שיחה:איסור הסתכלות בערווה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

דויד (שיחהתרומות)

לשון הרע והוצאת שם רע על כלל החרדים !!!

33
סיכום מאת שמש מרפא

הערך טופל

משך חכמה (שיחהתרומות)

בערך כתוב שרק חלק מהחרדים לא מסתכלים באינטרנט לא כשר

ותיקנתי את הלשון שרובו ככולו של החרדים לא מסתכלים באינטרנט לא כשר

ואחד העורכים מחק את גירסתי

והחזיר את המצב כמו שהיה

לדעתי זה לא נכון וגם לשון הרע

וגם הוצאת שם רע.


אני אומר וחוזר ואומר

יש כאן עורכים שלא מוצא חן בעיניהם העריכות שלי

ומוחקים את עריכותי

וזו אינה הפעם הראשונה

ולא רק זה

אלא מוחקים ללא הסבר

ואם כף לכם להתנהג ככה תמשיכו להתנהג ככה.

תהנו לכם.


מי שרוצה שיעיין בדף השיחה שלי.

מקוה (שיחהתרומות)

יש לך נתון עליו אתה מתבסס שזה "רובו ככולו של הציבור החרדי"? או שזו ידיעה אישית/משאלת לב?

משך חכמה (שיחהתרומות)

מקוה אתה מדבר לשון הרע והוצאת שם רע!

מה אתה מבקש ממני נתון??

מי שרוצה לדבר לשון הרע הוא זה שצריך להביא נתונים וגם אז לא ברור שבכל מקרה מותר לו לפרסם!


וחוץ מזה כבר בעבר מחקת לי עריכות שאני לא חושב שאתה צודק בהם כלל

אז יש לי כבר אתך מחלוקת לא לגבי עריכות אלא לגבי השקפות ודעות

כבר ציינתי לעיין בדף השיחה שלי למי שרוצה ויראה שם

מקוה (שיחהתרומות)

שאלתי שאלה פשוטה ובתגובה קבלת מתקפה. אכן נתון מעניין.

משך חכמה (שיחהתרומות)

מקוה

אני לא מכיר אותך ככזה שמפחד מהתקפות או מתרגש מהן..

כך שאל תתבכיין שהתקיפו אותך,

אתה שאלת אם יש לי נתון

ושאלתי אותך שוב (או עניתי לך ...לבחירתך...) שאתה הוא זה שצריך להביא נתונים.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הבאתי נתונים.

משך חכמה (שיחהתרומות)

שמש מרפא

אני לא יודע היכן אתה גר

אבל לדעתי מה שמכיר טוב את הציבור החרדי

הוא יודע את האמת

וגם הנתון שאתה מבין עשו אותו חילונים

איך לדעתך הם ערכו את הנתונים הללו

איך אתה מעיז להביא נתונים מחילונים להכפיש את החרדים

גם על הלוויה של מרן שר התורה זצוק''ל

היו שהעיזו לומר שהיה רק 350,000

וזה היה לאור היום

כך שנתונים של החילונים

ובפרט במה שיש להם מלחמה נגד החרדים שווים לפח הזבל השכונתי

שמש שמש

אל תתן לחילונים לבלבל לך את המח

לא חסר מקרים

שאתה בעצמך תגיד אני לא מאמין לסקרים של החילונים בדבר זה או בדבר אחר

משך חכמה (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

דווקא מחקתי עם הסבר - לפי הלמ"ס שני שליש מהציבור החרדי משתמש באינטרנט (למען הדיוק, הנתון הוא 64%), ויודע את זה כל מי שיושב בתוך עמו.


(אגב, מוזר לי שאתה כותב שזה "הוצאת שם רע" באמצעות אותו הכלי בדיוק....)

כרם (שיחהתרומות)

הוא מתכוון לאינטרנט ללא סינון

משך חכמה (שיחהתרומות)

בערך כתוב מחשש מראות אסורים ובמסונן אין מראות רעים ובזויים

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אבל זה לא מה שהיה כתוב.

משך חכמה (שיחהתרומות)

שמש מרפא זה לא נכון מה שאתה אומר

וגם אם זה היה נכון אסור לפרסם את זה ברבים

התורה לא התירה לך לעשות כדבר הזה

זה בושה וחרפה מה שיש כאן

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא נכון, היה כתוב שהחששות הן ביטול תורה וכד'.

משך חכמה (שיחהתרומות)

מה אתה מדבר

הרי גם עכשיו כתוב איסורי ראייה הנה אני מצטט לך


חלק מהציבור הדתי והחרדי נמנע משימוש ו/או צפייה באינטרנט ובטלוויזיה בכלל הן מטעמים הקשורים לאיסורי ראייה והן מטעמי ביטול תורה ותפיסת עולם. האינטרנט הכשר והסלולרי הכשר שנעשה בהם שימוש בחלק מהציבור הדתי והחרדי, נועדו גם כדי לחסום תכנים הכלולים באיסור ההסתכלות על מה שעלול לעורר גירוי גופני, בצד ניסיון למניעת התרועעות בין המינים וחשיפה לתכנים שאינם בעלי אופי תורני. בציבור הדתי האורתודוקסי נהוג בהרבה תחומים לבצע הפרדה מגדרית, למשל בחתונות, שיעורים, הופעות פומביות וקווי מהדרין, גם כדי למנוע הסתכלות של גברים על נשים.

כרם (שיחהתרומות)
משך חכמה (שיחהתרומות)

כרם

אני מדבר על הרישא של הקטע

ולא על הסיפא של הקטע

תקרא בבקשה היטב את הקטע במתון במתון

משך חכמה (שיחהתרומות)

כרם

ברישא כתוב גם טלוויזיה!!

