שיחה:הקדשה לנבואה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‏‎‎‏‎‏‎‏ ועורכי אספקלריה‎‏ בדף זה יש תבנית שחסר בו אספקלריא תורנית.

אני מסופק אם חסר בערך אספקלריא נוצרית.

מעולם לא שמעתי במקורות התורניים על המושג "הקדשה לנבואה", והערך כולו נודף ריח חריף של ביקורת המקרא.

מקוה (שיחהתרומות)

"המידע המצוי בערך זה כתוב מנקודת מבט של חול ללא אספקלריה תורנית מספקת." זה מה שכתוב בתבנית. לגוש"ע אני מסכים עם טענותיך במלואן. השאלה רק מה אמורים לעשות כפועל יוצא.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אם בעלי אסופות כאן יסכימו שהמושג "הקדשה לנבואה" איננו יהודי והוא מושג נוצרי או אחר, אז רצוי להוסיף בתחילת הערך ש"הקדשה לנבואה הוא מושג נוצרי המתאר את השליחות הראשונה של הנביא"...

אולי אפילו לשנות את השם ל"הקדשה לנבואה (נצרות)".

אבל כאמור אני לא בטוח שאין לזה מקור יהודי ואשמח לשמוע מהיודעים.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

הערך הנבואה הקלאסית בישראל היא כפירה מזוקקת מהמילה הראשונה ועד האחרונה. יכול להיות שגם הערך הנוכחי אבל פה זה די מתחבא...

מישהו (שיחהתרומות)

אני בעד לשלב את תוכן הערך כולו בתוך ערך נבואה, או אולי יותר טוב נביאים, ולשכתב אותו מהיסוד לגמרי.

אפשר רק להציג את הפסוקים ואת התבנית החוזרת על עצמה, להוריד כל איזכור מצחיק של 'חוקרים', ואם יש מידע תורני נוסף כמובן אפשר להוסיף.

מישהו (שיחהתרומות)

ניתן להוסיף בפרק הזה (אני קצת מנסח את הערך כולו)

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אני הייתי משלב את כל הערך הנבואה במסורת ישראל בתוך הערך נבואה.

האמת שכמעט התחלתי לשכתב את הערך נבואה, ואז ראיתי בקישור הנ"ל שיש עוד ערך עם המון חומר.

מישהו (שיחהתרומות)

נכון. צודק בהחלט

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מישהו אתה מוכן לטפל בפרוצדורה של איחוד הערכים?

דויד (שיחהתרומות)

גם אני בעד האיחוד.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

שתיכם העורכים של דף זה, כך שנשאר רק לתייג את שרגא שיבא את הערך.

אם אין התנגדות, אשתדל לשלב ערך זה בתוך נבואה.

מקוה (שיחהתרומות)
*שניכם
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

השאלה כעת אם לשלב את ערך הקדשה לנבואה ג"כ בתוך נבואה, או להשאיר את כל הערך לסינון השני, כיון שאין שום מקור למושג הזה חוץ מדברי "חוקרים".

מישהו (שיחהתרומות)

תמחק את דברי החוקרים, תחשוב בעצמך אם יש כאן תהליך סידרתי שמובא בפסוקים, ותציג את המידע הזה בתוך הערך על נבואה.

אתה יכול לשלב, יש לך ידיים טובות, מקסימום יתווכחו אח"כ קצת. אם אתה עושה בהגיון, סביר להניח שגם אחרים יסכימו איתך.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מידיעותי בתנ"ך, הרי שאצל כמה נביאים זה כך [משה, וירמיהו] ונראה לי שאצל רובם לא.

אני תמיד הבנתי שיש כאן ענוה של גדולי האומה בהתגלמותה, ולא "דפוס" של הקדשה לנבואה.

נראה לי שכוונת המושג זה בעיקר להראות איך "כותב הספר" [עפ"ל] מספר תמיד אותו סיפור.

מישהו (שיחהתרומות)

קראתי את הערך שוב. נראה שאין בו שום תוכן. באמת יש רק הצגה של משה רבינו וירמיהו, אם תרצה להוסיף קווי דמיון שיש בענוותם העצומה בערך נבואה. ויש בערך הזה גועל רב, חסמתי אותו, דויד אשמח לחוו"ד - נראה שאפשר למחוק את הערך הזה, אם תקרא טוב את הערך (אל תקרא..) יש שם ממש כפירה חסרת טעם.

מקוה (שיחהתרומות)

מצטרף לדברים כיהודה ועוד לקרא.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

האברבנאל בהקדמתו אכן מביא את ענותנותו של ירמיה כקו מקביל לענותנותו של משה.

דויד (שיחהתרומות)

מה יצא בסוף? לדעתי הערך צריך להפוך להפניה ל"לא מתאים", ורק אולי להעביר חלק מהמידע למקום אחר - אפילו בזה אני לא בטוח. מישהו יודע אם המידע הועבר?

משך חכמה (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

צודק, לא הפניה ללא מתאים אלא הפניה לערך שבו שולב המידע או לערך "נבואה" וכדומה

משך חכמה (שיחהתרומות)

דוד מלך ישראל חי וקיים.

דוד אמת ותורתו אמת.

דויד (שיחהתרומות)

תוכל לבדוק אם המידע שולב במקום כלשהו?

אין נושאים ישנים יותר