קאנט 7
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
CANT 7 | |||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ארץ ייצור | ממלכת איטליה | ||||||||
יצרן | חטיבת כלי הטיס של Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A)[1][2] | ||||||||
טיסת בכורה | 25 ביולי 1924 | ||||||||
תקופת שירות | 1924–1933 (כ־9 שנים) | ||||||||
צוות | 2 (טייס + סייר אוויר / או מדריך טייס) | ||||||||
יחידות שיוצרו | 34 | ||||||||
משתמש ראשי | ממלכת איטליה | ||||||||
| |||||||||
| |||||||||
|
קאנט 7 (באיטלקית: CANT 7) היה מטוס ימי דו-כנפי מסוג "ספינה מעופפת"[3] וחד-מנועי שהוגדר כמטוס אימון[4] מתוצרת חטיבת כלי הטיס של יצרנית המטוסים האיטלקית Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A) אשר אב הטיפוס ערך את טיסת הבכורה ב-25 ביולי 1924[5].
מנהל התכנון והייצור היה המהנדס האווירונאוטי "Raffaele Conflenti" (אנ')[6].
ממאפייני "קאנט 7"
- בין השנים 1924 – 1933 יוצרו 34 יחידות.
- "קאנט 7" היה מטוס ימי הבנוי מגוף מרכזי בולט. גוף המטוס התאפיין בתא טייס פתוח במצב קדמי שהסתיים מאחור בזנב צלב חד צדדי ובמישור אופקי מהודק.
- תצורת הכנף הייתה דו-כנפית, עם כנפיים בגודל שווה המחוברות זו לזו על ידי סדרה של תמוכות ומוטות, כאשר התחתונה מצוידת במצוף איזון קטן.
- ההנעה הופקדה על מנוע יחיד המותקן בתצורת דחיפה על הטירה הצינורית המרכזית ומחוברת למדחף עץ דו-להבי עם גובה קבוע.
גרסאות
- אב טיפוס.
- "CANT 7" - יוצרו 13 יחידות, בדגם הורכב מנוע 6 צילינדרים בטור, מתוצרת "Isotta Fraschini V.4" (איט'), סוג מנוע "Isotta Fraschini V.4" (אנ').
- "CANT 7bis" - יוצרו 5 יחידות, בדגם הורכב מנוע 6 צילינדרים בטור, סוג מנוע "Isotta Fraschini V.6" (איט').
- "CANT 7ter" - יוצרו 15 יחידות בין השנים 1925–1928, ב-11 יחידות הורכב מנוע 6 צילינדרים בטור מתוצרת "Società Piemontese Automobili" (איט') סוג מנוע "SPA 6A" (איט'), ב-4 יחידות הורכב מנוע 6 צילינדרים בטור, מתוצרת "Isotta Fraschini V.4" (איט'), סוג מנוע "Isotta Fraschini Asso 200" (אנ').
תצורות שירות
- מטוס אימון - עבור חיל האוויר המלכותי האיטלקי, לבית הספר לטיסה בטריאסטה הוקצבו המטוסים הראשונים.
- מטוסי נוסעים - שפעלו בשירות "Società Italiana Servizi Aerei" (אנ') (שם נפוץ: S.I.S.A), עבור 1 נוסע.
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Libro commemorativo "Cantieri Riuniti dell'Adriatico – origini e sviluppo – 1857 – 1907 – 1957" edito nel 1957 dai Cantieri Riuniti dell'Adriatico nel centenario della fondazione dello Stabilimento Tecnico Triestino e nel cinquantenario del Cantiere Navale Triestino di Monfalcone.
- ^ "קאנט 7" web.archive.org/web/20160305033407
- ^ במטוס ימי מסוג "סירה מעופפת" הציפה מושגת באמצעות גוף המטוס עצמו, כמו באונייה. גוף כלי הטיס בנוי כך שבעת הנחיתה על המים הוא צף. על כנפי הספינה המעופפת מותקנים מצופים קטנים, המשמשים כמייצבים שנועדו לשמור על שיווי המשקל
- ^ "קאנט 7" web.archive.org/web/20160304191331
- ^ Michael John H. Taylor, Jane's encyclopedia of aviation, 2nd Edition, London, Studio Editions Ltd., 1989, מסת"ב 0-517-10316-8
- ^ Giuseppe Ciampaglia: "La vita e gli aerei di Raffaele Conflenti" nel testo: "Il Cavallo di Ferro" I.B.N Editore, Roma 2016, ISBN (13) 9788875652715
- ^ "קאנט 7" web.archive.org/web/20160304200130
29801158קאנט 7