מנהרת הרכבת ליד מחלף שפירים
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מנהרת הרכבת ליד מחלף שפירים או מנהרת שפירים היא מנהרה מתחת כביש 1 המיועדת עבור מסלול הרכבת לתחנת הרכבת נתב"ג ולירושלים.
אורך המנהרה כ-140 מטר, והיא נמצאת בנקודה בה מסילת הרכבת המגיעה מכיוון תל אביב-יפו מתפצלת בין המסילה הפונה לכיוון לוד לבין המסילה הממשיכה מזרחה לכיוון נמל התעופה בן-גוריון ולכיוון קו הרכבת המהיר לירושלים ההולך ונבנה.
המנהרה נחפרה בשיטה ייחודית על מנת לא להפריע לתנועת כלי הרכב בכביש 1, עלות הקמתה הייתה כ-350 מיליון שקלים והיא נחנכה בשנת 2004 עם חנוכת המסילה לנתב"ג.
במהלך הסופה שהתרחשה בדצמבר 2013 הוצפה מנהרת שפירים כתוצאה מקריסת דופן אפיק נחל שפירים העובר מעל המסילה באזור תחנת נתב"ג[1]. בעקבות ההצפה והנזק הרב שנגרם למסילה ולמערכות התקשורת, הושבתה התנועה לתחנות נתב"ג ומודיעין למשך שלושה שבועות[2].
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ הלל פוסק, הצרות של הרכבת - קור, הצפות וגניבת כבלים, באתר ynet, 16 בדצמבר 2013
- ^ הלל פוסק, הרכבת חוזרת לפעילות בקו נתב"ג ומודיעין, באתר ynet, 10 בינואר 2014
מסילת ירושלים - גנות | ||
---|---|---|
תחנות | נתב"ג • ירושלים – יצחק נבון • ירושלים - מרכז (בתכנון) • ירושלים - החאן (בתכנון) | |
גשרים | מעל כביש 1 (גשר 1) • גשר 2 • גשר 3 • גשר 4 • גשר 5 • עמק איילון (גשר 6) • גשר 7 • נחל יתלה (גשר 8) • גשר 9 • עמק הארזים (גשר 10) | |
מנהרות | מנהרת הרכבת ליד מחלף שפירים • מנהרה 1 • מנהרה 2 • מנהרה 3 • מנהרה 3A • מנהרה 4 |