משלחת מס' 19 לתחנת החלל מיר
משלחת מס' 19 (ברוסית: основная экспедиция я-19) הייתה משלחת לתחנת החלל מיר שפעלה מ-27 ביוני 1995 ועד ל-11 בספטמבר 1995. מפקד המשלחת היה אנטולי סולוביוב. פעילות המשלחת נמשכה 75 ימים.
הרכב המשלחת
שם | תפקיד | חללית הגעה | 27.06.1995–11.09.1995 | חללית חזרה | הערות |
---|---|---|---|---|---|
אנטולי סולוביוב | מפקד המשלחת | STS-71 | סויוז TM-21 | חבר משלחת מס' 19 מפקד חללית "סויוז TM-21" | |
גנאדי סטרקאלוב | מהנדס טיסה | STS-71 | סויוז TM-21 | חבר משלחת מס' 19 |
רקע
בזמן פעילות המשלחת תחנת החלל כללה את המודול הבסיסי, מודול "קוואנט 1", מודול "קוואנט 2", מודול "קריסטל" ומודול "ספקטר". שטח מחיה היה 315 מ"ק והספק מיוצר על ידי פאנלים סולארים היה 41 קו"ט.
במהלך פעילות המשלחת שונה מיקום עגינה של מודול "קריסטל".
פעילות המשלחת
מעבורת החלל אטלנטיס במשימה STS-71 בפיקוד רוברט גיבסון עם חברי המשלחת שוגרה ב-27 ביוני 1995. ב-29 ביוני לבוצע עגינה לתא עגינה שהייתה זהה לתא עגינה שהייתה בניצול בתוכנית אפולו סויוז. בתחנת החלל פעלה משלחת מס' 18 בפיקוד ולדימיר דז'ורוב. במשך חמישה ימים צוות שכלל 13 אנשים ביצעו תוכנית ניסויים. לתחנת החלל הגיע כ-450 ק"ג ציוד לרבות כלים מיוחדים להשלמת טיפול בפאנל סולארי. בחזרה למעבורת החלל הועמסו ממצאים של בדיקות רפויות של חברי המשלחת, מחשב לא תקין וציוד אחר שאין בו צורך.
ב-4 ביולי חברי צוות משלחת מס' 18 נכנסו למעבורת החלל אטלנטיס ועזבו תחנת החלל. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ. אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 19 בפיקוד אנטולי סולוביוב. חללית סויוז TM-21 שימשה חללית חירום.
ב-14 ביולי סולוביוב ובודארין ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-5.5 שעות. במהלך פעילות זו טופל פאנל סולארי על מודול "ספקטר" ו-"קוואנט 2".
ב-17 ביולי בעזרת מנוף שונה מיקום עגינה של מודול "קריסטל" והוא הועבר לתא עגינה קדמי של המודול הבסיסי. זאת המטרה לאפשר עגינה של מעבורת החלל בעתיד.
ב-19 ביולי סולוביוב ובודארין ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-3 שעות. במהלך פעילות זו בוצעו הכנות להתקנת ציוד עבור ניסוי בלגי MirAS. הפעילות הופסקה לפני הזמן עקב בעיה בחליפת חלל של סולוביוב.
ב-21 ביולי סולוביוב ובודארין ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-3 שעות. במהלך פעילות זו הושלמה התקנת ציוד עבור ניסוי בלגי MirAS.
ב-22 ביולי לתחנת החלל הגיע חללית פרוגרס M-28 עגינה אוטומטית למודול הבסיסי עברה ללא בעיות[1]. חללית הייתה יכולה להביא עד 2,350 ק"ג של ציוד ומצרכים. צוות התחיל בהעברת מטען לתחנת החלל.
ב-4 בספטמבר חללית מטען פרוגרס M-28 נותקה מתחנת החלל ובהמשך נשרפה בכניסה לאטמוספירה.
ב-5 בספטמבר לתחנת החלל הגיע חללית סויוז TM-22 בפיקוד יורי גידזנקו. העגינה בוצע לתא עגינה במודול הבסיסי. בחללית הגיעו חברי משלחת מס' 20. החל הליך העברת אחריות על תחנת החלל.
ב-4 ביולי צוות המשלחת נכנסו לחללית סויוז TM-21 ועזבו תחנת החלל. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ.
אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 20 בפיקוד יורי גידזנקו.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
תחנת החלל מיר - משלחות | |
---|---|
|
38605482משלחת מס' 19 לתחנת החלל מיר