מכלולאים פעילים רב בית כנסת זכאי לערך? או שמא דווקא ראש כולל?
שיחה:הרב יעקב גרינוולד/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מחבר שני ספרים הוא כבר גורם ל'חשיבות', בנוסף לכך שהוא רב בית המדרש וראש כולל.
אין שום כלל כזה ולא יהיה שום כלל כזה (אני מקווה לפחות, שלא יהיו לנו 20,000 ערכים על כל מי שחיבר שני ספרים באצה"ח).
כמובן
כל אברך סטנדרטי בקריית ספר חיבר 2 ספרים, השאלה מה התפוצה שלהם. לא התרשמתי שקונטרסי שיעורים מבהירים חשיבות.
אם יש חשיבות, זה חברות בבד"צ מחזיקי הדת
ציטוט מהמכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים
דיינים ככלל אינם זכאים לערך, למעט דיינים בבתי דין עם השפעה על ציבורים רחבים מאד
(למשל: בד"ץ העדה החרדית, בי"ד זכרון מאיר, בד"ץ מחזיקי הדת ובד"ץ בני ברק).
בנוסף גאונותו בתורה היא מיוחדת, הדבר בא לידי ביטוי בערך, באופן זהיר.
דווקא זה לבד גם לא הגורם, ככתוב בכללי המכלול כי רק חברות בבד"ץ העדה החרדית או של הרב ואזנר, מזכה בערך, אך במקרה זו הגורם הוא כל הדברים גם יחד.
כפי שציטט סענדר. מפורש כי חברות בבד"צ מחזיקי הדת מקנה חשיבות
אכן טעיתי
חברות בכשרות של בעלז מבהירה כאן חשיבות?
ראה ציטוט לעיל
יש מקור לכך שהוא דיין? בנוגע לגאונותו בתורה, גם רב בית הכנסת בו אני מתפלל גאון בתורה.
שמעון לוי כן. יש מקור.
אמשיך להתכתב אתך אחרי שתקרא את הערך כמו שצריך.
המקור הוא לזה שהוא חבר הבד"ץ. זה מחייב שהוא דיין?
אגב, קראתי את הערך.
סליחה, כעת הבנתי אותך.
בד"צ מחזיקי הדת, הוא לא רק גוף כשרות. הוא קודם כל בית דין לכל דבר. ובין היתר הוא גם גוף כשרות ועוסק בנושאים נוספים מלבד דיני אישות וממונות.
כן, השאלה האם החברים בו הינם דיינים או שזה רק חברות ב"מועצה" מסוימת שמחליטה את הכללים. אני רק שואל, אין לי מושג.
אסביר: הכלל נכתב מתוך הבנה שהגופים הנ"ל הם בעלי השפעה רחבה, ועל כן חברות בהם היא מספיקה. אישית התנגדתי בתחילה להכללת בד"ץ מחזיקי ברשימה, אבל לפי מה שנאמר לי מדובר בסוגשל ""פוליטביורו" של בעלז (סליחה על הדימוי) ולכן חברות בו חשובה. האם הוא יושב בדיונים בענייני ממונות - לא מעניין.
אין נושאים ישנים יותר