ואני לא מבין מה קורה פה איך עורכים מתעקשים שרק חלק מהציבור החרדי מתנזר מטלויזיה

כרם (שיחהתרומות)

כי רק חלק מתנזרים

עפר ואפר (שיחהתרומות)

יש מה לחלק בין טלויזיה - שלא מקובלת בציבור החרדי כלל, לאינטרנט פרוץ שקיים בהחלט, גם אם לא ברורים האחוזים

משך חכמה (שיחהתרומות)
כרם (שיחהתרומות)

אז מה האמת לאמיתה?

טישיו (שיחהתרומות)

בציבור החרדי אין אפילו אחוז אחד שיש להם אינטרנט ללא מסנן או טלוויזיה. נראה קצת הזוי הדיון הזה. מה גם שמי שצופה באינטרנט ללא מסנן אינו חרדי בכל מקרה, אבל זה כבר נושא לדיון בעולם התקשורת מה ההגדרה של חרדי (אולי מי שמצביע לאגו"י?)

ב

שמש מרפא (שיחהתרומות)

קצת פרופורציות. בסך הכל היה צריך קצת ניסוח, אלא שהתגובה לשחזור יצרה את הדיון המיותר הזה. ניסחתי כעת בערך. בהצלחה.

משך חכמה (שיחהתרומות)

זה אמנם קצת ניסוח אבל הוא משנה את הכל

כי הנוסח הקודם היה שרק חלק מהציבור החרדי לא משתמש באינטרנט לא כשר {כמו שאפשר לראות בהעתקה שהבאתי}

אבל האמת היא שהציבור החרדי לא משתמש באינטרנט לא כשר וכמו שביאר היטב ידידנו טישיו.

כך שלמעשה הדיון הזה לא היה מיותר כלל ועיקר

לדעתי היה צריך לנסח יותר ברור ממה שתיקנת,

אתה כתבת שנפוץ בציבור החרדי שלא משתמשים באינטרנט לא כשר

אבל לדעתי זה לא נוסח לגמרי ברור אלא צריך לומר בצורה חדה וישירה,

דהיינו לומר בברירות ובהירות שהציבור החרדי לא משתמש באינטרנט לא כשר,

ולא צריך להכנס לפלפולי סרק שאולי יש איזה אדם שמתלבש כמו חרדי והוא כן יש לו והוא חלקיק אלפית האחוז,

וכמו שכתב ידידנו הנ''ל.

אבל בכל מקרה תודה שחזרת בך,

והשארתי לך גם מדליה בדף השיחה הרשום עליך.

כרם (שיחהתרומות)

צר לי לאכזב אתכם. אבל יש חרדים שמשתמשים באינטרנט לא כשר.

משך חכמה (שיחהתרומות)

לא צריך להיות צר לך

ואתה גם לא מאכזב אותנו

כי זה לא מעסיק אותי כעת

אלא מה שמעסיק אותי זה מה שכתבתי לך

בהמשך אחרי ההודעה לשמש מרפא

שמש מרפא (שיחהתרומות)

בערך כתוב שהציבו החרדי "מאופיין" בהתנזרות וכו', כך שהויכוח מיותר.

משך חכמה (שיחהתרומות)

הויכוח לא מיותר כלל

כי אתמול אתה אמרת

שהלמ''ס פירסם שיש 64%

מהחרדים שמשתמשים באינטרנט לא כשר

ואתה הבאת את זה

וכל אחד יכול לראות למעלה שאתה הבאת את זה

ונלחמת על זה מאוד

ולכן מחקת את עריכתי

והסברתי לך שאין מה לסמוך עליהם

וברוך השם

חזרת בך

אז איך כעת אתה בא ואומר שהויכוח מיותר

ולמה להתפלסף בביטויים מאופיין בהתנזרות

שלא מופיע בקטע שאני הבאתי

והקטע ההוא סותר לגמרי למה שכתבת

בקיצור

לדעתי הויכוח לא היה מיותר

ושוב אני מודה לך שחזרת בך

זה דבר גדול שאדם חוזר בו

וזה לא קל לחזור בו

ואשריך שזכית לחזור בך

אבל אין צורך שתגיד שהויכוח היה מיותר

וגם זה לא נכון כלל ועיקר וכמו שכתבתי...

משך חכמה (שיחהתרומות)

כרם

גם אם זה נכון

האם צריך לכתוב את בהמכלול

האם ראית את הכותרת שלי כאן

שהנידון כאן הוא לשון הרע ומוציא שם רע כל כלל הציבור החרדי.

וחוץ מזה

האם דרך משל

בערך נעליים

שכתוב שם שבני אדם רגילים ללכת במנעלים

האם תוסיף שם שאתה מכיר כמה אנשים שהולכים יחף

אז למה כאן אתה כל כך מתעקש

אני מאוד מקוה שתבין אותי כעת,

כרם (שיחהתרומות)

לא מתווכח ולא מתעקש ולא משנה את הניסוח הנוכחי שהוא מצוין בעיניי. רק מציין שתדע שזה לא הוצאת שם רע ויש דבר כזה. וזהו.. סיימתי לדבר.

וכל הכבוד שאכפת לך.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הוויכוח מיותר כי אין מחלוקת על התוכן בערך. אם מישהו רוצה לדון בעניין הוא יכול לעבור להמכלול:שיח עורכים. ברשותכם אני נועל את השרשור.

אין נושאים ישנים יותר