם ממלא את כל ה-60 דקות, וישנם דפים קצרים שהסברם ממלא רק חצי שעה ומכיון שעקב כך שבמהלך השנים הראשונות להפעלת המיזמים "דייל הדף" ו"קול הדף" מדי שעה עגולה היו הופכים את הקלטת לא יכלו לקצר או להאריך וע"כ במקומות בהם ראה מלכתחילה שהזמן לא ימולא היה הוא ממלא אותו בביאורים נוספים מהראשונים והאחרונים, ואף מהאגדה וההלכה. Itzik (שיחה) 00:24, 7 בינואר 2018 (IST)
- שלום איציק, דרושה {{דרושה הבהרה}} היא מן תמרור שמוצב בגוף הערך, כדי לסמן לעורכים שהמשפט כאן אינו ברור די צרכו. כאשר מרחפים עליו, ניתן לראות אם מבקש ההבהרה פירט יותר את בקשתו. מה שצריכים לעשות בתגובה הוא פשוט לנסח מחדש את המשפט הרלוונטי בערך בצורה טובה יותר, או להוסיף הסבר נוסף שחסר, ואז אפשר למחוק את בקשת ההבהרה. דוד (שיחה) 00:30, 7 בינואר 2018 (IST)
- רוב תודות דוד כעת הבנתי מהי ההבהרה, ובמקביל תוכ"ד שכתוב הערך גם הבנתי איך כותבים שדרושה הבהרה. Itzik (שיחה) 00:41, 7 בינואר 2018 (IST)
תיקון
דוד ריזל היקר, תודה על עריכותיך. שים לב שהפתיחה אמורה להציג את מהות הערך, ולכן "נקרא על שם" צריך להיות למטה. כמו כן תארים כמו שכתבת מתאימים להמון ערכים במכלול אך אינם אנציקלופדיים. יישר כח! דויד (שיחה) י"א בניסן ה'תשע"ט 11:22 (IDT)
משפחתו
בהגר"א, שיחזרתי את ההוספה שלך במשפחתו, נראה לי שלא עומד בכללים של המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#את מי להזכיר בפסקת "משפחתו", אם נראה לך אחרת אתה מוזמן להגיב. אפרון (שיחה) 13:56, 27 בפברואר 2022 (IST)
- כמובן. ניתן להוסיף בפסקת ביוגרפיה. מיכי ~ שיחה • 14:14 כ"ו באדר א', שמיטה תשפ"ב (IDT)
- אשמח אם תוכל להסביר לי למה מידע לכאורה חסר ערך (בתו התחתנה עם פלוני שלא הוברר מי הוא במיוחד) שאינו זכאי להופיע ב"משפחתו" אמור להופיע ב"ביוגרפיה"? אפרון (שיחה) 15:33, 27 בפברואר 2022 (IST)
- צודק לגמרי, בהצצה שלי הבנתי לא נכון את התוספת. מיכי ~ שיחה • 18:06 כ"ו באדר א', שמיטה תשפ"ב (IDT)
- Itzik, ביטלתי את עריכתך, אתה מוזמן להסביר את חשיבותו כאן, כמה כתבות על אדם לא עומד בכללים של זכאות לערך ולא לאזכור בפסקת "משפחתו". אפרון (שיחה) 12:56, 5 באפריל 2022 (IDT)
- אפרון לא שמתי לב לשיחה לפני ביטול עריכתך וע"כ אני מתנצל. אסביר מדובר באחד מחתניו החשובים שנפטר בדמי ימיו, חיבר כמה וכמה ספרים חשובים ביניהם ספר "יוצר אור" על ספר יצירה ועוד. בהלווייתו השתתפו אלפי איש. ובעצם אם היה לי זמן הייתי כותב עליו ערך בפנ"ע, חיפוש קטן בגוגל עם שמו יניב לך מספיק תוצאות מכתבות עליו והנה דוגמא, חושבני שזה מספק בשביל לעמוד בקוים המנחים. Itzik (שיחה)
- מכלולאים פעילים מישהו מכיר ויוכל לעזור? אפרון (שיחה) 11:02, 6 באפריל 2022 (IDT)
- לא צריך להחמיר כ"כ לגבי אזכור בפסקה. העיקר זה שיש מה לכתוב עליו וזה נותן מידע לקורא, ולא מדובר בסתם פלוני בן פלוני. שמש מרפא (שיחה) 11:45, 6 באפריל 2022 (IDT)
- מעולה אבל צריך שיהיה כתוב משהו. אפרון (שיחה) 11:53, 6 באפריל 2022 (IDT)
- ערכתי מקוה שעכשיו בסדר. Itzik (שיחה) 13:57, 6 באפריל 2022 (IDT)
- מעולה אבל צריך שיהיה כתוב משהו. אפרון (שיחה) 11:53, 6 באפריל 2022 (IDT)
- לא צריך להחמיר כ"כ לגבי אזכור בפסקה. העיקר זה שיש מה לכתוב עליו וזה נותן מידע לקורא, ולא מדובר בסתם פלוני בן פלוני. שמש מרפא (שיחה) 11:45, 6 באפריל 2022 (IDT)
- מכלולאים פעילים מישהו מכיר ויוכל לעזור? אפרון (שיחה) 11:02, 6 באפריל 2022 (IDT)
- אפרון לא שמתי לב לשיחה לפני ביטול עריכתך וע"כ אני מתנצל. אסביר מדובר באחד מחתניו החשובים שנפטר בדמי ימיו, חיבר כמה וכמה ספרים חשובים ביניהם ספר "יוצר אור" על ספר יצירה ועוד. בהלווייתו השתתפו אלפי איש. ובעצם אם היה לי זמן הייתי כותב עליו ערך בפנ"ע, חיפוש קטן בגוגל עם שמו יניב לך מספיק תוצאות מכתבות עליו והנה דוגמא, חושבני שזה מספק בשביל לעמוד בקוים המנחים. Itzik (שיחה)
- Itzik, ביטלתי את עריכתך, אתה מוזמן להסביר את חשיבותו כאן, כמה כתבות על אדם לא עומד בכללים של זכאות לערך ולא לאזכור בפסקת "משפחתו". אפרון (שיחה) 12:56, 5 באפריל 2022 (IDT)
- צודק לגמרי, בהצצה שלי הבנתי לא נכון את התוספת. מיכי ~ שיחה • 18:06 כ"ו באדר א', שמיטה תשפ"ב (IDT)
- אשמח אם תוכל להסביר לי למה מידע לכאורה חסר ערך (בתו התחתנה עם פלוני שלא הוברר מי הוא במיוחד) שאינו זכאי להופיע ב"משפחתו" אמור להופיע ב"ביוגרפיה"? אפרון (שיחה) 15:33, 27 בפברואר 2022 (IST)