פינאייר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פינאייר
Finnair
איירבוס A319-100 של החברה
איירבוס A319-100 של החברה
איירבוס A319-100 של החברה
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1923–הווה (כ־101 שנים)
מיקום המטה פינלנדפינלנד הלסינקי, פינלנד
נתוני חברת תעופה
יאט"א
AY
ICAO
FIN
אות קריאה
FINNAIR
בסיס פעולה מרכזי נמל התעופה הלסינקי ואנטה
מועדון הנוסע המתמיד Finnair Plus
צי מטוסים 84 + 4 בהזמנה
מספר יעדים 116
ברית חברות תעופה Oneworld
 
www.finnair.com
מטה החברה, יוני 2015
אמבראר E-190 של החברה בצביעת Oneworld
מטוסי החברה בנמל התעופה הלסינקי ואנטה

פינאיירפינית: Finnair) היא חברת התעופה הלאומית של פינלנד. בסיסה נמצא בנמל התעופה ואנטה שליד הלסינקי.

תולדות החברה

החברה נוסדה ב-1 בנובמבר 1923. וטיסתה הראשונה התקיימה בתאריך 20 במרץ 1924 מהלסינקי לטאלין.

מלחמת העולם השנייה הייתה קשה מאוד לחברה, עם תחילת המלחמה "גויס" חצי מצי המטוסים של החברה לרשות חיל האוויר הפיני וכשמלחמת החורף החלה מחצית מנוסעי החברה היו ילדים שהוטסו למקלט בשוודיה. בשנת 1946 עם סיום המלחמה השתלטה על החברה ממשלת פינלנד וארגנה אותה מחדש. הטיסות לאירופה חודשו בנובמבר 1947.

בשנת 1953 אומץ השם פינאייר כשם החברה, ובשנת 1961 קיבלה החברה את מטוס הסילון הראשון שלה מסוג קרוול. בשנת 1969 ביצעה החברה את הטיסה הטרנס-אטלנטית הראשונה שלה בקו לניו יורק. בשנת 1975 קנתה החברה את מטוסה רחב הגוף הראשון מסוג מקדונל דאגלס DC-10. בשנת 1983 הייתה לחברה האירופאית הראשונה שמבצעת טיסות ישירות ליפן כשחנכה את קו הלסינקי-טוקיו וכמה שנים מאוחר יותר גם הייתה לראשונה לטוס בין אירופה לסין. בשנת 1990 קיבלה החברה את ראשוני מטוסיה מדגם מקדונל דאגלס MD-11. בשנת 1999 הצטרפה החברה לברית חברות התעופה Oneworld.


פעילות החברה בישראל

החברה מפעילה בין 2 ל-4 טיסות שבועיות בין נמל התעופה הלסינקי ואנטה לנמל התעופה בן-גוריון. הטיסות מבוצעות במטוסי איירבוס A320.

בנוסף, החברה מפעילה טיסת שכר שבועית אחת בעונת החורף בין נמל התעופה הלסינקי ואנטה לנמל התעופה רמון ונמל התעופה בן-גוריון. הטיסות מבוצעות במטוסי איירבוס A320.

צי המטוסים

צי המטוסים של החברה, נכון ליולי 2020:[1]

כלי טיס בצי בהזמנה נוסעים הערות
J W Y סה"כ
איירבוס A319-100 8 14 124 138[2] צפויים לצאת משירות עד לשנת 2022[3]
איירבוס A320-200 10 14 151 165[4] מטוס LY-FOX בחכירה מחברת GetJet.[5]
צפויים לצאת משירות עד לשנת 2022[3]
160 174[6]
איירבוס A321-200 19 16 180 196[7] מטוס אחד נותר להישלח אל החברה[8]
מטוסי ישנים צפויים לצאת משירות עד לשנת 2022[3]
193 209[9]
איירבוס A330-300 8 45 40 178 263[10] תאי הנוסעים צפויים להשתדרג בין השנים 2020 ל-2022[11]
32 217 289[12]
איירבוס A350-900 15 4 46 43 208 297[13] קבלת ההזמנה עד לשנת 2022.[14][15]
32 42 262 336[16]
אמבראר 190 12 12 88 100
סה"כ 84 4

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פינאייר בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "Finnair fleet".
  2. ^ "Airbus A319-100 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018
  3. ^ 3.0 3.1 3.2 Finnair Airbus to Swap Finnair's Zodiac Seats Amid A350 Quality Concerns, Bloomberg.com, 5 June 2017. Retrieved 6 July 2017
  4. ^ "Airbus A320-200 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018
  5. ^ http://www.getjet.aero/finnair-lease-a320-aircraft-pilots-getjet-airlines-operate-finnairs-european-routes-june-2018-january-2019/
  6. ^ Finnair fleet finnair.com Retrieved 22 March 2018
  7. ^ "Airbus A321-200 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018
  8. ^ Finnair leases two A321 aircraft for the long term Retrieved on 15 December 2016
  9. ^ "Airbus A321-231 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018
  10. ^ "Airbus A330-300 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018
  11. ^ Finnairin kasvu jatkuu - kapearunkoprojekti etenee Lentoposti.fi (in Finnish) 2018-04-25 Retrieved on 25 April 2018
  12. ^ "Airbus A330-300 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018
  13. ^ "Airbus A350-900 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018
  14. ^ "Annual Report 2017" (PDF). נבדק ב-16 בפברואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "A350-900". World Airline News. נבדק ב-2017-02-18.
  16. ^ "Airbus A350-900 seat map" finnair.com. Retrieved 2 January 2018


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

36837410פינאייר