קאנט 18
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
CANT 18 | |||||||
מאפיינים כלליים | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ארץ ייצור | ממלכת איטליה | ||||||
יצרן | חטיבת כלי הטיס של Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A)[1] | ||||||
טיסת בכורה | 1926 | ||||||
תקופת שירות | 1926–1944 (כ־18 שנים) | ||||||
צוות | 2 (מדריך טייס / פרח טיס) | ||||||
יחידות שיוצרו | 29 | ||||||
משתמש ראשי | |||||||
| |||||||
| |||||||
|
קאנט 18 (באיטלקית: CANT 18) היה מטוס ימי דו-כנפי מסוג "ספינה מעופפת"[2] וחד-מנועי שהוגדר כמטוס אימון לפרחי טיס שיועדו להטיס מטוסי נוסעים[3] מתוצרת חטיבת כלי הטיס של יצרנית המטוסים האיטלקית Cantieri Riuniti dell'Adriatico (אנ') (שם רשמי: Cantieri Riuniti dell'Adriatico C.R.D.A) אשר אב הטיפוס ערך את טיסת הבכורה ב-1926.[4]
מנהל התכנון והייצור היה המהנדס האווירונאוטי "Raffaele Conflenti" (אנ').[5]
ממאפייני "קאנט 18"
- יוצרו 29 יחידות.[7]
- "קאנט 18" היה מטוס ימי הבנוי מגוף מרכזי בולט. גוף המטוס התאפיין בתא טייס פתוח במצב קדמי שהסתיים מאחור בזנב צלב חד צדדי ובמישור אופקי מהודק.
- תצורת הכנף הייתה דו-כנפית, עם כנפיים בגודל שווה המחוברות זו לזו על ידי סדרה של תמוכות ומוטות, כאשר התחתונה מצוידת במצוף איזון קטן.
- ההנעה הופקדה על מנוע יחיד המותקן בתצורת דחיפה על הטירה הצינורית המרכזית ומחוברת למדחף עץ דו-להבי עם גובה קבוע.
- מנוע V6 צילינדרים בטור, 7.389 ליטר מתוצרת "Isotta Fraschini" (איט') סוג מנוע "Isotta Fraschini V.6" (אנ').
- 1 מאייד.
גרסאות
- "18" - במטוס הורכב מנוע V6 צילינדרים מתוצרת "Isotta Fraschini" (אנ') סוג מנוע "Isotta Fraschini V.6" (אנ'). יוצרו 17 יחידות.
- "18bis" - במטוס הורכב מנוע 6 צילינדרים 14.780 ליטר מתוצרת "Isotta Fraschini"סוג מנוע "Isotta Fraschini Asso 200" (אנ'). יוצרו 10 יחידות.
- "18ter" - גרסה צבאית, במטוס הורכב מנוע V12 צילינדרים, 18.995 ליטר מתוצרת פיאט, סוג מנוע "Fiat A.20" (אנ'). יוצרו 2 יחידות.
ארצות שירות
שירות צבאי
- מטוס אימון - 12 יחידות סופקו ל-חיל האוויר המלכותי האיטלקי.
- מטוס אימון - 2 יחידות היו בשירות האווירי של הצי של פרגוואי (Servicio Aéronautico de la Marina Uruguaya).
שירות אזרחי
- מטוסי נוסעים - 25 יחידות (טייס + נוסע) שפעלו בשירות "Società Italiana Servizi Aerei" (אנ') (שם נפוץ: S.I.S.A) בבעלות ממשלת איטליה.
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Libro commemorativo "Cantieri Riuniti dell'Adriatico – origini e sviluppo – 1857 – 1907 – 1957" edito nel 1957 dai Cantieri Riuniti dell'Adriatico nel centenario della fondazione dello Stabilimento Tecnico Triestino e nel cinquantenario del Cantiere Navale Triestino di Monfalcone.
- ^ במטוס ימי מסוג "סירה מעופפת" הציפה מושגת באמצעות גוף המטוס עצמו, כמו באונייה. גוף כלי הטיס בנוי כך שבעת הנחיתה על המים הוא צף. על כנפי הספינה המעופפת מותקנים מצופים קטנים, המשמשים כמייצבים שנועדו לשמור על שיווי המשקל
- ^ "קאנט 7" web.archive.org/web/20160304191331
- ^ Michael John H. Taylor, Jane's encyclopedia of aviation, 2nd Edition, London, Studio Editions Ltd., 1989, מסת"ב 0-517-10316-8
- ^ Giuseppe Ciampaglia: "La vita e gli aerei di Raffaele Conflenti" nel testo: "Il Cavallo di Ferro" I.B.N Editore, Roma 2016, ISBN (13) 9788875652715
- ^ "קאנט 18" web.archive.org/web/20041229182025
- ^ "קאנט 18" web.archive.org/web/20160305012217
29801153קאנט 18