עורכי אספקלריה אשמח אם תעברו על העדכון שעשיתי.
שיחה:איסור הסתכלות בערווה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
בערך כתוב שרק חלק מהחרדים לא מסתכלים באינטרנט לא כשר
ותיקנתי את הלשון שרובו ככולו של החרדים לא מסתכלים באינטרנט לא כשר
ואחד העורכים מחק את גירסתי
והחזיר את המצב כמו שהיה
לדעתי זה לא נכון וגם לשון הרע
וגם הוצאת שם רע.
אני אומר וחוזר ואומר
יש כאן עורכים שלא מוצא חן בעיניהם העריכות שלי
ומוחקים את עריכותי
וזו אינה הפעם הראשונה
ולא רק זה
אלא מוחקים ללא הסבר
ואם כף לכם להתנהג ככה תמשיכו להתנהג ככה.
תהנו לכם.
מי שרוצה שיעיין בדף השיחה שלי.
יש לך נתון עליו אתה מתבסס שזה "רובו ככולו של הציבור החרדי"? או שזו ידיעה אישית/משאלת לב?
מקוה אתה מדבר לשון הרע והוצאת שם רע!
מה אתה מבקש ממני נתון??
מי שרוצה לדבר לשון הרע הוא זה שצריך להביא נתונים וגם אז לא ברור שבכל מקרה מותר לו לפרסם!
וחוץ מזה כבר בעבר מחקת לי עריכות שאני לא חושב שאתה צודק בהם כלל
אז יש לי כבר אתך מחלוקת לא לגבי עריכות אלא לגבי השקפות ודעות
כבר ציינתי לעיין בדף השיחה שלי למי שרוצה ויראה שם
שאלתי שאלה פשוטה ובתגובה קבלת מתקפה. אכן נתון מעניין.
אני לא מכיר אותך ככזה שמפחד מהתקפות או מתרגש מהן..
כך שאל תתבכיין שהתקיפו אותך,
אתה שאלת אם יש לי נתון
ושאלתי אותך שוב (או עניתי לך ...לבחירתך...) שאתה הוא זה שצריך להביא נתונים.
יש מה שנקרא- תרבות הדיון...
הבאתי נתונים.
אני לא יודע היכן אתה גר
אבל לדעתי מה שמכיר טוב את הציבור החרדי
הוא יודע את האמת
וגם הנתון שאתה מבין עשו אותו חילונים
איך לדעתך הם ערכו את הנתונים הללו
איך אתה מעיז להביא נתונים מחילונים להכפיש את החרדים
גם על הלוויה של מרן שר התורה זצוק''ל
היו שהעיזו לומר שהיה רק 350,000
וזה היה לאור היום
כך שנתונים של החילונים
ובפרט במה שיש להם מלחמה נגד החרדים שווים לפח הזבל השכונתי
שמש שמש
אל תתן לחילונים לבלבל לך את המח
לא חסר מקרים
שאתה בעצמך תגיד אני לא מאמין לסקרים של החילונים בדבר זה או בדבר אחר
דווקא מחקתי עם הסבר - לפי הלמ"ס שני שליש מהציבור החרדי משתמש באינטרנט (למען הדיוק, הנתון הוא 64%), ויודע את זה כל מי שיושב בתוך עמו.
(אגב, מוזר לי שאתה כותב שזה "הוצאת שם רע" באמצעות אותו הכלי בדיוק....)
הוא מתכוון לאינטרנט ללא סינון
בערך כתוב מחשש מראות אסורים ובמסונן אין מראות רעים ובזויים
אבל זה לא מה שהיה כתוב.
שמש מרפא זה לא נכון מה שאתה אומר
וגם אם זה היה נכון אסור לפרסם את זה ברבים
התורה לא התירה לך לעשות כדבר הזה
זה בושה וחרפה מה שיש כאן
לא נכון, היה כתוב שהחששות הן ביטול תורה וכד'.
מה אתה מדבר
הרי גם עכשיו כתוב איסורי ראייה הנה אני מצטט לך
חלק מהציבור הדתי והחרדי נמנע משימוש ו/או צפייה באינטרנט ובטלוויזיה בכלל הן מטעמים הקשורים לאיסורי ראייה והן מטעמי ביטול תורה ותפיסת עולם. האינטרנט הכשר והסלולרי הכשר שנעשה בהם שימוש בחלק מהציבור הדתי והחרדי, נועדו גם כדי לחסום תכנים הכלולים באיסור ההסתכלות על מה שעלול לעורר גירוי גופני, בצד ניסיון למניעת התרועעות בין המינים וחשיפה לתכנים שאינם בעלי אופי תורני. בציבור הדתי האורתודוקסי נהוג בהרבה תחומים לבצע הפרדה מגדרית, למשל בחתונות, שיעורים, הופעות פומביות וקווי מהדרין, גם כדי למנוע הסתכלות של גברים על נשים.
בערך כתוב "האינטרנט הכשר והסלולרי הכשר שנעשה בהם שימוש בחלק מהציבור הדתי והחרדי" ומשך חכמה אומר שזה לא נכון לומר חלק אלא רוב.. אוקיי?
