פאלאייר מקדוניאן איירליינס
נתונים כלליים | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
תקופת הפעילות | 1991–1996 (כ־5 שנים) | ||||||
מיקום המטה | סקופיה ואוחריד, מקדוניה | ||||||
נתוני חברת תעופה | |||||||
| |||||||
|
פאלאייר מקדוניאן איירליינס (במקדונית: “Авиокомпанија „Палер Македонија) הייתה חברת הדגל של מקדוניה שהפעילה קווי טיסה בין מקדוניה לאירופה.
היסטוריה
החברה נוסדה בשנות ה-90, במהלך התפרקותה של יוגוסלביה והקמתה של רפובליקת מקדוניה העצמאית. המטוס הראשון שהיה ברשות החברה היה טופולב Tu-154 שבעקבותיו התווספו שני מטוסים שכורים:F-28 Fokker ו-F-100. כשהתחילה הפעלתם, המטוסים היו צבועים בלבן ואדום, ומאוחר יותר שונה צבעם לאדום עם כיתוב בצבע צהוב. כאשר האו"ם ביטל את הסנקציות נגד יוגוסלביה ב-1996, חידשה JAT איירווייז (חברת התעופה הלאומית של יוגוסלביה) את הפעלת קווי הטיסה שלה, כיוון שמספר הלקוחות של פאלאייר ירד בצורה חדה, והחברה לא יכלה לשאת יותר בעלות אחזקת קווי הטיסה. בספטמבר 1996 פאלאייר הפסיקה את טיסותיה.
תאונות
ב-5 בדצמבר 1993 התרסק על מסלול מספר 34 בנמל התעופה סקופיה מסוג Fokker 100 (מספר שלדה: PH-KXL), השייך לחברה, שהיה בדרכו לציריך. חקירה שנערכה לאחר התאונה העלתה שהגורם לתאונה היה כשל אנוש של צוות המטוס שלא וידא לפני ההמראה שהמסלול נקי מקרח. מתוך 97 אנשים שהיו על סיפון המטוס נהרגו 81.
צי המטוסים
- טופולב Tu-154
- Fokker F-28
- Fokker F-100
- BAC 111-528FL One-Eleven (בהשכרה מחברת ג'ארו אינטרנשיונל)
יעדי טיסה
- אוסטריה: וינה (נמל התעופה הבינלאומי וינה-שווכאט)
- גרמניה: דיסלדורף (נמל התעופה הבינלאומי דיסלדורף), המבורג (נמל התעופה המבורג), ברלין (נמל התעופה הבינלאומי ברלין-שנפלד)
- איטליה: רומא (נמל התעופה לאונרדו דה וינצ'י)
- הולנד: אמסטרדם (נמל התעופה סכיפהול אמסטרדם)
- שווייץ: ציריך (נמל התעופה הבינלאומי ציריך קלוטן)
קישורים חיצוניים
- פאלאייר באתר Airliners.net
23332938פאלאייר מקדוניאן איירליינס