מנהרה 4 בקו הרכבת המהיר לירושלים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מנהרה 4 בקו הרכבת המהיר לירושלים
פתח הכניסה למנהרה מתחת לכביש בכניסה לירושלים
פתח הכניסה למנהרה מתחת לכביש בכניסה לירושלים
פתח הכניסה למנהרה מתחת לכביש בכניסה לירושלים
מאפיינים כלליים
שימוש מנהרת רכבת
מיקום ההתחלה בכניסה לירושלים
מיקום הסוף תחנת הרכבת בנייני האומה
קואורדינטות 31°47′57″N 35°11′11″E / 31.79917°N 35.18639°E / 31.79917; 35.18639
מידע על ההקמה
חברת בנייה כרייה: חופרי השרון
מערכות: אלקטרה
צפי לסיום 2017
מידע נוסף בשלבי איטום שונים
מידות
רוחב 14 עד 22 מטר
גובה 22 מטר

מנהרה 4 היא המנהרה המזרחית ביותר מבין מנהרות קו הרכבת המהיר לירושלים.

המנהרה שנכרתה בכניסה לירושלים היא בעלת מאפיינים ייחודיים מכמה היבטים והאתגרים הכרוכים בכרייתה היו משמעותיים. פתח הכניסה למנהרה ממוקם כ-2.5 מטר בלבד מתחת לשדרות בן-גוריון בכיוון הפונה אל עמק הארזים, והיא מסתיימת בקצה הרציפים של תחנת הרכבת בנייני האומה בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני הקרקע.

גובה המנהרה כ-22 מטר ורוחבה משתנה בהתאם לצורך. בחלקה הצפוני הפונה לעמק הארזים היא נכרתה כמנהרה אחודה ברוחב 14 מטרים, בהמשך היא מתרחבת ל-22 מטרים במטרה לאפשר חיוג רכבות לפני הכניסה לתחנה ואז מתפצלת לשתי מנהרות (מכנסונים בשפת הפרויקט) שבהמשך כל אחת מהן מתרחבת ובהן מוקמו איי הרציפים של תחנת בנייני האומה.

מהמנהרה נכרו חמש מנהרות מילוט המובילות לשמורת ליפתא, מהם אחת שמשמשת גם כמנהרת גישה לכלי רכב.

קישורים חיצוניים


ערך זה הוא קצרמר בנושא רכבות. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

26365799מנהרה 4 בקו הרכבת המהיר לירושלים