כרם
אני מדבר על הרישא של הקטע
ולא על הסיפא של הקטע
תקרא בבקשה היטב את הקטע במתון במתון
ברישא כתוב גם טלוויזיה!!
ואני לא מבין מה קורה פה איך עורכים מתעקשים שרק חלק מהציבור החרדי מתנזר מטלויזיה
כי רק חלק מתנזרים
יש מה לחלק בין טלויזיה - שלא מקובלת בציבור החרדי כלל, לאינטרנט פרוץ שקיים בהחלט, גם אם לא ברורים האחוזים
שקר וכזב
אז מה האמת לאמיתה?
בציבור החרדי אין אפילו אחוז אחד שיש להם אינטרנט ללא מסנן או טלוויזיה. נראה קצת הזוי הדיון הזה. מה גם שמי שצופה באינטרנט ללא מסנן אינו חרדי בכל מקרה, אבל זה כבר נושא לדיון בעולם התקשורת מה ההגדרה של חרדי (אולי מי שמצביע לאגו"י?)
ב
קצת פרופורציות. בסך הכל היה צריך קצת ניסוח, אלא שהתגובה לשחזור יצרה את הדיון המיותר הזה. ניסחתי כעת בערך. בהצלחה.
זה אמנם קצת ניסוח אבל הוא משנה את הכל
כי הנוסח הקודם היה שרק חלק מהציבור החרדי לא משתמש באינטרנט לא כשר {כמו שאפשר לראות בהעתקה שהבאתי}
אבל האמת היא שהציבור החרדי לא משתמש באינטרנט לא כשר וכמו שביאר היטב ידידנו טישיו.
כך שלמעשה הדיון הזה לא היה מיותר כלל ועיקר
לדעתי היה צריך לנסח יותר ברור ממה שתיקנת,
אתה כתבת שנפוץ בציבור החרדי שלא משתמשים באינטרנט לא כשר
אבל לדעתי זה לא נוסח לגמרי ברור אלא צריך לומר בצורה חדה וישירה,
דהיינו לומר בברירות ובהירות שהציבור החרדי לא משתמש באינטרנט לא כשר,
ולא צריך להכנס לפלפולי סרק שאולי יש איזה אדם שמתלבש כמו חרדי והוא כן יש לו והוא חלקיק אלפית האחוז,
וכמו שכתב ידידנו הנ''ל.
אבל בכל מקרה תודה שחזרת בך,
והשארתי לך גם מדליה בדף השיחה הרשום עליך.
צר לי לאכזב אתכם. אבל יש חרדים שמשתמשים באינטרנט לא כשר.
לא צריך להיות צר לך
ואתה גם לא מאכזב אותנו
כי זה לא מעסיק אותי כעת
אלא מה שמעסיק אותי זה מה שכתבתי לך
בהמשך אחרי ההודעה לשמש מרפא
בערך כתוב שהציבו החרדי "מאופיין" בהתנזרות וכו', כך שהויכוח מיותר.
הויכוח לא מיותר כלל
כי אתמול אתה אמרת
שהלמ''ס פירסם שיש 64%
מהחרדים שמשתמשים באינטרנט לא כשר
ואתה הבאת את זה
וכל אחד יכול לראות למעלה שאתה הבאת את זה
ונלחמת על זה מאוד
ולכן מחקת את עריכתי
והסברתי לך שאין מה לסמוך עליהם
וברוך השם
חזרת בך
אז איך כעת אתה בא ואומר שהויכוח מיותר
ולמה להתפלסף בביטויים מאופיין בהתנזרות
שלא מופיע בקטע שאני הבאתי
והקטע ההוא סותר לגמרי למה שכתבת
בקיצור
לדעתי הויכוח לא היה מיותר
ושוב אני מודה לך שחזרת בך
זה דבר גדול שאדם חוזר בו
וזה לא קל לחזור בו
ואשריך שזכית לחזור בך
אבל אין צורך שתגיד שהויכוח היה מיותר
וגם זה לא נכון כלל ועיקר וכמו שכתבתי...
גם אם זה נכון
האם צריך לכתוב את בהמכלול
האם ראית את הכותרת שלי כאן
שהנידון כאן הוא לשון הרע ומוציא שם רע כל כלל הציבור החרדי.
וחוץ מזה
האם דרך משל
בערך נעליים
שכתוב שם שבני אדם רגילים ללכת במנעלים
האם תוסיף שם שאתה מכיר כמה אנשים שהולכים יחף
אז למה כאן אתה כל כך מתעקש
אני מאוד מקוה שתבין אותי כעת,
לא מתווכח ולא מתעקש ולא משנה את הניסוח הנוכחי שהוא מצוין בעיניי. רק מציין שתדע שזה לא הוצאת שם רע ויש דבר כזה. וזהו.. סיימתי לדבר.
וכל הכבוד שאכפת לך.
הוויכוח מיותר כי אין מחלוקת על התוכן בערך. אם מישהו רוצה לדון בעניין הוא יכול לעבור להמכלול:שיח עורכים. ברשותכם אני נועל את השרשור.
אין נושאים ישנים יותר