קאנט 10
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
CANT 10 | |||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ארץ ייצור | ממלכת איטליה | ||||||||
יצרן | חטיבת כלי הטיס של Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A)[1] | ||||||||
טיסת בכורה | אביב 1925 | ||||||||
תקופת שירות | 1 באפריל 1926 – הווה (98 שנים) | ||||||||
צוות | 1 | ||||||||
יחידות שיוצרו | 18 | ||||||||
משתמש ראשי | |||||||||
| |||||||||
| |||||||||
|
קאנט 10 (באיטלקית: CANT 10) היה מטוס ימי דו-כנפי מסוג "ספינה מעופפת" וחד-מנועי שהוגדר כמטוס נוסעים מתוצרת חטיבת כלי הטיס של יצרנית המטוסים האיטלקית Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A) אשר ערך את טיסת הבכורה ב-25 ביולי 1925[2].
מנהל התכנון והייצור היה המהנדס האווירונאוטי "Raffaele Conflenti" (אנ')[3].
ממאפייני "קאנט 10"
- יוצרו 18 יחידות.
- "קאנט 7" היה מטוס ימי הבנוי מגוף מרכזי בולט שבקדמתו היו מושבי הנוסעים. גוף המטוס התאפיין בתא טייס פתוח במצב קדמי שהסתיים מאחור בזנב צלב חד צדדי ובמישור אופקי מהודק.
- תצורת הכנף הייתה דו-כנפית, עם כנפיים בגודל שווה המחוברות זו לזו על ידי סדרה של תמוכות ומוטות, כאשר התחתונה מצוידת במצוף איזון קטן.
- ההנעה הופקדה על מנוע יחיד המותקן בתצורת דחיפה על הטירה הצינורית המרכזית ומחוברת למדחף עץ דו-להבי עם גובה קבוע. במטוס עם תצורת דוחף ("Pusher configuration" (אנ')) המדחף מותקן מאחורי המנוע שלו. "מדחף דוחף" הוא אחד המותקן מאחורי המנוע, כך שפיר הכונן נמצא בדחיסה.
גרסאות
- "10" - בדגם הורכב מנוע 6 צילינדרים מתוצרת פיאט מסוג "Fiat A.12" (איט')
- "10ter" - בדגם הורכב מנוע 12V צילינדרים מתוצרת "Lorraine-Dietrich" (איט') סוג מנוע "Lorraine 12 D" (איט') דגם מנוע "12 Db"[5]
- "10ter2" - בדגם הורכב מנוע 12V צילינדרים מתוצרת "Isotta Fraschini" (איט') סוג מנוע "Isotta Fraschini Asso 500" (איט')
- "10 M" - יוצרה 1 יחידה, גרסה צבאית של גרסה "10ter"
משתמשים
גרסה צבאית
- בפרגוואי: גרסה "10ter" בשירות "Aviación Naval Paraguaya" (תעופת חיל הים הפרגוואי) - רכש 2 מטוסים, אחד מהם התרסק בדרכו לפרגוואי לאחר שהיה מעורב בתאונה אווירית. המטוס השני שימש כ"אמבולנס אווירי" במלחמת הצ'אקו[6]
גרסאות אזרחיות
- בממלכת איטליה: מטוסי נוסעים - שפעלו בשירות "Società Italiana Servizi Aerei" (אנ') (שם נפוץ: S.I.S.A), עבור 4 נוסעים בטיסות פנים ארציות. ב-1 באפריל 1926 נחנך מסלול: טריאסטה - ונציה - פביה - טורינו. במשך כעשור החברה קישרה בין יעדים בים האדריאטי. המטוס הותאם לטיסות בינלאומיות במסלול: ג'נובה - ברצלונה שבספרד.
- בארגנטינה: הופעל ה"קאנט 10" חברה שהייתה קרויה: "מוניות אוויר" (TAXI AEREI) ומקום מושבה היה בבואנוס איירס, החברה הפעילה טיסות מאזור ריו דה לה פלטה.
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Libro commemorativo "Cantieri Riuniti dell'Adriatico – origini e sviluppo – 1857 – 1907 – 1957" edito nel 1957 dai Cantieri Riuniti dell'Adriatico nel centenario della fondazione dello Stabilimento Tecnico Triestino e nel cinquantenario del Cantiere Navale Triestino di Monfalcone.
- ^ Michael John H. Taylor, Jane's encyclopedia of aviation, 2nd Edition, London, Studio Editions Ltd., 1989, מסת"ב 0-517-10316-8
- ^ Giuseppe Ciampaglia: "La vita e gli aerei di Raffaele Conflenti" nel testo: "Il Cavallo di Ferro" I.B.N Editore, Roma 2016, ISBN (13) 9788875652715
- ^ Michael John H. Taylor, Jane's encyclopedia of aviation, 2nd Edition, Londra, Studio Editions, 1989, מסת"ב 0-517-10316-8.
- ^ "קאנט 10" גרסה "10ter" (איטלקית) web.archive.org/web/20150402120131
- ^ מלחמת הצ'אקו - היא מלחמה שהתנהלה בשנים 1932–1935 בין בוליביה לפרגוואי על השליטה באזור הצ'אקו בדרום אמריקה
29801150קאנט 10